Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 421 дървета
English

Програма: Културно предприемачество, наследство и сътрудничество

Район за планиране: Всички

Описание

"Какво мислиш за мен ?" (Приятелство чрез изкуства) е проект, фокусиран върху основните аспекти на интеграцията чрез изкуства - театър, музика и танц. Чрез него ще отворим врати за нови публики за комплексни сценични представления, базирани на различно етническо културно наследство. Предложеният проект дава възможност на младежи от 13 до 17 г. да се докоснат до културата и традициите на участващите етнически общности. В съвместна инициатива с местните читалища и училища, чрез срещи и разговори в семейна среда, младежите ще  проучат самобитни истории, легенди, ритуали на етносите. Под ръководството на специалисти, те ще обработят събрания материал. Ще се създаде 20 минутен документален филм за процеса на проучванията, който по своята същност ще представлява иновативно портфолио със забележителни примери на културното наследство на етносите. Най-добрите събрани истории ще бъдат използвани за сценарий на многопластов сценичен продукт, преплитащ в себе си театър, музика и танц. Представлението ще достигне с пътуващи спектакли до публиката с разнообразно етническо население в 4 малки населени места, извън общински центрове и една община със смесено етническо население. Представителите на различните етноси ще бъдат привлечени като активни  участници  – както като млади артисти, така и като публика. Целеви групи и активни участници в събитията ще бъдат 65 души: 8 творци, 27 деца и младежи - участници в спектакъла и 30 деца от местните етнически общности. На финалния етап ще се организира заключително представление с кулинарна и етнографска изложба. Петте пътуващи спектакъла и заключителното представление ще привлекат около 1000 души целева публика. В проекта са включени дейности по създаване на: стратегия за привличане на нови публики, програма за наставничество ПРИЯТЕЛСТВО за родители и деца, целяща преодоляване на различията чрез изкуство, програма за обучение в специфични умения на творците от АРЛЕКИН, културни календари на партньорите като инструмент за устойчивост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
УПРАВЛЕНИЕ И КООРДИНАЦИЯ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността по управление и координация на проекта е да се гарантира устойчивото управление, качественото и ефективно изпълнение на дейностите, с цел постигане на заложените цели и индикатори. Тъй като водещият кандидат не разполага с квалифицирани специалисти с опит в управлението на проекти, а основно с театрални творци, в екипа за управление на проекта ще бъдат привлечени външни за сдружението експерти, с опит в управление на проекти и с подходящо образование и квалификация, а именно: ръководител, технически координатор и финансов координатор. След подписване на договора за безвъзмездна помощ, членовете на екипа ще сключат граждански договори за изпълнение на задачите си, при спазване на всички законовите изисквания. Ще бъдат използвани дигитални инструменти за обработка, съхранение и споделяне на информация между партньорите. Екипът за управление на проекта отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта, при точно разпределение на функциите и задълженията на членовете му. 1. Ръководител на проекта - осъществява управленска, контролна и мониторингова функция по отношение на цялостното управление на проекта. Носи отговорност за ефективната реализация на отделните фази и дейности на проекта. Носи отговорност за контрол върху документите, необходими за извършване на плащания и верификация на разходите. Отговаря дейността по текущия мониторинг и докладване към УО, приемане на своевременни решения за въздействие и корекция на действията. 2. Технически координатор – подпомага дейността на ръководителя на проекта и управлява взаимодействието на членовете на екипа за управление, както и кореспондира с участниците в проекта и външните изпълнители, съгласно изискванията на УО. Предлага и прилага методологии за координация и контрол, текущ мониторинг и оценка, правила за контрол върху работата с подизпълнителите. 3. Финансов координатор - отговаря за цялостното финансовото управление на проекта. Съблюдава за рационалното и законосъобразно разходване на средствата по проекта, за законосъобразност на извършваните разходи и съответствието им с планирания бюджет. Извършва обработка на документи по верификация на разходите и разплащанията. Участва в подготовка на методологията за мониторинг и контрол на бюджета и в изготвяне на междинен и финален отчет. Създава досие на проекта и съхранява финансово-отчетната документация. Координаторите са пряко отговорни за своите задължения, подчиняват дейностите си и се отчитат на Ръководителя на проекта чрез доклади за извършени дейности и отработено време съгласно изискванията на програмата. 42 927.67 9 340.39
МЕЖДУНАРОДНО НОРВЕЖКО /БЪЛГАРСКО СЪТРУДНИЧЕСТВО по разработването на стратегия за привличането на нови публики и повишаване на уменията на експертите: Настоящата дейност цели повишаване на капацитета на експертния персонал на водещия кандидат, свързан с привличане на нова публика при реализиране на сценични изкуства, подобрени професионални знания и умения, придобит нов опит за стимулиране на връзките обучаващ творец – родител - дете. В рамките на проекта ще бъде осъществен обмен на добри практики, целящ повишаване на капацитета на експертния персонал на водещия кандидат, свързан както с привличане на нови публики за сценичните изкуства, така и с ангажиране на повече млади хора в креативни дейности. Партньорът Assitej Norway ще има за задача да извърши проучване на добри практики при разработване и прилагане на Стратегия за привличане на нови публики. Той ще се запознае с опита и постигнатите от водещия кандидат резултати в работата с различни публики. Съвместно, двамата партньори ще определят регионите, от които ще бъдат привлечени основните целеви нови публики, ще бъдат проучени характеристиките и интересите им. На базата на проучванията и анализа, партньорът Assitej Norway ще подготви и предложи Стратегия за привличане на нови публики с цел успешното популяризиране на сценични събития сред тях. Привлеченият към настоящия проект партньор ще има важна роля както по отношение на начините за привличане и ангажиране на нови публики, така и с препоръки за прилагане на нови подходи в работата с родителите и децата (младежите) от различни етноси за преодоляване на културните различия чрез изкуство. Представители на Арт център Арлекин ще посетят норвежкия партньор с цел проучване на неговия опит и постижения, ще обсъдят предложението му за Стратегия за привличане на нови публики и ще се запознаят с добрите практики на местно ниво в прилагане на тази стратегия. Водещият кандидат ще демонстрира и валидира придобития нов опит в самостоятелно разработване на собствена Програма за наставничество ПРИЯТЕЛСТВО, за това как да се образоват родителите и децата за преодоляване на културните различия чрез изкуство. Екипът на Арт център АРЛЕКИН притежава добър опит от взаимодействието си досега с родителите на младите си артисти. В неформална среда, родителите подкрепят ролята на творците в обучителните дейности, насърчават усилията и мотивацията на децата, съдействат, придружавайки ги на репетиции, спектакли, турнета, подпомагат техническата организация на събитията като доброволци. С разработване на Програма за наставничество ПРИЯТЕЛСТВО фокусът ще се постави на ново място в активното взаимодействие и сътрудничество в триъгълника ОБУЧАВАЩ ТВОРЕЦ - РОДИТЕЛ - ДЕТЕ. Трите страни ще бъдат обучени как взаимно да привличат към своите активности деца и младежи от други етноси, как взаимно да преодоляват различията, как да стопят бариерите и да създадат нова, благотворна и вдъхновяваща за творчество мултикултурна общност чрез изкуството. Ще бъдат разработени и КУЛТУРНИ КАЛЕНДАРИ, включително с планирани съвместни културни събития за двамата партньори. Обученията на екипа на водещия кандидат в подобряване на професионалните му умения ще повишат психологическия, творчески и търговски капацитет на екипа на Арт центъра, като те ще са важен инструмент за гарантиране на устойчивостта на дейностите по проекта. 45 861.53 48 570.91
ПРОУЧВАНЕ И ИЗСЛЕДВАНЕ НА КУЛТУРНИ ЦЕННОСТИ НА ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА: Дейността се състои в изследване, документиране, дигитализация и популяризиране на историите, приказките, легендите и семейните традиции на подбраните етнически общности. Теренното проучване на типични етнически характеристики на културното наследство ще се извърши от членовете на екипа на водещия кандидат, съвместно с неговите възпитаници - децата и младежите от АРЛЕКИН. Проучването ще обхване събирането на истории и легенди за различни емблематични села и градчета в област Варна и Област Шумен - гр. Суворово (турци), гр. Игнатиево (роми), с. Казашко (казаци), с. Каменар (роми), с. Пет могили (турци, роми). За подпомагане на проучването, ще бъдат осъществени контакти с читалищата и училищата в населените места. Местни доброволци ще подготвят и организират срещите при тях, на място. На срещите децата и ръководителите им ще извършат своето анкетиране и изследване. В рамките на по един ден /подбран като свободен от училищни занимания за децата/ с организирана транспортна услуга от лицензиран доставчик, с правоспособност за превоз на деца, двама представители от екипа от експерти на водещия кандидат /Арт мениджърът и координаторът/ и две деца от трупата на Арт Център АРЛЕКИН ще обходят всяко едно от населените места: с. Казашко, с. Каменар, гр. Суворово и гр. Игнатиево, с. Пет могили. Посещенията, предвид географската близост до гр. Варна на посочените селища, ще се извършват три пъти месечно в рамките на два месеца. На срещите ще присъства и представител на външен доставчик, избран за създаване на 20 минутния документален филм за процеса на проучване и изследване, клипа към него и фотографското заснемане. Междувременно ще стартира местна училищна инициатива – „Историята на моето семейство“, която също ще подпомогне проучването. Учениците в подбраните населени места ще изследват семейната си история, като интервюират и изработят видеоклипове с родителите си за типични разкази, легенди и приказки и после я разкажат/покажат на съучениците си. Най-добрите истории ще бъдат избрани след конкурсна процедура за подбор и ще бъдат използвани като основа за разработване на етно- етюди към сценария за спектакъла. За жури ще бъдат привлечени специалисти от читалищата в избраните населени места на доброволен принцип. От петте населени места, където се провежда проучването ще бъдат подбрани по 6 деца /младежи/ от съответния етнос за участие в представленията. Тези деца ще бъдат обучавани по време на репетициите и ще участват в сценичните спектакли – всяка една група деца в спектакъла на своето населено място. Всички те - 30 деца, заедно ще вземат участие в заключителното представление в кв. Владислав Варненчик – гр. Варна. Обучението и участието в репетициите на децата от етническите общности ще се осъществи на заключителната фаза на репетиционните дейност – в рамките на един ден, в творческия клуб на Арт Център АРЛЕКИН във Варна в рамките на дейност 4 ПОДГОТОВКА И РЕАЛИЗАЦИЯ НА СЦЕНИЧНИТЕ СЪБИТИЯ. Транспортирането на експертите и децата ще се осигури с помощта на услуга от външен лицензиран за тази дейност доставчик с правоспособност за превоз на деца. Превозът ще се извърши чрез три курса за всяко населено място - за проучванията, за подбора на децата и за организиране и провеждане на етнографските работилници. За подготовката на планирания филм с продължителност от около 20 минути, отразяващ целия изследователски процес по време на проучвателната кампания, сценарист от екипа на водещия кандидат ще подготви сценарий и проект. 10 442.36 6 250.00
ПОДГОТОВКА И РЕАЛИЗАЦИЯ НА СЦЕНИЧНИТЕ СЪБИТИЯ: Дейността по подготовка и реализация на сценичните събития включва логистика, подготовка и организация на сценичния спектакъл, турнетата и заключителното представление. Започва едновременно със събирането на материала за спектакъла. За претворяването на сценария в спектакъл, Арт Център АРЛЕКИН ще се съсредоточи в артистично-творческа дейност по подготовката, подбора на участници, репетициите и в логистични дейности. За целта ще бъдат привлечени творци, които ще спомогнат за реализирането на иновативния културен продукт. Кандидатът счита, че ще бъде необходимо наемане на творчески екип - Арт-директор, Сценарист-художествен ръководител, Театрален и Вокален педагог, Хореограф, Художник-сценограф, Тонрежисьор, Координатор. Арт-директорът ръководи процеса, координира екипа, отговаря за цялостната реализация и качество на творческия продукт. Сценаристът-художествен ръководител ще обработи и пресъздаде сценария за реализацията му в спектакъла. Театралният педагог работи с младите артисти за подготовка и изпълнение на ролите, за правилно адаптиране. Вокалният педагог отговаря за работа с младежите по отношение на музикалните изпълнения, Хореографът - за работа с младежите по танцовата част, Тонрежисьор - за създаване и обработка на подходящи звукови образи, за озвучаване на спектаклите. Експертът по сценография - за планиране и реализация на идеите за сценография. Координаторът - за цялостната организация, ефективното взаимодействие на творческия екип и младите участници, за подбора и ръководството на доброволците. С наетите експерти ще бъдат сключени граждански договори за период от 17 месеца. Сценичният спектакъл ще се изиграе в населените места, в които е проведена изследователска работа - с. Казашко, Каменар, гр.Игнатиево, гр. Суворово, с. Пет Могили. За финал ще се проведе заключително представление в кв. Вл.Варненчик – гр. Варна, район със силна концентрация на ромско малцинство. Ще бъдат поканени децата от различни етноси, взели участие в пътуващите спектакли, представители на местните общности. Ще бъдат организирани кулинарна и етнографска изложби. На заключителното представление ще присъстват представители на партньора. Във връзка с реализация на постановките ще бъдат закупени материали, оборудване, технически съоръжения - сценична техника – радиомикрофони – 10 комплекта, подови микрофони и микрофони - тип "пушка" – по 2 комплекта, смесителен пулт, озвучителни тела - 2 бр., LED прожектори 8 бр., видеопроектор - 1 бр, стойки за озвучителни тела - 2 комплекта, басбокс - 2 бр, мониторна колона, DMX контролер, късофокусен проектор, следач - по 1 бр, , комплекти от кабели, аксесоари, чанта и калъфи за обемната техника, персонален преносим компютър; многофункционално устройство принтер/скенер/копир - всичко организирано в 11-13 мес. За осигуряване на сценични костюми и реквизит ще бъде възложено на външен изпълнител проектиране и изработване на 40 броя сценични костюми и обувки - 11 -13 мес. За сценичното оформление на спектакъла ще бъдат закупени необходимите материали, реквизит, декор - 11 мес. За транспортиране на състава и оборудването ще бъдат използвани услугите на доставчик с правоспособност за превоз на деца - 11-24 мес. Във връзка с осъществяване на пътуващите представления и получаването на необходимите разрешения ще бъде осъществена координация с общини. Ще бъдат изпратени покани на кметове, директори на културни отдели в общините, където са планирани представленията. Ще се инициира набиране на доброволци за допълнителна помощ, които ще бъдат ръководени от координатора на проекта. На терен в 5 общности ще се организират младежки работилници, където по-възрастни представители на етносите ще показват как младежите да украсяват дома си с предмети на приложното изкуство, да изработят традиционни облекла и накити и как да приготвят традиционни ястия . Най-сполучливите образци ще бъдат представени на кулинарната и етнографска изложба по време на заключителното събитие в квартал Вл.Варненчик - 12-24 мес. 125 099.27 80 940.46
ДЕЙНОСТИ ПО МЕДИИ И ОБЩЕСТВЕНА КОМУНИКАЦИЯ: Настоящата дейност цели повишаване на прозрачността при изпълнението на проекта и повишаване на информираността на широката общественост и медиите. Предвиждат се мерки за публичност и информация, съобразени с Насоките за кандидатстване, Наръчника за дизайн и комуникация и Анекс IV на Регламента. 1. Разработване на комуникационна стратегия за различни целеви групи - то ще бъде извършено от екипа на водещия партньор Арлекин Арт, като отговорност за координацията и контрола на дейностите по разработване носи Координатор в екипа на водещия партньор в периода 03-05 проектен месец. 2. Изработване и поставяне на информационна табела, която да запознава всички заинтересовани лица и обществеността с приноса на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. пред входа на залата за репетиции на арт център "АРЛЕКИН". След приключване на проекта информационната табела ще бъде заменена с възпоменателна табела, съответстваща на изискванията в Наръчника за комуникация и дизайност-доставка в периода 03 проектен месец. 3. Проектиране и изработване на маркетингови и рекламни материали за популяризиране на сценичните изпълнения и финансиращия орган като тениски с печат на лого , шапки с печат на лого , флаери, афиши, рекламни химикалки-доставка в периода 03-05 проектен месец. 4. Регионална кампания за повишаване на осведомеността през целия период на изпълнение на проекта, включваща: Пресконференции – общо 2 бр. - 1 бр. при започване на проекта, която да даде информация за целите на проекта, участниците, финансиращите го страни в клуба на Арт центъра в гр. Варна и 1 бр заключителна – за отчитане и популяризиране на резултатите от проекта – след приключване на заключителното представление в кв. Владислав Варненчик – гр. Варна в Народно Читалище "П.Р. Славейков". 5. Информационни събития - 5 бр., на които местната общност и всички заинтересовани страни да се запознаят с развитието на дейностите по проекта - ще бъдат реализирани в гр. Суворово, гр. Игнатиево, селата Пет могили , Каменар и Казашко - в периода 10 - 14 проектен месец. 6. Разработването на видеоклип с продължителност до 3 минути, представящ резултатите от дейностите по проекта. Клипът ще бъде публикуван на сайта на водещия кандидат в специална за проекта секция /включен в разходите на дейност 3, заедно с документалния филм, на база на който ще се подготви и клипа/ - в периода 10-11 месец - продължителност - 2 месеца . 1 998.48 1 998.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.