Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Прилагане на мерки за подобряване на екологичното образование на подрастващите в Бургас“ има за цел да насочи вниманието и повиши знанията на подрастващите и възрастните в община Бургас по темите свързани с кръговата икономика и рециклиране. Чрез прилагането на иновативни за Бургас и България подходи в образователната среда, както и трансферирането на добри европейски практики, проектът налага нов, по- висок стандарт на обучение. Предвидените за изпълнение образователни програми и кампании, както и подобряване на материалната база в учебните заведения ще помогне на децата да развият своите социални и аналитични умения, да придобият знания по теми все по актуални в днешно време свързани най- общо с опазване на околната среда и ролята на човека, както и да придобият ценни дигитални умения и сръчност по време на множеството занимания в създадените образователни центрове, открити класни стаи, занимания на открито и посещения на интересни обекти. Активното включването на заинтересованите страни през целия период на изпълнение на проекта е допълнителна гаранция, че посланията които този проект иска да предаде ще достигнат до максимално широк кръг хора, както и да спомогне за репликиране на създадените успешни методи за преподаване.
Проектът има потенциал да се превърне в добра практика не само за Бургас, но и за цялата страна, като приложи нов подход на преподаване включващ всички възрастови групи обхванати от предучилищното и училищно образование в Република България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Управление на проекта Activity 1. Project management : Екипът на проекта е от служители на бенефициента и партньорите, които ще отговарят за планиране, управление и мониторинг на проектните дейности. Основните отговорности на екипа са свързани със спазване на клаузите на подписания договор за БФП, правилата на програмата, процедурите и изискванията на ЗОП, нормативната уредба на Р. България и Кралство Норвегия, постоянен мониторинг и контрол при изпълнение на проектните дейности, законосъобразното и прозрачно разходване на бюджета, информиране на обществеността и постигане на заложените цели, резултати и индикатори. Екипът се ангажира да не допуска каквато и да е форма на дискриминация и ще следи за спазване принципите на прозрачност, ефективност и икономичност. Екипът включва: 1. Ръководител проект (ПГКПИ) отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта и осъществява комуникация с Управляващия орган. Отговаря за наблюдението и контрола на изпълнението на проектните дейности. Отговаря за навременно и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН. 2. Координатор (ОУГБ) подпомага ръквоодителя. Отговоаря за подготовката на технически задания. Подготвя междинни отчети и искания за плащане. Координира работата на екипа, партньорите, външните изпълнители и заинтересованите страни. Поддържа архив на проекта. 3. Координатор (PKAS) подпомага ръквоодителя на проекта. Споделя добри практики. Координира връзката със заинтересованите страни в Норвегия. 4. Финансов експерт (ПГКПИ)- отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи. Подготвя финансови отчети и искания за плащане. Съхранява финансовата документация. 5. Експерт "Връзки с обществеността" (ПГЧЕ) отговаря за подготовката на технически задания, координира и подпомага изпълнението на публичните събития и кампании, изработката на информационни материали, връзка със заинтересовани страни и медии, популяризиране на проекта сред широката общественост. Project team will be formed from employees of the beneficiary and the partners, who will be responsible for planning, management and monitoring of the project activities. The main responsibilities of the team will be related to compliance with the provisions of the signed grant agreement and the rules of the program, compliance with the procedures and requirements of the Public Procurement Act and the legislation of the Republic of Bulgaria and the Kingdom of Norway. project activities in their technological sequence, the lawful and transparent spending of the budget, informing the public and achieving the set goals, results and indicators. The team is committed to preventing any form of discrimination and will ensure that the principles of transparency, efficiency and economy are observed. The team includes: 1. Project Manager (PGCPI) - is responsible for the overall process of project implementation and communicates with the Managing Authority. Responsible for monitoring and control of the implementation of project activities. Responsible for the timely and correct submission of project reporting information to UMIS. 2. Coordinator (OUGB) - assists the project manager. Responsible for the preparation of terms of reference. Prepares interim reports and payment requests. Coordinates the work of the team, partners, external contractors and stakeholders. Maintains a project archive. 3. Coordinator (PKAS) - assists the project manager. Shares good practices. Coordinates stakeholder relations in Norway. 4. Financial expert (PGKPI) - is responsible for the legality and expediency of the costs incurred under the project. Prepares financial statements and payment requests. Stores the financial documentation of the project 5. Public Relations Expert (PGCHE) - is responsible for the preparation of terms of reference, coordinates and supports the implementation of public events and campaigns, the development of information materials, liaison with stakeholders and the media, popularization of the project among the general public. 31 483.10 0.00
Дейност 2. Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. Activity 2. Preparation and accomplishment of public procurements for selection of external contractors.: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, ефективен и прозрачен подбор на външни изпълнители за дейностите по проекта, следвайки правилата на програмата, закон за обществените поръчки, действащото законодателство на Р. България, системата за финансово управление и контрол и вътрешни правила на партньорите по проекта. В рамките на дейността ще бъде подготвена тръжната документация и проведени необходимите процедури за избор на външни изпълнители съгласно Закона за обществените поръчки. Проектът предвижда следните процедури: 1. Избор на външен експерт „Обществени поръчки“ - договор за услуга с физическо лице. 2. Доставка, монтаж/инсталиране и поддръжка на оборудване и софтуер - публично състезание – чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП и чл.176 и следващите.; 3. Създаване на открити класни стаи в двора на Професионалната гимназия по компютърно програмиране и иновации и ОУ „Георги Бенковски“ - събиране на оферти с обява –Чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП и чл. 186 и слдващите; 4. Разработване на образователни програми и обучение на учителите – директно възлагане – чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП; 5. Разработване, брандиране, доставка и поддържане на информационни ресурси и продукти - събиране на оферти с обява обява – Чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП и чл. 186 и следващите; 6. Организиране на учебни и работни посещения, обучения, дискусии и информационни събития – директно възлагане – чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП; 7. Независим финансов одит на проекта- директно възлагане – чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП; The activity aims to ensure a lawful, effective and transparent selection of external contractors for the project activities, following the rules of the program, public procurement law, current legislation of the Republic of Bulgaria, the system of financial management and control and internal rules of the project partners. Within the framework of the activity, the tender documentation will be prepared and the necessary procedures for selection of external contractors will be carried out in accordance with the Public Procurement Act. Following procedures will be implemented: 1. Selection of an external Public Procurement Expert - contract with an individual; 2. Delivery, installation and maintenance of equipment and software - public competition - Art. 18, para 1, item 12 of the Public Procurement Act and Art. 176 and next; 3. Creation of open classrooms in the yard of Vocational School of Computer Programming and Innovations, Burgas and Primary School "Georgi Benkovski", Burgas - collection of offers with an announcement - Art. 20, para 3, item 2 of the Public Procurement Act and Art. 186 and next; 4. Development of educational programs and courses “train the trainers” - direct assignment - art. 20, para 4, item 3 of the Public Procurement Act; 5. Development, branding, delivery and maintenance of information resources and products - collection of offers with an announcement - Art. 20, para 3, item 2 of the Public Procurement Act and Art. 186 and next; 6. Organizing study and working visits, trainings, discussions and information events - direct assignment - art. 20, para 4, item 3 of the Public Procurement Act;. 7. Independent financial audit of the project - direct assignment - art. 20, para 4, item 3 of the Public Procurement Act;. 3 600.00 0.00
Дейност 3. Разработване на образователни програми. Activity 3. Development of educational programmes.: С цел надграждане и утвърждаване на екологичното образование сред децата и учениците, в рамките на проекта се предвижда разработването на шест различни образователни програми относно кръговата икономика и рециклирането. Програмите са съобразени с Наредба 13/2016 на МОН и са, както следва: ОП 1. Вода, почва, въздух. ОП 2. Енергия и климат. ОП 3. Биоразнообразие. ОП 4. Потребление и отпадъци. ОП 5. Общество и околна среда. ОП 6. Технологии и екология. Съдържат 4 модула насочени към деца и младежи от всеки етап на предучилищно и училищното образование, както следва: 1. Детска градина; 2. Начален етап (1-4 клас); 3. Прогимназиален етап (5- 7 клас); 4. Гимназиален етап. Всеки модул се състои от: - 1бр. обучителен семинар за учители. - 6 учебни часа специализирани лекции за всяка от 4 възрастови групи. Лекциите ще се водят от учителите, участвали в обучителния семинар. - 6 учебни часа практикум за всяка възрастова група. Образователните програми ще са насочени към 9 училища и 3 детски градини и ще имат за цел утвърждаване на екологична култура, съзнание и поведение в контекста на кръговата икономика и рециклирането.Програмите ще спомогнат за придобиване на знания и навици, познаване на екологичните закони, защита, подобряване, управление и разумно използване на природните ресурси, опазване на екологичното равновесие и разбиране същността на кръговата икономика. Преди изготвянето на ОП, българските партньори (3ма души) ще посетят норвежкия партньор за 6 дни, където ще бъдат представени допълнителни добри практики в образователния процес (освен описаната в настоящия проект). Ще се представят силните и слаби страни на прилаганите методи и ще се обсъдят възможностите за прилагането им в България. Добрия опит ще залегне в разработването на техническото задание и изискванята (Дейност 2) към процедурата за избор на изпълнител за "Разработване на образователни програми и провеждане на обучение на учители". To upgrade and promote environmental education among children and students, the project envisages the development of six different educational programs. The programs comply with Ordinance 13/2016 of the Ministry of Education and are as follows: ЕP 1. Water, soil, air. ЕP 2. Energy and climate. ЕP 3. Biodiversity. ЕP 4. Consumption and waste. ЕP 5. Society and environment. ЕP 6. Technologies and ecology. Programmes consist of 4 modules for children and youth from each stage of preschool and school education, as follows: 1. Kindergarten; 2. Initial stage (1-4 grade); 3. Primary school (5-7 grade); 4. High school. Each module will consist of: - 1 train the trainer course for teachers; - 6 hours of specialised lessons for each of 4 age groups of children and students. Lessons will be led by the teachers who participated in the train the trainer seminars. - 6 hours of practicum for each age group. The educational programs will be aimed at 9 schools and 3 kindergartens and will aim to promote environmental culture, awareness and behaviour in the context of the circular economy and recycling. The programs will help to acquire knowledge and habits, knowledge of environmental laws, protection, improving, managing and rationally using natural resources, preserving the ecological balance and understanding the nature of the circular economy. Prior to the preparation of the educational programmes, Bulgarian partners (3 people) will visit Norwegian partner for 6 days, where additional good practices in the educational process will be presented (in addition to the one described in this project). The strengths and weaknesses of the applied methods will be presented and the possibilities for their application in Bulgaria will be discussed. The good practices will lie in the development of the terms of reference and the requirements (Activity 2) to the procedure for selection of a contractor for "Development of educational programs and courses “train the trainers”. 31 233.27 0.00
Дейност 4. Провеждане на образователни кампании Activity 4. Implementation of educational campaigns : Предвижда се провеждането на 6 различни образователни кампании (ОК), основани на разработените образователни програми. Чрез кампаниите ще се представят принципите на кръговата икономика, нормативната рамка в ЕС и Р. България във връзка с нея, постигнатите до момента резултати и предизвикателствата. Кампаниите ще допринесат за обогатяването на деца, младежи и техните преподаватели с информация, теоретични и практически знания и умения относно кръгова икономика и рециклиране и свързаните с тях теми за управление на ресурсите, опазването на околната среда, повторна употреба на продукти от бита и др. Кампаниите ще представляват физическото изпълнение на планираните мерки в образователни програми. При провеждането на образователните кампании ще бъдат приложени добрата практика описана в настоящия проект, какро и идентифицираните добри практики от работното посещение в Норвегия. Образователните кампании ще са насочени към обучаеми и обучители от 9 училища и 3 детски градини от община Бургас. Те ще представят конкретна теоретична информация последвана от практически дейности по всяка една от темите на образователните програми. Наименованията на образователните кампании ще са: ОК 1. Зелени предизвикателства ОК 2. Световният климат: мисли глобално, действай локално. ОК 3. Съвършената форма е кръг. ОК 4. Планета или пластмаса. ОК 5. Волята да промениш - възможно е друго бъдеще. ОК 6. Технологиите в услуга на бъдещето. Лекциите и упражненията ще са съобразени с възрастта на участниците. Очаква се в рамките на кампаниите да бъдат обучени 20 учители и 750 деца/ученици. При провеждането на кампаниите ще се използват създадените обучителни центрове и закупено оборудване (Дейност 5) и открити класни стаи (дейност 6). Ще бъдат представени добри практики от Норвегия и страните от ЕИП, от представител на норвежкия партньор, който ще посети Бургас. При си с учители, ученици и заинтересовани страни, ще се проведат дискусии и обусъждания за прилагането им в Бургас. It is planned to conduct 6 different educational campaigns, based on the developed educational programs. The campaigns will present the principles of the circular economy, the regulatory framework in the EU and the Republic of Bulgaria in connection with it, the results achieved so far and the challenges. The campaigns will contribute to enriching children, young people and their teachers with information, theoretical and practical knowledge and skills on the circular economy and recycling and the related topics concerning resource management, environmental protection, re-use of household products and more. The campaigns will represent the physical implementation of the planned measures in educational programs. The good practice described in this project will be applied during the educational campaigns, as well as the identified good practices from the working visit to Norway. The educational campaigns will be aimed at students from 9 schools and 3 kindergartens in the municipality of Burgas. They will present specific theoretical information followed by practical activities on each of the topics of the educational programs. The names of the educational campaigns will be: EC 1. Green challenges EC 2. The global climate: think globally, act locally. EC 3. The perfect shape is a circle. EC 4. Planet or plastic. EC 5. The will to change - another future is possible. EC 6. Technologies in the service of the future. Lectures and exercises will be tailored to the age of the participants. The campaigns are expected to train 20 teachers and 750 children / students. Established educational centers and purchased equipment (Activity 5) and open classrooms (Activity 6) will be used during the campaigns. Good practices from Norway and the EEA countries will be presented, and for this purpose a representative of the Norwegian partner will visit Burgas. During their meetings with teachers, students and stakeholders discussions will be held on their implementation in Burgas. 27 394.12 0.00
Дейност 5. Създаване на три обучителни центъра и доставка на оборудване и софтуер. Activity 5. Establishment of three educational centres and purchase of equipment and software.: Предвижда се създаване на 3 обучителни центъра (ОЦ) в трите български училища, партньори по проекта. Създадените условия в тези центрове ще позволят провеждане на специализирани упражнения, изследвания и наблюдения на процеси в областта на кръгова икономика и рециклиране и свързаните екология, климатични промени, химия, биология, дигитални технологии. ОЦ ще бъдат обособени на 2 зони: лабораторна и дигитална. Лабораторните ще се използват основно за провеждане на заниманията от Практически модул по Дейност 4, като обработка и анализ на взети теренни проби, провеждане на химични и биологични изследвания, и др. Дигиталните ще са със смесено предназначение като в тях ще се проведат обучение на обучители, подготовка и представяне на лекции и материали, самоподготовка (модули Обучение на обучители и Теоретичен от д-ст 4). В дигиталните зони ще се провеждат и дейности от практическия модул, като разработване на 3D/ 2D екологична игра, интерактивно обучение чрез виртуална реалност, подготовка на презентации и проекти от учениците, свързани с поставени задачи от преподавателите в образователните кампании. За успешното функциониране на обучителните центрове и изпълнението на Дейности 3 и 4 и постигане целите на настоящото проектно предложени се предвижда доставката на дигитално оборудване, софтуер, и оборудване за теренни проби и анализи, без което няма да е възможно да се проведат планираните образователни програми и кампании. Предидените доставки ще позволят провеждането на теренни проучвания, наблюдение и разбиране на процесите в природата, детайлно представяне на учебното съдържание по интерактивен път чрез добавена реалност и 3D изображения, повишаване разбирането на учениците за живота, който ни заобикаля и нашето влияние в/у развитието му, повишаване на социалните и професионални умения на участниците чрез изпълнение на екипни задачи със съвременни технологии. Тhree educational centres (EC) in the three Bulgarian schools, which are project partners, will be established. The educational centres will allow implementation of specialized exercises, research and monitoring of processes in the field of the circular economy and recycling and related ecology, climate change, chemistry, biology, digital technologies. EC will be divided into two zones: laboratory and digital. The laboratory will be used mainly for conducting the activities of the Practical Module under Activity 4, such as processing and analysis of field samples, conducting chemical and biological research, etc. The digital ones will have a mixed purpose, and they will be used for training of trainers, preparation and presentation of lectures and materials, self-preparation (modules Training of trainers and theoretical from Activity 4). The digital areas will also host activities of the practical module, such as the elaboration of 3D/2D ecological game, interactive learning through virtual reality, preparation of presentations and projects by students related to tasks set by teachers in educational campaigns. For the successful operation of the training centres and the implementation of Activities 3 and 4 and achieving the objectives of this project proposal, the supply of digital equipment, software and equipment for field testing and analysis is envisaged, without which it will not be possible to conduct the planned educational programs and campaigns. Planned equipment and software will allow conducting field research, observation and understanding of the processes in nature, detailed presentation of the educational content in an interactive way through interactive reality and 3D images, increasing students' understanding of life around us and our influence on its development, increasing the social and professional skills of the participants by performing team tasks with modern technologies. 123 241.42 0.00
Дейност 6. Създаване на две открити класни стаи. Activity 6. Creating two outdoor classrooms.: Две открити класни стаи се обособят в учебните дворове на ПГКПИ и ОУГБ и ще се провеждат ОК от дейност 4, като прилагат добрата практика Udeskole, Концепцията на класните стаи е засилване връзката м/ у деца и природа, разчупване на стереотипите в учебния процес, стимулиране на усещанията, подобряване процеса по възприемане на нови знания, вземане и прилагане на нестандартни решения, грижа за здравето на деца и възрастни, чрез прекарване на повече време на открито. Класните стаи ще се различават като функционалности, за да обхванат в максимална степен събитията планирани в Дейности 3 и 4, но ще бъдат обединени от обща концепция за кръгова икономика, рециклиране и повторно използване на ресурсите. Стаите ще са с 30 седящи места. 1та стая е в двора на ПГКПИ и ще се нарича „Умна стая“. Ще се захранва с фотоволтаични панели и ще дава възможност учениците сами да създават сценарии за управлението и, чрез програмиране на микроконтролери като част от ОК 2 и 6. Мебелировката ще бъде изпълнена от рециклирани материали, като учениците ще участват в създаването им, като част от ОК 5. 2та стая е в двора на ОУГБ и се казва „Осезаема природа“. Предвижда се преобразяване на част от съществуваща ограда в музикална инсталация, създаване на билкова и сензорна градини, места за екологично образование, образователни табели и освежаване на бетонни елементи от учениците на тема опазване на околната среда. Чрез изпълнението на тези дейности ще бъдат ангажирани и повлияни сетивата на учители и ученици (зрение, слух, обоняние, вкус, осезание, равновесие), което ще спомогне за прилагане на метода за обучение чрез правене и преживяване . Класните стаи ще се използват и за провеждане на редовни учебни занимания. Те ще обединяват миналото и бъдещето (работа сред природата чрез нови технологии и съвременни образователни подходи) и ще служат за нагледен пример как технологичния и образователен прогрес може да се осъществява по устойчив начин с мисъл за околната среда. Two outdoor classrooms are established in yards of VSCPI and PSGB and will held EC of activity 4, applying the good practice Udeskole, The concept of the classrooms is to strengthen the connection between children and nature, to break the stereotypes in the learning process. This idea will stimulate the feelings, will improve the process of perception of new knowledge, will make and apply non-standard decisions, will care for the health of children and adults to spend more time outdoors. The classrooms will differ in functionality to cover to the maximum extent the events planned in Activities 3 and 4, but will be united by a common concept of circular economy, recycling and resource reuse. The rooms will have 30 seats. The first room is in the schoolyard of VSCPI and will be called "Smart Room". It will be powered by photovoltaic panels and will allow students to create own scenarios for its management by programming microcontrollers as part of EC 2 and 6. The furniture will be made of recycled materials, and students will participate in their creation as part of EC 5. The second room is in the yard of PSGB and is called "Tangible Nature". It is planned to transform part of the existing fence into a musical installation, create herbal and sensory gardens, places for environmental education, install educational boards and refreshment of proper elements by students on the topic of environmental protection. Through the implementation of these activities, the senses of teachers and students (sight, hearing, smell, taste, touch, balance) will be engaged and influenced, which will help to apply the method of learning by doing and experiencing. The classrooms will also be used for regular classes. They will unite the past and the future (working in nature through new technologies and modern educational approaches). They will serve as a clear example of how technological and educational progress can be made sustainably with the environment in mind. 39 600.00 0.00
Дейност 7. Разработване и провеждане на осведомителни кампании / Activity 7. Development and implementation of awareness - rising campaigns : В рамките на дейността се предвижда провеждането на 6 различни информационни кампании (ИК) съобразени с темите на планираните по Дейности 3 и 4 образователни програми и кампании. ИК ще информират и промотират дейности сред учебни заведения, заинтересовани страни и широката общественост относно кръгова икономика и рециклиране и свързаните управление на ресурсите, устойчиво развитие, опазване на околната среда. ИК ще промотират проектните дейности и резултати. Предвижда се провеждане на следните ИК: ИК 1 на тема Зелени предизвикателства Reduce, Reuse, Recycle, разасняваща важността от рециклиране, повторна употреба и ограничаване на потреблението за природата и здравето на хората. Конкурс за видеомотиватор "Бъди отговорен към планетата". ИК 2 на тема Световният климат: мисли глобално, действай локално!, разясняващи влиянието на климата върху планетата и ролята на човека. Конкурс за рисунка. ИК 3 Съвършената форма е кръг!, разясняващи кръговата икономика и важността от рециклиране. Тематична кръгла маса с участието на ученици и учители, от целевите училища и местния университети, централна и местна власт, държавни институции, НПО, бизнес. ИК 4. Планета или пластмаса? приканваща за намаляване използването на пластмаса и показваща негативните последици за околната среда. Конкурс за арт-инсталация от отпадъчни материали. ИК 5. Волята да промениш - възможно е друго бъдеще!, разясняващи възможните малки стъпки, които може да направи всеки от нас за промяна. Конкурс за съчинение "Аз обичам природата - възможно е друго бъдеще!". ИК 6. Технологиите в услуга на бъдещето!, разясняваща ползите от технологиите за екологията. Провеждане на екологичен хакатон. За всяка информационна кампания се предвижда: изготвяне и разпространение на 1 платена публикация и 1 платена реклама (поставяне на логото на проекта) в 3 електронни медии, заснемане и разпространение на 1 видео, 3 публикации в социални медии. 1 общо видео за всички кампании. Within the framework of the activity, it is envisaged to conduct six different awareness raising campaigns (ARC) following the topics of the educational programs and campaigns planned under Activities 3 and 4. The ARC will promote activities among schools, stakeholders and the common public in support of circular economy and recycling and related topics of resource management, sustainable development, environmental protection. ARC will promote the project activities and achieved results. It is planned to conduct the following ARCs: ARC 1 Green Challenges-Reduce, Reuse, Recycle, clarifying the importance of recycling, reuse and limiting consumption for nature and human health. Video motivator competition "Be responsible for the planet". ARC 2 Global Climate: Think Globally, Act Locally !, explaining the impact of climate on the planet and the role of the man. Drawing competition. ARC 3 The perfect shape is a circle-explaining the circular economy and the importance of recycling. Thematic round table with the participation of students and teachers from the target schools and local universities, central and local government, government institutions, NGOs, business. ARRC4. Planet or plastic? Calling for a reduction in the use of plastics and showing the adverse effects on the environment. Competition for an art installation of waste materials. ARC 5. The will to change - another future is possible! - explaining the reasonable small steps that each of us can take for change. Essay competition "I love nature - another future is possible!". ARC 6. Technologies in the service of the future !-Explaining the benefits of technologies for the environment. Conducting an ecological hackathon. For each information campaign, it is planned: preparation and distribution of 1 paid publication and one paid advertisement (placing the project logo) in 3 electronic media, recording and distribution of 1 video, three announcements in the social media. There will be created one total video for all campaigns. 12 421.20 0.00
Дейност 8. Информация и публичност / Activity 8. Information and publicity: За гарантиране принципите на публичност и прозрачност е разработен комуникационен план, целящ да повиши осведомеността на обществеността за подкрепата, осигурена от ФМ на ЕИП и НФМ, целите на проекта и постигнатите резултати. Дейностите ще допринесат и за повишаване на обществената информираност за кръговата икономика, управление на ресурсите и рециклирането. Ще бъдат използвани всички налични комуникационни канали: Изготвяне и разпространение на електронни прессъобщения - 7 бр. прессъобщения ще бъдат разпространени до електронни медии. Създаване интернет страница и профили в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram) на проекта. Водещият партньор ще има задължение за тяхното създаване. На интернет страница ще бъде публикувана пълната информация за проекта, неговото изпълнението, постигнатите резултати и актуални новини. Чрез социалните мрежи и в местните медии ще се рекламират инициативите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде организирана начална пресконференция, на която ще се представят целите, дейностите и очакваните резултати. В края на проекта ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати, съчетана с целодневно събитие с базар, изложба, еко-работилници, арт инсталации. Ще се проведат 3 публични събития за промотиране на образователните центрове и открити класни стаи във всяко училище. Ще се закупят промоционални продукти, които ще се използват по време на инициативите в дейности 4 и 7. We have elaborated a communication plan to ensure the principles of publicity and transparency, and a communication plan has been developed. It aims at raising public awareness of the support provided by the EEA FM and the NFM, the project objectives and the results achieved. The activities will also contribute to raising public awareness of the circular economy, resource management and recycling. We shall use all available communication channels : Preparation and distribution of electronic press releases - Seven press releases will be distributed to electronic media. We shall create a website and profiles in social networks (Facebook, Twitter, Instagram) of the project. The Lead Partner will have an obligation to create them. The full information about the project, its implementation, the achieved results and current news will be published on the website. The project initiatives will be advertised through social networks and local media. With the start of the project, an initial press conference will be organized, at which the goals, activities and expected results will be presented. At the end of the project will be held a final press conference to present the results, combined with an all-day event with a bazaar, exhibition, eco-workshops and art installations. There will be three public events to promote educational centres and open classrooms in each school. Promotional products will be purchased to be used during the initiatives in activities 4 and 7. 42 393.47 0.00
Дейност 9 Финансов одит на проекта. Activity 9.Financial audit of the project : Одитът ще осигури допълнителна увереност за законосъобразност на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и спазване на специфичните нормативни правила като се съблюдават изискванията на ръководството по програма "Опазване на околната среда и климатични промени", финансиран от ФМ на ЕИП /2014-2021 и насоките от поканата за подбор на проектни предложения „Малка грантова схема кръгова икономика“. Ще се извърши одит на дейностите на Бенефициента и на дейностите на партньорите. Разходите на партньорите ще бъдат включени в междинните и окончателния доклад на Бенефициента. Одиторът задължително ще извършва проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите по ЗОП, подписаните договори и анекси към тях, ако има такива. Контролът се осъществява за спазване на всички приложими нормативни актове. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, предмета и характера на дейностите в проекта, както и всички документи по регламент за изпълнението на ФМ на ЕИП от 2014-2021г, Меморандум за разбирателство относно изпълнението на ФМ на ЕИП 2014-2021г, споразумение за изпълнение на програмата "Опазване на околната среда и климатични промени". Одиторът ще трябва да провери всички първични счетоводни и др. съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и др.) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетите като допустими разходи по проекта. В резултат одиторът ще потвърди, че бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани и се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Докладът от извършения независим финансов одит ще се изготви в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400 и се представи като доклад за междинна и за окончателна проверка по ангажимент за договорени процедури. The audit will provide additional assurance on the legality of costs, effective and efficient implementation of the project and compliance with specific regulations and requirements of program "Environmental Protection and Climate Change", funded by the EEA FM / 2014-2021 and the guidelines of the call for proposals "Small Grant Scheme Circular Economy". An audit of the beneficiary's activities and the activities of the partners will be carried out. The costs of the partners will be included in interim and final reports of the beneficiary. The auditor will obligatorily perform a compliance check regarding the legality of the procedures under the Public Procurement Act, the signed contracts and annexes to them if any. The control is carried out in compliance with all applicable regulations. The auditor will assess compliance with the legality, subject matter and nature of the project activities, as well as all documents under the Regulation on the implementation of the EEA FM from 2014-2021, Memorandum of Understanding on the implementation of the EEA FM 2014-2021, implementation agreement of the program "Environmental Protection and Climate Change". The auditor will need to verify all primary accounting and others relevant documents (invoices, handover protocols, contracts, etc.) with equivalent probative value and will ensure that they are available, logically linked and supporting the reports as eligible project costs. As a result, the auditor will confirm that the beneficiary maintains an adequate audit trail and that all project activities are appropriately documented and stored and made available to national and European control bodies upon request. The independent financial audit report will be prepared following the International Standard on Related Services (IASB) 4400. It will be presented as an interim and final. 3 600.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.