Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 546 TREES
Български

Programme: Maritime, Fisheries and Aquaculture Programme for Bulgaria

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to achieve higher and timely maritime awareness as a key prerequisite for safer, safer and cleaner seas by implementing an information-sharing environment that is able to implement adequate security measures and protocols ensuring the confidentiality, integrity and availability of required and transmitted data within the CISE community.
The use of CISE, the construction of infrastructure and the development of a graphical user interface supports the competent authorities implementing integrated maritime policy to take adequate measures and to exercise effective supervision and control over situations arising in the Black Sea, including the monitoring of critical marine infrastructure while providing a level of security, guaranteeing the privacy, integrity, and availability of data shared between them.
The Integrated Bulgarian Maritime Surveillance Information System (InBulMarS) is accessible to the Executive Agency Maritime Administration (EAMA), Executive Agency for Fisheries and Aquaculture
(EAFA), the Main Directorate "Border Police" (GDGP), the Bulgarian Navy (Navy) and the National Customs Agency (NCA).
Through an adapter, the information is exchanged through the CISE network. The current source of AIS information is the Bulgarian Ports Infrastructure Company (BPI Co.) and the submission of such information is preserved through the already-established adapter to the VTMIS system. 
The implementation of this project proposal will upgrade the current system with functionality expanding its capabilities for the exchange of various types of information between users, as well as options for visualization of all data sets that are shared by the CISE partners, visualizing the data from the CISE catalog, incorporating the ability to exchange data with other EU Member States.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта в т.ч.: - Разходи за възнаграждения на лица, пряко ангажирани с дейности по изпълнението и/или управлението на проекта - Разходи за командировъчни разходи (пътни, дневни и квартирни разходи и разходи за застраховки) в страната и чужбина, свързани с изпълнението на проекта: Управлението на проекта е първа и основна дейност покриваща целия цикъл на изпълнение на проекта. Необходимите експерти за изпълнение на проекта от бенефициента са: - ръководител на проекта; - координатор; - експерт по публичност и комуникация; - експерти, отговорни за техническото изпълнение на проекта – 2 броя; - експерт, отговорен за финансовото и счетоводно отчитане и обслужване на проекта. Работата на екипа по управление ще бъде съсредоточена върху следните задачи: - осигуряване на отлично финансово управление – управление на парични потоци, техническа и финансова отчетност; - своевременна подготовка и подаване на периодични проектни технически доклади; - подготовка и подаване на искания за възстановяване на средства; - подготовка, при необходимост, на допълнения и уведомление към договора за финансиране; - участие в подготовка и провеждане на тръжни процедури – обществени поръчки за закупуване на стоки и услуги; - поддържане на открита комуникация с УО и звената за техническа помощ; - стремеж за постигане и контрол на постигнатите резултати и показатели за изпълнение на проекта и отделните дейности; - решаване на проблеми и преодоляване на пречки за постигане на поставените цели. Екипът по управление на проекта ще планира, организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта. Той ще работи и за правилното изпълнение на проекта - навреме и по отношение на качеството, и финансовата отчетност и резултатите в съответствие с договорните разпоредби. 144 355.93 0.00
Информация и комуникация : В изпълнение на задължителните изисквания за мерките по видимост и комуникация на ЕС към бенефициентите, изпълняващи проекти по програмите, съфинансирани от фондовете на ЕС, с цел популяризиране на проектното предложение и получената финансова подкрепа от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури чрез Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г., настоящото проектно предложение предвижда изпълнението на дейност „Видимост и комуникация”. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени две поддейности, които имат за цел постигането на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проектното предложение, както и подчертаване ролята на ЕС за реализацията му. Мерките са заложени в съответствие с приложимите правила за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в чл. 50 „Отговорности на бенефициентите“ от Регламент (ЕС) №2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г., както и в изпълнение на Общите условия за кандидатстване по ПМДРА 2021-2027 г. Дейността включва пакет от свързани дейности, осигуряващи необходимата видимост, прозрачност и комуникация относно целите, обхвата и ползите от проекта, съфинансиран с европейски средства. За целта е предвидено изпълнението на две поддейности: 1. Поддейност 1 „Онлайн присъствие“. Чрез тази поддейност ще бъде осигурена видимост за целите, изпълнението и резултатите на проекта чрез публикуване на интернет страницата на ИА „Морска администрация“ на кратко описание за проекта, както и актуална информация за периода на изпълнението му. 2. Поддейност 2 „Рекламни материали“. Изготвените за проекта рекламни материали ще отговарят на изискванията за видимост и комуникация на Регламент (ЕС) №2021/1060 и на Условията за изпълнение на проекти по ПМДРА 2021-2027 г. и ще бъдат разпространявани сред заинтересованите страни и широката общественост, с цел постигане на по-голяма информираност за проекта, програмата и получената подкрепа от ЕС. Те ще включват: 1. Устойчиви табели/табла – 2 бр. 2. Рол банер – 1 бр. 3. Химикалки – 100 бр. 4. Флаш памет 16 GB – 60 бр. 5. Чадъри (сгъваеми) – 60 бр. 6. Термо чаши за пътуване за топли напитки с капак – 60 бр. 7. Текстилни торби с дълги дръжки – 60 бр. 8. Туристически раници – 60 бр. 9. Комплекти за вино в дървена кутия – 60 бр. 10. Конферентни папки от еко кожа – 60 бр. 11. Охладител за бутилки с гел – 60 бр. 12. Фенерче – 60 бр. 13. Челник за глава – 60 бр. 14. Гривни мъжки/дамски с морски акцент – 100 бр. 15. Надуваема възглавница за път – 60 бр. 15. Туристически карабинер с компас – 60 бр. 16. Туристическа чаша с карабинер – 60 бр. 22 265.12 0.00
„Предоставяне на технолог. услуги по администриране, подобряване сигурността, работоспособността и производителността на системата за интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС), както и технол. услуги по адаптацията на архитектурата на модела на данни използван от с-мата, с модела на данни използван от общата среда за обмен на информация CISE за наблюдение на морската територия на ЕС” : Целта на настоящата дейност е предоставянето на необходимите технологични услуги са системата ИнБулМарС по отношение на нейната експлоатация, като се акцентира на администрирането, подобрението на сигурността, работоспособността и производителността на системата. В допълнение, трябва да се осигури и адаптация на архитектурата на модела на данни, използван в ИнБулМарС, с модела на данни, прилаган в CISE. Това изисква детайлен анализ на текущите технологични решения, инфраструктури и протоколи за обмен на данни, както и разработването на стратегии за тяхната оптимизация и интеграция. Подцелите включват: - Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на системата И ИнБулМарС. - Предоставяне на необходимите технологични услуги за администриране, подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на системата И ИнБулМарС - Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния CISE Node. - Предоставяне на необходимите технологични услуги за администриране, подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния CISE Node. - Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния на адаптерза AIS данни. - Предоставяне на технологични услуги за поддържане в изправност и работоспособност на адаптера за AIS данни. - Адаптиране на архитектурата на модела с данни на интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS) с модела на данни използван от европейска обща среда за обмен на информация за морето CISE , чрез която се постига по-висока и навременна морска осведоменост, като основна предпоставка за по-сигурни, по-безопасни и по-чисти морета чрез реализираната среда за споделяне на информация, която е в състояние да прилага адекватни мерки за сигурност и протоколи, гарантиращи поверителността, целостта и наличността на изискваните и предадените данни в рамките на CISE общността. Използването на европейската обща среда за обмен на информация за морето - CISE (Common Information Sharing Environment) позволява изграждане на инфраструктура и поддръжката на графичен потребителски интерфейс, които подпомагат компетентните органи, прилагащи интегрираната морска политика да вземат адекватни мерки и да осъществяват ефективен надзор и контрол по отношение на ситуациите, възникващи в Черно море, като в същото време се осигурява ниво на сигурност, гарантиращo поверителността, целостта и наличността на данните споделяни между тях. 283 200.00 0.00
Консултантски услуги: Изпълнението на дейността започва от втория месец на проекта като включва провеждането на процедура за избор на изпълнител и включва: 1. Подготовка на Техническа спецификация за проект:Надграждане на информационна система "Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3 , съобразена с изискванията на чл. 58а и чл. 58б от Закона за електронно управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, включваща следните основни дейности: - Доставка на оборудване за ъпгрейд на център за данни; - Инсталация и конфигурация на доставеното оборудване; - Разработване на нови функционалности на системата. 2. Изготвяне на документация за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: Надграждане на информационна система „Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3 , съгласно изискванията на ЗОП и ППЗОП, в това число изготвяне на бюджетна обосновка. 3. Подпомагане на ИА „Морска администрация“ при провеждане на обществената поръчка с предмет: Надграждане на информационна система „Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3. 0.00 0.00
Доставка на оборудване за надграждане на център за данни : Тази дейност обхваща доставката на хардуерно оборудване и софтуерни платформи, които ще подобрят капацитета на съществуващата инфраструктура и ще осигурят техническата основа за бъдещите функционалности. Доставеното оборудване включва: Високопроизводителни сървъри с многопроцесорна архитектура, които ще увеличат капацитета за обработка на данни и ще позволят интегриране на нови услуги. Система за съхранение на данни, осигуряваща бърз достъп и архивиране на информацията. Мрежово оборудване, което ще подобри комуникацията между различните компоненти на системата и ще гарантира сигурността на обмена на данни. Софтуер за виртуализация, позволяващ по-ефективно управление на ресурсите. 522 000.00 0.00
Инсталация и конфигурация на доставеното оборудване : След доставката на хардуерното и софтуерно оборудване, е необходимо то да бъде инсталирано, конфигурирано и оптимизирано, за да работи ефективно в съществуващата IT среда. В рамките на тази дейност ще се извършат следните стъпки: Монтаж и интеграция на сървъри и системи за съхранение на данни в центъра за данни. Конфигуриране на операционни системи и виртуализационна среда за оптимално използване на хардуерните ресурси. Настройка на мрежовите комуникации и осигуряване на защита срещу киберзаплахи. Оптимизация на базите данни, за да се подобри тяхната ефективност при търсене, филтриране и анализ на информация. 28 540.00 0.00
Разработване на нови функционалности на системата : Тази дейност включва създаването и внедряването на нови софтуерни модули, които ще разширят функционалността на InBulMarS. Включва: Добавяне на възможности за управление на обекти като области/зони, за по-добър контрол върху териториално разделени обекти. Интеграция на система за планиране на събития и мисии, включително календар с известия. Разширяване на визуализацията на събития върху картата, така че да включва събития от всички потребители. Подобряване на процесите на абониране, търсене, филтриране и анализ на данни. Създаване на персонализирани реакции и действия при възникване на инцидент. Разширяване на възможностите за асоцииране на информация и интеграция с външни източници. Визуализация на услугите по каталога, както и на услугите разработени по предходната фаза. 1 560 000.00 0.00
Организиране на откриваща и закриваща срещи: Предвижда се в началото на проекта да бъде организирана откриваща среща в гр. София за до 30 човека, на която ще присъстват както членовете на екипа по проекта, така и представители на партньорскиолганизации и заинтересовани страни. Съответно след приключване на основните дейности по прокта, ще бъде организирана заключителна среща, на която да се представят постигнатите резултати. Предвижда се срещата да бъде в гр. Варна, като ще бъдат поканени до 40 човека. 12 192.22 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).