| Организация и управление на проекта в т.ч.:
- Разходи за възнаграждения на лица, пряко ангажирани с дейности по изпълнението и/или управлението на проекта
- Разходи за командировъчни разходи (пътни, дневни и квартирни разходи и разходи за застраховки) в страната и чужбина, свързани с изпълнението на проекта:
Управлението на проекта е първа и основна дейност покриваща целия цикъл на изпълнение на проекта.
Необходимите експерти за изпълнение на проекта от бенефициента са:
- ръководител на проекта;
- координатор;
- експерт по публичност и комуникация;
- експерти, отговорни за техническото изпълнение на проекта – 2 броя;
- експерт, отговорен за финансовото и счетоводно отчитане и обслужване на проекта.
Работата на екипа по управление ще бъде съсредоточена върху следните задачи:
- осигуряване на отлично финансово управление – управление на парични потоци, техническа и финансова отчетност;
- своевременна подготовка и подаване на периодични проектни технически доклади;
- подготовка и подаване на искания за възстановяване на средства;
- подготовка, при необходимост, на допълнения и уведомление към договора за финансиране;
- участие в подготовка и провеждане на тръжни процедури – обществени поръчки за закупуване на стоки и услуги;
- поддържане на открита комуникация с УО и звената за техническа помощ;
- стремеж за постигане и контрол на постигнатите резултати и показатели за изпълнение на проекта и отделните дейности;
- решаване на проблеми и преодоляване на пречки за постигане на поставените цели.
Екипът по управление на проекта ще планира, организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта. Той ще работи и за правилното изпълнение на проекта - навреме и по отношение на качеството, и финансовата отчетност и резултатите в съответствие с договорните разпоредби. |
144 355.93
|
0.00
|
| Информация и комуникация : В изпълнение на задължителните изисквания за мерките по видимост и комуникация на ЕС към бенефициентите, изпълняващи проекти по програмите, съфинансирани от фондовете на ЕС, с цел популяризиране на проектното предложение и получената финансова подкрепа от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури чрез Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г., настоящото проектно предложение предвижда изпълнението на дейност „Видимост и комуникация”.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени две поддейности, които имат за цел постигането на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проектното предложение, както и подчертаване ролята на ЕС за реализацията му.
Мерките са заложени в съответствие с приложимите правила за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в чл. 50 „Отговорности на бенефициентите“ от Регламент (ЕС) №2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г., както и в изпълнение на Общите условия за кандидатстване по ПМДРА 2021-2027 г.
Дейността включва пакет от свързани дейности, осигуряващи необходимата видимост, прозрачност и комуникация относно целите, обхвата и ползите от проекта, съфинансиран с европейски средства. За целта е предвидено изпълнението на две поддейности:
1. Поддейност 1 „Онлайн присъствие“. Чрез тази поддейност ще бъде осигурена видимост за целите, изпълнението и резултатите на проекта чрез публикуване на интернет страницата на ИА „Морска администрация“ на кратко описание за проекта, както и актуална информация за периода на изпълнението му.
2. Поддейност 2 „Рекламни материали“. Изготвените за проекта рекламни материали ще отговарят на изискванията за видимост и комуникация на Регламент (ЕС) №2021/1060 и на Условията за изпълнение на проекти по ПМДРА 2021-2027 г. и ще бъдат разпространявани сред заинтересованите страни и широката общественост, с цел постигане на по-голяма информираност за проекта, програмата и получената подкрепа от ЕС. Те ще включват:
1. Устойчиви табели/табла – 2 бр.
2. Рол банер – 1 бр.
3. Химикалки – 100 бр.
4. Флаш памет 16 GB – 60 бр.
5. Чадъри (сгъваеми) – 60 бр.
6. Термо чаши за пътуване за топли напитки с капак – 60 бр.
7. Текстилни торби с дълги дръжки – 60 бр.
8. Туристически раници – 60 бр.
9. Комплекти за вино в дървена кутия – 60 бр.
10. Конферентни папки от еко кожа – 60 бр.
11. Охладител за бутилки с гел – 60 бр.
12. Фенерче – 60 бр.
13. Челник за глава – 60 бр.
14. Гривни мъжки/дамски с морски акцент – 100 бр.
15. Надуваема възглавница за път – 60 бр.
15. Туристически карабинер с компас – 60 бр.
16. Туристическа чаша с карабинер – 60 бр. |
22 265.12
|
0.00
|
| „Предоставяне на технолог. услуги по администриране, подобряване сигурността, работоспособността и производителността на системата за интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС), както и технол. услуги по адаптацията на архитектурата на модела на данни използван от с-мата, с модела на данни използван от общата среда за обмен на информация CISE за наблюдение на морската територия на ЕС”
: Целта на настоящата дейност е предоставянето на необходимите технологични услуги са системата ИнБулМарС по отношение на нейната експлоатация, като се акцентира на администрирането, подобрението на сигурността, работоспособността и производителността на системата. В допълнение, трябва да се осигури и адаптация на архитектурата на модела на данни, използван в ИнБулМарС, с модела на данни, прилаган в CISE. Това изисква детайлен анализ на текущите технологични решения, инфраструктури и протоколи за обмен на данни, както и разработването на стратегии за тяхната оптимизация и интеграция.
Подцелите включват:
- Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на системата И ИнБулМарС.
- Предоставяне на необходимите технологични услуги за администриране, подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на системата И ИнБулМарС
- Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния CISE Node.
- Предоставяне на необходимите технологични услуги за администриране, подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния CISE Node.
- Одит на системата и препоръки за предоставяните технологични услуги за администриране с цел подобряване на сигурността, работоспособността и производителността на Националния на адаптерза AIS данни.
- Предоставяне на технологични услуги за поддържане в изправност и работоспособност на адаптера за AIS данни.
- Адаптиране на архитектурата на модела с данни на интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS) с модела на данни използван от европейска обща среда за обмен на информация за морето CISE , чрез която се постига по-висока и навременна морска осведоменост, като основна предпоставка за по-сигурни, по-безопасни и по-чисти морета чрез реализираната среда за споделяне на информация, която е в състояние да прилага адекватни мерки за сигурност и протоколи, гарантиращи поверителността, целостта и наличността на изискваните и предадените данни в рамките на CISE общността. Използването на европейската обща среда за обмен на информация за морето - CISE (Common Information Sharing Environment) позволява изграждане на инфраструктура и поддръжката на графичен потребителски интерфейс, които подпомагат компетентните органи, прилагащи интегрираната морска политика да вземат адекватни мерки и да осъществяват ефективен надзор и контрол по отношение на ситуациите, възникващи в Черно море, като в същото време се осигурява ниво на сигурност, гарантиращo поверителността, целостта и наличността на данните споделяни между тях.
|
283 200.00
|
0.00
|
| Консултантски услуги: Изпълнението на дейността започва от втория месец на проекта като включва провеждането на процедура за избор на изпълнител и включва:
1. Подготовка на Техническа спецификация за проект:Надграждане на информационна система "Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3 , съобразена с изискванията на чл. 58а и чл. 58б от Закона за електронно управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, включваща следните основни дейности:
- Доставка на оборудване за ъпгрейд на център за данни;
- Инсталация и конфигурация на доставеното оборудване;
- Разработване на нови функционалности на системата.
2. Изготвяне на документация за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: Надграждане на информационна система „Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3 , съгласно изискванията на ЗОП и ППЗОП, в това число изготвяне на бюджетна обосновка.
3. Подпомагане на ИА „Морска администрация“ при провеждане на обществената поръчка с предмет: Надграждане на информационна система „Интегрирано българско морско наблюдение (ИнБулМарС/InBulMarS), базирано на обща среда за обмен на информация (Common Information Sharing Environment -CISE) за наблюдение на морската територия на ЕС“, с акроним ИНБУЛМАРС - 3. |
0.00
|
0.00
|
| Доставка на оборудване за надграждане на център за данни : Тази дейност обхваща доставката на хардуерно оборудване и софтуерни платформи, които ще подобрят капацитета на съществуващата инфраструктура и ще осигурят техническата основа за бъдещите функционалности. Доставеното оборудване включва:
Високопроизводителни сървъри с многопроцесорна архитектура, които ще увеличат капацитета за обработка на данни и ще позволят интегриране на нови услуги.
Система за съхранение на данни, осигуряваща бърз достъп и архивиране на информацията.
Мрежово оборудване, което ще подобри комуникацията между различните компоненти на системата и ще гарантира сигурността на обмена на данни.
Софтуер за виртуализация, позволяващ по-ефективно управление на ресурсите. |
522 000.00
|
0.00
|
| Инсталация и конфигурация на доставеното оборудване : След доставката на хардуерното и софтуерно оборудване, е необходимо то да бъде инсталирано, конфигурирано и оптимизирано, за да работи ефективно в съществуващата IT среда. В рамките на тази дейност ще се извършат следните стъпки:
Монтаж и интеграция на сървъри и системи за съхранение на данни в центъра за данни.
Конфигуриране на операционни системи и виртуализационна среда за оптимално използване на хардуерните ресурси.
Настройка на мрежовите комуникации и осигуряване на защита срещу киберзаплахи.
Оптимизация на базите данни, за да се подобри тяхната ефективност при търсене, филтриране и анализ на информация. |
28 540.00
|
0.00
|
| Разработване на нови функционалности на системата : Тази дейност включва създаването и внедряването на нови софтуерни модули, които ще разширят функционалността на InBulMarS. Включва:
Добавяне на възможности за управление на обекти като области/зони, за по-добър контрол върху териториално разделени обекти.
Интеграция на система за планиране на събития и мисии, включително календар с известия.
Разширяване на визуализацията на събития върху картата, така че да включва събития от всички потребители.
Подобряване на процесите на абониране, търсене, филтриране и анализ на данни.
Създаване на персонализирани реакции и действия при възникване на инцидент.
Разширяване на възможностите за асоцииране на информация и интеграция с външни източници.
Визуализация на услугите по каталога, както и на услугите разработени по предходната фаза. |
1 560 000.00
|
0.00
|
| Организиране на откриваща и закриваща срещи: Предвижда се в началото на проекта да бъде организирана откриваща среща в гр. София за до 30 човека, на която ще присъстват както членовете на екипа по проекта, така и представители на партньорскиолганизации и заинтересовани страни.
Съответно след приключване на основните дейности по прокта, ще бъде организирана заключителна среща, на която да се представят постигнатите резултати.
Предвижда се срещата да бъде в гр. Варна, като ще бъдат поканени до 40 човека. |
12 192.22
|
0.00
|