Доставка на оборудване и консумативи: Много често отдалечени места се използват за отглеждане на канабис (марихуана) или за нелегално производство на наркотични вещества. Там също така се изграждат и оборудват постройки и съоръжения, които служат за складиране и укриване на наркотични вещества, прекурсори за тях или служат за нарколаборатории и в тях се приготвят наркотични вещества. Специфика за нелегалното производство на наркотични вещества е, че много често отглеждането на растения, респ. марихуана, както и изграждането на нелегални лаборатории е ситуирано на труднодостъпни и планински места, поради което се налага необходимост от специализирано оборудване за осигуряване на наблюдение от дистанция с цел пресичане и разкриване на този вид престъпни дейности.
Доставка на общо 5 бр. дронове:
Закупуването на безпилотни летателни средства (БЛС) би подпомогнало както извършването на оперативно-издирвателните действия, осъществявани от разузнавачите, работещи по линия „Наркотици“, на ниво ГДНП и СДВР/ОДМВР в страната, така и подготовка и провеждането външен оглед на местопроизшествие при нелегално производство на наркотични вещества. Конкретното им приложение, се изразява в успешното обезпечаване на провеждани оперативни наблюдения и проследявания при всички разновидности престъпни дейности, включващи в предмета си наркотични вещества (производство, съхранение, разпространение и трафик). Използването на тези технически приспособления би спомогнало за успешното реализиране на провежданото наблюдение/ проследяване от разстояние, което е безопасно за живота и здравето на служителите, както и за запазване конспиративността на провежданите мероприятия.
Безпилотните летателни средства ще се използват за специализирано извършване на огледи на местопроизшествия и други процесуални действия при нелегално производство на НВ в отдалечени или труднодостъпни местности, както и високопланински места.
Доставка на общо 9 бр. фотокамери:
За цифрово заснемане на затворени помещения и последващото дигитално сглобяване на образите е необходимо закупуване на 5 бр. фотокамери за 360-градусово заснемане на помещения които заснемат фактическата обстановка в помещения, сгради или населени места при огледи на местопроизшествия с цел придобиване информация за свързаността и активността на инсталации (апаратура), използвани за нелегално производства на наркотици.
Доставка на 4 бр. РАМАН спектрометри :
Полицейските служители, работещи по линия „Наркотици“ и служителите, работещи по направление експертно-криминалистическа дейност е необходимо да ползват преносим РАМАН спектрометър за идентифициране вида на неизвестни прахообразни, течни или други видове общественоопасни вещества със съмнение за наркотични вещества, нови психоактивни вещества и/или прекурсори. Тези устройства ще бъдат използвани при провеждане на полицейски операции и при извършване на проверки с цел установяване на лица, които се занимават с производство, трафик и разпространение на наркотични вещества, както и при огледи на местопроизшествия.
Доставка на консумативи:
- Защитно облекло - 62 бр.- за предпазване от потенциално възникване на взрив или от провеждане на електрически ток. Изискванията са съобразени предвид възможни и потенциално опасни за живота на служителите, провеждащи проучване или оглед на местопроизшествие на терен, ситуации.
- Комплекти полеви тестове - 18 бр. - за установяване на определен вид НВ на терен.
- Комплекти опаковъчни материали и етикети - 10 бр - за опаковане на иззетите НВ като ВД, надписването им и последващото им транспортиране и съхраняване преди назначаването им за конкретно физико-химично изследване. |
499 120.16
|
0.00
|
Провеждане на обучения за повишаване ефективността на работата чрез надграждане на знанията и експертизата на полицейските служители.: 2. Повишаване на административния капацитет на полицейските служители
Ще бъдат проведени серия от обучения с цел надграждане на знания, споделяне на опит и добри практики при работа със закупената специализирана техника. Планират се общо 22 обучителни семинари и 2 обучителни посещения в държави членки на ЕС.
Общо обучения - 24 бр. и общо обучени - 568 полицейски служители.
Обучителните семинари ще бъдат структурирани по тематики, както следва:
2.1 Провеждане на 2 обучителни семинара за повишаване капацитета на служителите извършващи оперативно - издирвателни мероприятия (ОИМ), за определяне и адресиране на заплахите по линия на иновациите в производството на наркотични вещества
Примерни подтеми:
- Определяне и адресиране на заплахите по линия на иновациите в производството на марихуана - култивиране на растения канабис, в закрити помещения;
- Определяне и адресиране на заплахите по линия на иновациите в производството на амфетамин и метамфетамин;
Общо ще бъдат обучени 60 служители.
2.2 Провеждане на 2 обучителни семинари за определяне и адресиране на заплахите по линия на иновациите в трафика на наркотични вещества
Примерни подтеми:
- Определяне и адресиране на заплахите по линия на иновациите в трафика на марихуана; амфетамин и метамфетамин
Общо ще бъдат обучени 60 служители.
2.3 Практическо обучение за използване на преносимия РАМАН спектрометър при установяването на вещества и субстанции, притежанието, на които е забранено от закона
Ще бъдат проведени 4 обучения, като бъдат обучени общо 80 служители.
2.4 Провеждане на 2 обучителни семинари за противодействие на нелегалното производство и разпространение на НВ и трафика на наркотични вещества (нови психоактивни вещества), чрез т.нар. „darknet“
Общо ще бъдат обучени 60 служители.
2.5 Практическо обучение за използване на безпилотно летателно средство -ДРОН
Ще бъдат проведени 3 обучения. Общо ще бъдат обучени 60 служители.
2.6 Провеждане на 5 обучителни семинари, свързани с огледи на местопроизшествия, касаещи НВ
Примерни подтеми:
- Основни етапи и действия, свързани с оглед на местопроизшествие, свързано с производство на наркотични вещества - „дизайнерска дрога“;
- Основни етапи и действия при оглед на открито на терен с насаждения/растения, съдържащи наркотични вещества;
- Особености и иновативни методи при откриване, фиксиране и изземване на следи и ВД, свързани с нелегално производство на наркотични вещества;
- Оценка на риска, запазване и обезопасяване на местопроизшествието, условия за сигурност на участниците в огледа, предприемане мерки за безопасност;
- Участници в огледната група
Общо ще бъдат обучени 150 служители.
2.7 Провеждане на 4 обучителни семинари, свързани с установяване и изземване на НВ
Примерни подтеми:
- Използване на апаратура за идентификация на неизвестни вещества, в различно агрегатно състояние и физични свойства, със съмнение за висока обществена опасност.
- Прекурсори, използвани за производства на НВ – видове, начин на изземване, съхраняване и изследване.
- Използване на тестове за установяване на НВ при полеви условия – изисквания и особености.
- Особености при изземване на представителни проби;
- Изисквания за опаковане, маркиране и съхранение на следите и ВД - открити вещества, според тяхното агрегатно състояние и физичните им свойства, от особена важност за тяхното правилно транспортиране и запазване автентичността им за последващи действия по разследването.
Общо ще бъдат обучени 80 служители.
2.8 Обучителни посещения в страна-членка на ЕС - 2 бр.
Посредством обученията ще се постигне обмен на добри практики относно производството, разпространението и трафика на НВ, използване на специализирани технологии за откриване, установяване на НВ, запознаване с други модели на модус "операнди", свързани с оперативно-издирвателна дейност и противодействие на престъпления, свързани с наркотици. Ще бъдат обучени общо 18 експерти. Испания, Румъния и Полша са подходящи за целта. |
311 662.75
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: Дейността включва: Сформиране на екип, който осъществява цялостното управление на проекта и сформиране на екип за изпълнение на проекта; Осигуряване на мерки и конкретни задачи, фокусирани към доброто управление, изпълнение, контрол и отчетност по проекта; Създаване на условия и организация за изпълнението на дейностите; Изготвяне на междинни доклади и окончателeн доклад; Осъществяване на контакти с външни за ГДНП-МВР организации и експерти във връзка с изпълнение на дейностите; Осъществяване на кореспонденция с Управляващия орган(УО/ДМП-МВР); Непрекъснат контрол с цел постигане на резултатите от дейностите и спазване на приложимото национално законодателство при изпълнението на проекта; Изготвяне на доклади от проведените дейности, междинни и окончателни финансови отчети.
Дейността ще стартира с детайлно разпределение на задачите и функциите на всеки член от екипа на проекта и отговорността на всеки по конкретните дейности, за целта на което ще бъде проведена среща на екипа в работен порядък. Дейността по управление и изпълнение на проекта включва и организиране на месечни работни срещи на екипите по проекта. Основните служители, включени в екипите на проектите се подбират в зависимост от своите компетенции и професионални задължения, свързани с предмета на проекта. |
141 052.16
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Доставката на материали за всички участници в обученията ще включват 666 комплекта, състоящи се от тефтер, химикалка, USB флаш мемори, раница за лаптоп и ще бъдат раздавани на обучаемите по време на планираните обучителни дейности - 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6 и 2.7. , а материалите за публичност ще включват 1148 комплекта, състоящи се от раница за лаптоп, USB флаш мемори, чадър, многофункционално сгъваемо ножче, бутилка за вода за многократна употреба, ключодържател, които ще бъдат раздавани по време на срещи и събития по проекта с цел популяризирането му.
В рамките на тази дейност още в първия месец от изпълнението на проекта, бенефициентът предвижда да създаде организация за публикуване в интернет страницата на ГДНП, фейсбук страницата на ГДНП, както и извърши общо 9 публикации - в 3 национални електронни медии по 3 публикации (в началото, в средата и края на проекта) с цел осигуряване на публичност и информираност, вкл. информация за финансирането на проекта, основните цели, заложените дейности и очакваните резултати, както и целевите групи.
Ще бъде изработен и банер, който да бъде разположен на видно място при осъществяване на събития по проекта - обучителните семинари, срещи и др. събития.
Ще бъдат проведени информационни срещи - в началото, средата и края на проекта за информиране на широката общественост и медиите с целите, дейностите, резултатите и постигнатото, на съответния етап от изпълнението на проекта.
В съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/ всички обучителни, информационни и материали за публичност, свързани с осигуряване на безвъзмездни средства по ФВС ще съдържат емблемата на ЕС с надписа „финансиране от Европейския съюз“, като по време на обучителните семинари ще има разположен на видимо място банер, съдържащ информация за операцията, източника на финансиране, който ще съдържа емблемата на ЕС.
Всички видове закупено оборудване ще отговаря на изискванията за "Видимост прозрачност и комуникация" и ще съдържат емблемата на ЕС с надписа „съфинансирано от Европейския съюз“. |
247 245.08
|
0.00
|