Повишаване на ефективността и качеството на ДНК експертизите и увеличаване на профилите в ДНК базата и засилване на обмена на информация: За срок от 5 години се установява увеличаване броя на преписките в сектор "ДНК анализи" към НИК-МВР с 257,5%, като обектите на експертизите са се повишили близо 3 пъти. Тенденцията за повишаване броя на постъпилите преписки се запазва и предвид броя, постъпили преписки до м. май 2024 г., се очаква до края на 2024 г. в института за ДНК анализ да постъпят между 1500 и 1700 преписки. Тази тенденция е причина за натрупване на голям брой възложени експертни изследвания със значителен брой обекти, които към м. май 2024 г. възлизат на около 850 преписки със значително забавяне в сроковете на изпълнение, което възпрепятства процесуално-следствените действия и срочното приключване на досъдебните и съдебни производства. За преодоляване на натрупването на големия брой експертизи с множество обекти е необходим както адекватен кадрови ресурс,така и автоматизация на редица от процесите, касаещи ДНК анализа на веществени доказателства. Към момента голяма част от манипулациите се извършват чрез ръчно пипетиране от експертите в лабораториите на НИК-МВР и БНТЛ Бургас, което е трудоемко, увеличава времето за получаване на крайните резултати, лимитира броя на пробите, които се работят едновременно, и увеличава риска от контаминация (замърсяване на пробите, замърсяване на скъпоструващи консумативи и реактиви), което води до забавяне на въвеждането на ДНК профили в Националната ДНК база данни. Ето защо се изисква качественото изработване на голям брой проби за кратък период от време, което налага внедряването на автоматизирана система, която да извършва както екстракцията на ДНК материал, иззет от веществените доказателства,така и пробоподготовка за последващите етапи от процеса на ДНК профилирането (PCR, RT PCR и фрагментен анализ).
Такъв тип автоматизирани системи са успешно внедрени в редица световни криминалистични ДНК лаборатории, както и в почти всички ДНК лаборатории, част от ENFSI (Европейска мрежа на криминалистичните институти). След внедряването на такъв тип система се установява увеличаване броя на изработените проби, повишаване качеството на анализа и се намалява значително рискът от човешка грешка. Това би спомогнало и за преодоляване на натрупването на голям брой възложени преписки и обекти, което от своя страна ще доведе до съкращаване на сроковете при изготвянето на експертизите, и ще доведе до срочното приключване на редица съдебни и досъдебни производства, ускоряване на въвеждането на повече ДНК данни от криминални регистрации, ДНК проби за сравнителен анализ, следи от ДНК и ДНК на неидентифицирани човешки останки в ДНК базата данни. Освен това, този метод намалява използването на пипета и накрайник, почти напълно минимизирайки риска от човешка грешка, екзогенно ДНК замърсяване и кръстосано замърсяване. По дейността ще бъдат осигурени за ДНК лабораторията в НИК-МВР и БНТЛ-ОДМВР Бургас 2 броя автоматизирани системи за екстракция на ДНК и 4 броя автоматизирани системи за пробоподготовка на PCR, RT-PCR и на фрагментен анализ и тяхната стандартна гаранционна поддръжка.
Автоматизирането на процеса с цел да се обезпечи работата на двете лаборатории ще улесни въвеждането на профилите в ДНК базата и ще засили обмена на информация между страните, ще подпомогне обмена на ДНК информация, ще засили оперативното сътрудничество с държавите членки във връзка с изпълнение на разпоредбите на Договора от Прюм и Решение 2008/615/ПВР на Съвета.
Информацията продължава във файл "Описание_дейност_1", прикачен в раздел 14. |
2 777 297.90
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността е изцяло в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал.
Дейността включва:
- Организиране на откриваща и закриваща пресконференция. Откриващата и закриващата пресконференции ще се проведат в заседателната зала на централната сграда на МВР в гр. София, ето защо са предвидени разходи за кетъринг (60 бр. вода). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР.
- изработването на информационни табели (2 броя - за НИК и БНТЛ към ОДМВР Бургас) и рекламни материали (тефтер и химикал - по 30 броя).
Рекламните материали задължително ще носят емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз". На доставените материали и оборудване ще бъдат поставени стикери с емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз", наименованието на проекта и начина на финансиране. |
611.01
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: Дейността се разделя на поддейности, както следва: 3.1. Поддейност по управление на проекта и 3.2. Поддейност по изпълнение на проекта.
Поддейност 3.1. е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и подписване на заповедта за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение, и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител на проект, Счетоводител по проекта от ДПУБ и Технически сътрудник от НИК. Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители.
Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с управлението на проекта и изисквани от Управляващия орган; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и ще води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта.
Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК.
Стойността за възнаграждения за екипа по управление на проекта са: 8 224,17 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 3 747,01 лв. Обща стойност: 11 971,18 лв.
Поддейност 3.2. включва експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт-юрист обществени поръчки от ДУССД. Екипът по изпълнение на проекта ще подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки по съответните дейности, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; ще участват в пълния цикъл на разработването на документациите за обществени поръчки, ще следи план-графика за изпълнение на проекта и ще отговаря за предпиемането на корективни мерки при отклоняването от графика; ще следи спазването на Вътрешните правила за управление цикъла на обществените поръчки в МВР, СУК, Регламентите и др. нормативни актове.
Стойността за възнаграждения за екипа по изпълнение на проекта са: 4 229,64 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 1 395,78 лв. Обща стойност: 5 625,42 лв.
Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта.
Етапите на изпълнение са както следва:
1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит при създаването на експертни съвети по предвидените обществени поръчки.
2.Изпълнение на текущи дейности в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта.
3.Отчитане на проекта – техническо и финансово.
За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта.
В дейността са включени непреките разходи в размер на 2 639,49 лв., представляващи 15 % от допустимите преки разходи за управление и изпълнение на проекта.
|
20 236.09
|
0.00
|