Следгаранционна поддръжка на системен софтуер за виртуализация VMware: Информационните системи се състоят от хардуер, върху който работят, системен софтуер за виртуализация, СУБД, операционни системи и приложен софтуер. В рамките на дейността трябва да бъде осигурена следгаранционната поддръжка на посочените по-долу в описанието информационни системи/услуги на МВР, в частта следгаранционна поддръжка на системен софтуер за виртуализация. Осигуряването на следгаранционна поддръжка на системния софтуер за визуализация VMware в продължителност на 36 месеца за описаните информационни системи/услуги на МВР ще подобри и улесни обмена на информация между и в рамките на компетентните органи, служби и агенции на Съюза и, когато е приложимо, с трети държави и международни организации съгласно Специфична цел 1, чл. 3, параграф. 2, буква „а“ на Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 07 юли 2021 година за създаване на фонд „Вътрешна сигурност".
Поддръжката на лицензи включва:
- възможност за получаване на нови версии на системния софтуер за виртуализация за времето на действие на проекта;
- отстраняване на проблеми, свързани с работата на системния софтуер за виртуализация, използван в информационните системи, включително и проблеми, свързани с прилагането на новите версии на софтуера;
- осигурена денонощна техническа поддръжка и консултации на място;
- предоставена електронна поща, телефон или факс за регистриране на заявки за възникването на инцидент.
Предвидено е да се осигури следгаранционна поддръжка на системния софтуер за виртуализация, който се използва при сървъри за предоставяне на данни от Н.ШИС към други полицейски системи на МВР, както и информация за обмен на данни с органите, посочени в член 87 от ДФЕС, Европол и други съответни агенции на Съюза, с оглед на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на престъпления, по-специално трансграничната, тежката и организираната престъпност и тероризма.
|
3 000 240.00
|
0.00
|
Изработка и доставка на рекламни материали:
Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това, какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на операцията.
Предвижда се в рамките на дейността да бъда изработени рекламни материали
При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати.
С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на операцията в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъде поставена една устойчива табела на мястото на интервенция договор които се очаква да бъде сключен в рамките на тази операция, ангажимент на фирмата- изпълнител. На тях ще се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, и ще бъде представен конкретният договор, сключен по тази интервенция, чрез неговите основни данни - наименование на проекта и на договора, номер, бюджет, финансиращ фонд/програма и други.
За да се подчертае подкрепата на ЕС по тази операция е предвидено провеждането на обществена поръчка с предмет „Изработка и доставка на рекламни материали“ на стойност 6 327.47 лева. Предвижда се изработването на следните рекламни материали:
Чанта от нетъкан текстил - 100 бр. х 3,38 лв.; Еко тефтер с еко химикалка - 100 бр. х 2,84 лв. Бележник 100 бр. х 5,44 лв.; Химикалки 100 бр. х 0,99 лв.;
Флаш-памет USB 100 бр. х 17,52 лв. и Бизнес раница 100 бр. х 29,78 лв.
Рекламните материали , ще бъдат предоставени на конференция/информационен ден в зала на ДКИС със служители на МВР за представяне на изпълнените цели и постигнатите резултати в рамките на тази операция.
Посочените бройки на артикулите са индикативни.
|
6 327.47
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на операцията, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането й, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган.
Предвижда се създаване на работни екипи, в които ще се включат служители на МВР със съответните компетенции. Определянето на подходящи експерти за участие в проекта е важно условие за успешното и навременно реализиране на дейностите по тази операция. В работата си те ще се ръководят от изискванията на Системите за управление и контрол по Управляващия орган и нормативните документи. Представители на екипите за изпълнение на операцията ще участват в дейности, организирани от Управляващия орган, ще докладват регулярно на Управляващия орган за напредъка по реализиране на целите и постигане на резултатите по тази операция и, при необходимост, за възникнали трудности.
4.1 Екип за управление
В екипа за управление на проекта участват служители със следните компетенции:
- Ръководител, който ръководи изпълнението на проекта в съответствие с предвиденото в договора за безвъзмездна финансова помощ и указанията на УО. Той ще отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта.
- координатор , който ще координира работата на екипите, включително и взаимодействията с други институции и организации, ще организира спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта, ще контролира и координира спазването на графика за изпълнение на проекта и успешното му приключване;
- счетоводител, който ще води цялата счетоводна документация по изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, ще осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството, ще изготвя всички необходими справки, свързани с изразходваните по проекта средства, ще организира съхраняването и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта, съгласно Глава 6 от Закона за счетоводството, ще извършва плащанията към изпълнителите по договори, сключени въз основа на договора за безвъзмездна финансова помощи и др.;
- технически сътрудник, който ще подпомага Ръководителя на проекта при цялостната реализация на проекта, ще осъществява текущ контрол на изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя справки и следи за изпълнението на проекта, ще подготвя и внася за приемане доклади/отчети/информации за напредъка на проекта, ще отчита изпълнението на проекта в ИСУН и ще разработва документи/справки/предложения/изменения, необходими за успешното изпълнение на проекта.
Предвид сложността на проекта и обема на работата по него се предвижда за извършената работа в рамките на проекта на екипа за управление да се заплаща през целия период на изпълнението му. Общата сума за възнаграждение и осигуровки е 59 192,06 лв.
4.2 Екип за изпълнение
4.2.1 По Деѝност 1 - Екипът за изпълнение на проекта се състои от 5 (пет) експерта, които ще участват в дейността по изпълнение на проекта.
Стойността на възнагражденията и осигуровките на екипа възлизат на стойност 88 171,02 лв., както следва: Възнаграждение екип - 66 294,00 лв.,
осигурителни вноски - 21 877,02 лв.;
4.2.2 По Дейност 4 - Екипът за изпълнение на проекта се състои от 8 (осем) експерта, които ще участват в дейността по изпълнение на проекта.
Стойността на възнагражденията и осигуровките на екипа възлизат на стойност 49 070,23 лв., както следва: Възнаграждение екип - 36 894,90 лв., осигурителни вноски - 12 175,33 лв.
Непреките разходи са в размер на 84 695.22 - 2% от допустимите преки разходи по проекта. |
281 128.53
|
551.65
|
Следгаранционна поддръжка на СУБД– IBM Informix, софтуер за архивиране и възстановяване на системи за база данни и операционни системи.
: Информационните системи се състоят от хардуер, върху който работят, системен софтуер за виртуализация, СУБД, операционни системи и приложен софтуер. По настоящия проект се предвижда следгаранционна поддръжка на СУБД– IBM Informix, софтуер за архивиране и възстановяване на системи за база данни и операционни системи. Полицейските системи, които ще бъдат поддържани по тази дейност по отношение на следгаранционна поддръжка на СУБД– IBM Informix, софтуер за архивиране и възстановяване на системи за база данни и операционни системи, се използват за обезпечаване на работата на полицейските структури на МВР, с оглед на предотвратяване, разкриване, разследване и наказателно преследване на трансгранична, тежка и организирана престъпност и тероризма. Те се използват изцяло и единствено за постигане на общата и релевантната за процедурата специфична цел на ФВС в съответствие с определението за обмен на информация съгласно чл. 2, ал. 7 и параграф 1, буква а) от Приложение VII от Регламент 2021/1149.
Полицейските информационните системи са:
- Полицейска информационна система, съдържаща интегрираните регионални полицейски системи и централна полицейска статистика, в която се обработва информация, свързана с дейности по разследване на престъпления, във връзка с тероризма и радикализацията, както и с тежката и организираната престъпност.
- връзка с Националния интерфейс на Шенгенската информационна система, осигуряваща информация за обмен на данни с органите, посочени в член 87 от ДФЕС, Европол и други съответни агенции на Съюза, с оглед на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на престъпления, по-специално трансграничната, тежката и организираната престъпност и тероризма;
- АИС Оперативен анализ, предназначена за анализ по разследвания и оперативна информация, използвана за борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност.
- АИС Оперативен документ, предназначена за съхраняване на информация във връзка с разследвания и борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност.
Осигурява се поддръжка и оперативна съвместимост на системата на ИКТ чрез АИС "Оперативен анализ", предназначена за анализ по разследвания и оперативна информация, използвана за борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност. Шенгенската информационна система, Европол и Интерпол обменят информация с АИС Оперативен анализ. Това изпълнява изискванията на двата индикатора.
Поддръжка на СУБД– IBM Informix и софтуер за архивиране и възстановяване на системи за база данни, за период от 12 месеца, считано индикативно от м. ноември 2026 г. до октомври 2027 г., включително.
По проект "Поддръжка на автоматизирани полицейски информационни системи" - Процедура № 1 по ФВС от ИРГП 2023 поддръжката ще бъде осигурена за период от 24 месеца, индикативно от м. ноември 2024 г. до м. октомври 2026 г., включително. Общият период на осигурената поддръжка по двата проекта е 36 месеца. |
1 031 760.00
|
0.00
|