Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 078 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project is aimed at implementing measures for greening in the urban environment of the city of Pernik, including - implementation of priority investments in plant species with the highest degree of efficiency in terms of capturing PM10 and purifying the air naturally, in order to reduce secondary emissions and increase the CAV. The project proposal is in accordance with the measures set out in the current municipal Program for reducing emissions and achieving the established standards for fine dust particles (PM10) and (PM2.5), SO2, PAHs in the ambient air of the municipality of Pernik. To reduce emissions from transport, the action plan for the program includes short-term and long-term measures (technical measures short-term measure 3 and long-term measure 5) for public development and greening of roadside and inter-block spaces, including the construction of "green belts/zones" for the purpose of protection from dust and gases and preventing deterioration of the condition of green areas. (construction of green walls, green areas, greening of "mud patches", green roofs, incl. smart green solutions). The program provides for financing for the indicated measures with funds from the Municipality of Pernik and funds from European funds and other international and national financing structures, POS 2021 - 2027. The activities provided for in the project proposal include the selection of suitable territories and plant species, preparation of a preliminary study and preparation of consolidated documentation for proving climate sustainability and preparation of a project proposal, and as main activities - construction of green infrastructure and irrigation systems.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за подготовка на проектното предложение: Дейността включва изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1.1. Дейности, необходими за разработване на проектно предложение с цел подаването му за финансиране по процедурата, като проучвания, анализи, оценки, анализ на остойностяването и др. В рамките на поддейността са изготвени документ "Избор на терени/обекти на интервенции", приложен към ФК, който предоставя необходимата информация и обосновки за определените обществено достъпни терени/обекти-общинска собственост, в които да се извършат интервенциите, целящи намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване. В същия са определени местоположенията, площта (вкл. - по отношение на поливните системи, където е приложимо), представени са нужните пространствени и др. данни, относими документи (актове и т.н.), касаещи обектите на интервенции, съобразно изискванията на УК по Процедурата. Всички обекти са съобразени с указанията на УО по Процедурата, вкл. - пакет„Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“ и др.;- документ "Анализ на остойностяването" - съгласно изискванията на т. 14.7. от УК по Процедурата, в изготвения анализ , приложен към ФК, както и при съобразяване с УК, е посочено въз основа на какви документи, анализи или проучвания са остойностени дейностите и/или каква информация/ данни/ показатели/ оферти/ извлечения/ информация за вече сключени и изпълнени договори със сходни параметри и предмет, пазарни консултации по смисъла на ЗОП, пазарни проучвания и/или проучване в интернет са ползвани при остойностяването и др. Анализът е изготвен съобразно Приложение № 1 към НК, като същият е съобразен с последователността на дейностите, посочена в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ от ФК. - Документ "Доклад за подбор на подходящи растителни видове". В доклада са разгледани подходящите растителни видове, за извършване на озеленителни мероприятия на територията на община Перник. - Документ Обяснителна записка за изчисляване на целевата стойност на индикаторите; - Документ описващ начина за поддръжка на изградената/ надградена зелена инфраструктура за периода на жизнения ѝ цикъл. Поддейност 1.2. Изготвяне на идейни проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура - в рамките на поддейността са изготвени идейни проекти и дендрологична документация за предвидените дейности по озеленяване. Същите са приложени към ФК. Поддейност 1.3. Подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост - в изпълнение на поддейността е разработена документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“. Документацията, изработена при съобразяване посочените указания, е приложена към ФК. 125 155.99 0.00
Изготвяне на технически инвестиционни проекти и упражняване на авторски надзор: Дейността включва изготвянето на инвестиционни проекти за обектите на интервенция, на база изготвените идейни проекти в етапа на кандидатстване и осъществяване на авторски надзор. Разработването на проектите ще се осъществи от външен изпълнител избран по реда на ЗОП чрез обществена поръчка и ще се изпълни в съответствие с приложимите нормативни актове, правила и разпоредби, в т.ч.: ЗУТ, Наредба № 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони; Наредба № 4/2001 г.; Наредба № 1/10.03.1993 г., Наредба № РД-02-20-2/2021г., вкл. ЗКН (,където е приложимо) и др. За всички обекти от първа до пета категория включително, при осъществяване на строителство, е задължително да бъде упражняван авторски надзор от проектантите по всички части на инвестиционните проекти, съгласно разпоредбата на чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ и във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 8 от Закона за авторското право и сродните му права. По време на извършване на строително-монтажните дейности в обектите на интервенция и с цел тяхното точно изпълнение, съобразно изготвените инвестиционни проекти, ще бъде упражняван авторски надзор. Всички предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване и изпълнение на инвестиционния проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Осъществяване на авторски надзор ще обезпечи успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуването на екзекутивната документация. Упражняването на авторския надзор ще приключи след получаване на Удостоверения за въвеждане на обектите в експлоатация. 68 176.17 0.00
Изграждане/надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда и изграждане на поливни системи : Изпълнение на настоящата дейност ще започне след изпълнени на дейност 2, след съгласуване на изготвените инвестиционни проекти за всеки един обект на интервенция. Дейността ща се изпълнява на идентифицираните имоти в документ Избор на терени/обекти на интервенции" и включва 9 подобекта: Подобект 1 УПИ с КИ: 55871.514.6772, кв. Изток, гр. Перник; Подобект 2 УПИ с КИ: '55871.514.6774', '55871.514.6786', '55871.514.6787', кв. Изток, гр. Перник; Подобект 3 УПИ с КИ: 55871.514.6845', 55871.514.6796', 55871.514.6879', 55871.514.6918', 55871.514.6917', 55871.514.6937', КИ 55871.514.6914, кв. Изток, гр. Перник; Подобект 4 УПИ с КИ:'55871.514.6874','55871.514.9530','55871.514.6942', кв. Изток, гр. Перник; Подобект 5 УПИ с КИ: '55871.507.290','55871.507.287', '55871.507.283', '55871.507.268', '55871.507.552', '55871.507.8848', '55871.507.264' от КККР на гр. Перник, кв. Тева; Подобект 6 УПИ с КИ: '55871.507.291', '55871.507.293', '55871.507.295', '55871.507.312', кв. Тева, гр. Перник; Подобект 7 УПИ с КИ: '55871.507.8831', '55871.507.299', '55871.507.298', '55871.507.306', кв. Тева, гр. Перник; Подобект 8 УПИ с КИ: '55871.507.321', кв. Тева, гр. Перник; УПИ с КИ: '55871.506.134', '55871.506.136', '55871.506.130', кв. Хумни дол, гр. Перник.Общо имоти за интервенция - 33 бр. с площ 10,25 хектара.За подобряване качеството на въздуха и намаляване на въздействието на вятъра върху вторичното разпрашаване са проектирани дървесни и храстови масиви с ниска плътност и равномерна пропускливост на въздушните маси през короните. По продължението на натоварени улици, в детски градини и училища в обхвата на разработката са предвидени живи плетове от бавнорастящи (изискващи подрязване веднъж годишно) и дълговечни видове. Предвижда се изграждане на пешеходни алеи със затревени бетонни перфо елементи, с цел намаляване на времето за преминаване на гражданите през междублоковите пространства, поставяне на паркинг колчета, с цел избягване на паркирането в новоизградените зелени площи, перфоплочи, като и бордюри по продължение на цялата дължина на алеите. Тава решение е съобразено с обичайните маршрути на местната общност и цели предотвратяване на на риска от образуване на кални пътеки през новоизградените зелени зони.В част от идентифицираните имоти/обекти има съществуваща растителност, като тя ще бъде надградена и обогатена. В други имоти зелената инфраструктура ще бъде изцяло изградена. С оглед поддържането на ново изградената зелена инфраструктура е предвидено изграждането и на поливни системи в част от обектите.За подобряване на климатичната устойчивост на проектното предложение ще бъдат приложени мерки за напояване и задържане на влагата в почвата. За три имота се предвижда автоматизирана поливна система (АПС): УПИ с КИ: '55871.514.6786', '55871.514.6787 кв.Изток, гр.Перник; УПИ с КИ: '55871.507.321', кв. Тева, гр. Перник.Всеки един имот/обект на интервенция, за който ще има разработен инвестиционен проект ще бъде разгледан поотделно и предвидените дейности ще са изцяло съобразени със спецификата на имота. Дейностите няма да се използват за икономическа дейност от община Перник. До терените/обектите ще бъде осигурен широк обществен достъп (отворен достъп) след изпълнение на инвестициите.Съгласно Условията за кандидатстване „Обществените поръчки следва да са обявени на етапа на кандидатстване, като по отношение на обществената/ите поръчка/и за основните дейности касаещи озеленяването следва да се отчита, че на етапа на кандидатстване следва да е обявена или поръчка за следващ етап на проектиране или обща поръчката за проектиране и изграждане на зелената инфраструктура (тип инженеринг)“ В проектното предложение е предвидено обявяването на обществена поръчка за следващ етап на проектиране – изготвяне на технически инвестиционни проекти. След тяхното изготвяне и одобряване ще бъде обявена обществена поръчка за „Изграждане/надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда и изграждане на поливни системи“ 5 244 412.80 0.00
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на обектите на интервенция.: Осъществяването на строителен надзор и оценка на съответствието на обектите на интервенция е задължително, тъй като обектите попадат в обхвата на строежи от първа до пета категория, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде избран лицензиран консултант за упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на обектите на интервенция.На база изготвения/ите инвестиционен/и проект/и избраният консултант ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния/ите проекти, подписан от управителя на фирмата - консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад ще се издаде Разрешение за строеж за обекта/ите на интервенция. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор на обекта, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които се счита откриването на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще осъществява контрол относно пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, лицето, упражняващо строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор ще изготви окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ до възложителя за обекта на интервенция. Същият ще послужи за свикване на приемателна комисия и издаване на разрешение за ползване на обекта, съгласно чл. 177, ал. 2 от ЗУТ. 157 332.38 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността включва изпълнение на три поддейности: Поддейност 1. Организация и управление: ЕУП ще бъде съставен от външни експерти. Ръководител на проекта, Координатор, Експерт финанси, Експерт "Мониторинг и докладване", Експерт видимост, прозрачност и комуникация,Административен сътрудник. Структурата за управление на проекта цели осигуряване на гаранция за постигане на високо качество и удовлетвореност от резултатите, както и недопускане на смесване и припокриване на функциите и задачите между отделните членове на екипа. Членовете на екипа ще следят за качественото и ефективно изпълнение на дейностите и тяхната последователност, за постигане на ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, за осигуряване на прозрачност в управлението на проекта, отчетност и мониторинг върху изпълнението му. Взаимоотношенията в ЕУП ще се осъществяват по следните механизми: 1.Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на екипа ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП, съобразно разписаните функции на всеки експерт. Координатора ще координира всички дейности по проекта. Работата на изпълнителя се приема с подписване на ППП, подписани от Ръководителя на бенефициента или от упълномощено от него лице. Координацията и контролът на изпълнението на сключения договор са ангажимент на бенефициента, чрез посочено/и от него лице/лица за контрол и приемане на работата. 2.Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез комуникация, регулярни работни срещи за обсъждане на специфични въпроси, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на общ. поръчки по проекта. Предвидената организационна структура демонстрира разделение на функциите в екипа, като не е допустимо смесване и припокриване на функциите и задачите, както между отделните членове в екипа за управление, така и с външни изпълнители Поддейност. 2. Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регл.(ЕС) 2021/1060. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Община Перник ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС) 2021/1060, във вр. с чл. 22, ал. 2 от условията за изпълнение, в т.ч.- и при подготовка на документациите за обществените поръчки по реда на ЗОП и при сключване на дог.с изпълнители. Съгласно указаното в чл. чл. 50 от Регл.(ЕС) 2021/1060 след сключването на договора за БФП, екипът ще подготви и публикува на интернет страница и в социалните мрежи на Община Перник информация за одобрения за финансиране проект; - във всички документи и комуникационни материали, изготвяни по проекта ще бъде включена информация и текст, подчертаващ подкрепата на ЕС; За популяризиране на проекта ще бъдат изпълнени следните дейности: - публикации в сайта на общината и в соц. мрежи на информация за проекта - организиране и провеждане на начална и заключителна пресконференция по проекта; - изработване и поставяне на 1 (един) билборд, който ще бъде поставен при стартиране на строителството; - изработване и поставяне на 10 (десет) устойчиви табели, които да бъдат поставени след приключване на строителството. - изработване и разпространение на рекламно-информационни материали - 2000 бр. брошури/листовки; 500 бр. тефтери; 500 бр. еко-торбички; 500 бр. химикалки; 500 бр. флаш памет Поддейност 3. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки – изпълнението на поддейността е осъществено със собствен ресурс на Бенефициента, като е насочено към разработване на необходимите технически спецификации и документации за провеждане на приложимите процедури по ЗОП за целите на възлагането на общ. поръчки, свързани с проекта, съгл. приложимостта. 223 803.09 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).