| Дейност 1 - Спомагателни дейности: Дейността включва осъществяването на следните поддейности:
1.1. Изготвяне на анализ на остойностяването (АО) на разходите по проекта. Избран е подход на позоваване по оферти, вече сключени дог. с избран/и изпълнител/и на дейности, предмет на ПП. АО е изготвен съобр. Прил. № 2 към НК, и е съобразен с последователността на дейностите, посочена във ФК. Целта на АО е да предостави нужната инф. и да докаже ценообразуването, приложено при определяне на средствата, необх. за реализацията на дейностите и начина на формиране на прогнозната им стойност, заложена в съответната/ите обществена/и поръчка/и за избор на изпълнител/и.
1.2. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климaтична устойчивост–съгл. изискв. в Приложение № 5 към НК и методически указания (МУ) за подготовка на същата. Документът вкл. описание на инфр. проект и изведената обосновка и изводи относно процеса на проверка за климатична устойчивост от първоначалното планиране до завършване, вкл. - интегрирането в цикъла на разработване на проекта. Документът е съобразен с указанията на табл.2 от МУ, съгл. които за проектите за рекултивация на депа, финансирани от линия на ПОС 2021-2027 г., не се изисква оценка на въглероден отпечатък, поради което, процесът на доказване на климатична неутралност относно комп. Смекчаване изменението на климата за този тип проекти е завършен на Фаза 1 (Проверка). Съгласно направените в документа заключения и на база изискв. на УО, основните дейности в ПП не са свързани с генериране/поглъщане на значителни емисии на ПГ и не се очаква осъществяването им да доведе до генериране/поглъщане на значителни емисии на ПГ.
1.3. Осъществяване на надзорни дейности - авторски и строителен надзор:
1.3.1.Осъществяване на АН: Избраният изпълнител ще осъществи АН на обекта съгл. изискв. на чл.162 от ЗУТ с подписване на актове и протоколи за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на СМР и Наредба№ 2/ 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите. В задълженията на лицето упражняващо АН, съгл. ЗУТ, е предвидено съгл. на промени (при необх.) в проектната док. по искане на Възложителя, по предложение на лицето, упражняващо независим СН или по искане на друг компетентен орган или лице; изготвяне и заверка на екзекутивната док. за строежите след изпълнението на отделните обекти. В тази вр. продължителността на изпълнение на Поддейност 1.3.1.„Осъществяване на АН“ ще бъде съобразена с тези ангажименти. Проектантът/ АН ще участва и при съставянето на Протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава 4, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Нар.№ 26 от 02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопрод. земи, отнемане и ополз. на хумусния пласт (Нар. № 26/1996 г.) и удостоверяване за извършен Първи етап на биологична рекултивация.
1.3.2.Осъществяване на СН: Избраният изпълнител ще носи отговорност и ще осъществява всички задължения по време на изпълнение на обекта, съгл. изискв. на чл.168 от ЗУТ, като освен подписване на актове и протоколи за изпълнение на етапи от строителството по Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите, ще участва и при съставянето на Протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава 4, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Наредба № 26 от02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопрод. земи, отнемане и ополз. на хумусния пласт (Наредба № 26/1996 г.) и удостоверяване за извършен първи етап на биологична рекултивация. |
46 233.01
|
0.00
|
| Дейност 2 - Техническа рекултивация на клетка № 1 и № 2 от регионално депо за неопасни отпадъци, с. Шишманци: Дейността е насочена към изпълнение на техн.рекултивация (ТР) на Клетка № 1 и № 2 на Депо за неопасни отпадъци, с. Шишманци, на което Община Пловдив се явява оператор с изд. по ЗООС КР № 380-Н0/2009г., актуализ. с Реш. № 380-Н0-И0-А1-ТГ1/2022г. на изп. директор на ИАОС. Експлоатацията на клетките е прекратена, съотв. – през 2016г. и 2024г., с решение на компетентния орган-РИОСВ. Клетките, обект на ПП, са с неправилна форма и са оконтурени с оградни и разделителни диги, като са поставени условни коти за насипване на отпадъците, а при строителството им е изпълнен долен изолац.екран. Някои от дигите са общи за двете клетки, а други- граничат с бъдещите клетки № 3 и 4, стоп.двор и депото и т.н. Предвидената в ПП ТР е свързана с крайното оформяне на клетките, при което оформеното тяло на отпадъците (с наклони на откосите, съотв.: за кл.№1 – 1:2:5 и за кл.№ 2 – 1:3) ще се запечата с рекулт.слой. Ще се изпълни постоянна и временна рекултивация със съотв.площ и обем– 67 410,02 кв.м. и деб. 1.00m. и 11 597,50 кв.м. и деб.1.00m., или обща площ за рекултивация – от 79 007,52 кв.м. Постоянната ТР вкл.: оформянe на отп.тяло; полагане на: изравнит.слой 0,20 m, оросит.система, газов дренаж и газосъбирателна система; оформяне на газов кладенец; поставяне на: синтетичен горен запечатващ изолац.екран (запечатващ пласт), дренажна система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води , рекулт.слой 0,75 m (3 х 0,25 m) над дренажната система за атм.води; полагане на пласт хумус 0,25 m; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води от площта на депото. Временната рекултивация вкл. сл.интервенции: оформяне на отпадъчното тяло, полагане на изравнит.слой – 0,20 m, полагане на слой с деб.1,00 m (4 х 0,25 m) за временна рекултивация по СЗ и северен откоси на клетките. С ТР ще се оформи горния изол.екран, съставен от газов дренаж, запечатващ пласт, дренажна с-ма за атм.води и рекулт.пласт, така че същият да отговаря на Нар. № 6/2013г. и Нар. № 26/1996г. Тялото на клетките ще се оформи, съгл. зададените с вертик.планировка на РП надлъжни и напречни профили, съобр. с Нар. № 6/2013г. До започване на СМР ще се изпълнят нужните трайни геометрични очертавания на осите и изграждането на предпазни заграждения и предупредителна сигнализация. Осъществяването на мерките за ТР ще доведе до устойчивост и дълготрайност на конструкцията на рекулт.депо, защита от проникване в депото на повърхностни води и тяхното извеждане извън тялото на депото, опазване на атм.въздух и повърхностните води от замърсяване от отпадъчното тяло, удовлетворяване на изискв. на норм.уредба за рекултивация на нарушени терени (Нар. № 26/1996г.) и условията за използване на рекулт.повърхностен слой на депото след прикл. на неговата експлоатация. Чрез пунктове за наблюдение към системата за мониторинг, клетките ще бъдат наблюдавани за: газови емисии от тялото на депото; състояние на тялото на клетката (топография на клетката) и повърхностни води.
След осъществяване на ТР, ще се изпълнят дейностите по биолог.рекултивация (БР, етап 1) в зоната на постоянната рекултивация. БР ще се изпълни чрез хидропосев - затревяване чрез впръскване, под налягане върху почвата, на смески от семена (Festuca arundinacea, Lotus corniculatus, Poa pratensis и др. с посевна норма 10кг./дка), органо-минерални торове, вода, защитен мулч и лепило от растителен произход с висок вискозитет и влагозадържащи х-ки. Сроковете за изпълнение на биологичната рекултивация са в пряка зависимост от техническата рекултивация. Следексплоатационните грижи са насочени към осъществяване на следните мерки: поливане, косене, торене, попълване на оголени участъци. За етап 1 на БР са предвидени конкретно: подготовка за БР (почистване камъни, плевели, разбиване буци и др.), осн.торене, торене със суперфосфат, амониева силитра, подхранване с изкуствена тор, засяване на тревни смески, затревяване, запълване на оголени участъци, отгледни грижи, поливане, косене и др. |
8 045 101.53
|
0.00
|
| Дейност 3 - Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки : Дейност 3 включва реализацията на следните поддейности:
- Поддейност 3.1. - Организация и управление на проекта - включваща избор на екип, чиито членове ще бъдат вътрешни за Бенефициента. Екипът за управление на проекта (ЕУП) е съставен от следните членове - ръководител (с квалиф.: висше образование, опит в изп. на сходни дейности; отг.: мениджмънт и мониторинг напроекта, комуникацията със заинтересовани страни, проследяване на напредъка, контрол и приложение на мерките за публичност и информираност,поддържане на архив по проекта, изготвяне на МТО, ГТО и др.), Координатор (с квалиф.: висше образование, опит в изп. на сходни дейности; отг.: подпомага ръководителя в дейностите по управление на проекта; отговаря пряко за поддейност 3.2.; участва в изготвянето на междинните и заключителни технически доклади; поддържа архив на проекта; Експерт"СМР" (висше техническо образование; опит в изп. на сходни дейности; отг.: участва при приемането на изпълнените инвестиционни мерки, контролира качеството на работа на избрания изпълнител за СМР, следи качеството и количеството на изпълняваните СМР да съответства на нормативните изисквания и ИП и др.; счетоводител (с квалиф.: висше образование, опит в изпълнение на сходни дейности; отг.: подготовка и представяне на счетоводно-финансови документи и отчети, поддръжка на финансово-счетоводния архив на проекта и др. Служителите на длъжностите координатор, експерт"СМР" и счетоводител са на пряко подчинение на мениджъра на проекта, като последният отчита своята дейност пред ръководител на Бенефициента.
- Поддейност 3.2. - Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III„Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансиранеточрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Община Пловдив ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС) 2021/1060, във вр. с чл. 22, ал. 2 от условията за изпълнение, в т.ч.- и при процесите, свързани със ЗОП и при сключване на договори с изпълнители. Съгласно указаното в чл. чл. 50 от Регл.(ЕС) 2021/1060, Кандидатът се ангажира да осъществи следния минимум от активности:
- да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели ирезултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта ипредназначени заобществеността или за участниците;
- да постави устойчива/и табела/и или табло/а, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро.
- Поддейност 3.3. - Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки – изпълнението на мярката е осъществено със собствен ресурс на Бенефициента, като е насочено към разработване на необходимите технически спецификации и документации за провеждане на приложимите процедури по ЗОП за целите на възлагането на обществените поръчки, свързани с проекта, съгл. приложимостта. |
261 862.00
|
0.00
|