Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 078 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project, in correspondence with the main objective of Procedure BG16FFPR002-2.005 –„Reclamation of regional landfills/cells of regional landfills for household waste – second procedure“, under Environment Operational Programme 2021-2027,  aims at carrying out the technical reclamation of cell No. 1 and cell No. 2 of the Regional landfill for non-hazardous waste "Sishmantsi", which will serve for their closure in order to reduce the risk of further environmental pollution and prevent the risks to human health. The above will be achieved through a complex of interrelated interventions, in accordance with the requirements of the applicable regulations - Ordinance No. 6/2013, Waste Management Law, Environmental Protection law, etc., including the implementation of planned construction works as well as supervisory activities on the site with a view to its technical landfill reclamation, as well as related activities such as: valuation analysis, preparation of consolidated documentation to prove climate sustainability, etc., along with organizing and carrying out all the required procedures related to the Bulgarian Procurement Act, as well as the implementation of project management measures while ensuring visibility, transparency and communication. The project implementation is also required in order to subsequently carry out the biological reclamation, which is legally mandatory, as well as to perform the necessary post-operational care at the landfill site in order to eliminating the harmful consequences for the environment, resulting from the use of the terrain of the cell for waste disposal. As result of project implementation two waste cells of the Shishmantsi Regional landfill will be terminated and 6.74 hectares of land will be reclaimed, making possible its later use for green areas. In addition, all horizontal policies and legal requirements will be observed while carrying out project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Спомагателни дейности: Дейността включва осъществяването на следните поддейности: 1.1. Изготвяне на анализ на остойностяването (АО) на разходите по проекта. Избран е подход на позоваване по оферти, вече сключени дог. с избран/и изпълнител/и на дейности, предмет на ПП. АО е изготвен съобр. Прил. № 2 към НК, и е съобразен с последователността на дейностите, посочена във ФК. Целта на АО е да предостави нужната инф. и да докаже ценообразуването, приложено при определяне на средствата, необх. за реализацията на дейностите и начина на формиране на прогнозната им стойност, заложена в съответната/ите обществена/и поръчка/и за избор на изпълнител/и. 1.2. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климaтична устойчивост–съгл. изискв. в Приложение № 5 към НК и методически указания (МУ) за подготовка на същата. Документът вкл. описание на инфр. проект и изведената обосновка и изводи относно процеса на проверка за климатична устойчивост от първоначалното планиране до завършване, вкл. - интегрирането в цикъла на разработване на проекта. Документът е съобразен с указанията на табл.2 от МУ, съгл. които за проектите за рекултивация на депа, финансирани от линия на ПОС 2021-2027 г., не се изисква оценка на въглероден отпечатък, поради което, процесът на доказване на климатична неутралност относно комп. Смекчаване изменението на климата за този тип проекти е завършен на Фаза 1 (Проверка). Съгласно направените в документа заключения и на база изискв. на УО, основните дейности в ПП не са свързани с генериране/поглъщане на значителни емисии на ПГ и не се очаква осъществяването им да доведе до генериране/поглъщане на значителни емисии на ПГ. 1.3. Осъществяване на надзорни дейности - авторски и строителен надзор: 1.3.1.Осъществяване на АН: Избраният изпълнител ще осъществи АН на обекта съгл. изискв. на чл.162 от ЗУТ с подписване на актове и протоколи за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на СМР и Наредба№ 2/ 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите. В задълженията на лицето упражняващо АН, съгл. ЗУТ, е предвидено съгл. на промени (при необх.) в проектната док. по искане на Възложителя, по предложение на лицето, упражняващо независим СН или по искане на друг компетентен орган или лице; изготвяне и заверка на екзекутивната док. за строежите след изпълнението на отделните обекти. В тази вр. продължителността на изпълнение на Поддейност 1.3.1.„Осъществяване на АН“ ще бъде съобразена с тези ангажименти. Проектантът/ АН ще участва и при съставянето на Протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава 4, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Нар.№ 26 от 02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопрод. земи, отнемане и ополз. на хумусния пласт (Нар. № 26/1996 г.) и удостоверяване за извършен Първи етап на биологична рекултивация. 1.3.2.Осъществяване на СН: Избраният изпълнител ще носи отговорност и ще осъществява всички задължения по време на изпълнение на обекта, съгл. изискв. на чл.168 от ЗУТ, като освен подписване на актове и протоколи за изпълнение на етапи от строителството по Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите, ще участва и при съставянето на Протокол на комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава 4, чл. 23, ал. 1, т. 1 от ППЗОЗЗ и раздел V от Наредба № 26 от02.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопрод. земи, отнемане и ополз. на хумусния пласт (Наредба № 26/1996 г.) и удостоверяване за извършен първи етап на биологична рекултивация. 46 233.01 0.00
Дейност 2 - Техническа рекултивация на клетка № 1 и № 2 от регионално депо за неопасни отпадъци, с. Шишманци: Дейността е насочена към изпълнение на техн.рекултивация (ТР) на Клетка № 1 и № 2 на Депо за неопасни отпадъци, с. Шишманци, на което Община Пловдив се явява оператор с изд. по ЗООС КР № 380-Н0/2009г., актуализ. с Реш. № 380-Н0-И0-А1-ТГ1/2022г. на изп. директор на ИАОС. Експлоатацията на клетките е прекратена, съотв. – през 2016г. и 2024г., с решение на компетентния орган-РИОСВ. Клетките, обект на ПП, са с неправилна форма и са оконтурени с оградни и разделителни диги, като са поставени условни коти за насипване на отпадъците, а при строителството им е изпълнен долен изолац.екран. Някои от дигите са общи за двете клетки, а други- граничат с бъдещите клетки № 3 и 4, стоп.двор и депото и т.н. Предвидената в ПП ТР е свързана с крайното оформяне на клетките, при което оформеното тяло на отпадъците (с наклони на откосите, съотв.: за кл.№1 – 1:2:5 и за кл.№ 2 – 1:3) ще се запечата с рекулт.слой. Ще се изпълни постоянна и временна рекултивация със съотв.площ и обем– 67 410,02 кв.м. и деб. 1.00m. и 11 597,50 кв.м. и деб.1.00m., или обща площ за рекултивация – от 79 007,52 кв.м. Постоянната ТР вкл.: оформянe на отп.тяло; полагане на: изравнит.слой 0,20 m, оросит.система, газов дренаж и газосъбирателна система; оформяне на газов кладенец; поставяне на: синтетичен горен запечатващ изолац.екран (запечатващ пласт), дренажна система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води , рекулт.слой 0,75 m (3 х 0,25 m) над дренажната система за атм.води; полагане на пласт хумус 0,25 m; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води от площта на депото. Временната рекултивация вкл. сл.интервенции: оформяне на отпадъчното тяло, полагане на изравнит.слой – 0,20 m, полагане на слой с деб.1,00 m (4 х 0,25 m) за временна рекултивация по СЗ и северен откоси на клетките. С ТР ще се оформи горния изол.екран, съставен от газов дренаж, запечатващ пласт, дренажна с-ма за атм.води и рекулт.пласт, така че същият да отговаря на Нар. № 6/2013г. и Нар. № 26/1996г. Тялото на клетките ще се оформи, съгл. зададените с вертик.планировка на РП надлъжни и напречни профили, съобр. с Нар. № 6/2013г. До започване на СМР ще се изпълнят нужните трайни геометрични очертавания на осите и изграждането на предпазни заграждения и предупредителна сигнализация. Осъществяването на мерките за ТР ще доведе до устойчивост и дълготрайност на конструкцията на рекулт.депо, защита от проникване в депото на повърхностни води и тяхното извеждане извън тялото на депото, опазване на атм.въздух и повърхностните води от замърсяване от отпадъчното тяло, удовлетворяване на изискв. на норм.уредба за рекултивация на нарушени терени (Нар. № 26/1996г.) и условията за използване на рекулт.повърхностен слой на депото след прикл. на неговата експлоатация. Чрез пунктове за наблюдение към системата за мониторинг, клетките ще бъдат наблюдавани за: газови емисии от тялото на депото; състояние на тялото на клетката (топография на клетката) и повърхностни води. След осъществяване на ТР, ще се изпълнят дейностите по биолог.рекултивация (БР, етап 1) в зоната на постоянната рекултивация. БР ще се изпълни чрез хидропосев - затревяване чрез впръскване, под налягане върху почвата, на смески от семена (Festuca arundinacea, Lotus corniculatus, Poa pratensis и др. с посевна норма 10кг./дка), органо-минерални торове, вода, защитен мулч и лепило от растителен произход с висок вискозитет и влагозадържащи х-ки. Сроковете за изпълнение на биологичната рекултивация са в пряка зависимост от техническата рекултивация. Следексплоатационните грижи са насочени към осъществяване на следните мерки: поливане, косене, торене, попълване на оголени участъци. За етап 1 на БР са предвидени конкретно: подготовка за БР (почистване камъни, плевели, разбиване буци и др.), осн.торене, торене със суперфосфат, амониева силитра, подхранване с изкуствена тор, засяване на тревни смески, затревяване, запълване на оголени участъци, отгледни грижи, поливане, косене и др. 8 045 101.53 0.00
Дейност 3 - Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки : Дейност 3 включва реализацията на следните поддейности: - Поддейност 3.1. - Организация и управление на проекта - включваща избор на екип, чиито членове ще бъдат вътрешни за Бенефициента. Екипът за управление на проекта (ЕУП) е съставен от следните членове - ръководител (с квалиф.: висше образование, опит в изп. на сходни дейности; отг.: мениджмънт и мониторинг напроекта, комуникацията със заинтересовани страни, проследяване на напредъка, контрол и приложение на мерките за публичност и информираност,поддържане на архив по проекта, изготвяне на МТО, ГТО и др.), Координатор (с квалиф.: висше образование, опит в изп. на сходни дейности; отг.: подпомага ръководителя в дейностите по управление на проекта; отговаря пряко за поддейност 3.2.; участва в изготвянето на междинните и заключителни технически доклади; поддържа архив на проекта; Експерт"СМР" (висше техническо образование; опит в изп. на сходни дейности; отг.: участва при приемането на изпълнените инвестиционни мерки, контролира качеството на работа на избрания изпълнител за СМР, следи качеството и количеството на изпълняваните СМР да съответства на нормативните изисквания и ИП и др.; счетоводител (с квалиф.: висше образование, опит в изпълнение на сходни дейности; отг.: подготовка и представяне на счетоводно-финансови документи и отчети, поддръжка на финансово-счетоводния архив на проекта и др. Служителите на длъжностите координатор, експерт"СМР" и счетоводител са на пряко подчинение на мениджъра на проекта, като последният отчита своята дейност пред ръководител на Бенефициента. - Поддейност 3.2. - Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III„Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансиранеточрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Община Пловдив ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС) 2021/1060, във вр. с чл. 22, ал. 2 от условията за изпълнение, в т.ч.- и при процесите, свързани със ЗОП и при сключване на договори с изпълнители. Съгласно указаното в чл. чл. 50 от Регл.(ЕС) 2021/1060, Кандидатът се ангажира да осъществи следния минимум от активности: - да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели ирезултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта ипредназначени заобществеността или за участниците; - да постави устойчива/и табела/и или табло/а, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро. - Поддейност 3.3. - Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки – изпълнението на мярката е осъществено със собствен ресурс на Бенефициента, като е насочено към разработване на необходимите технически спецификации и документации за провеждане на приложимите процедури по ЗОП за целите на възлагането на обществените поръчки, свързани с проекта, съгл. приложимостта. 261 862.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).