Надграждане капацитета и модернизация на компостираща инсталация с цел организиране на разделното събиране на биоразградими отпадъци: Основните елементи за изпълнение на дейността:
• Изграждане на аерационна система на съществуващите компостни редове за 8 реда по 1 аерационна линия с дължина от 102 м. за всеки ред.
Аерационната система е предназначена за аериране на компостните редове и се състои от вентилатори, сифони, безжични температурни сонди, приемник и софтуер за управление и визуализация на процесите. Монтажът ще се осъществи в съществуващата технологична сграда на Компостиращата инсталация. Дейността ще се изпълни чрез прорязване на съществуващата настилка, последващо провеждане на всички необходими мероприятия за възстановяването й, монтиране към тях на дюзи, вентилатори и сифони. Предвидените аерационни канали са готови елементи. Чрез изграждане на аерационна система ще се гарантира поддържането на аеробни условия. Осигурява се равномерно разграждане на биомасата. Контролира се влажността и се подобрява структурата на компоста.
• Доставка и монтаж на въздушен сепаратор
Съоръжението е стационарно и се монтира към наличното барабанно сито с цел премахване на леки примеси като найлонови торбички, фолио, текстил и др,, които иначе биха останали в органичната фракция. Неговото предназначение е да подобри качествата на материала за компостиране.
• Доставка и монтаж на машина за отваряне на торби и хомогенизиране/миксиране на входящия поток биоразградими отпадъци.
Тази машина е задължителен елемент към системите за компостиране на битов биоразградим отпадък. Дори и биоразградимите торби, ако не бъдат отворени и материала не бъде хомогенизиран, ще стартират нежелани анаеробни процеси с високо образуване на инфилтрат вътре в торбичката, докато успее самата торбичка да се разгради.
• Доставка и монтаж на електро-механични контейнери за санитизация на хранителни отпадъци - 2 бр.
Контейнерите за санитизация представляват стационарни съоръжения с директно всекидневно зареждане, в които се осъществяват процесите на смилане и раздробяване на отпадъка; санитизация; намаляване на обема и редуциране на миризми и течове. Процесът представлява динамична поточна система с постоянно проследяване на температурата и непрекъснато обръщане на суровия материал, предназначен за компостиране с цел добро хомогенизиране, подпомагащо микробната трансформация. Тъй като е напълно автоматизиран процеса, позволява отдалечен мониторинг и управление.
• Доставка на Мини лаборатория
Мини лабораторията е ключов елемент за осигуряване на ефективност, безопасност и качество в процеса на компостиране. Тя позволява редовен контрол и оптимизация на параметрите, които определят качеството на компоста и екологичната съвместимост на дейността.
Технологичните процеси на аеробно компостиране, които ще се провеждат на модернизираната и надградена инсталация са следните: Хранителните отпадъци ще постъпват в приемния бункер всекидневно, спрямо приемането им на площадката. Първоначално ще преминават през съоръжение за отваряне на торбички и смесване на хранителни отпадъци със структурен материал. Следва процес на санитизация, който се провежда последователно в двата електро-механични контейнери на два етапа. На изход от контейнера за компостиране ще бъде оформена зона, която да позволява материала посредством челен товарач да се събира и оформя на компостни редове за открито компостиране. Зелените отпадъци, няма да преминават през санитизация, а само през шредиране и компостиране в компостните редове. Откритите купове за зреене на предварително третираните и стабилизирани хранителни отпадъци, както и тези за компостиране на зелени отпадъци ще бъдат разположени в съществуващата сграда.
Отделните зони и предложените съоръжения осигуряват максимален капацитет на площадката за компостиране на биоотпадъци от 12 778 тона годишно.
Дейността ще се реализира в съществуваща сграда. След доставка на необходимото стационарно технологично оборудване, се предвижда същото да бъде присъединено към нея.
Контролът по изпълнение на строително-монтажните работи ще се осъществява по реда на ЗУТ. |
6 475 000.00
|
0.00
|
Надграждане на системите за разделно събиране и транспортиране на битовите био-разградими отпадъци в Община Стара Загора : Дейността комплексна и включва следните компоненти:
- Закупуване и доставка на необходимите съдове за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци;
- Закупуване и доставка на съоръжения и техника за транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци;
Броят и видът на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на рециклируеми и зелени отпадъци и на приложението към него е разработен с модел за изчисляване на необходимия брой съдове и специализирана техника за събиране на отпадъците.
- Изграждане на информационната система за интелигентно сметосъбиране и сметоизвозване.
Едно от решенията за индивидуализиране на партидите на домакинства в гъсто населени квартали включва надстройки за контейнери 1100 л., барабан с фиксиран обем и система за контрол на достъпа до тях. Надстройките с контролиран достъп ще са напълно интегрирани към съществуващата система за наблюдение и управление на отпадъците. Това ще позволява отчитане на количество и/или обем на изхвърления отпадък, както на домакинствата и бизнесите с индивидуални съдове, така и на тези използващите общите контейнери. Надстройките допълнително ще предлагат естетично решение, като същевременно осигуряват по-добра интеграция с градската среда включително и изграждането на „зелени острови“.
Системата не само ще предоставя необходимите данни за привеждане на данъчните политики в съответствие с новата наредба към ЗМДТ, но и ще позволява въвеждането на стимули за разделно изхвърляне на отпадъците при източника.
Системата ще се състои от:
- специално проектиран хардуерен модул за събиране, съхранение и предаване на информацията през мобилна мрежа в информационната система, монтиран на камиона.
- Система от сензори за движение и датчици за следене на налягането на хидравликата за измерване на теглото на контейнерите, монтиран на камиона за изхвърлянето им.
- софтуерна информационна система с висока степен на параметризация и конфигурация за анализ на информацията и данните.
- RFID идентификатор в контейнера за уникална идентификация. |
1 536 346.00
|
0.00
|
Спомагателни дейности: Дейността е комплексна и включва следните компоненти:
1. Предварително (прединвестиционно) проучване - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП;
2. Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост и анализ на остойностяваното - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП;
3. Проектиране и осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР - информация за обявената процедура за ибр на изпълнител (публично състезание) може да бъде намерена на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/452707
4. Консултантски услуги, съгласно чл. 166 от ЗУТ
5. Консултантска услуга за издаване на Комплексно разрешително - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. |
386 500.00
|
0.00
|
Административни такси: За успешното реализиране на прекроеното предложение ще необходимо предвиждането на разходи за административни такси по издаване на решения/становища от компетентни органи в областта на екологичното законодателство и др. такси във връзка с изпълнение-то на проекта. |
10 000.00
|
0.00
|
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона : Дейността ще включва:
- Провеждане на 5 бр. кампании - в гр. Стара Загора и 4 намесели места от Община Стара Загора за информиране и разясняване. Кампаниите ще се провеждат с 50 участника за всяко едно мероприятие, в рамките на 1/2 ден, като ще се насърчава широко участие на заинтересовани страни - жители от населеното място, където ще се провежда кампанията и близките до него населени места. Кампаниите ще имат информационен и разяснителен характер с промотиране ползите от за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци.
За целта за всяка една отделна кампания (мероприятие) ще се привлече и участва лектор с богат опит в областта на опадъците. За всяка ена камания ще се осигури наем на подходящо помещение за повеждането й; подготовка и разпространение на информационни материали и презентации за всички участници, осигуряване на презентационна техника и озвучаване, както и кетъринг.
Предвидените 5 бр. кампании ще се проведат в присъствен формат. С цел запознаване на широката общественост се предвижда и провеждане на кампания в дистанционно в онлайн среда, с цел провличане и участие на повече заинтересовани страни и чрез нарочни медийни изяви за популяризиране на дейностите от проекта.
- Предвижда се да се се разработи и отпечата специализирана брошура за популяризиране ефекта и резултатите от реализирането на проекта за разделното събиране и рециклиране на биоразградими битови отпадъци. Тиражът на брошурата ще бъде 5 000 бр. формат А5 с 8 бр. страници пълноцветен печат. |
51 188.07
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността по организация и управление на проекта ще включва организиране и обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта (ЕУП) - възнаграждения, осигуровки и командировъч-ни разходи, осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта
За изпълнение на дейността ще се сформира Екип за управление на проект /ЕУП/, като експертите от екипа ще бъдат осигурени вътрешни за организацията служители - експерти, работещи Община Стара Загора, както и от привличане на външни експерти, на които ще се възложи част от изпълнение на дейностите по организация и управление на проекта, които ще бъдат избрани по реда на ЗОП.
Структурата на ЕУП е следната:
- Ръководител на проекта;
- Координатор на проекта;
- Административен сътрудник;
- Лица със специфична техническа експертиза относно спецификата на предвидените за изпълнение проектни дейности;
- Счетоводител /Финансист;
- Експерт обществени поръчки;
- Експерт по информация и комуникации, деловодство и архив.
ЕУП проследява изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Във връзка с изпълнението на проекта се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект: Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедура за осигуряване на информация и комуникация; Процедури за съхранение на документи.
Ще се предвидят използват достатъчно ефективни механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост.
При стартиране на дейности по изпълнението на проекта и след сключване на АДБФП ще се изпълняват мерките за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. |
338 361.36
|
0.00
|