Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 764 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The Municipality of Stara Zagora is developing the present project proposal, which covers activities for modernization of an existing composting plant and upgrading of the plant with the scope of treatment of separately collected food waste. 
This project is related to the capacity upgrade and modernization of a composting plant in order to organize the separate collection of biodegradable waste from the population of the Municipality of Stara Zagora and their treatment through composting.
The implementation of the project will enable the local government to significantly improve its policies on environmental protection, maintaining cleanliness and greenery in the settlements and with the newly built and upgraded environmental infrastructure (the composting plant) will be able to provide quality, environmentally friendly and socially acceptable waste management services.

For this purpose:
- upgrade the capacity and modernise the composting plant in order to organise the separate collection of biodegradable waste;
- purchase and supply of containers for separate collection of municipal biodegradable waste; 
- purchase and supply of equipment and machinery for the transport of separately collected municipal biodegradable waste;
- setting up of the information system for intelligent waste collection and disposal and implementation of other ancillary activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане капацитета и модернизация на компостираща инсталация с цел организиране на разделното събиране на биоразградими отпадъци: Основните елементи за изпълнение на дейността: • Изграждане на аерационна система на съществуващите компостни редове за 8 реда по 1 аерационна линия с дължина от 102 м. за всеки ред. Аерационната система е предназначена за аериране на компостните редове и се състои от вентилатори, сифони, безжични температурни сонди, приемник и софтуер за управление и визуализация на процесите. Монтажът ще се осъществи в съществуващата технологична сграда на Компостиращата инсталация. Дейността ще се изпълни чрез прорязване на съществуващата настилка, последващо провеждане на всички необходими мероприятия за възстановяването й, монтиране към тях на дюзи, вентилатори и сифони. Предвидените аерационни канали са готови елементи. Чрез изграждане на аерационна система ще се гарантира поддържането на аеробни условия. Осигурява се равномерно разграждане на биомасата. Контролира се влажността и се подобрява структурата на компоста. • Доставка и монтаж на въздушен сепаратор Съоръжението е стационарно и се монтира към наличното барабанно сито с цел премахване на леки примеси като найлонови торбички, фолио, текстил и др,, които иначе биха останали в органичната фракция. Неговото предназначение е да подобри качествата на материала за компостиране. • Доставка и монтаж на машина за отваряне на торби и хомогенизиране/миксиране на входящия поток биоразградими отпадъци. Тази машина е задължителен елемент към системите за компостиране на битов биоразградим отпадък. Дори и биоразградимите торби, ако не бъдат отворени и материала не бъде хомогенизиран, ще стартират нежелани анаеробни процеси с високо образуване на инфилтрат вътре в торбичката, докато успее самата торбичка да се разгради. • Доставка и монтаж на електро-механични контейнери за санитизация на хранителни отпадъци - 2 бр. Контейнерите за санитизация представляват стационарни съоръжения с директно всекидневно зареждане, в които се осъществяват процесите на смилане и раздробяване на отпадъка; санитизация; намаляване на обема и редуциране на миризми и течове. Процесът представлява динамична поточна система с постоянно проследяване на температурата и непрекъснато обръщане на суровия материал, предназначен за компостиране с цел добро хомогенизиране, подпомагащо микробната трансформация. Тъй като е напълно автоматизиран процеса, позволява отдалечен мониторинг и управление. • Доставка на Мини лаборатория Мини лабораторията е ключов елемент за осигуряване на ефективност, безопасност и качество в процеса на компостиране. Тя позволява редовен контрол и оптимизация на параметрите, които определят качеството на компоста и екологичната съвместимост на дейността. Технологичните процеси на аеробно компостиране, които ще се провеждат на модернизираната и надградена инсталация са следните: Хранителните отпадъци ще постъпват в приемния бункер всекидневно, спрямо приемането им на площадката. Първоначално ще преминават през съоръжение за отваряне на торбички и смесване на хранителни отпадъци със структурен материал. Следва процес на санитизация, който се провежда последователно в двата електро-механични контейнери на два етапа. На изход от контейнера за компостиране ще бъде оформена зона, която да позволява материала посредством челен товарач да се събира и оформя на компостни редове за открито компостиране. Зелените отпадъци, няма да преминават през санитизация, а само през шредиране и компостиране в компостните редове. Откритите купове за зреене на предварително третираните и стабилизирани хранителни отпадъци, както и тези за компостиране на зелени отпадъци ще бъдат разположени в съществуващата сграда. Отделните зони и предложените съоръжения осигуряват максимален капацитет на площадката за компостиране на биоотпадъци от 12 778 тона годишно. Дейността ще се реализира в съществуваща сграда. След доставка на необходимото стационарно технологично оборудване, се предвижда същото да бъде присъединено към нея. Контролът по изпълнение на строително-монтажните работи ще се осъществява по реда на ЗУТ. 6 475 000.00 0.00
Надграждане на системите за разделно събиране и транспортиране на битовите био-разградими отпадъци в Община Стара Загора : Дейността комплексна и включва следните компоненти: - Закупуване и доставка на необходимите съдове за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци; - Закупуване и доставка на съоръжения и техника за транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци; Броят и видът на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на рециклируеми и зелени отпадъци и на приложението към него е разработен с модел за изчисляване на необходимия брой съдове и специализирана техника за събиране на отпадъците. - Изграждане на информационната система за интелигентно сметосъбиране и сметоизвозване. Едно от решенията за индивидуализиране на партидите на домакинства в гъсто населени квартали включва надстройки за контейнери 1100 л., барабан с фиксиран обем и система за контрол на достъпа до тях. Надстройките с контролиран достъп ще са напълно интегрирани към съществуващата система за наблюдение и управление на отпадъците. Това ще позволява отчитане на количество и/или обем на изхвърления отпадък, както на домакинствата и бизнесите с индивидуални съдове, така и на тези използващите общите контейнери. Надстройките допълнително ще предлагат естетично решение, като същевременно осигуряват по-добра интеграция с градската среда включително и изграждането на „зелени острови“. Системата не само ще предоставя необходимите данни за привеждане на данъчните политики в съответствие с новата наредба към ЗМДТ, но и ще позволява въвеждането на стимули за разделно изхвърляне на отпадъците при източника. Системата ще се състои от: - специално проектиран хардуерен модул за събиране, съхранение и предаване на информацията през мобилна мрежа в информационната система, монтиран на камиона. - Система от сензори за движение и датчици за следене на налягането на хидравликата за измерване на теглото на контейнерите, монтиран на камиона за изхвърлянето им. - софтуерна информационна система с висока степен на параметризация и конфигурация за анализ на информацията и данните. - RFID идентификатор в контейнера за уникална идентификация. 1 536 346.00 0.00
Спомагателни дейности: Дейността е комплексна и включва следните компоненти: 1. Предварително (прединвестиционно) проучване - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП; 2. Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост и анализ на остойностяваното - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП; 3. Проектиране и осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР - информация за обявената процедура за ибр на изпълнител (публично състезание) може да бъде намерена на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/452707 4. Консултантски услуги, съгласно чл. 166 от ЗУТ 5. Консултантска услуга за издаване на Комплексно разрешително - Директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. 386 500.00 0.00
Административни такси: За успешното реализиране на прекроеното предложение ще необходимо предвиждането на разходи за административни такси по издаване на решения/становища от компетентни органи в областта на екологичното законодателство и др. такси във връзка с изпълнение-то на проекта. 10 000.00 0.00
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона : Дейността ще включва: - Провеждане на 5 бр. кампании - в гр. Стара Загора и 4 намесели места от Община Стара Загора за информиране и разясняване. Кампаниите ще се провеждат с 50 участника за всяко едно мероприятие, в рамките на 1/2 ден, като ще се насърчава широко участие на заинтересовани страни - жители от населеното място, където ще се провежда кампанията и близките до него населени места. Кампаниите ще имат информационен и разяснителен характер с промотиране ползите от за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци. За целта за всяка една отделна кампания (мероприятие) ще се привлече и участва лектор с богат опит в областта на опадъците. За всяка ена камания ще се осигури наем на подходящо помещение за повеждането й; подготовка и разпространение на информационни материали и презентации за всички участници, осигуряване на презентационна техника и озвучаване, както и кетъринг. Предвидените 5 бр. кампании ще се проведат в присъствен формат. С цел запознаване на широката общественост се предвижда и провеждане на кампания в дистанционно в онлайн среда, с цел провличане и участие на повече заинтересовани страни и чрез нарочни медийни изяви за популяризиране на дейностите от проекта. - Предвижда се да се се разработи и отпечата специализирана брошура за популяризиране ефекта и резултатите от реализирането на проекта за разделното събиране и рециклиране на биоразградими битови отпадъци. Тиражът на брошурата ще бъде 5 000 бр. формат А5 с 8 бр. страници пълноцветен печат. 51 188.07 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността по организация и управление на проекта ще включва организиране и обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта (ЕУП) - възнаграждения, осигуровки и командировъч-ни разходи, осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта За изпълнение на дейността ще се сформира Екип за управление на проект /ЕУП/, като експертите от екипа ще бъдат осигурени вътрешни за организацията служители - експерти, работещи Община Стара Загора, както и от привличане на външни експерти, на които ще се възложи част от изпълнение на дейностите по организация и управление на проекта, които ще бъдат избрани по реда на ЗОП. Структурата на ЕУП е следната: - Ръководител на проекта; - Координатор на проекта; - Административен сътрудник; - Лица със специфична техническа експертиза относно спецификата на предвидените за изпълнение проектни дейности; - Счетоводител /Финансист; - Експерт обществени поръчки; - Експерт по информация и комуникации, деловодство и архив. ЕУП проследява изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Във връзка с изпълнението на проекта се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект: Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедура за осигуряване на информация и комуникация; Процедури за съхранение на документи. Ще се предвидят използват достатъчно ефективни механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. При стартиране на дейности по изпълнението на проекта и след сключване на АДБФП ще се изпълняват мерките за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. 338 361.36 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).