Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 866 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The overall goal of the project is to contribute to the improvement of air quality by reducing the excessive levels of fine dust particles (FDP10) on the territory of Sofia Municipality from secondary dusting through measures for landscaping in the urban environment. The specific goal of the project is to build a green infrastructure to reduce secondary dusting in an urban environment.
The project includes preparatory activities necessary for the preparation of the project proposal and main activities. The main activities are: construction of green infrastructure to reduce secondary dust in the urban environment and construction of irrigation systems.
The implementation of the project will also contribute to the fulfillment of the country's commitments in the sector and the achievement of goals arising from European and national legislation, which are conditioned by a Decision of the Court of Justice of the European Union for non-compliance with the norms for the content of FDP10 in the air in agglomerations and areas of the country and the non-fulfilment of the obligations under Directive 2008/50/EC regarding the maximum permissible values of dust particles in the air.
The environmental benefits of the project will be expressed in the amount of emissions FDP10 saved. The socio-economic benefits are related to protecting the health and increasing the quality of life of the residents of Sofia Municipality, improving working and recreational conditions for both residents and guests of the municipality, increasing public awareness of air quality issues etc.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за изготвяне на доклад за избор на терените/обектите на инвестиция и изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост: В изпълнение на дейността са изготвени доклад за избор на терените и консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост. Целта е представяне на научно-аргументиран избор на подходящи за инвестиции терени/обекти, в които да се извършат интервенции за озеленяване в градската среда с цел намаляване на вторичното разпрашаване в Столична община. Това се реализира чрез целенасочен интегриран геопространствен анализ върху 12 индикатора, отразяващи отличителните за урбанизираната среда на Столична община местни условия като "горещи точки" на висока концентрация на финни прахови частици (ФПЧ) (включително значително вторично разпрашаване), градска морфоструктура, локални микроклиматични условия, състояние на зелената инфраструктура, население и социални активности, за осигуряване на пространствено обусловена информация, която да послужи като основа за вземането на решения, свързани с избора на конкретни локации за изграждането на допълнителни елементи на зелената инфраструктура. Докладът е резултат от предпроектно проучване и съдържа научна обосновка за целите на обезпечаване на разработването на проектно предложение „Зелени мерки за по-чист въздух в Столична община“. Докладът е изготвен от Националния университетски център “Геопространствени изследвания и технологии” към Софийски университет “Св.Климент Охридски” в изпълнение на Договор СОА24-ДГ55-567-12.08.2024 със Столична община. 36 000.00 0.00
Изграждане и надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда, изграждане на поливни системи: Дейността предвижда изграждане на зелени мерки в обекти на Столична община, както следва: - Обект 1: Ж.к. „Младост 2“ - междублоково пространство на бул. „Александър Малинов“, поземлен имот - 68134.4091.612 в междублоково пространство в жилищен комплекс „Младост 2“ на територията на град София. Територията е разположена в югоизточната част на град Софиянепосредствено до булевард „ Александър Малинов“ и е част от урбанизирана територия. Площи предвидени за озеленяване- 3810,43 м2 - Обект 2: бул. Цар Борис ІІІ l в участъка от ул. Баба Илийца до бул. Никола Петков и обществена в непосредствена близост до бул.„Цар Борис III“ - ПИ 68134. 4340.765. Площи предвидени за озеленяване: ПИ 68134.204.58; 68134.208.82; 68134.4340.1523; 68134.4340.765 - 9 349,40 м2. - Обект 3: Междублоковото пространство в жк. „Обеля - 2“, район Връбница е част от урбанизирана територия в северната част на град София. Разположено е в карето между ул.„2 - ра“, ул. „Илия Георгов“, ул.„Обряне“ и ул. „Дико Илиев“. Площите, предвидени за озеленяване са разпозположени около жилищните сгради, които създават ефект на урбанизирани каньони, като така наречените „кални петна“ със своята специфика определят начина на озеленяване на тези пространства. Предвидена е защита на възстановените зелени площи чрез поставяне на антипаркинг елементи. Площи предвидени за озеленяване по проект: ПИ 68134. 2816. 2409 - 4868,13 м2 - Обект 4: бул. Овча купел с обхват от ул. Житница до ул. Войводина могила. Площи предвидени за озеленяване: ПИ 68134.4336. 2051 - 3726,18 м2 - Обект 5: Северен парк - пространство около детска площадка Морски свят и кръгове. Площи предвидени за озеленяване: В ПИ - 68134.1375.2011 - 2 539,16 м2. Предвижда се засаждане на дървета в кашпи с минимален обем 1500 л. За овлажняване на растителността в кашпите и околното пространство ще се прилага система за мъглуване. Захранването с вода ще е от вътрешноплощадков водопровод (не е предмет на този проект) - Обект 6: бул. Тодор Александров с обхват от ул. Вардар до бул. Константин Величков. Площи предвидени за озеленяване: ПИ 68134. 1203. 962 – 4606,75 м2; - Обект 7: бул. Хан Кубрат. Територията на разработения участък на бул. „Хан Кубрат“ се намира между бул. „Ломско шосе“ и ул. „Бели Дунав“, район „Надежда“. Площи предвидени за озеленяване: ПИ 68134.1386.2109 и ПИ 68134.1385. 128 - 7 271,59 м2 - Обект 8: Бул. „Цариградско шосе“, Поземлен имот – N:68134.4083. 662; Площи предвидени за озеленяване: - 37419 ,00 м2. Предвижда се изграждане на поливна система. - Обект 9: бул. Черни връх в участъка от бул. Евлоги и Христо Георгиеви до бул. Сребърна. В участъка между бул. Никола Вапцаров и ул. Сребърна е предвидено да се монтират антипаркинг колчета. Площи предвидени за озеленяване: ПИ 68134. 901. 1002 и ПИ 68134. 903. 2651 – 10 318,76 м2 - Обект 10: Фасадно озеленяване на Университетска градска МБАЛ, гр. София, район Средец, ул. "Патриарх Евтимий" №37. Общата площна вертикалното озеленяване е 17 кв.м. По своето естество този обект представява интелигентно/иновационно зелено решение, посредством което се увеличават зелените площи в непосредствена близост до оживени градски артерии. Предвидени са видове, които са устойчиви на засушаване и не са взискателни към условията на почвената среда. - Обект 11: Бул. „Цариградско шосе“, Поземлени имоти –N:68134.4085.422; N: 68134.1504. 2372; N:68134.4085.580; N:68134.1506.1165; N:68134. 6721.400;N:68134.1509.1164; N:14831.6518.37; N:44063.1447.101; N:44063.6207.4310. Площи предвидени за озеленяване - 15094,95 м2. Поради ограничение в броя символи подробно описание на предвидените за изпълнение дейности са описани във файл "Обща информация". 5 480 936.60 0.00
Организация и управление на проекта и видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки.: Дейността включва две поддейности: 1. Организация и управление на проекта - ще бъде сформирано Звено за управление на проекта (ЗУП), което ще включва както представители на бенефициента, така и външни експерти, избрани по реда на ЗОП. Екипът за управление и организация на проекта, включва следните експерти: ръководител на проекта; финансист; ландшафтен архитект - 3 бр.; експерт поливни системи; координатор и юрист. От тях външните експерти ще бъдат: ръководител на проекта, ландшафтен архитект - 3 бр., експерт поливни системи и юрист. Организацията и управлението на проекта ще включват следните основни дейности: - организация, общо управление и отчитане на напредъка на проекта; - наблюдение, контрол и координация за изпълнение на договорите в рамките на проекта. ЗУП ще осъществява контрол върху изпълнението на сключените договори с избраните изпълнители, вкл. чрез преглед и верификация на разходо-оправдателни документи и проверки на място. Ще се осъществява административно, техническо и финансово управление на проекта, включително подготовка на всички отчети и съпътстващи документи и отчитане на напредъка на проекта в ИСУН. Ще се поддържа и оперативния архив, както и цялата документацията по проекта. 2. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите за видимост, прозрачност и комуникация ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. Дейностите се основават на ясни приоритети за постигане на максимална информираност на широката общественост по отношение на проекта, както и резултатите от изпълнението му. Информирането на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ПОС 2021-2027, както и по отношение на съдържанието и ползите от проекта в рамките на настоящата обществена поръчка ще се постигне посредством редица дейности, както следва: - публикуване на официалната интернет страница, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта; - изработване и монтиране на билборд по време на изпълнението на проекта -1 бр.; - изработване и монтиране на постоянни обяснителни табели - 1 бр.; - организиране и провеждане на пресконференции - 2 бр. (при стартиране и в края на проекта); - изработване и доставка на рекламнни материали: флаш памет - 70 бр.; химикалки - 500 бр.; тефтери - 100 бр.; раници - 60 бр.; торби - 160 бр.; безжична водоустойчива колона - 50 бр.; дигитален бележник - 25 бр. Всички информационни материали ще имат единна визия и дизайн, съобразен с естеството на проектните дейности. 3. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Целта е да бъдат изготвени документите за дейностите, които ще бъдат възлагани на външни за Столична община изпълнителни, съгласно законовите изисквания. 220 677.46 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).