Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 861 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The PP includes the construction of 1 pc.a municipal composting plant for the recycling of biodegradable household waste for the needs of the Municipality, as well as the construction of a municipal system for the separate collection and transportation of 100% of the generated biodegradable waste (BW) from the territory of the Municipality. The installation will be built near Reg. landfill for solid waste Silistra. For the needs of the installation, a site on the territory of the Municipality with an area of ​​37 decares has been allocated, on which a regional separation installation will also be built according to a contract between the MRDPW and the Municipality through Agreement RD-02-30-735/25.04.2024. The scope of the current project incl. the construction of a municipal installation for recycling biodegradable waste, as well as the accompanying infrastructure for its operation, the system for separate collection and transportation of BW, according to the Civil Code. In order to avoid double funding, all activities incl. in the scope of the project are planned so that they don't follow the contract with the Ministry of AF, excluding the construction of the composting plant.
The Municipality designed in 2011 and subsequently updated its investment project for the construction of a composting plant to meet current regulatory and environmental requirements.The design capacity of the composting plant is 5570,59 t/y. biodegradable waste. With the implement. of this project, a system for the separate collection of biodegradable waste will be introduced in the territory of the Municipality. For its introduction, the necessary equipment for collecting and transporting biodegradable waste, as well as containers for separate collection, will be delivered.Campaigns and activities will also be held to increase the awareness of the population in the territory of the Municipality regarding the activities related to the introduction of separate collection of BW.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване: Дейността включва изготвяне на подробно предварително (прединвестиционно) проучване, насочено към проектиране и реализиране на инсталация за компостиране и система за разделно събиране и транспортиране на биоразградими битови отпадъци, при спазване на изискванията за минимално съдържание, съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на специалната нормативна уредба (в т.ч., но не само, на Наредба № Н-4 от 2.06.2023 г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци, Наредба № 6 от 27.08.2013 г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци и др.), както и заложените изисквания в условията за кандидатстване и Приложение № 7 от условията за кандидатстване. В рамките на проучването ще бъдат извършени следните основни компоненти/поддейности: -Определяне на броя и вида на необходимото оборудване за компостиращата инсталация: Обосновката на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци е съобразно Приложение № 7 от условията за кандидатстване и съдържа подробно описание на начина, по който са определени необходимия брой и вид техника, както и ползваните източници; - Изготвяне на схема за контрол на качеството на компоста, неразделна част от която е Информация за източниците и количествата на разделно събрани битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация; - Разработване на план за използване на получения краен продукт - компост; - Изготвяне на план за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговаряща на нормативните изисквания; - Проучване на нагласите на населението на територията, която ще бъде обхваната от разделното събиране на биоразградимите отпадъци и за която ще се изгражда компостираща инсталация. Предварителното прединвестиционно проучване ще се реализира при наличие на пълна проектна готовност на община Силистра и с издадено разрешение за строеж РС 23/19.03.2012 г., актуализирано със Заповед 32/07.11.2023 г., на база актуализиран инвестиционен проект: „Актуализация на „Проектиране на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, включително инсталация за стабилизиране на подситовата фракция и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци, гр. Силистра“ – изменение по чл.154 от ЗУТ“. Предварителното прединвестиционно проучване е изцяло в съответствие с инвестиционния проект за обект:"Изграждане на инсталация за предварително ТБО, вкл. инсталация за стабилизиране на подситовата фракация и компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци, гр. Силистра". 23 000.00 0.00
Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост: Дейността включва събиране, анализ и обобщаване на необходимата информация за изготвяне на консолидирана документация, която да доказва климатичната устойчивост на проекта, в съответствие с изискванията в Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“, Министерство на околната среда и водите и на Техническите насоки за климатична устойчивост на инфраструктурните проекти в периода 2021-2027 г. на Европейската Комисия. Тази документация е ключова част от процеса на оценка на екологичната устойчивост на инвестицията по проектното предложение и включва следните елементи: 1.1 Структура на Консолидираната документация е със задължителни минимални изисквания на Приложение № 5 от УК, както и технически насоки за подготовка на Консолидирана документация; 1.2 Изготвяне и описание на процеса на проверка за климатична устойчивост от първоначалното планиране до завършване, включително интегрирането в цикъл на разработване на проекта и координарането с процесите на оценка на ОС (напр. ОВОС); 1.3 Доказване смекчаване на изменението на климата (климатична неутралност) по отношение на инвестиционното намерение; 1.4 Доказване адаптацията на изменението на климата (климатична неутралност) по отношение на инвестиционното намерение чрез: - Анализ на чувствителността; - Анализ на текущата и бъдеща експозиция; - Оценка на уязвимостта; - Описание на всички задачи, свързани с климатична устойчвивост, които са отложени за следващ етап от разработване на проекта, например да бъдат изпълнени от изпълнителя по време на строителството или по време на експозицията; 1.5 Обобщение и заключение относно климатичната устойчивост; 1.6 Изготвяне и попълване на чеклист - Приложение 6 от УК по процедурата. 15 000.00 0.00
Изготвяне/извършване на други проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение: Дейността е разделена на две поддейности: 1) Обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци в региона за управление на отпадъците, съответстваща на изискванията, посочени в раздел 16 от УК. Като част от тази поддейност следва да се направи анализ на текущото предлагане на подобни пазарни услуги в региона; анализ на територията, която представлява географския пазар на предоставяне на услуги в региона и обосновка на необходимостта от допълнителната инфраструктура в региона за постигане на целите по отношение на биоразградимите битови отпадъци, като се оцени ефективността на подхода по отношение на всички предвидени инсталации за компостиране. Тази поддейност е изключително важна, тъй като е критична стъпка за адекватно управление на отпадъците, спазване на регулациите, привличане на инвестиции, насърчаване на устойчивото развитие и подобряване на качеството на живот на местната общност. 2)Обосновка за поддръжка и управление, съгласно раздел 13 от УК. Обосновката за поддръжка и управление на системите за разделно събиране, транспортиране и третиране на биоразградими битови отпадъци (ББО) е важен аспект от ефективното управление на отпадъците. Това гарантира устойчивост на услугите и оптимизация на разходите, екологичните и социалните ползи. Поддръжката и управлението на инфраструктурата и услугите са от съществено значение за гарантиране на дългосрочната ефективност на системите за управление на отпадъците. Без адекватна поддръжка, инфраструктурата (контейнери, транспортни средства, съоръжения за третиране на отпадъци) може да се износи или стане неефективна, което води до по-високи разходи за ремонти и евентуално до необходимост от пълна подмяна. Обосновката трябва да дава информация на поддръжка и управление на системата за разделно събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, финансирана със средства по настоящата процедура. В нея трябва да се представят и необходимите финансови ресурси и механизми за покриване на оперативните разходи и разходите за поддръжка, за да се гарантира финансовата устойчивост, в т.ч. и източници на финансиране. Тази поддейност е съществена за гарантиране на дългосрочната устойчивост и ефективност на услугите. Тя допринася за оптимизацията на разходите, повишаване на ефективността, спазването на регулаторните стандарти и насърчаване на устойчиво развитие, като същевременно защитава околната среда и общественото здраве. 11 300.00 0.00
Изготвяне на анализ на остойностяването : Дейността включва подробен анализ и оценка на всички разходи, свързани с реализацията на проекта, с цел точно остойностяване на инвестиционните и оперативните разходи. Анализът ще помогне за определяне на необходимите финансови ресурси и ще осигури икономическа обосновка за устойчивостта и жизнеспособността на проекта. Анализът на остойностяването представлява и обосновката, че проектното предложение предлага най-доброто съотношение между размера на исканата БФП, предвидените дейности и постигането на поставените цели, като задължително се спазва принципа на добро финансово управление (икономичност, ефикасност и ефективност), дефиниран в Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза. 6 700.00 0.00
Изграждане на 1 брой общинска инсталация за компостиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци - с включени 2 % непредвидени разходи: Дейността предвижда изграждане на 1 брой общинска инсталация за компостиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци, като включва: всички необходими строителни дейности, включително изграждане на площадка за инсталацията и инсталация на съоръженията, подробно разработени в Инвестиционния проект и въвеждането й в експлоатация.Инсталацията ще бъде изградена в близост до Регионално депо за ТБО Силистра, в землището на гр. Силистра. Избраната технология е компостиране с предварително санитизиране (обеззаразяване) в бетоново съоръжение с принудителна аерация и полупропусклива мембрана и последващо компостиране на открити купове с принудително размесване.Към момента на изготвяне на настоящiия проект община Силистра има площадка с необходимото предназначение и начин на трайно ползване инсталация за предварително третиране, включително инсталация за компостиране. Разположената инсталация за третиране на отпадъци е с обща площ 37 015 дка, в поземлени имоти на възложителя (за разполагане на инсталация за сепариране, инсталация за  компостиране и обслужващи сгради и съоръжения), находяща се в землището на гр.Силистра ЕКАТТЕ 66425 и отстои от града на около 7,5 км, в местността „Седми пост”. С РС 23/19.03.2012 г., актуализирано със Заповед 32/07.11.2023 г., на база актуализиран инвестиционен проект: „Актуализация на „Проектиране на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, включително инсталация за стабилизиране на подситовата фракция и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци, гр. Силистра“ – изменение по чл.154 от ЗУТ“, с проектен работен капацитет на инсталацията за компостиране: 8000 т./г., който не може да бъде променян, поради налагането от преработка на инв. проект, при вече подписан договор за БФП между община Силистра и МРРБ. Община Силистра има сключено Споразумение РД-02-30-735/25.04.2024г. за финансова подкрепа на община Силистра, подписано между общ. Силистра и МРРБ за изграждане обект "Изграждане на инсталация за предварително ТБО, вкл. инсталация за стабилизиране на подситовата фракация и компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци, гр. Силистра". В тази връзка следва да се отбележи, че в настоящото ПП кандидатът заявява финансиране по ПОС само за разходите, свързани със строителството на компостиращата инсталация, както и за пропорционалната част от разходите за строителен надзор, съответстващи на количеството биоразградими отпадъци, които ще се събират разделно - 5570,59 т, въпреки че е проектирана с капацитет 8000 т.Прогнозното количество биоразградими отпадъци, които ще постъпват на вход инсталация от всички населени места на територията на община Силистра след въвеждането й в експлоатация е 5 570,59 т. по данни от НИСО за 2023г., съгласно Наредба № 1/2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри. - Хранителни – 1 761,41 тона/ год.; - Градински - 3 524,52 тона/ год.; - Дървесни – 284,66 тона / год. На база на тези официално постъпили количества през 2023г. е оразмерен и максималния размер на БФП на проектното предложение. Стойността на строителството на компостиращата инсталация е определена въз основа на стойността, която избрания изпълнител (след проведена процедура по ЗОП в АОП) е посочил в Ценовото си предложение и в КСС за Подобект 2: Компостираща инсталация за разделно събранаи биоразградими отпадъци. Чрез изграждането на подходяща инфраструктура и внедряване на съвременни технологии, се осигурява ефективно третиране на биоразградимите отпадъци, което допринася за по-устойчиво управление на отпадъците и подобряване на качеството на околната среда и допринася за постигане на целите на община Силистра за намаляване на депонираните количества отпадъци. В дългосрочен план, това ще допринесе за намаляване на таксите битови отпадъци за гражданите на община Силистра. 1 231 607.98 0.00
Изпълнение на авторски и строителен надзор: 1)Поддейност 1: Авторският надзор Авторския надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите, съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Основните задължения на авторския надзор са: следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството; разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; извършване на експертни дейности и консултации; отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. Избраният изпълнител, упражняващ авторски надзор ще има следните задължения: 1. Посещава обекта при направено искане от възложителя, строителя или надзорната фирма. 2. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно нормативната уредба в страната и упражнява дейността в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, регламентиращи извършваната дейност. 3. Следи за точното изпълнение на одобрения проект, съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, имащи отношение към предмета на договора и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектантите по време на строителството. 4. Прави предписания и дава технически решения за точно спазване на инвестиционния проект и за необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 5. Осигурява възможност на възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия. 6.Извършва експертни дейности и консултации. 7. Заверява екзекутивна документация при необходимост. 8. Вписва решенията и указанията в Заповедната книга на обекта, които са задължителни за всички участници в строителството. 9. Информира възложителя за възникнали проблеми при изпълнението на инвестиционния проект и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. 2) Поддейност 2: Строителен надзор С цел законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който е общ за двата обекта - "Изграждане инсталация за предварително ТБО, вкл. инсталации за стабилизиране на подситова фракция и компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци, гр. Силистра", финансиран по линията на Споразумение РД -02-30/25.04.2024 г. между МРРБ и община Силистра и изграждането на компостираща инсталация по ПОС 2021-2027 г., който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Изпълнителят, който ще изпълнявя строителен надзор на двата обекта ще гарантира, че строителните работи за обекта ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на СМР дейности на обекта до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 7 796.97 0.00
Доставка и въвеждане в експлоатация на съоръжения, техника и оборудване, необходими за 1 брой инсталация за компостиране на разделно събраните биоразградими битови отпадъци: Дейността е ключова за успешното управление и въвеждане на обекта в експлоатация. Тази дейност е неразривно свързана с дейността по строителство на компостираща инсталация, тъй като ще механизира работния процес на инсталацията, след като тя е построена. През 2012г. са били закупени мобилно барабанно сито - 1 бр., кантар - 1 бр., мобилен шредер за раздробяване - 1бр. самоходен компостообръщач - 1бр. и колесен челен товарач - 1 бр. Същите са закупени по Постановление № 209 от 20.08. 2009 г. за осигуряване на финансиране за изграждане на регионална система за управление на битови отпадъци, на регионалните сдружения за предварително третиране на битови отпадъци и за закриване на общински депа за отпадъци. За целите на изпълнение на дейността е предвидено оборудването, заложено в актуализирания инвестиционен проект и в прединвестиционното проучване да бъде закупено и въведено в работен режим. Обородуването, необходимо за механизацията на компостиращата инсталация и включено в бюджета на проекта е следното: 1. Телескопичен товарач - 1 бр. 2. Шредираща кофа - 1 бр. Новото оборудване е необходимо за оптимизиране и модернизиране на работния процес в компостиращата инсталация, като ще допринесе за повишаване на ефективността, намаляване на ръчния труд и подобряване на качеството на крайния продукт. 1. Телескопичен товарач Телескопичният товарач ще осигури по-голяма маневреност и гъвкавост при обработката на материалите в компостиращата инсталация. В сравнение с колесния челен товарач, който вече е наличен, телескопичният товарач предлага значително по-голям обхват на работа и товароподемност, което позволява лесно разтоварване на отпадъци, преместване на готовия компост и обслужване на по-високи съоръжения. 2. Шредираща кофа Шредиращата кофа ще позволи по-ефективно предварително раздробяване на входящите материали, което е критично за постигане на оптимален размер на частиците за процеса на компостиране. Това ще подобри скоростта на разлагане на органичните материали и ще доведе до по-равномерно и качествено крайно компостиране. Допълнителното оборудване ще позволи механизирано изпълнение на ключови етапи от работния процес, ще намали времето за обработка на материалите и ще повиши производствения капацитет на инсталацията. 339 728.62 0.00
Изграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци: Дейността включва доставка на съдове и превозни средства, необходими за въвеждане на цялостна система за разделно събиране и транспортиране на битови биоразградими отпадъци във всички населени места на територията на община Силистра. Въвеждането на общинска система за разделно събиране на цялото количество биоразградими отпадъци от територията на община Силистра, ще допринесе за намаляване на депонирането на отпадъци и ефективното управление на биоразградими отпадъци на територията на община Силистра. Основните етапи на дейността включват: 1) Доставка на съоръжения и техника за транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци - 6 бр. транспортни средства - камиони за транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци на територията на всички населени места на община Силистра, съгласно изчисленията в обосновката за необходимия брой съдове и превозни средства, неразделна част от прединвестиционното проучване. Чрез доставка на специализирани транспортни средства, пригодени за събиране и транспортиране на биоразградими отпадъци, разполагащи със специализирани автомобили с подходящата надстройка и степен на компактиране, община Силистра ще се опита да осигури 100% събираемост на биоразградимите си отпадъци на територията на всички населени места. 2) Закупуване и доставка на необходимите съдове за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци от територията на община Силистра - общо 498 бр. съгласно Масов баланс и обосновка за Определяне на вида и броя на съдовете: Избор на подходящи съдове (контейнери, ракли) от 1,1 м3 за събиране на биоразградими отпадъци са съгласно изчисленията в обосновката за необходимия брой съдове и превозни средства, неразделна част от прединвестиционното проучване и съобразно актуализираното Ръководството за определяне броя и вида на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на рециклируеми и зелени отпадъци и на приложението към него с и на приложението към него с примерен модел за изчисляване на необходимия брой съдове и специализирана техника за събиране на отпадъците, достъпни на адрес: https://eufunds.bg/bg/opos/node/14546. Съдовете ще отговарят на изискванията за капацитет, здравина и устойчивост на външни условия. Осигуряване на доставката на съдове до всички определени места за събиране на биоразградими отпадъци. Съдовете ще бъдат оборудвани със съответните маркировки и инструкции за правилното им използване от гражданите и бизнеса. Стратегическо разпределение на съдовете на ключови локации, за да се осигури максимално удобство и ефективност при събирането на отпадъците. Оборудването трябва да бъде съобразено с изискванията за екологична ефективност и да минимизира въглеродния отпечатък, като включва модерни технологии за управление на отпадъците и оптимизация на маршрути. Осигуряване на доставката на транспортните средства до съответните бази за обслужване, като се гарантира тяхната готовност за незабавно използване. 1 626 630.00 0.00
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона : Основната цел на тази дейност е да информира и образова населението в община Силистра относно добрите практики за управление на отпадъците, разделно събиране, рециклиране и намаляване на отпадъчните материали. На следващо място се цели да се промени поведението на гражданите към по-устойчиво отношение спрямо околната среда. За да се гарантира ефективността на бъдещите мерки, заложени в проекта, касаещи по-устойчиво отношение към околната среда, е необходимо населението на общинaтa да е добре информирано относно устойчивото управление на отпадъците в региона. За да се гарантира постигането на целите дейността е разделена на две поддейности: 1) Поддейност 1: Мерки по информиране на обществеността за дейностите по управление на отпадъците на територията на община Силистра, в т.ч.: подготовка, отпечатване и разпространение на брошури/дипляни и други подходящи материали за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци. Разпространение на информационни материали ще имат за цел да обяснят важността на разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци и конкретните ползи от рециклирането на биоразградими отпадъци. 2)Поддейност 2: "Организиране на осведомителни кампании на гражданите на община Силистра по теми, свързани с управлението на отпадъците на територията на общината". Това включва: провеждане на 2 кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от община Силистра за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч. провеждане на срещи, изготвяне и публикуване на клипове и други проучвания и др. Кампаниите са насочени към всички обществени групи – домакинства, образователни институции, местни бизнеси и общински администрации. Темите на тези кампании са свързани с информация за намаляване на отпадъците, ползите от разделното компостиране, свързани с намаляване на таксите битови отпадъци, както и от компостирането. Тези мерки ще допринесат за постигане на целите на националната и европейската политика в областта на кръговата икономика и управлението на отпадъци, като същевременно подобряват качеството на живот на местната общност. 30 000.00 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки : Дейността е ключова за доброто изпълнение на проекта, стриктното финансово управление и контрол, ефективния вътрешен мониторинг и положителното въздействие от инвестицията. За изпълнение на дейността се предвижда да бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), който ще включва служители от Община Силистра и външни експерти, представители на консултантска фирма с опит в управлението на проекти. Необходимостта от външни експерти се налага предвид спецификата на инфраструктурния проект и липсата на достатъчен административен капацитет в Община Силистра. ЕУП ще изпълнява задачи по организация, администриране и координиране, което ще гарантира успешната му реализация и постигане на заложените цели. Членовете на екипа ще следят за качественото и ефективно изпълнение на дейностите и тяхната последователност, за постигане на ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, за осигуряване на прозрачност в управлението на проекта, отчетност и мониторинг върху изпълнението му. За осъществяването на дейността и отчитането на напредъка по проекта ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1)Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2)Вътрешната координация на бенефициента, координацията и администрирането на задачите; 3)Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата; 4)Изготвяне на отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Организационната структура на ЕУП ще включват: експерт-еколог и експерт-юрист - представители на общинска администрация Силистра, както външни експерти: Ръководител проект, експерт еколог и Технически експерт. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт от ЕУП и от външната експертна и консултантска помощ ще бъдат допълнително представени със заповед на кмета. ЕУП ще изпълнява функциите, произтичащи от АДБФП, приложимото законодателство и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ПОС. Основните функции на ЕУП ще включват: - управление и контрол по изпълнение на АДБФП; - участие в провеждането на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта; - комуникация и координация със заинтересованите страни по проекта, включително УО на ПОС, други контролиращи и одитиращи органи и институции и организации; - координация, мониторинг и контрол за изпълнение на всички сключени договори с външни изпълнители по проекта; - финансово управление и докладване за напредъка по изпълнение на проекта; - изпълнение на мерки за информация и комуникация; - съхранение на документацията по проекта. - цялостното техническо и финансово отчитане на проекта в профила за отчитане. В рамките на тази дейност са включени и дейностите по комуникация и публичност. В рамките на проекта се предвижда да се извършат редица от мерки за видимост и комуникация, повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Като част от дейността по информация и публичност ще се постигне следното: -информационно покритие в Община Силистра и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта; -информация и публичност за финансовия принос на ЕС и ПОС 2021-2027 г. за реализацията на проекта; При стартиране на дейности по процедурата преди сключване на АДБФП, следва да се изпълняват мерките за видимост, прозрачност и комуникация заложени в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060., съгласно Правилата на Регламент на (ЕС) №1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР, ЕСФ, КФ, ЕЗФРСР, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г. към Националната комуникационна стратегия за 2021-2027 г. 131 670.54 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).