Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 946 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The municipality of Kaspichan is an eligible beneficiary under procedure No. BG16FFPR002-2.003 "Measures for construction, expansion and/or upgrading of municipal/regional systems for separate collection and recycling of biodegradable waste" under priority 2 "Waste" of the "Environment" program 2021-2027 d. The purpose of the procedure is to provide a significant contribution to the fulfillment of the requirements after 2023 for mandatory separate collection of bio-waste, to achieve the goals by 2030 for separate collection and recycling and to reduce the amount of landfilled household waste. The focus of the project proposal is on building a municipal system for the separate collection of the entire amount of food and garden biowaste that is collected through the municipal systems for mixed household collection and building an installation for their recycling.
The municipality of Kaspichan plans to build a municipal system for the separate collection and transportation of food and green/garden waste in the amount of 846.54 tons per year and a composting plant for recycling the separately collected bio-waste. The installation will be built from two branches:
- Branch 1 - for composting mainly food waste. Composting of food waste will be carried out according to a developed sample recipe in containers. The expected capacity of module 1 for the treatment of food waste is up to 394.7 tons/year.
- Branch 2 - for composting garden/green waste. In this branch, the majority of collected green/garden waste and wood waste will be treated, which will be mixed in an appropriate ratio, according to a previously developed recipe. Composting of green waste will be done in indoor composting cages. The design capacity of Branch 2 is set at 451.8 tonnes/year.
The project proposal is in accordance with the measures set out in the current Municipal Program for Waste Management of the Municipality of Kaspichan 2021-2028.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Спомагателни дейности: Целта на тази дейност е осигуряване на изискуемите анализи, обосновки и документи, необходими за подготовката на проектното предложение, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата, както и осигуряване на строителен и авторски надзор при изпълнение на проекта съгласно ЗУТ и нормативната база . Спомагателните дейности включват следните поддейности: Поддейност 1: Изпълнение на дейности за подготовка на проектното предложение. В тази поддейност е включено изготвянето на: 1. вкл. за определяне на броя и вида на необходимото оборудване за инсталацията за компостиране; за определяне на необходимата съпътстващата инфраструктура за експлоатация за инсталацията; за определяне на съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, при източника на образуване и за транспортиране. 2. Изготвяне на анализ на остойностяване на дейностите по проекта. Представянето на анализ на остойностяването е задължително условие за кандидатстване по процедурата. Анализът представлява обосновка за ефективността на планираните разходи спрямо предвидените дейности и постигането на целите на проекта. Анализа представя информация и доказателства за начина на формиране на стойности на планираните разходи, което изисква допълнителен експертен капацитет. 3. Изготвяне на други анализи и документи, необходими за подготовка на проектното предложение. В изпълнение на тази поддейност са изготвени Обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци в региона за управление на отпадъците, Обосновка за поддръжка и управление. Поддейност 1 е изпълнена преди подаване на проектното предложение. Поддейност 2: Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатичната устойчивост. В тази поддейност са изготвени следните документи: 1. Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост. Съгласно Условията за кандидатстване е необходимо да се изготви и представи Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост, разработена съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 и Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“. 2. Провеждане на изискващи се процедури по реда на ЗООС и ЗБР. Изготвена е документация за преценяване на необходимостта от ОВОС. Поддейност 2. е изпълнена преди подаване на проектното предложение. Поддейност 3. Проектиране и упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране. В изпълнение на тази дейност ще бъде изготвен проект за изграждане на инсталацията за компостиране и осъществяване на авторски надзор. Съгласно чл. 162 от ЗУТ Авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредба и въз основа на договор с Възложителя. Поддейност 4. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране. Съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обекта по време на изграждането на компостиращата инсталация ще бъде осъществяван строителен надзор. След приключване на дейностите, лицето упражняващо строителния надзор ще изготви окончателен доклад за обекта. 81 919.33 0.00
Изграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци : Целта на тази дейност е изграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци до изградената компостираща инсталация на територията на община Каспичан за последващото им рециклиране. В изпълнение на тази дейност е предвидено доставка на съдове, съоръжения и техника, които осигуряват разделното събиране и транспортиране на цялото количество хранителни, градински и зелени битови биоразградими отпадъци, които са част от потока смесено събирани отпадъци във всички населени места на община Каспичан. Допълнително е предвидено разделното събиране и на други биоразградими отпадъци, като дървесни отпадъци, хартия и картон. В анализа е взето предвид цялото количество на генерираните дървесни отпадъци от общината, съгласно актуалния морфологичен анализ и по 20% от отпадъците от хартия и картон, които не се събират разделно чрез общински или други системи за разделно събиране на отпадъци, и се предават за депониране и за които няма намерения за отделно разделно събиране и друго третиране. В резултат на изготвената "Обосновка на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци" в изпълнение на дейността е предвидено доставката на следните съдове и техника за разделно събиране и транспортиране на биоразградимите отпадъци на територията на община Каспичан: • 72 броя контейнери тип „Бобър“ ,с обем от 1,1 куб. метра, за събиране на растителните/градинските отпадъци • 163 броя кофи, с обем 0,12 куб. метра, за събиране на хранителните отпадъци • 1 брой сметосъбиращ автомобил, с обем на надстройката от 4 куб. метра, който по график да обслужва системата за събиране на биоразградими отпадъци • 1 брой шредер за предварително третиране на градинските и дървесни отпадъци Видът и броят на необходимите съдове е определен въз основа на: • количество на смесено събраните битови отпадъци и участието на фракциите биоразградими битови отпадъци в тях. Определянето на количеството биоразградими битови отпадъци, които ще бъда включени в системата за разделно събиране на градински/зелени отпадъци и хранителни отпадъци е определено въз основа на актуален морфологичен анализ. • избраната система за разделно събиране на зелените и хранителни отпадъците – планирана е система за събиране с несменяеми контейнери, разположени на тротоарите, или други подходящи площадки в населените места. Системата ще бъде изградена, чрез следните видове съдове за събиране на биоразградимите отпадъци: - контейнери тип „Бобър“, с обем 1,1 куб. метра за зелени/градински отпадъци, в това число и дървесни отпадъци и част от хартия и картон - кофи с обем 0,12 куб. метра за хранителни отпадъци • специфичните особености на населеното място • броя жители- съгласно националното преброяване на населението, проведено през 2021 г., броят на жителите на община Каспичан е 6 408 жители • характер и гъстота на застрояване (разположение на жилищните и обществени сгради и периодичността на транспортиране) – населението на общината обитава предимно фамилни жилищни сгради, с ниско строителство със сравнително ниска гъстота на застрояване. Планираната периодичност на събиране и транспортиране на съдовете за събиране на градински и хранителни отпадъци е 52 пъти годишно. • габарити на контейнерите съобразени със свободните площи за поставяне и т.н. • наличието на големи зелени площи, паркове и градини. 133 388.80 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на 1 брой инсталация за компостиране: В община Каспичан, предвид възможностите, които теренът предоставя, избраната технология за компостиране се предвижда да бъде от затворен тип – система при която процесът на компостиране протича в затворени производствени помещения. Инсталацията е представена от два клона: - Клон 1 - за компостиране основно на хранителни отпадъци. Компостирането на хранителните отпадъци ще се осъществява по разработена примерна рецепта в контейнери, снабдени с товарен елеватор, инфрачервена камера и система за управление на процеса. Въз основа на разработената рецепта, очакваният капацитет на модул 1 за третиране на хранителни отпадъци е до 394,7 тона/година. - Клон 2 - за компостиране на градинските/зелени отпадъци. В този клон ще се третира преобладаващата част от събрани зелени/градински отпадъци и дървесните отпадъци, които ще бъдат смесвани в подходящо съотношение, съгласно предварително разработена рецепта. Компостирането на зелените отпадъци ще се извършва в закрити клетки за компостиране. Въз основа на разработената рецепта, проектният капацитет на клон 2 е определен до 451,8 тона/година. Строително-монтажните работи включват: - подготвителни дейности на терена - ремонт и реконструкция на сграда със застроена площ 351 кв. м. - ремонт на сграда със застроена площ 72 кв.м.; - изграждане на закрити клетки за компостиране със система за събиране и резервоар за инфилтрат и аерираща система. - изграждане на закрита клетка за узряване; - изграждане на клетка за съхранение на готов компост; -доставка и монтаж на компостер за третиране на хранителни отпадъци с капацитет от 400 т/година. 478 928.98 0.00
Доставка на необходимите съоръжения, техника и оборудване, необходимо за инсталацията за компостиране : Целта на тази дейност е да бъде доставено съоръжения, техника и оборудване, необходимо за работата на инсталацията за компостиране. съгласно изготвеното предварително (прединвестиционно) проучване е предвидено инсталацията за компостиране да бъде изградена в два клона: Клон 1 ще бъде изграден основно за третирането на хранителните отпадъци и Клон 2 на инсталацията за компостиране ще осъществява процесите на компостиране на градинските/зелени отпадъци. Компостирането на хранителните отпадъци ще се осъществява по разработена примерна рецепта в контейнери, снабдени с товарен елеватор, инфрачервена камера и система за управление на процеса. Компостирането на зелените отпадъци ще се извършва в закрити клетки за компостиране, разположени в съществуващата сграда в имота.Зареждането на закритите клетки ще се извършва от помещението за приемане, чрез челен товарач. За работата на инсталацията за компостиране се предвижда доставката на следните съоръжения техника и оборудване: 1. Челен товарач, за зареждане на закритите клетки за компостиране 2. Барабанно сито за пресяване на компоста 100 400.00 0.00
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона : Целта на тази дейност е да се повиши осведомеността на населението и да се изгради и поведение за устойчиво управление на отпадъците в община Каспичан. В изпълнение на тази дейност ще бъдат проведени кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от община Каспичан за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци. Ще бъдат проведени срещи, изготвени и публикувани информационни карета и материали в местни електронни и други медии, отпечатани и разпространени информационни брошури за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци. В изпълнение на дейността е проведено проучване на нагласите на населението и други лица, чиито обекти се обслужват или се предвижда да се обслужват от общинските системи за разделно събиране на битови отпадъци, в частност общинските системи за разделно събиране на биоотпадъци, в общинна Каспичан, които ще бъдат обслужвани от компостиращата инсталация, към разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци; за нагласите на населението и другите лица към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението и другите лица за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на инсталация за компостиране с предвидения капацитет. Резултатите от проведеното проучване са обобщени в Доклад за проучване на нагласите на населението, като приложение към ПИП. Проучването на нагласите на населението е извършено преди подаване на проектното предложение. В рамките на дейността ще бъдат осъществени следните мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците на населението: 1. Организиране на публикации (информационни карета или материали) в местни електронни и други медии – 10 бр. 2. Организация, провеждане и техническо обезпечаване на информационни срещи с гражданите в населените места на територията на общини Каспичан, на община Каспичан – 5 бр. 3. Отпечатване и разпространение на информационна брошура за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци – 1000 бр. 5 000.00 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Целта на тази дейност е да се осигури ефективно, законосъобразно и своевременно изпълнение на проектните дейности, както и да се изпълнят задължителните изисквания за мерките по инф. и комун. на ЕС и представянето на фин. принос на ЕФ. Включено е изпълнението на 2 подд-сти: 1. Организация и управление.Общ. Каспичан е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване кач. изпълнение на заложените дейности. Организация и управление на проекта ще се осъществява от ЕУП, съставен от външни експерти. ЕУП ще се състои от: 1. Р-л на проекта; 2. Експ. мониторинг и докладване; 3. Координатор на проекта 3. Финансист; 5. Експ. Видимост, прозрачност и комуникация; 6. Техн. с-к ; Основни функции: 1.Р-л на проекта - Ръководи изпълнението на дейностите и организира цялостната дейност на ЕУП; Осъществява контакти с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; Отговаря за наблюдението и контрола върху изпълнението на сключените договори за ОП и спазване на графика. 2.Експерт мониторинг и докладване -Изготвя доклади за напредък и техн. доклади за изпълнение на проекта; Организира и присъства на проверки на място; Проверява подготвените искания за плащане по проекта; Получава и проверява за целите на мониторинга вс. документи,представени от изпълнителите ;3. Координатор „Строителство” - Подпомага р-ля на проекта при изпълнение на задълженията му; Координира д-ста на изпълнителя на СМР; Осъществява инвест. контрол; Извършва проверки на място; 4. Финансист - Следи за спазването на фин. клаузи в договорите; Води ф.с. отчетност и следи за целесъобразното и законосъобразно изразходване на фин. с-ва; Извършва 100% докум. проверка на първ. счет. документи; Оформя всички необх. документи за извършените разходи и съхранява всички първични разходо-оправдателни и ф-с документи по проекта; Изготвя исканията за средства по проекта и фин. отчети. 5. Експерт Видимост, прозрачност и комуникация- Подготвя, координира и управлява реализирането на мерки за видимост, прозрачност и комуникация; Следи за изпълнението на изискванията за видимост; 6. Техн. с-к - Подготвя документация, техн. отчети и доклади за напредък, Изготвя и съхранява необх. док. и кореспонденция; Съставя и представя на р-ля справки за изпълнението на дейностите; Изготвя и поддържа архива на проекта 2: Видимост, прозрачност и комуникация. При стартирането на изпълнението на проекта на интернет страниците на Общ. Каспичан, както и в соц. мрежи ще бъде публикувано кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като ще се откроява фин. подкрепа от ЕС. Изпълнението на подд-ста включва: Д-ст 1 Организиране и провеждане на пресконференции;Д-ст 2 Създаване и поддържане на подстраница на проекта в интернет страницата на общината;Д-ст 3 Изготвяне и публикуване на информация за проекта /кратко описание, източник на финансиране на проекта, цели и резултати/ на сайтове в интернет издания, които публикуват регионални новини и в социални мрежи, например: Facebook, Instagram;Д-ст 4 Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела;Д-ст 5 Отпечатване на инф. стикери, оповестяващи полученото финансиране. Във всички документи и комуникационни материали ще се съдържа емблемите на ЕС за периода 2021-2027 г. и ПОС, както и текст, подчертаващ подкрепата от Съюза.3.Подготовка на документации за ОП.В рамките на поддейността са изготвени документации за следните ОП: „Изпълнение на инженеринг (работно проектиране, доставка на необходимите съоръжения, техника, оборудване, СМР и авторски надзор) за обекта ;„Доставка и гаранционно обслужване на съдове, съоръжения и техника, за разделно събиране и транспортиране на биоразградими битови отпадъци“ по проекта по обособени позиции ;Доставка на необходимите техника и оборудване, необходими за нуждите на инсталацията за компостиране по две обособени позиции“; „Мерки за повишаване на осведомеността и поведението по проекта;„Избор на външни експерти за цялостно управление на проекта";„Видимост, прозрачност и комуникация по проекта". 79 963.70 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).