| Изготвяне на Прединвестиционно проучване, вкл. за определяне на броя и вида на необходимото оборудване за инсталацията за компостиране; за определяне на необходимата съпътстващата инфраструктура за експлоатация за инсталацията; за определяне на съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, при източника на образуване и за транспортиране и др.: Съгласно Насоките за кандидатстване за инсталацията за компостиране и за съпътстващата я инфраструктура, включени в проектното предложение е изготвено предварително (прединвестиционно) проучване със съдържание съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на специалната нормативна уредба (в т.ч., но не само, на Наредба № Н-4 от 2.06.2023 г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци, Наредба № 6 от 27.08.2013 г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци и др.), както и заложените изисквания в условията за кандидатстване и Приложение № 7 от условията за кандидатстване.
В рамките на дейността е изготвено прединвестиционно проучване, което съсдржа следната информация
Съгласно Приложение № 7 прединвестиционното проучване следва да съдържа следната информация:
І. ПИП съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за инсталацията за компостиране и за съпътстващата инфраструктура, ако е приложимо, (напр. електропровод, път за достъп до площадката, водопровод, канализация), която обслужва само изграждания обект:
- Изясняване на строителното намерение на база направени проучвания касаещи видовете и количеството биоразградими отпадъци, възможните технологии за за компостиране на биоразградимите отпадъци и съответната избрана система за компостиране.
- Проучвания за определяне подходящото местоположение на обекта и на условията за застрояване.
- Инженерно- геоложка характеристика на обекта на база направено инженерно - геоложко проучване, както и геодезическо проучване на обекта, предвиден за изграждане на компостиращата инсталация.
Направена е технико- икономическа обосновка за определяне на икономическта целесъобразност и ефективност на инвестиционното сторително намерение. Разгедани са две алтеранативи и инвестиционните разходи за тяхното изпълнение.
Направена е обосновка на социланата целесъобразност и ефективност на инвестиционната политика, в. т. ч откриване на работни места и осигуряване на обществени услуги.
Представен е прогнозен график за строителните дейности, както и прогнозна стойност на строителнот намерение.
Съгласно изискванията за кандидатстване, е направена обосновка относно вида и броя на необходимите съдове и техника за разделно събиране на видовете биоразградими битови отпадъци.
Представена е документация за гарантиране на устойчива експлоатация на компостиращата инсталация в т. ч. :
Схема за контрол на качеството
План за използване на получения краен продукт- компост
План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания.
Направено е проучване за нагласите на населението.
|
18 500.00
|
18 500.00
|
| Изготвяне/извършване на други проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение.: Във връзка с подготовката на проектното предложение е необходимо Бенефициентът да представи следните допълнителни анализи и обосновки:
- Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост.
Съгласно насоките за кандидатстване консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост, следва да се изготви преди подаване на проектното предложение. Документацията следва да бъде изготвена съгласно Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ (https://www.eufunds.bg/bg/opos/node/12996 )
Повечето инфраструктурни обекти имат дълъг експлоатационен срок - голяма част от инфраструктурите, които днес са в експлоатация в ЕС, са проектирани и изградени преди много години. Освен това повечето инфраструктурни обекти, финансирани през периода 2021-2027 г., ще продължат да бъдат експлоатирани през по-голямата част от втората половина и дори след края на века. Едновременно с това икономиката ще претърпи преход към нулеви нетни емисии на ПГ до 2050 г., включително за постигане на актуалните целеви стойности на емисиите на ПГ за 2030 г. Вследствие на продължаващото изменение на климата обаче, се очаква все повече да се увеличава честотата и тежестта на редица крайно неблагоприятни климатични и метеорологични явления, поради което ЕС се стреми да стане общество, което е устойчиво спрямо изменението на климата, напълно адаптирано към неизбежните въздействия на изменението на климата, и увеличава своята способност за адаптиране, като свежда до минимум своята уязвимост в съответствие със Споразумението за климата от Париж, европейския законодателен акт за климата и Стратегията на ЕС относно адаптирането към изменението на климата. Ето защо е изключително важно да се определя и впоследствие да се инвестира в инфраструктура, подготвена за бъдеще, което е неутрално по отношение на климата и едновременно с това - устойчиво на последиците от промените в климата.
В тази връзка е важно практиките и процесите, свързани с устойчивостта на климата, да бъдат конкретно и достоверно документирани, по-специално поради факта, че документацията и проверката на устойчивостта на климата представляват съществена част от обосновката за вземане на инвестиционни решения.
Настоящият анализ дава информация относно потенциално значими опасности и степента на уязвимост на проектната инфраструктура към тях и предлага мерки за адаптация, които да бъдат интегрирани в проекта.
- Обосновка относно поддръжката и управлението на инсталация за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци.
За целите на кандидатстването трябва да се представи обосновка за начина на поддръжка и управление на системата за разделно събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, финансирана със средства по настоящата процедура. В обосновката трябва да се представят и необходимите финансови ресурси и механизми (планирани начини) за покриване на оперативните разходи и разходите за поддръжка, за да се гарантира финансовата устойчивост, в т.ч. и източници на финансиране.
Всички анализи и документи следва да отговарят на Указанията за участие в процедурата и да бъдат изготвени съгласно приложените образци ако е приложимо. |
3 500.00
|
3 500.00
|
| Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона: Мерките за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона включват:
- Проучване за нагласите на населението;
- Провеждане на кампании за информиране и разясняване на жителите от общината за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч. провеждане на срещи, подготовка и провеждане на социологически и други проучвания и др. Кампаниите трябва да са както присъствени, така и дистанционно или чрез медии;
- Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури/дипляни и други подходящи материали за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци.
Целта на мероприятията е да запознаят населението на общината, с ползите от разделното събиране на разделени отпадъци, тяхното компостиране и употребата на компост. Кампаниите следва да насърчат дейностите по разделно събиране и компостиране сред населението.
В периода на изпълнение на проекта се предвижда изпълнение на мерки за повишаване осведомеността на населението относно разделното събиране на зелени и биоразградими отпадъци, които включват:
1. Изработка и разпространение на печатни материали на територията на общината и прилежащите села- 1500 бр.;
2. Провеждане на една информационна кампания в неформална обстановка на територията на община Шабла;
Тема на кампанията:
• Разделно събиране на отпадъци: Информация за правилното разделяне на органични, рециклируеми и остатъчни отпадъци.
• Компостиране: Ползи от компостирането на зелени и биоразградими отпадъци, включително демонстрации на процеса.
• Устойчиво управление на отпадъците: Как всеки може да допринесе чрез по-добри практики за управление на отпадъците у дома.
3. Организиране на едно официално информационно събитие. Официланото информационно събитие ще включва:
• Презентации: Информационни презентации относно проекта, целите му и ползите от устойчивото управление на отпадъците.
• Дискусии и панелни дискусии: Възможност за участие на експерти и граждани в дискусии за местни предизвикателства и решения.
• Работилници: Провеждане на практически сесии, където участниците могат да научат как да разделят отпадъците или да компостират.
4. Подготовка на информационни материали за публикуване на официалната страница на общината. Материалите ще включват:
- Обща информация за проекта: наименование и цели на проекта
- Описание на изпълнените дейности: Кратко обобщение на основните дейности, включени в проекта (като разработка на информационни материали, кампании, събития и т.н.).
- Следващи стъпки: Какви действия ще бъдат предприети след завършване на проекта и как гражданите могат да се ангажират.
- Ползи за местната общност
• Ползи от проекта: Информация относно ползите от разделното събиране и компостирането, включително екологични, икономически и социални аспекти.
• Устойчиво управление на отпадъците: Значението на устойчивото управление за подобряване на качеството на живота в общността.
- Активности и предстоящи събития
• Календар на събития:Информация за предстоящи информационни кампании, работилници и събития.
Контактна информация
• Контакти на отговорните лица:Информация за контакт с местните власти или организациите, ангажирани с проекта.
|
2 000.00
|
1 000.00
|
| Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на система за разделно събиране и оползотворяване на зелени и биоразградими отпадъци за РСУО Добрич на територията на община Шабла: С настоящия проект се планира да се изгради система за разделно събиране и оползотворяване на зелени и биоразградими отпадъци за нуждите на общините Шабла
Дейността включва:
1. Изработка на работен проект
2. Изпълнение на СМР дейности
3. Упражняване на авторски надзор
Въз основа на направения анализ на местоположението, количеството и вида на генерираните отпадъци от общината, е направен извод за най-оптималната инсталация за третиране на отпадъците община Шабла. Предвижда се компостирането да се извършва в клетки с принудително аериране, разположени под навес. Ще бъде изградена инсталация с капацитет 800т/год, която ще осигурява около 256 т компост годишно за нуждите на стопанствата и на общините
Функционалното решение:
В обхвата на площадката – предмет на ИП се предвижда да бъдат разположени:
1. Паркинг
2. Бариера
2. Автомобилна везна
4. Вана за измиване на гуми и каломаслоуловител
5. Павилион /контрол и охрана/ - 9 кв.м
6. Навес за входящи отпадъци ~ 55 кв.м
7.Навес на инсталация за компостиране (~ 400 кв.м) помещаващ:
7.1. Зона за подготовка на дневна дажба
7.2. Клетки за компостиране - I фаза
7.3. Клетки за компостиране - II фаза
7.4. Зона за пресяване
7.5. Зона за лагеруване на техника
8. Склад за готов компост ~ 55 кв.м
9. Резервоар за инфилтрат
10. Административно – битова сграда ~ 115 кв.м
11. Ограда ~ 200 м
Административно – битова функция следва да се помести в съществуващата в рамките на имота сграда. Част от сградата подлежи на събаряне. Останалата част с площ около 115 кв.м. ще се реконструира и преустрои |
469 175.00
|
0.00
|
| Консултантски услуги по чл. 166 от ЗУТ - упражняване на строителен надзор по време на изпъление на договор " Инженеринг- проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на система за разделно събиране и оползотворяване на зелени и биоразградими отпадъци за община Шабла" : По смисъла на §24 от „Допълнителните разпоредби” на ЗУТ по договора за инженеринг ще бъде избран изпълнител за дейност Строителен надзор. Той
ще упражнява пълен контрол по време на строителството и ще носи отговорност за:
• изготвяне на комплексен доклад и оценка на съответствието на проекта с основните изисквания за строежите
• законосъобразно започване на строежа;
• извършване на оценка на съответствието и изготвяне на доклад за съответствие, въз основа на което ще се издаде разрешение за строеж.
• пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
• изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти и изискванията на действащото законодателство;
• изпълнение на работите в договорените в договора за строителство срокове;
• предприемане на необходимите мерки за преодоляване на забава при извършване на работите или във връзка с друго отклонение от договора за
инженеринг;
• спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
• опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа;
• недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
• годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
• качеството на използваните материали от изпълнителя по договора за строителство, като проверява сертификатите на доставените материали,
конструкции и детайли, да установява състоянието им на обекта и да разрешава тяхното ползване при условие, че отговарят на съответните стандарти и
други изисквания;
• изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Надзора при
завършване на строежа изготвя и окончателен доклад, окомплектован с необходимите документи за оценка на строителството, съгласно действащата
нормативна база;
• за изпълнение на други задължения по осъществяване на строителен надзор, съгласно действащото в страната законодателство;
• да осигури непрекъснато присъствие на негови компетентни служители на местостроежа, като отразява в дневника на строежа съответните
констатации, заповеди, инструкции;
• да има сключена застраховка ”Професионална отговорност”, която ще е с валидност до приключване и приемане на работите по договора за
строителство, както и до края на гаранционните срокове;
• да спира със заповед строежа когато това се налага - изцяло, отделни части от него или отделни СМР като уведомява за това възложителя
• да разрешава с писмена заповед продължаването на строителството след отстраняване на причините наложили спирането;
• да има организация и програма за работа, необходима за осигуряване на качествен строителен надзор;
• да контролира цялостния строителен процес в съответствие със количествените сметки на строителя, съгласно офертата и договор за строителство;
• в процеса на изпълнение контролира и изисква качествено освидетелствуване на всички производствени процеси и влагани материали, в съответствие
с нормативни документи, стандарти и др.
• докладване за всички възникнали нередности/ всяко нарушение на разпоредба на общностното право, произтичащо от действие или бездействие на
стопански субект, който има или би имало като последица нанасяне на вреда на общия бюджет на Европейския съюз.
Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на
програма "Околна среда" 2021 - 2027 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. |
12 000.00
|
0.00
|
| Доставка на мобилно оборудване и съдове за разделно събиране на зелени отпадъци, необходими за инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и биоразградими отпадъци: Дейността предвижда доставка на 11 бр контейнери за разделно събиране на биразградими отпадъци, както и на следното мобилно оборудване за инсталацията за компостиране със следните параметри и характеристики:
-Трактор с челен товарач
№ Компонент Характеристика Минимално техническо изискване
1. Трактор Товароносимост на задната навесна система Минимум 900 кг.
1.1. Минимум триточкова навесна система Да
1.2. Брой цилиндри Минимум 3
1.3. Обща мощност на двигателя Минимум 35 к.с.
1.4. Просвет Минимум 340 мм
1.5. Скоростна кутия Минимум 8 напред и 4 назад
1.6. Радиус на завиване Минимум 2,5 м
1.7. Двойка хидравлични изводи Базово изпълнение
1.8. Ниво на екологична норма Мин. STAGE V или еквивалентно/и
1.9. Вместимост на горивния резервоар Минимум 40 литра
1.10. Капацитет на хидравличната помпа Минимум 30 л./мин.
2. Допълнително оборудване
2.1. Челен товарач Съвместим с доставяния трактор Да
2.1.1. Максимална товароподемност Минимум 650 кг
2.1.2. Максимална височина на повдигане Минимум 2400 мм
2.1.3. Фиксирана кофа, с работна ширина Минимум 1,50 м
2.1.4. Бързосменна кофа с работна ширина Минимум 1,30 м
2.1.5. Бързосменна кофа с работна ширина Минимум 1,60 м
2.2. Палетни вилици , Съвместими за работа с доставяния трактор Да
- Биошредер за дробене на дърва
№ Характеристика Минимално техническо изискване
1. Пътно ремарке - с теглич за теглене от трактор по пътната мрежа Да
2. Производителност Минимум 10 м3/час
3. Височина на изсипване Минимум 2000 мм
4. Двигател Бензинов/дизелов – до 21 к.с.
5. Охлаждане Водно/въздушно
6. Режещи инструменти Минимум 24 броя чукове
7. Захранваща лента монтирана в приемния бункер Базово изпълнение
8. Интегрирана повдигаща система на подаващата ролка Да
9. Наличие на решетка за изходящия материал Базово изпълнение
10. Система против задръстване Базово изпълнение
11. Електрически старт на двигателя Базово изпълнение
12. Размер на изходящия материал Максимум 60 мм
13. Капацитет на раздробяване Максимум 130 мм на входящия материал
14. Наличие на аварийни стоп бутони От двете страни на машината
15. Регулируем теглич Да
16. Тегло Максимум 700 кг
- Сито за компост:
Мобилно барабанно сито за компост:
№ Характеристика Минимално техническо изискване
1. Производителност Минимум 3,5 – 4 тона/час
2. Захранваща мощност Минимум 6 kWh
3. Наклон на барабана От 3° до 4°
4. Перфорация на ситовата повърхност 15 х 15 мм
5. Дължина на ситовата повърхност Минимум 3 м
6. Мобилно, с транспортни колела Да
7. Височина на приемателния бункер Максимум 1850 мм
8. Транспортна лента за подаване на материала към ситото Да
9. Обем на бункера Минимум 2,5 м3
10. Странично разтоварващ лентов транспортьор Да
|
155 675.00
|
0.00
|
| Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП : Дейността включва следните поддейности:
1. Изработка на документации за обществени поръчки
2. Мерки за видимост, прозрачност и комуникация
3. Организация и управление на проекта. |
49 416.00
|
1 826.00
|