| Дейност 1: Изготвяне на прединвестиционно проучване за „Изграждане на система за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци и надграждане на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково“ : За целите на кандидатстване по процедурата е изготвено прединвестиционно проучване съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за инсталацията за компостиране. Проучването очертава рамките на предвидените за изпълнение дейности и определя възможните варианти за реализацията на инвестиционното намерение.
В документа е изяснено инвестиционното строително намерение (в т.ч е определено количеството биоразградими битови отпадъци и вида на инсталацията за компостиране), направени са проучвания за определяне на подходящо местоположение на обекта и на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове, инженерни проучвания, в т.ч. геоложки, хидрогеоложки и хидроложки като е оценено съответствието на съществуващата площадка за инсталацията за компостиране с изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци. Извършени са технологични проучвания за избор на оферта, като са разгледани и оценени два технологични варианта надграждане на инсталацията за компостиране като е изготвена и технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност на избрания вариант и е определена прогнозната стойност на инвестиционното намерение. |
49 900.00
|
0.00
|
| Дейност 2: Изготвяне на проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектно предложение „Изграждане на система за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци и надграждане на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково“ : В обхвата на дейността са включени изготвянето на следните изискуеми документи, необходими за подготовката на проектното предложение на община Хасково съгласно изискванията на процедура №BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“:
1. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата),
2. Изготвяне на документи свързани с подготовката на проект по процедура № BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“ от Програма „Околна среда 2021-2027 г.“, включващи:
- Обосновка на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци;
- Анализ на остойностяването на проектното предложение;
- Изготвяне на бюджет на проекта;
- Обосновка за заложените целеви индикатори за проекта;
- Обобщаване на данни в Приложение №7.
- Обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци на територията на община Хасково и в региона за управление на отпадъците, изготвена по реда на раздел 16 от Условията за кандидатстване по процедура BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“;
- Обосновка за поддръжка и управление на финансираната по процедурата инфраструктура за рециклиране на биоразградими битови отпадъци. |
93 000.00
|
0.00
|
| Дейност 3: Провеждане на проучване на нагласите за разделно събиране на биоразградими отпадъци и компостиране в община Хасково: За изпълнение на дейност 3 е проверено проучване относно нагласите на населението и лицата на територията на община Хасково, които ще бъдат обслужвани от системата за разделно събиране на биоотпадъци и инсталацията за компостиране, към употребата на компост от отпадъци, степента на осведоменост за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци. Реулатите от проведеното проучване са обективизирани в доклад, в който са:
• Оценени осведомеността и готовността за участие в система за разделно събиране на биоразградими отпадъци;
• Проучват текущите навици на целевите групи за събиране на отпадъци и предаването им за обработка;
• Проучва отношението към използването на компост от отпадъци;
• Събрани са данни за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци.
|
29 750.00
|
0.00
|
| Дейност 4: Изготвяне на работен проект и авторски надзор за "Надграждане на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково"
: За изпълнение на дейност - изготвяне на работен проект и упражняване на авторски надзор, същите ще бъдат възложени на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, след провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка. Изпълнителят ще изготви работен проект, съгласно техническа спецификация от Възложителя и съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и ще упражнява авторския надзор, съгласно чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. Избраният изпълнител ще участва в съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и другите нормативни актове в Република България, приложими към предмета на сключения договор. Авторският надзор ще следи дали точно се изпълнява работния проект. Предписанията на проектанта по време на строителство са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността на проектанта при осъществяване на авторския надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивната документация.
Планира се изпълнението да започне от първи месец от сключване на Административен договор за безвъзмездна финансова помощ между Община Хасково и УО на ПОС, при допускането, че такъв ще е налице през месец юли 2025 г. Планира се дейността да се изпълнява в рамките на 29 месеца от датата на сключване на АДБФП, от които изготвянето на работен проект в рамките на 3 месеца, и упражняване на авторски надзор в срока до приключване на строителството по проекта. |
79 000.00
|
0.00
|
| Дейност 5: Надграждане на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково: Дейността предвижда изпълнение на строително-монтажни работи за надграждане с увеличаване на капацитета на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково, както и закупуване и доставка на стационарно и мобилно оборудване. Процесът на компостиране ще се осъществява на съществуващата площадка на Регионален център за третиране на неопасни отпадъци – Хасково във вече изградената и пусната в експлоатация площадка на регионалното депо. Капацитетът на инсталацията в с. Гарваново, също така следва да бъде увеличен с 8 561,30 тона с цел за компостиране на предвидените количества битов биоразградим отпадък на територията на РСУО Хасково липсват други компостиращи инсталации – общинска или частна собственост, и в нито една от общините Хасково, Димитровград и Минерални бани не са постъпили запитвания от частни инвеститори за финансиране – изцяло или частично, на проекти за изграждане на компостиращи инсталации.
Капацитетът на съществуваща компостираща инсталация в т/г (по проектна документация и по документация за въвеждане в експлоатация) от 1 810,00 т./год се използва напълно. Проектното предложение на Община Хасково е за надграждане с увеличаване на капацитета на инсталацията за компостиране (изградена със средства от ОПОС 2007-2013 г.) и изграждане на система за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци. Според информация от НИСО, количеството на разделно събраните зелени отпадъци от обществените зелени площи с код 200201, което е прието на РЦТНО, за 2024 година е 1977,22 т, през 2023 г. достига 2591,96 т, като 1936,68 т от община Хасково и 655,28 т от община Димитровград. От община Минерални бани не са постъпвали количества зелен отпадък за компостиране през периода 2019-2025 г. Наличната инсталация има възможност да покрие единствено количествата разделно събирани зелени отпадъци от обществените зелени площи. Налице е необходимост от надграждане с увеличаване на капацитета на наличната инсталация. Надграждането на компостиращата инсталация включват изпълнение на закрити боксове/клетки с аерационна система, мембранни покриви и херметически затваряеми врати. Тази технология дава възможност за контрол на процесите на компостиране. Надграждането на компостиращата инсталация в настоящия проект ще бъдат извършвани на съществуваща площадка, със съществуващи и изградени за тази цел съоръжения, както и функционираща довеждаща и съпътстваща инфраструктура. Стационарното оборудване, включено в проекта е стационарно барабанно сито с въздушен сепаратор - 1 бр., машина за отваряне на торби и хомогенизиране/миксиране входящ поток - 1 бр., чуков шредер - 1 бр. и резервоар за оросяване - 1 бр. Мобилното оборудване, включено в проекта е трактор за задвижване на машина за обръщане на компост - 1 бр., машина за обръщане на компост задвижвана от трактор - 1 бр., геотекстилно покритие за компостни редове, система за навиване и развиване на геотекстилно покривало - 1 бр., челен товарач - 1 бр. и мини лаборатория - 1 бр. Предвидения срок за изпълнение на дейността е 22 мес., който е съобразен и с изготвянето на работния проект, издаване на Разрешение за строеж и останалите дейности, свързани с изпълнението на проекта. |
5 066 200.00
|
0.00
|
| Дейност 6: Изграждане на система за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци на територията на община Хасково: Дейността предвижда доставка на съдове и техника за разделно събиране на биоразградими отпадъци - контейнери и камиони.
Контейнерите ща бъдат кафяви на цвят в два размера - 1796 бр. по 240 л. и 400 бр. х 1100 л.
Камионите за извозване на биоразградимия отпадък са 5 броя, разпределени както следва 2 бр. камиони с минимален обем на товарното пространство 6 куб.м и 3 бр. камиони с минимален обем на товарното пространство 14 куб.м.
За обосновка на предвидените брой и видове съдове е представен попълнен изисквания модел за изчисление на необходимия брой техника и съдове, както и съответните текстове в ПИП (Раздел III.ОБОСНОВКА НА БРОЯ И ВИДА НА НЕОБХОДИМИТЕ СЪДОВЕ И ТЕХНИКА ЗА РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ НА БИОРАЗГРАДИМИТЕ БИТОВИ ОТПАДЪЦИ).
Количеството и обемът на съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци са съобразени с всички изисквания за попълване на модела за изчисление, от където може да се види и начина на тяхната експлоатация по отношение на сметосъбирането и сметоизвозването.
По отношение на предвидения брой и съдове за сметосъбиране: В изискуемия за попълване модел е предвидена възможност за изчисление единствено на съдове с обем 1100 л. Модела за изчисление показва нужда от 792 бр. контейнери с обем от 1100 л. (общ обем 792х1100=871 200,00). Поради спецификата на точките на разположение (тесни улици и преобладаващо ниско застрояване в някои части на града), са предвидени съдове, както с обем от 1100 л., така и с обем от 240 л. Обема от 871 200 е разпределен между 400 бр. х 1100 л и 1796 бр. х 240 л.
По отношение на транспортните средства: Съгласно изчислителния модел, броя на транспортните средства е изчислен на 5 бр. Поради спецификата на разположението на контейнерите и нуждата от по-добри възможности за проходимост през по-тесни улици, е идентифицирана необходимост и от камиони с по-малки надстройки за обслужването на системата за събиране на битов биоразградим отпадък. Поради тази причина броя на камионите е разделен на 2 бр. с минимален обем 6 м3 и 3 бр. с минимален обем 14 м3. |
1 381 496.00
|
0.00
|
| Дейност 7: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор за обект "Надграждане на компостираща инсталация находяща се на територията на РЦТНО, землище на с. Гарваново, община Хасково": За изпълнение на функциите на консултант по чл. 166 от ЗУТ за строителен надзор при изпълнение на проекта ще бъде избран външен изпълнител по реда на ЗОП. Задълженията на консултанта са следните - изготвяне на оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект, законосъобразно започване на строежите, вкл. определяне на строителна линия, заверка на Заповедните книги, съставяне и подписване на всички актове и протоколи, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003 г., контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техн. спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ, приемане на изпълнените СМР в съответствие с изискванията на ПИПСМР, БДС и другите действащи нормативни документи, изготвяне на Окончателен доклад за обекта, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползване, включително технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.
Планира се изпълнението да започне от пети месец от сключване на Административен договор за безвъзмездна финансова помощ между Община Хасково и УО на ПОС, при допускането, че такъв ще е налице през месец юли 2025 г. Планира се дейността да се изпълнява в рамките на 25 месеца от датата на сключване на АДБФП. |
118 500.00
|
0.00
|
| Дейност 8: Провеждане на кампании за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците на жителите в община Хасково : В рамките на изпълнение на дейността ще се подготви, организира и проведе информационна кампания за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона. Целта на информационната кампания е да се постигне висока степен на информираност и разбиране сред населението за необходимостта от разделно събиране на биоразградимите отпадъци и последващото им компостиране. Информационната кампания ще се провежда по време на изпълнението на проекта, като ще запознае в детайли населението с важността на разделното събиране и оползотворяването на биоотпадъците, както и ползите за околната среда и за обществото от компостирането.
Планира се изпълнението да започне от първи месец от сключване на Административен договор за безвъзмездна финансова помощ между Община Хасково и УО на ПОС, при допускането, че такъв ще е налице през месец юли 2025 г. Планира се дейността да се изпълнява в рамките на 29 месеца от датата на сключване на АДБФП през целия срок на изпълнение на проекта. Ще бъде разработен бранд на проекта, който да е застъпен в отделните дейности на информационната кампания. В рамките на кампанията ще се проведат брифинг за медиите, встъпителна и заключителна пресконференция. Във всяко населено място в община Хасково ще се проведат информационни срещи, представящи изграждащата се система за разделно събиране на биоотпадъци и необходимостта от нея, включително ползите за околната среда. За оповестяването на срещите ще се използват хартиени и електронни плакати. На срещите и при провеждане на други релевантни събития ще бъдат разпространявани информационни брошури, които от една страна ще представят проекта, а от друга – ползите от разделното събиране на биоотпадъци и последващото им оползотворяване в компост.
За лицата, ангажирани с разделното събиране и предаването на биоотпадъци в обществени заведения, ще бъде организиран обучителен семинар, на който ще им бъдат разяснени системата за разделно събиране, техните задължения и ползата от тази дейност. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат представени добри практики, за които ще бъде изготвен репортаж. За провеждане на информационна кампания в средствата за масово осведомяване, ще бъдат изработени и излъчени образователен/информационен аудиоклип и съответно – видеоклип. Предвижда се възможност за произвеждане и разпространение и на други видео-материали по целесъобразност и в унисон с целите и хода на информационната кампания (например репортажи, информационни клипове, обобщаващи постигнатите резултати по проекта, и др.). Като част от информационната кампания ще бъде публикувана актуална информация на официалната интернет страница на общината, ще се публикува и анкета на тема, свързана с разделното събиране и компостирането, резултатите от която ще бъдат обобщени и публикувани. Предвиждат се и публикации в регионални интернет медии и портали. Планирани са също така публикации в регионални печатни медии.
Планираните мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона в своята цялост ще доведат до висока информираност на жителите на община Хасково и ще ги мотивират да събират разделно биоотпадъците си и да ги предават за компостиране. |
210 000.00
|
0.00
|
| Дейност 9: Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация: В рамките на дейността организация и управление ще бъде избран смесен екип - външен екип за управление на проекта, включващ ръководител, финансист, координатор, строителен инженер и мониторинг и докладване, както и вътрешен екип от страна на община Хасково - счетоводител и технически сътрудник. За осигуряване на членове на ЕУП, с изключение на счетоводителя и техническия сътрудник, ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител по реда на ЗОП. ЕУП ще изпълнява редица задачи, които условно включват две ключови функции: - да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; и - да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: - преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; - 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; - проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилища, в които са подменени отоплителнитеустройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; - провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, принеобходимост, изготвяне на становища относно изпълнението на договорите с изпълнители и проекта като цяло. Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява чрез приемане и спазване на специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади. Ръководителят на екипа осъществява цялостното ръководство и следи за правилното и законосъобразно изпълнение на дейностите и спазване на времевия график на проекта съобразно АДБФП, нормативната уредба и изискванията и указанията на ПОС 2021-2027. Финансиста подпомага ръководителя в осъществяването на вътрешното наблюдение и контрол на финансовите потоци. Координатора подпомага ръководителя на проекта и координира действията по изпълнението на всички текущи задачи по проекта, изпълнявани от екипа. Строителния инженер наблюдава законосъобразното изпълнение на договорите с изпълнителите и докладва на ръководителя. Експерта Мониторинг и докладване наблюдава законосъобразното изпълнение на договорите с изпълнителите и докладва на ръководителя.
Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация трябва да отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост,прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. В тази връзка, конкретният бенефициент има задължение при дейностите за комуникация, видимост и прозрачност да указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Оперативни насоки за използване на емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 конкретният бенефициент следва: - да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;- да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците;- да поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро. |
281 113.84
|
0.00
|