| Подготовка на проектното предложение: Дейността е избрана с цел подготовка на необходимите документи за кандидатстването по процедурата така, че да се постигнат целите на процедура BG16FFPR002-5.008 „Зелени мерки в градска среда“ (3) по приоритет 5 „Въздух“ на ПОС 2021-2027 г. и да са в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди “ и с принципите за равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички. Включва:
Поддейност 1.1. Проучвания за избор на терени
Беше възложено на външен изпълнител подготовка на документ „Подбор на подходящи терени/обекти за инвестиции, с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда“, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда. Бяха определени местоположението (локацията) и площта на идентифицираните за интервенции терени (обекти), вкл. по отношение на площите, вкл. по отношение на площите, определени за изграждане на поливна система.
При подбора на терени/обекти се отчетоха изискванията на Условията за кандидатстване по процедурата, както и къде са „горещите точки“ на територията на общината, влиянието на розата на ветровете и др. фактори, описани в пакета „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Бяха обходени 12 имота, от които бяха идентифицирани като обекти на интервенция по проекта 12 терена.
Поддейност 1.2. Изготвяне на проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура.
Беше възложено на външен изпълнител подготовката на идейни и дендрологични проекти за идентифицираните терени, поясняващи предвижданията и целите на проектните предложения, които се отнася до териториите на интервенции с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни чертежи с детайли за посадни места на дървесната растителност и чертежи за автоматизирани и мобилни поливни системи, обяснителни записки, единични и окрупнени количествено-стойностни сметки (прогнозна стойност) и други приложими дейности, като преценка за устойчивостта на външни фактори и отчитане на климатичните рискове и безопасност.
Поддейност 1.3. Подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост.
Беше възложено на външен изпълнител разработване на документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“,
Поддейност 1.4. Изготвяне на анализ на остойностяването
Беше възложено на външен изпълнител да изготви „Анализ на остойностяването на дейностите по проектното предложение“, който да отговаря на изискванията на т. 14.7 и Приложение № 1 от Условията за кандидатстване.
|
54 000.00
|
0.00
|
| Изпълнение на Инженеринг по проект Изграждане/надграждане на зелената инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда в регулационните граници на урбанизираните територии на гр. Ловеч, общ. Ловеч: Дейността вкл. ПРОЕКТИРАНЕ, СМР и АН.
На база проучване и изготвяне на доклад за избор на терени, са избрани тези, които се отнасят до териториите на интервенции с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и чертежи на поливни системи, са идентифицирани 12 бр. имота, общинска собственост, с обща площ 94,36 дка.- ПИ 43952.504.136, 43952.511.54, 43952.519.221, 43952.519.224, 43952.519.304, 43952.519.746, 43952.519.748, 43952.514.34, 43952.506.890, 43952.506.889, 43952.506.8295, 43952.504.134, описани в Доклада. Обектите са идентифицирани като строеж 3 та категория.
Идентифициран е следният текущ баланс на покритие в зелените площи:
Зелени площи-33723 кв.м., от които дървесна растителност-7515 кв.м., храстова растителност-317 кв.м. и тревно покритие-25891 кв.м.
С цел намаляване на ФПЧ е необходимо изършването на промяна на съществуващия баланс:
Зелени площи-33723 кв.м., от които дървесна растителност-17563 (52.08%), храстова растителност-3542 (10.50%) и тревно покритие-12618 (37.42%).
Етапи на изпълнение:
ПД 2.1 - Проектиране и Упражняване на АН, Проектиране - от 3 п.м.Изработване на проект съгласно изискванията на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, въз основа на изготвените ИП, които трябва да включват: „Съгласно чл.97, ал.1 за Част паркоустройство и благоустройство, ТП се изработва въз основа на съгласуван ИП и вкл.:
-проект на алейната мрежа с подробно котиране
-дендрологичен проект за дървесната, храстовата и цветната растителност
-обяснителна записка
КС за видовете залесителни работи и други видове СМР. Когато се изискват със заданието за проектиране, към част паркоустройство и благоустройство на ТП се изработват:
-проект за ВиК на ПИ
-проект за елснабдяване и външно художествено осветление
-стойностна сметка;
-фрагменти от решението в по-едър мащаб.
АН - от 6 п м.Целта е контрол и наблюдение от страна на проектанта в/у изпълнението на строеж/ите, за да се гарантира, че строителството се осъществява в съответствие с одобрения РП
ПД.2.2.СМР и доставка на необх.материали-започва от 6 п.м.
- Изкопаване на дупки, траншеи, извършване на почвообработка, изкопаване на посадни места.
-Дост. и полагане на водозадържаща мрежа, хумусна почва и мин. торове, засяване на тревна растителност, засаждане на дървесни, храстови и полухрастови видове и укрепване на дървесната растителност, полагане на разделителна лента, мулчиране;
-Изграждане на поливни с-ми-автоматични и мобилни. Автомат. поливни с-ми се предвиждат за терените, в които няма или е сведена до минимум алейна мрежа. Мобилните поливни с-ми са избрани за м/ублоковите пространства. Изборът им е съобразен с фактът, че в тези терени зелените площи са разпокъсани от алеи.
Изпълнението започва с почвоподготовката на терена, извършването на СМР и завършва със засаждането на раст. и затревяването. Осъщ. на почвоподготовката се реализира чрез добавяне на хумусна почва, фрезоване, профилиране и подравняване на терените, при които се предвижда рекон. на тревния чим, а със съществуващия такъв ще се разпределят земни маси, оформяне на релефа и запълване на неравности, в границите на обектите. Водозадържаща мрежа се полага само в обектите с предвидени моб. поливи системи, тревните площи и посадните места на високата декоративна раст.
При фазата на трасиране на посадъчните чертежи, проектите на алейни мрежи и чертежите за поливните системи се извършват всички изкопно-насипни работи. Следва монтаж на бетонни перфоплочи, бордюри и паркинг колчета.
След СМР следва засаждането на новопроектираната раст., в следната последователност: дървета, храсти, полухрасти.Поставят се всички разделителни ленти и предпазни при косене перфорираща лента в основата на стъблата на дърветата и се внася мулчът, на определените за него места. Довършват се полив. с-ми, като се монтират и поставят всички надземни нейни елементи и следва затревяване. |
2 117 719.88
|
0.00
|
| Консултантска услуга по чл.166, ал. 1 от ЗУТ: Целта на дейността е избор на изпълнител за извършване Консултантските услуги, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), който извършва оценката на съответствието на инвестиционните проекти и упражняването на строителен надзор.
Етапи на изпълнение:
1.Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствие на инвестиционния проект, включващ оценка на съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6.
След съгласуване на инвестиционния/те проект/и с всички съгласувателни органи, съгласно чл. 144, ал. 1 от ЗУТ, Възложителят възлага изготвянето на комплексен доклад на Изпълнителя. Изпълнителят има право да връща ИП за допълване и/или коригиране, до привеждането му в съответствие със законовите и нормативни изисквания, така че ИП да бъде основание за издаване на РС по реда на чл. 148 от ЗУТ.
2. Упражняване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ за обектите. Изготвяне на Окончателен доклад, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ.
Изпълнителят:
- носи отговорност за законосъобразното започване на строежите – съставяне на протокол Образец №1;
- изготвя, удостоверява и съхранява Протокола по чл. 157 от ЗУТ;
- заверява в тридневен срок след съставяне на Протокола Заповедната книга на строежа;
- носи отговорност за спазване на реда и условията за съставяне на актове и протоколи, съгласно Наредба №3/31.07.2003 г.;
- извършва контрол и носи отговорност за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството съобразно ЗЗБУТ и наредбите към него;
- извършва контрол и носи отговорност за качеството на извършените СМР;
- носи отговорност за щети, които е нанесъл на Възложителя и на другите участници в строителството;
- извършва контрол и носи отговорност за опазване на околната среда и изпълнението на ПУСО;
- изготвя окончателен доклад с приложени съгласувателни писма, разрешения, становища на специализираните държавни контролни органи и други документи всъответствие с нормативната уредба, необходими за издаване на разрешение за ползване на строежа;
- изготвя технически паспорт на строежа, съгласно Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите.
- подготвя цялата необходима документация за издаване на разрешение за ползване на строежа;
- следи за спазването на всички изисквания така, че строежът да бъде годен за издаване на разрешение за ползване, както и всички други изисквания съобразно ЗУТ.
Предаването на строежа от Строителя на Възложителя се извършва със съставянето на констативен акт, с който удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ и условията на сключения договор. Актът се съставя след физическото завършване на строежа от Изпълнителя, Възложителя, Авторския надзор и Строителя.Изпълнителят контролира качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, като:
- следи в строежа да се влагат само строителни материали, които да отговарят на инвестиционния проект, съгласно изискванията на Закона за техническите изисквания къмпродуктите, Наредба № РД-02-20-1 от 5.02.2015 г. и изискванията на Възложителя, посочени в Техническата спецификация към договора за строително-монтажни работи;
- контролира влаганите строителните продукти за изпълнение на чл. 169 а от ЗУТ;
- контролира и изисква за влаганите строителните продукти;
- при необходимост провежда независими контролни изпитвания/проби за удостоверяване на качеството и техническите характеристики на вложените материали иизпълнените СМР.
|
62 285.88
|
0.00
|
| Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността ще осигури ефективно управление и координация на проекта, видимост, прозрачност и комуникация, подготовка и провеждане на ОП, както и контрол върху тяхното изпълнение.
Поддейност 4.1. Организация и управление
Управлението ще се осъществява от екип, включващ служители на Община Ловеч с ясна организационна структура, както следва:
1. Ръководител проект-отговаря за организацията и управлението на проекта,разпределяне на задачи,срещи и комуникира с УО на ПОС. Контролира екипа и външни изпълнители, за изпълнението на АДБФП. Докладва на общ. ръководство и обсъжда възникнали проблеми и решения.
2. Координатор-координира външните изпъл. на договорите за различни дейности и задачи по проекта
3.Финансист-управлява финан. потоци,осъществява счетоводството на разходите,подготвя док. за плащания и верификация пред ПОС и др
4. Експерт мониторинг и докладване-осъщ. комун. м/у всички участници в проекта,следи за изпълнение на план графика и подпомага РП при отчитането в ИСУН.Изготвя техн. отчети към исканията за плащане и участва в проверки от УО на ОПОС 2021-2027
5. Експерт видимост, прозрачност и комуникация; организира 2 пресконференции; публикации на официалния уебсайт и в социални мрежи, публикуване на минимум три публикации,подчертаващи подкрепата от Съюза; 1 билборд и 12 бр. табели за проекта в близост до терени, в които се предвиждат интервенции с финансиране по проекта; рекламно-информационни материали: 1000бр. фанелки, 1000бр. химикалки и 1000бр. тефтери.
6. Технически експерт-оказва техн. съдействие на РП,поддържа и архивира проектно досие,.
7. Юрист-извършва дейности,свързани с провеждането на ОП по проекта, консултира по правни въпроси и др.
4.1.1. Преглед и актуализация на документи за изпълнение на проект
-Преглед на договора за БФП и съответните приложения;
-Проверка на вътрешните правила и документи, свързани с УП;
4.1.2. Наблюдение, контрол и координация за изпълнение на договорите по проекта
-Наблюдение и координация на договорите по проекта;
-Контрол на изпълнението, сроковете и качеството на дейностите;
-Преглед и одобрение на отчети и документи от външните изпълнители;
4.1.3. Техническо и финансово администриране и отчитане на проекта
-Финансов контрол и проследяване на разходите;
-Комуникация с управляващия орган и други институции;
4.1.4. Мониторинг на риска за проекта;
-Идентифициране, анализ и оценка на рисковете, свързани с постигането на целите и задачите на проекта и предприемането на действия за минимизирането им до приемливи нива.
Ще бъдат предвидени достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на ЕУП при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост.
Поддейност 4.2.: Видимост, прозрачност и комуникация
-Организиране и провеждане на две пресконференции (начална и заключителна), с минимум 20 участници всяка;
-Публикуване на официалния си уебсайт и в профилите в социалните мрежи, описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
-Изготвяне и публикуване на минимум три публикации с текст, подчертаващ подкрепата от Съюза и в регионални новинарски сайтове и социални мрежи;
-Изработване и поставяне на 1 билборд и 12 бр. табели за проекта към зелена инфраструктура/конструкция или на място наблизо, което е лесно видимо за обществеността, в близост до терени, в които се предвиждат интервенции с финансиране по проекта;
-Изработка и отпечатване на рекламно-информационни материали: 1000 бр. фанелки, 1000 бр. химикалки и 1000 бр. тефтери.
Поддейност 4.3. Подготовка на документации за възлагане на ОП
Включва подготовка на документации за възлагане на ОП, в следните етапи:
-Изготвяне на документации за възлагане на ОП;
-Съобразяване с нормативните изисквания и срокове;
-Координация и проследяване на процедурата до сключване на договорите. |
201 060.52
|
0.00
|