| Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) и/или обемно-устройствени планирания по реда на чл. 138 от ЗУТ: Дейността обхваща изпълнението на задачи, които се състоят в следното:
Задача 1. ПИП съгласно глава втора на Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за инсталацията за компостиране и за съпътстващата инфраструктура, ако е приложимо, (напр. електропровод, път за достъп до площадката, водопровод, канализация), която обслужва само изграждания обект;
1. Изясняване на инвестиционното строително намерение, в т ч:
• Определяне вида на инсталацията за компостиране - от открит или закрит тип. Обосноваването на вида ще е подходящо за третиране на максимално възможното количество биоразградимите битови отпадъци, които ще се събират разделно.
• Определяне капацитета (размер) на площадката за третиране на отпадъци;
2. Проучвания за определяне на подходящо местоположение на обекта и на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове в т.ч.:
• Определяне на възможностите за осигуряване водоснабдяване и електроснабдяване на площадката за третиране на отпадъци и свързването й със съществуващата пътна мрежа;
• Оценяване на топографските особености на района, характеристиката на почвата, категорията на земята и климатичните условия - за площадките за третиране на отпадъци извън урбанизираните територии (населените места и селищните образувания);
• Установяване на предназначението и собствеността на земята, върху която се предвижда площадката за третиране на отпадъци, както и на необходимостта от промяна на нейното предназначение - за случаите, когато площадката или част от нея се предвижда върху земеделски земи и/или върху територия от горския фонд;
• Оценяване на местоположението на площадката за инсталацията за компостиране спрямо изискванията и ограниченията Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци;
• Определяне на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове, съобразно изискванията на:
(1) Глава трета „Правила и норми за застрояване на площадките за съхраняване или третиране на отпадъци и за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци“ на Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци и
(2) Глава трета „Други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци“ на Наредба №6 от 27.08.2013г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци.
3. Инженерни проучвания, в т.ч. геоложки, хидрогеоложки и хидроложки.
4. Геодезически проучвания;
5. Технологични проучвания за избор на оферта, предлагаща оптимална технология - за обекти, при които технологичното решение е определящо;
6. Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение, в т.ч. за избор на подходящ негов вариант;
7. Проучвания за потенциала на териториите с особена и превантивна устройствена защита във връзка с режимите за опазване на териториите за природозащита и на обектите на културно-историческото наследство;
8. Прогнозен график за продължителност на строителството от откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво до предаване на обекта от строителя на възложителя с акт образец 15;
9. Прогнозна стойност на строителното намерение.
Задача 2. Обосновка за необходимото оборудване за инсталацията за компостиране
Задача 3. Обосновка на предварително третиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч. необходими съоръжения |
2 812.50
|
0.00
|
| Изготвяне/извършване на други проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение: В рамките на изпълнение на дейността са изготвени следните анализи/обосновки/проучвания, обособени в две поддейности:
Поддейност 2.1 - Изготвяне на анализи и документи в областта на екологията и управление на отпадъците:
1. Определяне на количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година съгласно подход, определен от МОСВ и Финансиращият орган.
2. Обосновка на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци
3. Схема за контрол на качеството на компоста, в т.ч. информация за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация
4. План за използване на получения краен продукт – компост
5. План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания.
Поддейност 2.2 - Изготвяне на социално-икономически обосновки:
1. Обосновка на социалната целесъобразност и ефективност на инвестиционната инициатива, в т.ч. откриване на работни места и осигуряване на обществени услуги.
2. Обосновка за начина на поддръжка и управление на системата за разделно събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, финансирана със средства по настоящата процедура. |
8 250.00
|
0.00
|
| Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост: В рамките на изпълнение на дейността е изготвена Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост., съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ |
4 000.00
|
0.00
|
| Изготвяне на Анализ на остойностяването: В рамките на изпълнение на дейността е изготвен Анализ на остойностяването, при съобразяване и на изискванията в условията за изпълнение по процедурата и Приложение №2 от Условията за кандидатстване, в т.ч.
1. Събиране на информация за сключени договори и/или представени минимум две оферти за всяка от дейностите по проекта.
2. Изготвяне на Анализ на остойностяването за определяне на Бюджета на проектното предложение в съответствие с изискванията на условията за кандидатстване по процедура BG16FFPR002-2.004. |
1 250.00
|
0.00
|
| Проектиране във фаза "Технически проект" на инсталацията за компостиране и осъществяване на авторски надзор: Дейността ще обхваща проектиране във фаза "Технически проект" на инсталацията за изграждане на система за разделно събиране и компостиране на биоразградимите отпадъци, в т.ч. технологична линия за открито компостиране, складови площи за съгранение на узрелия компост и площадкова инфраструктура и др., както и последващо осъществяване на авторски надзор по време на строителството.
Избраната фаза на проектиране "Технически проект" е обоснована от наличието на Прединвестиционно проучване, при което са разгледани два алтернативни варианта за компостиращата инсталация и е направен избор на по-ефективния вариант.
Проектирането на инсталацията ще е съобразено със залегналите в избрания вариант от ПИ предпоставки, изискванията на Наредба № Н-4_от 2 юни 2023 г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци, както и с условията и мерките, дадени в крайните административни актове, издадени по реда на глава VІ на ЗООС и по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие.
Авторският надзор включва осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителството относно точното спазване на изготвения работен проект съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия заостаналите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията наприложимата нормативна уредба. |
12 894.41
|
0.00
|
| Консултантски услуги съгласно чл.166 от ЗУТ за ОСИП и строителен надзор на инсталацията за компостиране: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци.
Дейността ще включва осъществяване на оценка на съотвествието на изготвените инвестиционни проекти (ОСИП) и независим строителен надзор върху изготвените инвестиционни проекти за компостираща инсталация, съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство.
Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи:
Технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад/и за оценка на съответствието на проекта
Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове
Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа
Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР
Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР
Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;
Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ
Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите
След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне н адокументация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ
Контрол на доставките на съоръженията и технологичното оборудване
Провеждане на месечни срещи за напредъка
Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР, Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ПОС 2021-2027г. |
17 822.21
|
0.00
|
| Изграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци: Описание
Дейностите, извършвани по време на събирането и транспортирането на биоразградимите отпадъци включват:
• събиране на биоразградимите отпадъци от домакинствата и местата за обществено хранене в подвижни контейнери с вместимост от 1,1 м3 и транспортирането им до компостиращата инсталация със специализиран сметосъбиращ автомобил с надстройка;
При така заложените изходни данни в ПИП и направени допускания необходимите контейнери за раздено събиране на 100% от хранителните отпадъци и тези от хартия, картон и градински, са 115 бр. (с 5% включени резерви).
При така заложените изходни данни и направени допускания необходимите контейнери за разделно събиране на 100% от хранителните отпадъци и тези от хартия, картон и градински, са 115 бр. (с 5% включени резерви).
За територията на цялата община са предвидени контейнери с вместимост от 1,1 м3. От тях 43 бр. (45 бр. с 5% резерви) ще са в град Тервел. Средното количество отпадъци във всеки един от контейнерите е 135 кг., а дневните курсове – 4. Средно дневно ще бъдат извозвани 13,60 тона биоразградими отпадъци, или 302,07 тона годишно.
В населените места с население под 3 000 жители ще бъдат разположени 66 бр. контейнери (69 бр. с 5% резерви). Средното количество отпадъци във всеки един от контейнерите е 137 кг., а дневните курсове – 2. Средно дневно ще бъдат извозвани 6,80 тона биоразградими отпадъци – хранителни, хартия, картон и градински, или 470,96 тона годишно.
Дейността включва:
- доставка на специализиран сметоизвозващ автомобил с надстройка от 16 м3 – 1 брой;
- доставка на подвижни контейнери за биоразградими отпадъци с вместимост 1,1 м3 - 115 броя. |
288 350.00
|
0.00
|
| Изграждане на компостираща инсталация за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци: Целта на дейността е да се изгради необходимата инфраструктура и осигури оборудване за компостиране на биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на община Тервел . Дейността ще включва изпълнение на следните поддейности:
1. Строителство на инсталацията за разделно събрани биоразградими отпадъци - включва следните взаимообвързани задачи:
- Подготвителни работи и временно строителство
- Строително-монтажни работи на инсталацията за компостиране съобразно одобрения проект във фаза „Технически проект“, вкл. инсталиране на необходимите вградени стационарни съоръжения за открито компостиране;
- Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл.175 и 176 от ЗУТ)
2. Доставка на мобилно технологично оборудване, съобразно одобрения ПИП, в т.ч.:
- Колесен трактор с монтиран челен товарач;
- Чуков шредер;
- Компостобръщач;
- Барабанно сито.
По време на всички гореописани стъпки във връзка със строителството на компостиращата инсталация и на съпътстващата към нея инфраструктура, ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, вкл. по отношение на шума, отпадъчните води, водоспестяваща технология и др., описани в ПИП. Времетраенето, последователността и обвързването на отделните задачи и видове работи за дейността са съобразени с всички възможни обстоятелства, вкл. нормативно предвидените срокове във връзка с издаване на разрешение за строеж, извършване на проби, въвеждане в експлоатация и други.
В периода на изпълнение на дейността община Тервел ще предприеме действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. |
1 004 844.63
|
0.00
|
| Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона: В рамките на изпълнение на дейността са се предвижда да се изпълнят следните поддейности:
Поддейност 1: Проучване за изясняване на нагласите на населението и другите лица от община Тервел към разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци; за нагласите на населението и другите лица към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението и другите лица за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на инсталация за компостиране с предвидения капацитет, в т.ч.:
• Формулиране на въпроси за анкета
• Анализ на демографски данни
• Подбор на респонденти
• Теренна работа
• Анализ на резултатите
• Изводи и доклад
Поддейност 2: Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона, включваща следните задачи:
1. Провеждане на кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от община Тервел за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч.
• Информационни анонси в социалните медии, локални сайтове и друг тип средства за масова информация.
• Организиране на присъствени срещи в по-големите населени места. На срещите ще бъде презентиран проекта и ползите от приложението му за населението..
2. Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури/дипляни в тираж 5 000 за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци. |
15 000.00
|
0.00
|
| Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП: Дейността включва три поддейности, както следва:
1. Организация и управление на проекта - включва: подготовка на документи за осигуряване на съфинансиране на дейностите по проекта, изготвяне на отчети, доклади, документи с оглед верификация и други правни и икономически услуги с оглед успешното приключване на проектното предложение.
Целият екип за управление ще бъде зает през целия период на изпълнение на проекта. Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от експерти от община Тервел и външна Техническа помощ (ТП).
Експертите в ЕУП ще са:
• Ръководител на проекта – експерт от община Тервел с опит в работата по управление и коордниация на проекти, финансирани със средства от ЕС.
• Координатор на проекта – външен експерт с опит в работата по управление и координация на проекти, финансирани със средства от ЕС. Ще отговаря и за съхранение на документите по проекта.
• Експерт мониторинг и докладване – външен експерт Строителен инженер с опит в изпълнението на проекти в областта на инфраструктурата и/или екологията.
• Експерт счетоводство и финанси – експерт от община Тервел. Ще изпълнява функции по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите.
• Експерт Юрист – външен експерт с нужните квалификация и опит в работата по проекти, финансирани със средства от ЕС или други международни донори.
Необходимата външна експертиза ще бъде осигурена чрез сключване на договор с външен изпълнител за ТП. Необходимостта от външни експерти се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП и ТП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта.
2. Мерки за информираност и комуникация;
Информира общността за получената подкрепа чрез предоставяне на информация за проекта, вкл. неговите цели и резултати като откроява финнасовата подкрепа на ЕС ЧРЕЗ:
- да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и ко-муникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за общес-твеността или за участниците;
- да поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откро-ява емблемата на Съю за в съответствие с техническите характеристики, посочени в прило-жение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване
• Осъществяване на 2 бр. публични събития, като след приключването им ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта;
• Направа на печатни информационни материали, които включват по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
3. Подготовка на документации за обществени поръчки
Изработване на документацията по ЗОП за ОП по проекта ще се осъществи съвместно със служители на общинаТервел и членовете на ЕУП.. |
68 930.16
|
0.00
|