Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

Unfavorable geodynamic processes(collapses,erosions,abrasions,etc.) are one of the significant natural disasters in Bulgaria,as a conseq. of climate changes. As a result of this and in particular in the country,a large number of sections of the NR Network are observed,affected by unfavorable geodynamic processes, which act spont. and destructively and lead to catastrophic situations,endanger the life and health of people, the security of populated areas, destroy residential, commercial, indust. buildings, cultural values, cut off roads,railways,water pipes and other infrastructure, destroy agricultural and forest areas, worsen the components of the environment. The objects of the current project proposal are defined as non-delayed based on prioritization of objects by the NRN according to criteria assessing the level of danger, the expected number of people in the area who will be affected, the area of ​​the geodynamic process, etc. The project proposal includes 6 sections that are in the prioritized list of objects of the RIA, prepared in accordance with the "Methodology for prioritizing a list of objects with unfavorable geodynamic processes (landslides, collapses, erosions, abrasions) under the NRN, with which the RIA will apply for funding under the "Environment 2021-2027" program. (Application1).
The projects aim at the implementation of activities to strengthen and permanently stabilize the roadway on road III-662 "Tvarditsa-Elena" in the sections from km 38+372 to km 38+392, from km 39+168 to km 39+208, from km 40+126 to km 40+136, from km 40+225 to km 40+285, from km 40+550 to km 40+630 and from km 41+115 to km 41+135. For this purpose for each section are made geology and hydrogeology studies and variant solutions with types of retaining structures. After conducting expert technical council in RIA, a type of retaining structure were selected for each section. Additionally, measures will be taken to drain and remove surface water outside the affected areas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки : Дейност 1 се състой от следните поддейности: 1.1. Организация и управление на проекта: АПИ организира и осъществява дейностите по управлението на проекта чрез екип за управление (ЕУП), който се състои от служители на АПИ - Ръководител проект, технически експерт/и, технически сътрудник, координатор, юрист и финансист, ЕУП има организационни и контролиращи функции, с цел: • осъществяване на ефективно, ефикасно и законосъобразно управление на проекта; • успешна подготовка на проектно предложение и всички документи и приложения към него и последващо кандидатстване; • осигуряване на качественото и законосъобразно изпълнение на АДБФП, на заложените в него за изпълнение дейности в срок и постигане на заложените в него индикатори; • на законосъобразното и качествено изпълнение на сключените договори с външни изпълнители за дейностите по проекта; • контрол върху финансовите операции и върху разходване на средствата съгласно утвърденият бюджет на проекта и водене на цялата необходима счетоводна документация; ЕУП има задължение да организира и контролира работата, да следи за изпълнението на дейностите по проекта, да предприема и предлага корективни мерки при необходимост, да съдейства при проверки от страна на ДО и други одитни институции и да отговаря за цялостния мониторинг и докладване по проекта. Основните функции, които ще изпълнява ЕУП са свързани с: - Осигуряване на управление на проекта съгласно европейските и национални изисквания за управление на проекти, финансирани със средства от Европейските фондове при споделено управление за програмен период 2021-2027 г.; - Подготовка на проектно предложение и всички документи и приложения към него и последващо кандидатстване; - Осъществява цялостен мониторинг на изпълнението на АДБФП за проекта; - Организиране и координация при изготвянето на документации за обществени поръчки за избор на изпълнител на дейностите по проекта – проучвателно-проектантски работи, СМР, изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и строителен надзор, авторски надзор; съдействие при сключването на договори с избраните изпълнители на дейностите по проекта; - Спазване на приложимото национално и европейско законодателство, коректното и в срок изпълнение на дейностите по проекта и на сключените договори с външни изпълнители и своевременно прилагане корективни действия и мерки при възникнала необходимост; - Спазването на всички нормативни документи на П„Околна среда”2021-2027 г. и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; - Подготовка на техническа документация свързана с издаване на разрешение за строеж, за въвеждане на обекта в експлоатация и др.; - Текущ контрол върху изпълнението и спазването на условията на сключените договори с външни изпълнители за изпълнение на дейностите по на проекта; - Законосъобразно разходване на средства за изпълнението на дейностите по проекта; - Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение; - Изготвяне на пакети отчетни документи /искания за плащане/ и подаването им в ИСУН за преглед и одобрение от УО, технически доклади за напредъка на проекта, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която се представя пред УО на ПОС, чрез ИСУН 2020; - Идентифициране и докладване своевременно за констатирани нередности при изпълнението на проекта; - Кореспонденция с УО на ПОС 21-27 г., с одитни институции и със страните ангажирани в инвестиционния процес; - Изготвяне и съхранение на досие на проекта; - Изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация; 1.2. Мерки за видимост, прозрачност и комуникация: Тези дейности се основават на ясни приоритети за постигане на максимална информираност на широката общественост по отношение на реализацията на обекта от републиканската пътна мрежа, засегнат от неблагоприятни геодинамични процеси и явления....................... *Продължение в "Приложение 2_rev2_Sliven_04.10.24.docx" 107 647.11 0.00
Дейност 2: Проучвателни и проектни дейности : Дейност 2: Проучвателни и проектни дейности се състои в извършването на всички необходими проучвателно-проектантски работи по изработване на технически проект за укрепителни и превантивни мерки и дейности в обхвата на участъците, предмет на разглеждания обект. Към датата на подаване на проектното предложение са разработени вариантни решения, въз основа на Договор № РД-37-77/24.10.2023 г., между АПИ и „Геоконструкт“ ЕООД, прекратен с Допълнително споразумение № 53-00-9942 от 21.06.2024 г. Разходите за изработване на Вариантните решения по Договор № РД-37-78/24.10.2023 г. са за собствена сметка и АПИ няма да иска да възстановяването им по програмата. Предмет на Дейност 2 е изработване на подробен технически проекти, въз основа на приетия от ЕТИС на АПИ вариант на укрепване чрез изпълнението на трайни възстановителни и укрепителни дейности и геозащитни мероприятия за обект: Трайно укрепване на пътното платно на републикански път III-662 „Твърдица - Елена“ в участъците от км 38+372 до км 38+392, от км 39+168 до км 39+208, от км 40+126 до км 40+136, от км 40+225 до км 40+285, от км 40+550 до км 40+630 и от км 41+115 до км 41+135, област Сливен" 51 480.00 0.00
Дейност 3: Строително-монтажни работи : За изпълнение на дейността е подготвена и обявена обществена поръчка по Закона за обществени поръчки /ЗОП/, в резултат на която и ще се сключи договор с избрания изпълнител. Ще бъдат изпълнени СМР дейности по укрепване и трайно стабилизиране на пътното платно на път III-662 „Твърдица - Елена“ в участъците от км 38+372 до км 38+392, от км 39+168 до км 39+208, от км 40+126 до км 40+136, от км 40+225 до км 40+285, от км 40+550 до км 40+630 и от км 41+115 до км 41+135, област Сливен, както и мероприятия за отводняване на участъка и отвеждане на повърхностните води извън обхвата на засегнатия регион. Ще бъде възстановена пътната настилка, като се осигури безопасността на движението по нея. 5 148 000.00 0.00
Дейност 4: Консултантски услуги, съгласно чл. 166 от ЗУТ : За осъществяване на дейността е подготвена и обявена тръжна процедура за обществена поръчка с предмет “Избор на изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието с основните изисквания към строежите и технически контрол по част „Конструктивна“ и упражняване на строителен надзор по време на строителство на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от неблагоприятни геодинамични процеси и явления, с които ще се кандидатства за финансиране по Програма „Околна среда“ 2021 – 2027 г., по четири обособени позиции”: Обособена позиция 1: Трайно укрепване на пътното платно на републикански път III-662 „Твърдица - Елена“ в участъците от км 38+372 до км 38+392, от км 39+168 до км 39+208, от км 40+126 до км 40+136, от км 40+225 до км 40+285, от км 40+550 до км 40+630 и от км 41+115 до км 41+135, област Сливен; Обособена позиция 2: Трайно укрепване на пътното платно на републикански път III-662 „Твърдица - Елена“ в участъците от км 47+495 до км 47+535, от км 47+800 до км 48+000 и от км 53+650 до км 53+950, област Велико Търново; Обособена позиция 3: Трайно укрепване на пътното платно на път III-181 „/СОП/ - Бистрица - Железница - Алино - граница Перник“ в участъка от км 24+340 до км 24+400, област София; Обособена позиция 4: Трайно укрепване на срутище на републикански път II-16 „Зверино – Елисейна“ от км 19+600 до км 19+800, от км 20+320 до км 21+045 и от км 21+300 до км 21+540, област Враца“. Всяка обособена позиция ще бъде разглеждана като отделен обект, за който Агенция „Пътна инфраструктура“ ще сключи договор с избрания за съответния обект изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието с основните изисквания към строежите, в т.ч. технически контрол по част „Конструктивна“ и упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта. След провеждане на тръжната процедура ще бъде сключен договор с избрания изпълнител за Обособена позиция 1. Дейността е разделена на две поддейности: 4.1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите и технически контрол по част „Конструктивна“: След окончателното предаване на техническия проект от Изпълнителя по договора за инженеринг, същият ще бъде предаден на избрания изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите и осъществяване на технически контрол по част „Конструктивна“. 4.2. Упражняване на строителен надзор по време на изпълнението на строителството: Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15, от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на......... *Продължение в "Приложение 2_rev2_Sliven_04.10.24.docx" 154 440.00 0.00
Дейност 5: Авторски надзор : Авторският надзор ще се осъществява от проектантите изготвили техническия проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършване на авторски надзор. Авторският надзор на обекта стартира с подписване на Протокол 2а за откриване на строителната площадка и приключва със съставянето и подписване на Протокол Образец 15. Проектантът ще изпълнява следните дейности: • Упражняване на авторски надзор и вписването на констатации и забележки със Заповеди от него в Заповедната книга на обекта • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете по време на строителството • Обсъждане и промяна на конструктивните решения • Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти • Изменение на проектни части по време на работа • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта • Посещение на всички съоръжения при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението) • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи • Участие в комисия и подписване на Приложение образец 15 • Участие в комисия и подписване на Протокол образец 16 • Изпълнява дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване за обекта 5 148.00 0.00
Дейност 6: Изготвяне на консолидирана документация за климатична устойчивост: : Съгласно Условията за кандидатстване по ПОС 2021-2027 г. за инфраструктурни проектни предложения с прогнозен период на експлоатация над 5 години, каквито представляват горепосочените обекти, потенциалните бенефициенти задължително представят Консолидирана документация за доказване на климатичната устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на инвестицията. Консолидираната документация е част от проектното предложение на кандидата и представлява съществена част от обосновката за вземане на инвестиционни решения от Управляващия орган на Програмата. Документацията се изготвя в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“, разработени от УО на Програмата. В случай че проверката на проектното предложение за устойчивост към изменението на климата установи необходимост (ако към момента на оценка на проекта не може да бъде доказано съответствие със заложните цели за климатична устойчивост), към проекта могат да бъдат добавени мерки, които да доведат до неговото съответствие с целите на Регламент (ЕС) 2020/852 на Европейския парламент на съвета от 18 юни 2020 г. за създаване на рамка за улесняване на устойчивите инвестиции и за изменение на Регламент (ЕС) 2018/2088 (Регламент за таксономията). При необходимост от прилагане на мерки за смекчаване на вредното въздействие върху климата, то съответните мерки следва да бъдат предвидени в техническите проекти за обектите. 13 800.00 0.00
Дейност 7: Административни дейности : Административните дейности са необходими с цел законосъобразното изпълнение на проекта при спазването на действащите законова и нормативната уредба в Р. България. Дейност 7 е разделена на следните поддейности: 7.1. Издаване на Разрешение за строеж 7.2. Заверка на екзекутивна документация 7.3. Издаване на Разрешение за ползване 9 487.40 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).