Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 861 TREES
Български

Programme: Programme "Environment" 2021-2027

Planning region: All

Description

The municipality of Pleven has a disturbed quality of the atmospheric air, as the norms for the content of FDP10 in the atmospheric air have been exceeded. On the basis of the developed municipal program for KAV and the fact that the Municipality of Pleven is an eligible beneficiary under this procedure, with the present project proposal the Municipality of Pleven aims to have a positive impact on reducing excessive levels by building/upgrading measures for landscaping in the urban environment (FDP10) caused by secondary dusting in cities, with the aim of improving the quality of atmospheric air, and hence the living conditions of citizens. Priority investments in plant species with the highest degree of efficiency in terms of trapping FDP10 and purifying the air in a natural way will help to reduce the excessive levels of FDP10 in the territory of the city of Pleven.
The target groups are the population of Pleven and its guests.
The expected results are: construction/upgrading of green measures in an urban environment on an area of ​​84 971 square meters with plant species from the List of recommended plant species with a contribution to reducing secondary dusting, taking into account climatic, geographical, soil, etc. for Pleven factors.
Contribution to improving the air quality in the territory of the city of Pleven by reducing the emissions of FDP10 from secondary dusting;
Contribution to the implementation of the country's commitments in the sector and the achievement of goals determined by the Decision of the Court of Justice of the EU in case C-488/15 of 04.05.2017 and the failure to fulfill the obligations under Directive 2008/50/EC regarding the maximum permissible values of dust particles in atmospheric air
Main activities:
Act.1: Preparation of the project proposal;
Act.2: Build/upgrade green infrastructure to reduce secondary dust in urban environments
Act.3: Project organization and management, visibility, transparency and communication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение: В периода на подготовка на проектното предложение бяха извършени следните допустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата: Поддейност 1.1. Проучвания за избор на терени: Беше възложено на външен изпълнител подготовка на документ „Избор на терени/обекти за инвестиции“, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда. Бяха определени местоположението (локацията) и площта на идентифицираните за интервенции терени (обекти), вкл. по отношение на площите. При подбора на терени/обекти се отчетоха изискванията на Условията за кандидатстване по процедурата, както и къде са „горещите точки“ на територията на общината, влиянието на розата на ветровете и др. фактори, описани в пакета „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Бяха обходени 96 имота, от които бяха идентифицирани като обекти на интервенция по проекта 43 терена, общинска собственост, в които са определени 86 кални петна. Поддейност 1.2. Дейности по изготвяне на проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура. Беше възложено на външен изпълнител подготовката на дендрологични проекти за идентифицираните терени, поясняващи предвижданията и целите на проектните предложения, които се отнася до териториите на интервенции с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, окрупнени количествено-стойностни сметки (прогнозна стойност) и други приложими дейности по прихващане на растителността (включително за поливни системи), преценка за устойчивостта на външни фактори, включително отчитане на климатичните рискове и безопасност. Поддейност 1.3.Дейности за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост. Беше възложено на външен изпълнител разработване на документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“, 115 231.40 0.00
Изграждане/надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда: Изпълнение на услуга с предмет: ИЗГРАЖДАНЕ/НАДГРАЖДАНЕ НА ЗЕЛЕНИ МЕРКИ В ГРАДСКАТА СРЕДА НА ГР. ПЛЕВЕН С ЦЕЛ НАМАЛЯВАНЕ НА ВТОРИЧНОТО РАЗПРАШАВАНЕ НА ВЪЗДУХА. На база на изготвените дендрологични проекти за идентифицираните терени, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, са идентифицирани 86 кални петна разположени в 43 имота общинска собственост, с обща площ 84.971 дка. В процеса по подготовка на проектното предложение са идентифицирани поземлени имоти (кални петна), собственост на Община Плевен, с идентификатори, описани в Доклад а за избор на терени, които отговарят на условията за допустимост по процедурата. Въз основа на изготвените доклади и анализа върху съществуващите зелени площи е идентифициран следният текущ баланс на покритие в зелените площи: Зелени площи - 84 971кв.м., от които дървесна растителност 20 682 кв.м., храстова растителност 9 860кв.м. и тревно покритие 54 429кв.м. Налични са КСС за всяко кално петно (прогнозна стойност) и други приложими дейности по прихващане на растителността (включително и поливни дейности), преценена е устойчивостта на външните фактори и рискове. С цел намаляване на ФПЧ е необходимо този баланс да бъде следния: дървесна растителност - 42.4855 (50.00%), храстова растителност 25.4913 (30.00%) и тревно покритие 16.9942 (20.00%). Проектите включват - дендрологични проекти за идентифицираните терени, отговарящи на характеристиката на „кални петна“; посадъчни проекти, детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане; количествено-стойностни сметки; Налично е становище на Гл. архитект на Община Плевен, че дейностите от дендрологичния проект, на основание т. 38 от Параграф 5 на Допълнителните разпоредби на ЗУТ, не представляват „строеж“ по смисъла на ЗУТ, и съгласно чл. 151 ал. 1 т. 5 не се изисква инвестиционно проектиране и издаване на разрешение за строеж. Дендрологичните проекти са изготвени на база на: Доклад за избор на терени/обекти за инвестиции, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда; Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост на проектното предложение на Община Плевен, и приложените към Условията за кандидатстване: Доклад по Дейност № 1, Доклад № 2, Доклад № 3 и Доклад №5. Проектното решение е с постигнати следните показатели: - висока дървесна растителност - необходими 50% (42 485.5кв.м.) дървесна растителност, от които съществуваща 20682 кв. м и 21803,5 кв. м ново проектирана; - храсти - необходими 30%(25 491.3 кв.м) - от които 9860 кв.м. са съществуващи храсти и 16313 кв. м. са ново проектирани храсти; - тревни площи - необходими 20% (16 994.2 кв.м). Постигнатото общо покритие на тревните площи е 57 711,61 , които ще бъдат изцяло обновени и възстановени. Стойност в лева с ДДС : 2 725794.30 лева с ДДС, от които: 1 925 540,39 лева с ДДС БФП (описани в бюджета на дейността) и 800 253,90 лева недопустими разходи описани в секция Финансова информация в източници за финансиране на ФК, включващи: Почистване на терен от отпадъци, Премахване на инвазивни чуждоземни храстови и дървесни видове, Извозване до депо на растителни отпадъци Паркинги и пешеходно движение с перфорирани плочи, Фрезоване на съществуващ асфалт (премахване на същестуваща настилка) и извозването му до депо на 15км. Изкоп на земни маси, включително изкопаване, натоварване, транспортиране и разтоварване на депо, Подравняване, уплътняване и направа на легло на асфалтобетонна настилка, Доставка и полагане на настилка от трошен камък (0ммlt; Dlt;63 мм),с уплътняване на пластове от по 20см, вкл. всички допълнителни работи, Следпосадъчни грижи (за 2 години), Доставка и монтаж на торби за напояване 75л., Поливане на храсти и дървета по норма, Торене на треви с НПК, Поливане на тревни площи, описани в КСС приложено към проекта. 1 925 540.39 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация. : Подейност 3.1. След одобрение на проектното предложение и сключване на договор за БФП със Заповед на официалния представител на Бенефициента ще бъде номиниран екип за организация и управление на проекта. Дейността по организация и управление на проекта включва организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи), осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Ще бъдат предвидени достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. Членовете на екипа ще бъдат вътрешни за организацията служители. Състав на екипа: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Еколог - инвеститорски контрол. Община Плевен ще осигури ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове с посочени задачи и изисквания за необходимата квалификация и отговорности на всеки отделен член. Членовете на екипа за управление ще извършват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за видимост, прозрачност и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Предвидената организационна структура ще гарантира разделение на функциите в екипа. Дейността по организация и управление на проекта следва да обхваща целия период на физическото изпълнение на дейностите по проекта. Стойността на Поддейност 3.2. е 102 659,29 лева. Поддейност 3.2.: Планираните дейности за видимост, прозрачност и комуникация отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация" на Регламент (ЕС) 2021/1060. В тази връзка Община Плевен се задължава при изпълнение на дейностите за комуникация, видимост и прозрачност да указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС) 2021/1060 Община Плевен ще изпълни следните мерки: - провеждане на две пресконференции - начална и заключителна, в началото и края на проекта. - публикува на официалния си уебсайт (pleven.bg) и на профилите в социалните мрежи, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - постави 43 бр. постоянни обяснителни табели. Постоянните обяснителни табели ще бъдат поставени публично на местата на операцията, веднага след нейното започване, съгласно Член 50 от Регламент 1060/2021, буква в. Те ще бъдат направени от издръжлив материал, позволяващ дълготрайно показване, ще са със значителни размери върху инфраструктурата/конструкцията или на място наблизо, което е лесно видимо за обществеността и ще съдържат всички задължителни елементи от Приложение IX на Регламент (ЕС) 2021/1060. Стойността на Поддейност 3.2. е 5 500 лв. с ДДС. Стойността на дейност 3 е: 108 159.29 183 669.46 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).