| Дейност 1. Спомагателни дейности: В рамките на настоящата дейност е извършена подготовка и изготвяне на всички документи и анализи, необходими за подаване на проектното предложение.
Разработени са Документи с цел издаване на необходимите административни актове за съгласуване/разрешаване; Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост; Анализ на остойностяването.
Актуализирани са работните проекти във фаза технически. Необходимостта от актуализация е продиктувана от увеличеният капацитет за депониране на отпадъци в клета 1 с 9 100 тона. Актуализацията на работните проекти е изготвена съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и в съответствие с ЗООС, ЗУО и приложимата нормативна рамка.
Неразделна част от дейността са и осъществяване на авторски надзор и осъществяването на услуги по чл. 166 от ЗУТ.
Дейностите по осъществяване на авторски надзор и строителен надзор, включват, следните поддейности:
Авторски надзор за техническа рекултивация на Клетка 1.
Авторски надзор за първи етап на биологичната рекултивация, разходите за която ще бъдат осигурени със собствени средства на кандидата.
Услуги по чл. 166 от ЗУТ за техническа рекултивация на Клетка 1.
Услуги по чл. 166 от ЗУТ за първи етап на биологичната рекултивация, разходите за която ще бъдат осигурени със собствени средства на кандидата.
С осъществяването на авторски надзор ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за приемане на обекта.
В рамките на услугите по чл. 166 от ЗУТ се предвижда изготвяне на доклад за оценка на съответствието и осъществяване на задължителният по ЗУТ строителен надзор.
Изпълнението на настоящата дейности има пряка връзка, както със специфичната цел на проектното предложение, свързана с извършване на техническа рекултивация на Клетка 1.
Необходимостта от актуализация на инвестиционния проект във фаза технически проект е продиктувана от увеличеният капацитет на Клетка 1 и предприетите действия по изменение на действащото КР. В секция прикачени документи е представена цялата преписка по процедурата за увеличение и издадените от компетентния орган становища.
|
118 800.00
|
0.00
|
| Дейност 2. Техническа рекултивация: Дейността е насочена към закриване и рекултивация на клетка 1 на регионалното депо. РСУО в регион Левски/Никопол е изградена в землището на с.Санадиново, община Никопол, поземлен имот с идентификатор 65320.280.11 по Кадастралната карта и Кадастралните регистри на с. Санадиново, одобрени със заповед №РД-18-257/22.04.2019 г. на изпълнителния директор на АГКК. Трайно предназначение на територията: „Урбанизирана”; начин на трайно ползване “Депо за битови отпадъци /сметище/”. Имотът е с площ от 173,998 дка, от които площта на депото е - 51 199 кв.м. Имотът е собственост на Община Никопол, за което има издаден Акт № 5254/08.08.2023 г. за публична общинска собственост, вписан на 10.08.2023 г. в Агенция по вписванията – Никопол. В рамките на проекта ще се извършат следните поддейности: Техническа рекултивация на клетка 1, обхващаща площ по контура на тялото на крайната рекултивация 17760,0 кв.м. и включва следните пластове по реда на тяхното полагане върху отпадъците. Поради изчерпване на наличния капацитет на Клетка 1 и в резултат от забавяне изграждането на Клетка 2 през 2024 г. е инициирана процедура за увеличаване капацитета на Клетка 1 до въвеждане в експлоатация на втора клетка. Обосновка за това увеличение е представена към прикачените документи по проекта. Техническото решение за закриване и рекултивация на Клетка 1, обхваща следните строително-монтажни дейности по реда на тяхното изпълнение: Изграждане на дига по северната страна на клетката; Изкопи на отпадъци за оформяне на тялото на депото; Оформяне тялото на отпадъците и рекултивация на клетката (оформяне на устойчив откос на отпадъците, вкл. дига по северния контур на клетката; Път за достъп по берма 1 с трошенокаменна настилка, ширина 5,0м; Планиране на откосите с наклони 1:2.5, 1:3 и берми през 6,0м; Изграждане на горната част на газовите кладенци, събирателни лъчи и свързването им с изградената инфраструктура и станцията за изгаряне на биогаза; Техническа рекултивация на повърхността на отпадъците; Отвеждане на повърхностни води; Изпълнение на първи етап на биологична рекултивация; Мониторинг. Дигата се изпълнява от земни материали с трапецовидно напречно сечение с височина 1,0 м, берма 2,0 м и откоси 1:1. Дължина 185,0 м. Отпадъците в клетката се оформят куполообразно. За осигуряване на стабилитета на откоса във височина са берми през около 6,0 м с ширина 5,0 м. Отпадъците се предепонират предимно в южната и източната части за планиране на устойчиви откоси 1:3. Предвидени са следните съоръжения за отвеждане на повърхностните води: Охранителна канавка – ОК 1 с L=46,0m. Канавката се изгражда в петата на източния откос на рекултивацията, изливаема на място с трапецовидно сечение, h=0,35m и откоси 1:1. ОК1 зауства в ОК2. Охранителна канавка – ОК 2 с L=370,0m. Канавката се изгражда в петата на западния и южен откос на рекултивацията, изливаема на място с трапецовидно сечение, h=0,35m и откоси 1:1. Канавката зауства в съществуваща шахта за отвеждане на атмосферни води. Дренажна тръба по северната страна на клетката. Тръбата е с дължина 185,0м. Посредством нея се улавят атмосферните води паднали по северния откос на клетка 1. В западния край на дренажната тръба е изградена шахта от готови стоманобетонови пръстени Ф1200 с височина 1,5м със спирателни кранове за превключване на отвеждането на водите към ОК 2 или към дренажната система на клетка 2. След рекултивацията ще бъде извършван мониторинг, съгласно изискванията на Наредба № 6 от 27.08.2013 г. Част от настоящата дейност е и поддейност за извършване на първи етап на биологична рекултивация, който ще се реализира със собствени средства на кандидата след приключване на техническата рекултивация. Втория етап на биологичната рекултивация на Клетка 1 ще се извърши в срока на дълготрайност на проекта – 5 години от окончателното плащане към бенефициента, също със собствени средства. |
1 917 456.39
|
0.00
|
| Дейност 3. Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП: Дейността включва осъществяване на организация и управление на проекта, законосъобразното провеждане на обществени поръчки и изпълнение на мерките за информация и комуникация.
Организация и управление: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което предполага използването на експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение на проекта. За тази цел се предвижда използването на смесен екип за управление на проекта, съставен от служители на бенефициента и външни за него експерти. Бенефициента ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП) през първият месец от изпълнение на проекта. Служителите на Бенефициента ще бъдат подпомогнати от външни експерти, притежаващи специфични знания и умения, свързани с предмета на проекта. Организационна структура на екипа за управление на проекта се състои от: Ръководител екип, Координатор, Финансист, Счетоводител, Експерти мониторинг и докладване, както и Технически сътрудник. Няма да се допусне припокриване на задълженията на експертите от ЕУП.
Организационна структура на екипа за управление на проекта се състои от: Ръководител екип (Управлява организацията на работата и изпълнението на задачите от членовете на екипа; Организира и ръководи цялостната дейност на екипа; Контролира подготовката на отчетните документи и др.), Координатор (Координира дейността на всички лица и институции, свързани с изпълнение на дейности по проекта; Координира изпълнението на дейностите между партньорите по проекта; Контролира проверките на място, Отговаря за изпълнение на мерките за информация и комуникация в съответствие с Регламент (ЕС) 2021/1060 и др.), Финансист (Проверява подготвените от счетоводителя документи, необходим за верификация на разходите; Окомплектова документите, необходими за извършване на плащания; Отговаря за обобщаването на финансовите документи на ниво проект и др.), Счетоводител (Извършва наблюдение на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; Регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство; Осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и др.), Експерти мониторинг и докладване (Извършва проверки на място; Попълва контролни листа и изготвя доклади от проверки на място; Изготвя справки, доклади за напредък и окончателен доклад за изпълнение на проекта и др.), Технически сътрудник (Отговаря за поддържането на цялостен архив по изпълнение на проекта; Изготвя и поддържа регистри на документите в архива на проекта; Изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни и др.). Всички членове на ЕУП ще имат завършено висше образование, степен бакалавър и поне една година опит.
Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта.
Подготовка на обществени поръчки, включва подготовката на всички необходими обществени поръчки за изпълнението на проекта.
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите обхващат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г., като ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити, отговарящи на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060, както следва: да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; да поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта. |
148 108.62
|
0.00
|