Проектиране и авторски надзор.: Дейността включва изготвяне на инвестиционен проект за рекултивация на клетка 1 на регионално депо за неопасни отпадъци за общините Харманли, Маджарово, Любимец, Тополовград, Симеоновград и Свиленград. Необходимостта от работен проект е обоснована в обяснителната записка на част "Техническа рекултивация". В прикачени документи е приложен първоначално одобрения проект. Проектът се разработва в работна фаза и предвижда нови проектни рашения, водещи до оформяне на отпадъчното тяло, съгласно нормативните изисквания и осигуряване на устойчивостта на дапълване на клетката. Проектират се техническа и биологична рекултивация. Проектиранито на техническата рекултивация се извършва, съгласно Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, Наредба № 26 от 1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и законовите и подзаконови нормативни изисквания на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Техническа рекултивация включва следните видове работи:оформяне на отпадъчното тяло; полагане на изравнителен слой почва; полагане на системата за рециркулация на инфилтрата; направа на газови кладенци; полагане на газовия дренаж и газосъбирателната система; полагане на запечатващ пласт от синтетичен горен изолационен екран; полагане на дренажната система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води; полагане на газопреносната система; полагане на рекултивиращия слой почва над дренажната система за атмосферни води; полагане на пласта хумус; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води; изпълнение на реперите за следене деформациите на депото от системата за мониторинг. Биологичната рекултивация включва хидропосев и поддържащи грижи. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение дайността по проектирането е приключила. Изготвен е инвестиционен проект в работна фаза. За проекта е изготвена Оценка на съответствието с основните изисквания на строежите, с която е установено, че са спазени са изискванията на чл. 142, ал.5 от ЗУТ. Проектът е съгласуван и одобрен от главния архитект на община Харманли. Издадено е Разрешение за строеж втора категория, което е влязло в сила.
Дейността включва и осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на строително монтажните работи и спазване на технологичния процес на разработените проектни рарзаботки. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. Дейността по авторския надзор ще започне със стартиране на строително-монтажните работи. |
53 040.00
|
0.00
|
Строително-монтажни работи.: Дейността включва изпълнение на строително-монтажни работи за рекултивация на Клетка 1 на РДНО Харманли. При изпълнение на строителството, ще бъдат спазвани Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, Наредба № 26 от 1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и законовите, подзаконови нормативни изисквания на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и техническите изисквания и характеристики залегнали в разработения работен проект.
Изпълнява се техническа рекултивация, която включва следните видове работи:оформяне на отпадъчното тяло; полагане на изравнителен слой почва; полагане на системата за рециркулация на инфилтрата; направа на газови кладенци; полагане на газовия дренаж и газосъбирателната система; полагане на запечатващ пласт от синтетичен горен изолационен екран; полагане на дренажната система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води; полагане на газопреносната система; полагане на рекултивиращия слой почва над дренажната система за атмосферни води; полагане на пласт хумус; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води; изпълнение на реперите за следене деформациите на депото от системата за мониторинг.
От биологичната рекултивация се изпълнява само Етап 1 - хидропосев с вкл. семена, вода, тор, мулч и лепило тревно семе – 15 кг/дка. Средствата в размер на 4 871,29 лв. с ДДС са относими към строителния процес.
След изпълнение на техническата рекултивация и първи етап на биологичната рекултивация, включващ хидропосев ще се счита, че Клетка 1 на РДНО Харманли е закрита.
Етап 2 на биологичната рекултивация - грижи през първата, втората и третата години ще се реализира след приключване на настоящото проектно предложение. Средствата за прогнозираните последващи разходи за биологичната рекултивация са 29 635.31 лв. с ДДС.
Разходите за биологична рекултивация (първи и втори етап) общо в размер на 34 506,60 лв. са недопустими за финансиране по процедурата, включени са в поле „Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта (когато е приложимо)“ към секция 8 „Финансова информация – източници на финансиране (в лева)“ от формуляра за кандидатстване и същите ще бъдат осигурени от бенефициента от други източници (натрупаните средства по чл. 60 от Закона за управление на отпадъците).
|
3 429 848.10
|
0.00
|
Строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект.: Дейността включва оценка на съответствие с основните изисквания към строежите на всички части на работния инвестиционен проект на основание чл.142, ал.4, ал.5, ал.6, т.2 и чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. Оценката обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвидените изисквания в чл.142, ал.5, т.1-10 от ЗУТ. Към момента на подаване на настоящото проектно е изготвена Комплексен доклад за Оценка на съответствието с основните изисквания на строежите. Установено е, че са спазени изискванията на чл. 142, ал.5 от ЗУТ и проектът е съгласуван и одобрен от главния архитект на община Харманли. Издадено е Разрешение за строеж втора категория, което е влязло в сила.
Дейността включва още изпълнение на услуги, свързани с упражняването на строителен надзор, по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията („ЗУТ“) и нормативните актове по неговото приложение, изпълняването на функциите по безопасност и здраве за етапа на строителството, както изготвянето на Окончателен доклад и Технически паспорт на строежа.По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителния надзор, носи отговорност за:
1. законосъобразно започване на строежа;
2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3;
4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството.
Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя.
Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. |
26 640.00
|
0.00
|
Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост на проекта.: Съгласно чл. 73, т. 2, й) от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика инфраструктурните инвестиции, чиято очаквана продължителност е най-малко 5 години, следва да гарантират климатична устойчивост.
Във връзка с това, и вземайки предвид извършената на ниво „програма“ оценка относно принципа за „ненанасяне на значителни вреди“, по-конкретно по отношение на целите за смекчаване на последиците от изменението на климата и адаптиране към изменението на климата, за програмен период 2021-2027 г. при подбора на операции Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. следва да гарантира „климатична устойчивост“ на инфраструктурни проектни предложения, с прогнозен период на експлоатация над 5 г.
Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост на настоящото проектно предложение е изготвена съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методи-ческите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на клима-тична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменени-ето на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“
Анализът, представен в този доклад, обобщава оценката относно климатична неутралност и устойчивост на проект за „Рекултивация на клетка 1 на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Харманли, Маджарово, Любимец, Тополовград, Симеоновград, Свиленград и Стамболово“.
|
19 800.00
|
0.00
|
Изготвяне на анализ на остойностяването на проектното предложение.: Анализът на остойностяването е изготвен като самостоятелен документ съгласно образеца на Приложение № 2 към условията за кандидатстване, в който се обосновава как е остойностена всяка една от дейностите, вкл. и по подготовката на проекта, при съобразяване и на изискванията в условията за изпълнение. В анализа е посочено въз основа на какви документи, други анализи или проучвания са остойностени дейностите. Анализът на остойностяването за настоящото проектно предложение показва, че: За биологичната рекултивация е извършено разделение на видовете работи: хидропосев и грижи през първата една година (които се планира да се извършат в рамките на проекта, след изпълнение на техническата рекултивация) и дейностите, които следва да се реализират през втората и третата година. В бюджета е заложена прогнозна стойност в размер на 16 525,19 лв. с ДДС- СФ за хидропосев и грижи през първата една година от отчисления. Средствата в размер на 17 981,41 с ДДС са прогнозираните за последващи разходи по биологичната рекулт. (14 984,51 лв. с ДДС изчислена за следващите две години от оферта 2.1.1.б, увеличена с 20 процента, предвид обстоятелството, че ще се извършва след повече от 24 месеца) от обезпеченията по чл.60 от ЗУО. Общата стойност на проектното предложение е 3 715 141,75 лв. Като се има предвид гореописните суми за биологична рекултивация, стойността на техническата рекултивация е в размер на 3 680,635,15 лв като се отчитат и натрупаните средства по чл. 60 от ЗУО. Площта на рекултивираната клетка е 36 770 м2, следователно стойността на техническа рекултивация е 100,10 лв/м2 площ.
|
27 600.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки.: Дейността по организация и управление на проекта включва организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения и осигуровки).
Кметът на Община Харманли със своя Заповед ще определи ръководител на проекта и членове на екипа за управление на проекта (ЕУП). Екипът за управление на проекта организира, контролира работата, следи за изпълнението на дейностите по проекта, предприема и предлага корективни мерки при трудности, съдейства при проверки от страна на Договарящия орган и други одитни институции и да отговаря за цялостния мониторинг и докладване на проекта. Членовете на екипа щe бъдат вътрешни за организацията служители. Екипът ще е съставен от: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител на проекта; 3. Координатор и инженер на проекта, съхранение на информацията и 4. Експерт мониторинг и докладване, видимост, прозрачност и комуникация. Посредством така предложения екип община Харманли ще е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. Основните функции, които ще изпълнява ЕУП са:
- Подготовка на дакументите, необходими за извършвания на плащания и за верификация на разходите, доклади, справки и приложения към тях;
- Следене за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности;
- Спазване на всички нормативни документи на Програма „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС;
- Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение;
- Съблюдава за изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация;
При осъществяване на контролните дейности и извършване на мониторинга по изпълнение на проекта екипът ще следи за спазване на клаузите на сключените договори с външни изпълнители. Ще контролира и съблюдава цялостното техническо и финансово изпълнение на отделните дейности. В процеса на техническо съблюдаване ще се проследява физическия напредък при изпълнение на конкретната дейност, като при установяване на разминаване между клаузите на сключените договори, действителното изпълнение на която и да е от дейностите по проекта, изоставане от графика за изпълнение, противоречие с действащата нормативна уредба, противоречие с изискванията на АДБФП и всякакъв вид други пропуски и разминавания, екипът ще предлага на Възложителя предприемане на корективни мерки. При съблюдаване на финансовото изпълнение на отделните дейности екипа ще контролира спазването на плащанията по отделните договори, съвпадението им с финансовия план и залегналите в АДБФП срокове.
Дейността за видимост, прозрачност и комуникация ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. В тази връзка ще се изпълнява задължението за указване произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, налични на https://ec.europa.eu/regional_policy/en/information/logos_downloadcenter/.
Съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 се предвиждат следните дейности: провеждане на две пресконференции - за начало и за завършване на проекта, изготвяне на 4 публикации и публикуването им сайта на общината, общините от РСУО и социални мрежи, изработване на информационен банер за пресконференциите и за проекта, който ще се постави на сайтовете на общината и оператора на депото, изработка и монтаж на билборд, изработка и монтаж на постоянна табела, изготвяне на рекламни материали.
Дейността по подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки се изпълнява като се спазва Закона за обществените поръчки и включва: събиране и анализ на изходни данни и информация; разработване на документации за процедури по ЗОП; изготвяне на писма и становища по сигнали и жалби.
|
129 797.60
|
0.00
|