Спомагателни дейности : В рамките на настоящата дейност е извършена подготовка и изготвяне на всички необходими документи и анализи, необходими за подаване на проектното предложение. Изготвени са: Предварително (прединвестиционно) проучване за определяне на броя и вида на необходимото оборудване за инсталацията за компостиране, за определяне на необходимата съпътстващата инфраструктура за експлоатация за инсталацията, за определяне на съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, при източника на образуване и за транспортиране; Документация с цел издаване на необходимите административни актове за съгласуване/разрешаване; Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост; Анализ на остойностяването; Проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение. Предстои да се изпълнят изготвянето на инвестиционни проекти, оценка на съответствието и осъществяването на авторски надзор. Разработените инвестиционни проекти ще дефинират технологичните промени и необходимите съоръжения, с които да се гарантира надграждане на капацитета за компостиране в общината. Оценка на съответствието ще осигури, съответствието на изготвените проекта с приложимите нормативни актове, докато авторският надзор ще гарантира изпълнението, съгласно проектната документация.
В рамките на дейността ще се изпълнява и строителен надзор по време на строителството, включващ: изготвяне на доклад за оценка на съответствието на работните проекти в съответствие с чл. 142, ал. 6, ал. 10 от ЗУТ, както и за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане. Строителен надзор по време на строителството ще се осъществява върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на съответния обект, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя като лице упражняващо строителен надзор на строеж.
В рамките на настоящата дейност се включва и предоставянето на консултантска помощ в рамките на оценката на проектното предложение до подписване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. |
7 532.13
|
0.00
|
Надграждане на системите за разделно събиране и транспортиране на битови биоразградими отпадъци: В рамките на настоящата дейност ще се осигури практическото разширяване на системата за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци. Предвидените съдове и техника за разделно събиране и транспортиране са определени съгласно Ръководството за определяне броя и вида на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на рециклируеми и зелени отпадъци. Броят на съдовете и необходимото специализирано транспортно средство е изчислен, с помощта на изчислителният модел, част от документите за кандидатстване по процедурата. Окончателните стойности са съобразени с наличните съдове и специализирани транспортни средства в общината.
В рамките на дейността ще се закупят 1 бр. специализиран автомобил с надстройка, позволяващ транспортиране на контейнери с обем 5,5 м3 за разделно събиране на зелените и дървесни отпадъци от територията на община Дряново. Автомобилът разполага с двигател, отговарящ на Евро 6 стандарт за Емисия на изгорели газове; предна и задна оси, съобразени с теглото и степента на натоварване. Кабината на автомобила следва да предлага минимум 2 места, както и да осигурява максимална видимост и безопасност при работа. Надстройка с кран дава възможност за бързо и лесно обслужване на всички видове контейнери тип „вана“, както и на специални контейнери за зелени отпадъци, снабдени с куки. Този тип автомобили разполагат с дистанционно управление, което позволява на оператора да контролира надстройката от трите страни. Надстройките разполагат с оборудване, предназначено за товарене, разтоварване и транспорт на контейнери. Контейнеровозът извършва и разтоварване на съдържанието на контейнерите чрез тяхното накланяне, посредством платформа, две телескопични рамена, стабилизаторни опори, хидравлична и пневматична система и др. Минималните технически характеристики на автомобилът са: Тип на превозното средство – товарен; Оси (колесна формула) – 4x2; Индикативна мощност - 330 к.с. (243 kW); Автоматична скоростна кутия; Кормилно управление с хидроусилвател; Минимална якост на шасито - 355 MPa; Дискови спирачки на предна и задна ос; ESP + ABS + EBS; Спирачен асистент при потегляне по наклон; Кабина – дневна – 1+1 места; Климатик; Ел. управление на прозорците и др.
Предвижда се и закупуването на 333 бр. съдове за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци, с обем – 120 л.; 24 бр. съдове за разделно събирана на градински и дървесни отпадъци с обем от 1100 л. за гр. Дряново и 6 бр. съдове за разделно събирана на градински и дървесни отпадъци с обем от 5,5 куб. м., за малките населени места от общината. Съдовете за събиране на градински и дървесни отпадъци е предвидено да бъдат метални.
Предвидените за закупуване съдове и специализиран автомобил за транспортиране ще бъдат нови и неупотребявани. |
212 960.92
|
0.00
|
Рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци : В рамките на настоящата дейност ще се осигури увеличаване на капацитета за компостиране на съществуващата инсталация за компостиране, разположена на територията на Община Дряново, в парцел №20660.20.48, намиращ се в землището на с. Денчевци, Община Дряново, местност Кочевица. Достъпът се осъществява с пътна връзка на имота с път III - 609 „г-ца С3 – Кръстец – Плачковци – Трявна – Царева ливада – Дряново – Гостилица - Буря“ с общ вход/изход. Съгласно издаденият Акт 10 за категоризиране на земеделските земи при промяна на тяхното предназначение, площта на имота е 5432 m2. Капацитета на съществуващата инсталация е 900 т/год. разделно събрани биоразградими отпадъци. Електрозахранването на площадката е осигурено от слънчеви панели и генератор. Водоснабдяването се осъществява, чрез водоноски.
Инсталацията за компостиране разполага с: Обръщач за компост; Трактор; Сметоизвозващ автомобил.; Бензинов генератор; Потопяема помпа за отпадъчни води; Дигитален уред за измерване на температурата и дигитален приемник; Комплект за изпитване качеството на компоста; Сонда за измерване на въглероден диоксид; Покривало за компост.
Надграждането на капацитета за компостиране ще се осъществи, чрез изграждане на приемна зона, която ще се използва за временно съхранение на разделно събрани „влажни“ биоотпадъци“ и „сухи биоотпадъци“. Обособяването на тази зона ще освободи място на сега изградените зони за съхранение на „влажни“ биоотпадъци“ и „сухи биоотпадъци“, които от своя страна ще се използват за предварителна подготовка на материала за компостиране. Предварителната подготовка на материала към настоящият момент е предвидено да се извършва на зоната за интензивно разграждане. По този начин ще се осигури необходимият допълнителен капацитет от 384 т/г. за приемане на цялото количество образувани зелени и биоразградими отпадъци от населението на общината.
Приемната зона ще бъде изградена на съществуващата площадка за компостиране, чрез извършване на строително монтажни дейности (СМР), включващи:
1. Приемна зона с площ от 240 кв. м., чрез изграждане на водонепропусклива настилка, състояща се от 2 пласта асфалтобетон (неплътен 4 см и плътен 4 см), положени върху трошенокаменна настилка с НТК 0-63 мм.
2. Метален навес за покриване на съществуващ кантар, изграден от лека стоманена конструкция, с площ от 80 кв.м.
3. Работно помещение за персонала с размери не по-малко от 3,00/7,00 м.
Индикативната площ на предвидената за изграждане приемна зона е от 240 кв.м. Площта е съобразена, както с наличната ситуация на вече изградената площадка, така и с очакваните пикови натоварвания на образувани количества хранителни, градински и дървесни отпадъци от късна пролет до късна есен.
Необходимостта от персонал, обслужващ компостиращата инсталация, определя и нуждата от осигуряване на добри работни условия за служителите. Работното помещение за персонала осигурява защита от неблагоприятните външни климатични условия, като силен, вятър, дъжд, горещини и др., както и подходяща място за подготовка за работния ден и отдих. В този аспект инсталацията ще бъде надградена, като бъдат осигурени по-добри условия на труд за служителите. Индикативните размери на работното помещение са не по-малко от 7 м. на 3 м.
Предвижда се закупуването и на сито за пресяване на материала. Предвижда се използването на подвижна машина. Производителността (капацитета) на ситото е препоръчително да бъде около 20 - 30 куб.м./час. Индикативният размер на отворите е между 20 и 25 мм. Прогнозната годишна експлоатация е около 120 - 150 часа/год.
В рамките на дейността ще се разработи, технологично подобрение на процеса, така че да осигури увеличаване на капацитета за компостиране от 900 т/год. до 1284 т/год., чрез определяне на необходимите техника и съоръжения за това. |
117 687.73
|
0.00
|
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците: Популяризирането на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона ще се извърши чрез разработването и провеждането на мерки, различни от задължителните мерки за информация и комуникация по проекта. Предвидени са няколко вида комуникационни канала: Повеждане на информационни събития за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от общината за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, подготовка и провеждане на публикации в социалните медии и на интернет страницата на общината, публикации в местни печатни издания. |
1 000.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и обществени поръчки: Дейността включва осъществяване на организация и управление на проекта, законосъобразното провеждане на обществени поръчки и изпълнение на мерките за информация и комуникация.
Организация и управление: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което предполага използването на експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение на проекта. За тази цел се предвижда използването на смесен екип за управление на проекта, съставен от служители на кандидата и външни за кандидата експерти. Кандидатът със заповед ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП) през първият месец от изпълнение на проекта. Служителите на Кандидатът ще бъдат подпомогнати от външни експерти, притежаващи специфични знания и умения, свързани с предмета на проекта. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта.
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите обхващат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г., като ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити, отговарящи на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. Задължителните мероприятия съгласно разпоредбите на чл.50 от Регламент (ЕС) 2021/1060, които ще се изпълнят са: публикуване на информация на интернет страницата на бенефициента, и на сайтове в социални медии, относно кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; да се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците. |
47 485.31
|
0.00
|