| Проучвания, анализи, оценки и изготвяне на проекти за целите на подготовка на проектното предложение: В рамките на дейността са включени следните поддейности:
1. Дейности по подготовка на проектното предложение - проучвания, анализи, оценки, анализ на остойностяването. В рамките на поддейността са изготвени:
- документ "Избор на терени/обекти на интервенции", приложен към ФК, който предоставя необходимата информация и обосновки за определените терени общинска собственост, в които да се извършат интервенциите за намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване. В същия са определени местоположенията, площта, представени са нужните пространствени и др. данни, относими документи (актове за собственост, скици, извадки от ПУП ), касаещи избраните обекти. Всички терени са съобразени с УК, вкл. с пакет„Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. В документът се съдържа и обосновка за начина на поддръжка на зелената инфраструктура за периода на жизнения ѝ цикъл;
- документ "Анализ на остойностяването" - съгласно изискванията на т. 14.7. от УК по процедурата, в изготвения анализ на остойностяването на дейностите, приложен към ФК, , е посочено въз основа на какви документи, анализи или проучвания са остойностени дейностите и/или каква информация/ данни/ показатели/ оферти/ извлечения/ информация за вече сключени и изпълнени договори със сходни параметри и предмет, пазарни консултации по смисъла на ЗОП, пазарни проучвания и/или проучване в интернет са ползвани при остойностяването и др. Предвид същото, за проекта, е избран подход на позоваване по оферти, вече сключени договори с избран/и изпълнител/и на дейности, предмет на проектното предложение и др. Анализът е изготвен съобразно Приложение № 1 към УК, като същият е съобразен с последователността на дейностите, посочена в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ . Документът предоставя нужната информация, която да докаже ценообразуването, приложено при определяне на средствата, необходими за реализацията на проектните дейности и начина на определяне на прогнозната им стойност, заложена в съответната/ите обществена/и поръчка/и за избор на изпълнител/и;
2. Дейности за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост - в рамките на под-дейността е разработена документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“. Документацията, изработена при съобразяване посочените указания, е приложена към ФК.
3. Дейности по изготвяне на проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура - поддейността съдържа 2 компонента:
- компонент 1: изготвяне на дендрологични проекти за изграждане на зелена инфраструктура в 21 бр. имоти, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж с номера 48489.6.225; 48489.6.342; 48489.6.354; 48489.6.359; 48489.6.817; 48489.5.45; 48489.9.698; 48489.9.112; 48489.10.461; 48489.10.646; 48489.10.434; 48489.13.232; 48489.13.383; 48489.13.193; 48489.13.176; 48489.13.15; 48489.13.12; 48489.13.30; 48489.14.119; 48489.13.91; 48489.13.104;
- компонент 2: изготвяне на идейни проекти, ведно с дендрологична документация за изграждане на зелена инфраструктура и поливни системи в 3 бр. имоти с номера 48489.8.436, 48489.8.398 и 48489.10.2, за които е необходим инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж.
Проектите са изготвени при спазване на приложимото законодателство. За всеки проект е изготвена количествена сметка и обобщена дендрологична ведомост.
Изготвените по отделните под-дейности документи служат за целите на кандидатстването с настоящия проект и обосновата и доказват неговата допустимост. |
130 080.00
|
0.00
|
| Изграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в гр. Монтана: Дейността включва изграждане на зелена инфраструтура (зелесяване с дървесни, храстови и тревни видове) в терени междублокови пространства, по протежение на натоварени булеварди, както и такива около и в училища и детски градини. Мерките в междублоковите пространства ще бъдат допълнени с поставяне на паркинг колчета и плочи. В рамките на дейността ще бъдат изградени поливни системи - на база извършения анализ относно адаптация към климатичните промени е идентифицирана такава необходимост. Дейността включва следните поддейности:
1. Изграждане на зелена инфраструктура и благоустрояване на терени. В обхвата ѝ са включени интервенции (озеленяване, оформяне на пътеки, поставяне на бордюри и анти-паркинг колчета), за които не се изисква инвестиционно проектиране и издаване на разрешение за строеж в 21 бр. имоти с номера: 48489.6.225; 48489.6.342; 48489.6.354; 48489.6.359; 48489.6.817; 48489.5.45; 48489.9.698; 48489.9.112; 48489.10.461; 48489.10.646; 48489.10.434; 48489.13.232; 48489.13.383; 48489.13.193; 48489.13.176; 48489.13.15; 48489.13.12; 48489.13.30; 48489.14.119; 48489.13.91; 48489.13.104.
2. Инженеринг за обект "Изграждане на зелена инфраструктура и поливни системи в 3 бр. имоти със следните номера: 48489.8.436, 48489.8.398 и 48489.10.2", включващ следните компоненти:
-Изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Технически проект" за обекта и упражняване на авторски надзор за обекта. Инвестиционният проект ще бъде изготвен съгласно ЗУТ, Наредба № 4 /21.05.2001 г. по приложимите части (геодезия, ландшафт, архитектурна, конструктивна, електрическа, ВиК, ПБ, ПУСО, ПБЗ, генерален план, сметна документация). Проектите ще да бъдат придружени с количествени сметки по приложимите части. С проекта ще се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на предвидените видове СМР и ще се осигури съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ. Разработването на проектите ще се осъществи от външен изпълнител и ще се изпълни в съответствие с приложимите нормативни актове, правила и разпоредби, в т.ч.: ЗУТ, Наредба № 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони; Наредба № 4/2001г.; Наредба № 1/10.03.1993г., Наредба № РД-02-20-2/2021г., вкл. ЗКН (,където е приложимо) и др. Срок за проектиране - 3 месеца. Упражняването на авторски надзор за обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ е с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. и Наредба № 2/31.07.2003 г. и съгласуване на екзекутивите. Изпълнителят ще осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при подписване на протоколи и актове; обсъждане и промяна на конструктивните решения; одобряване на конструктивни решения; изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; изменение на проектни части по време на работа. Изпълнителят ще прави предписания и дава технически решения за точното спазване на проекта и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. Срок - през цялото времетраене на СМР (24 месеца).
-Изграждане на зелена инфраструктура и поливни системи в 3 бр. имоти със следните номера: 48489.8.436, 48489.8.398 и 48489.10.2. Чрез избран по ЗОП изпълнител, ще се изпълнят интервенции, за които се изисква инвестиционно проектиране и издаване на разрешение за строеж. Ще бъдат изпълнени СМР за зелена инфраструктура - ландшафтно оформяне с растителност (дървесни, храстови и тревни видове съобразно препоръките по процедурата) и ще бъдат изградени поливни системи за поддържане на новоизградените зелени площи. Срок за изпълнение - 24 месеца от откриване на строителната площадка.
Резултатите от дейността няма да се използват за икономическа дейност и до обектите ще има отворен обществен достъп след изпълнението ѝ. |
3 464 066.19
|
0.00
|
| Изготвяне на доклад за оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор за обект "Изграждане на зелена инфраструктура и поливни системи в гр. Монтанав в 3 бр. имоти със следните номера: 48489.8.436, 48489.8.398 и 48489.10.2" : В рамките на дейността ще бъде извършено следното:
1. Извършване на оценка на съответствието с основните изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект, в т.ч на чертежи и детайли в обем и
съдържание съгласно ЗУТ, включително оценка за съответствието и технически контрол на част Конструктивна съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ на изработения
инвестиционен проект във фаза "Технически проект" от избрания изпълнител по дейност 2. Ще бъде изготвен комплексен доклад за извършената оценка за съответствиев
обхвата, предвиден в ЗУТ и обхваща проверка за съответствие със: предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на
територията; изискванията на нормативните актове по всяко от основните изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и изискванията по чл. 169, ал. 3; взаимната
съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и
технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен
акт, ако за обекта има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за
разрешаванена строителството по специални закони, както и отразване на мерките и условията от тези актове в проекта; изискванията за селективно разделяне на
отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с целосигуряване на последващото им оползотворяване, включително
рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране; националните изисквания за влагане на строителните продукти в
строежите на предвидените в проекта експлоатационни характеристики на строителните продукти;
2. Строителен надзор по време на изпълнението на обекта, до приемането и въвеждането му в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ и гарантиране прилагането на
българските нормативни изисквания. Избраният изпълнител ще извършва проверка за съответствието на строежа с одобрените инвестиционни проекти, разрешенията за
строеж и протоколите за определяне на строителна линия и ниво при достигане на проектните нива; ще отговаря за съставяне, попълване, прошнуроване и номеране на
страниците на Заповедната книга на строежа; ще участва в съставянето на всички изискуеми актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на
строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31.07.2003 г.; осъществяване на контрол относно
спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; инспектиране и провеждане при нужда на заводски тестове за материалите и
оборудването, планирани за доставка, с цел да се гарантира съответствието с изискванията на Възложителя. За извършената работа, избраният изпълнител ще изготви
окончателен доклад по смисъла на ЗУТ и Наредба № 2/31.07.2003 г.
3. Изпълняване функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни
условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи.
4. Изготвяне на технически паспорт, съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите за обекта или за съответната част от
него, ако се извърши поетапно предаване на части от строителния договор.
|
25 728.00
|
0.00
|
| Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП).
Членовете на екипа ще бъдат външни за организацията служители. ЕУП ще се състои от следните експерти: Ръководител на проекта, Финансист, Координатор и
Експерт "Мониторинг и докладване".
Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване
на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта.
ЕУП ще изпълнява задачи, свързани с:
- контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта;
- преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители;
- проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане;
- цялостно административно и финансово управление и отчитане на проекта.
ЕУП ще бъде назначен със Заповед на Кмета на Община Монтана непосредствено след сключване на АДБФП.
Община Монтана ще изпълнява дейността по осигуряване на мерки за видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с условията и изискванията, описани в Дял IV,
глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060 и изискванията на ПОС 2021-2027.
При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 Община Монтана ще изпълни следното:
1. Организиране и провеждане на пресконференция за стартирането на проекта.
2. Публикуване на официалната интернет страница на общината и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на
подкрепата, неговите цели и резултати, като ще се откроява финансовата подкрепа от Съюза.
3. Изготвяне на рекламно-информационни материали - 1 бр. постоянна информационна табела.
4. Организиране и провеждане на закриваща пресконференция по проекта за оповестяване резултатите от реализацията му.
Във всички документи и комуникационни материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците ще бъде включван
текст подчертаващ подкрепата от Съюза.
Разработването на документации за възлагане на обществени поръчки ще бъде изпълнено от служители на Община Монтана в рамките на вменените им задължения.
Разходите за дейността се предоставят по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕФСУ (финансиране с единна ставка) и възлизат на 4% от стойността на допустимите преки разходи по
проекта. |
144 794.97
|
0.00
|