Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

Procedure BG05SFPR003-1.001 – “Hot Lunch” is aimed at supporting people in difficult economic situations, in order to meet their food needs. The hot lunch assistance aims to provide healthy, varied and nutritious hot lunch to people who are unable to provide such food on their own or with the help of their loved ones. The beneficiaries of hot lunch rely on this assistance daily and are highly dependent on it. Hot lunch for the most needy people in the Municipality of Cherven Bryag will be provided year-round, for the entire period of implementation of the procedure in response to the established permanent and urgent needs of the people.The service will be provided throughout the entire municipality, including more remote settlements, where people experience even more serious difficulties in winter conditions with securing their livelihoods. Within the framework of the project, target groups will receive free food, prepared and delivered by an external contractor.The project support is provided by the contractor "Geri 81" Ltd., and after the entry into force of Contract 98-00-251/18.05.2023, the same will be provided by "Toplokontakt - Sliven" Ltd., owning a catering kitchen, with address: Sliven,24 Samuilovsko Shose Str. The company also has 4 vehicles with which the support will be provided on the territory of the municipality to all final recipients: Peugeot Boxer No.CH 9585 AS, Citroen Jumper No. CH 5762 AT, Fiat Doblo Cargo with registration No. CH 2033 VA and Volkswagen Caddy with registration No. EN 8227 VA.
From 01.10.2025, the food will again be provided by the contractor Geri 81 Ltd. under a new concluded contract No. 98-00-463/19.09.2025. The food prepared by the company will be transported to the homes of the recipients by vehicles of the State Public Service - Cherven Bryag, with the following registration numbers: Renault No. EN 6483 MB, Dacia No. EN 6908 KT, Dacia No. EN 5180 VX, Dacia No. EN 4686 VT, Citroen No. EN 0144 VS and Citroen No. EN 0143 VS.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Досега социалната подкрепа се предоставяше от изпълнител „Гери 81“ ЕООД, като след влизане в сила на Договор № 98-00-251/18.05.2023 г., същата ще се предоставя от изпълнител „Топлоконтакт - Сливен“ ЕООД, притежаващ Удостоверения по чл. 12 от Закона за храните. Община Червен бряг е провела обществена поръчка с уникален № 00122-2023-0003 с предмет: „Приготвяне и доставка на топъл обяд в община Червен бряг по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по „Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“. Дейността ще се реализира в периода 01.10.2022 г. – 30.09.2025 г. за 300 крайно нуждаещи се лица от Община Червен бряг в продължение на 36 месеца - общо 747 работни дни, както следва: в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 434 работни дни до 30.06.2024 г. и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 313 работни дни от 01.07.2024 г.. От 01.10.2025 г., дейността ще бъде реализирана на територията на община Червен бряг от нов изпълнител „Гери 81“ ЕООД, притежаващ Удостоверение по чл. 12 от Закона за храните. Община Червен бряг има сключен договор № 98-00-463/19.09.2025 г., с предмет „Приготвяне на топъл обяд в община Червен бряг“ по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, съфинансирана от Европейски социален фонд плюс. Приготвяне на топъл обяд ще се реализира в периода 01.10.2022 г. – 31.01.2026 г. за 300 крайнонуждаещи се лица от Община Червен бряг в продължение на 40 месеца - общо 831 работни дни, в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 434 работни дни до 30.06.2024 г., в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 376 работни дни от 01.07.2024 г. и EUR 1,86 на лице на ден за 21 работни дни от 01.01.2026 г. 847 687.20 686 071.20
Предоставяне на топъл обяд: По настоящия проект се предвижда комбиниран подход за предоставяне на приготвената храна - в кухнята, в разкрити пунктове и по домовете за потребители, които са трудно подвижни и/или в невъзможност от самообслужване. На територията на Община Червен бряг има 14 разкрити пункта за раздаване на храна. От началото на проекта до влизане в сила на новосключеният договор социалната подкрепа се предоставя от изпълнител „Гери 81“ ЕООД. След влизане в сила на договора храната ще се приготвя и доставя от изпълнител „Топлоконтакт – Сливен“ ЕООД с адрес: гр. Сливен, ул. „Самуиловско шосе“ 24. Фирмата разполага с модерна материална база с квадратура 350,00 кв. м., със следните помещения: кухня, 2 миячни отделения, склад за нехладилно съхранение, склад за хладилно съхранение, склад за опаковка, помещение за персонала, 3 рампи за товарене на готовата продукция и на суровини и материали; Професионално оборудване за приготвяне на храната и 4 броя транспортни средства за доставяне на храна и хранителни продукти. Храната ще бъде извозвана до пунктове за нейното раздаване. „Топлоконтакт - Сливен“ ЕООД има сключени споразумения за предоставяне на помещения - регистрирани по чл. 12, в които ще се раздава храната на лицата от целевите групи, както и транспортни средства за нейното транспортиране до: гр. Червен бряг, ул. Търговска №17, Пенсионерски клуб към НЧ Н. Вапцаров 1908, У-е № 152500480, с. Горник, ул. П. Хр. Петков № 20, У-е № 152500478, с. Реселец, ул. Иван Христов № 46, У-е № 152500472, с. Сухаче, ул. Вешка Данова № 48, Удостоверение № 152500479, с. Бресте, ул. Христо Ботев № 21, У-е № 152500475, с. Лепица, ул. 4-та № 3, У-е № 152500476, с. Чомаковци – „Христо Ботев“ № 43, У-е № 152500484, с. Девенци, ул. „9-ти май“ № 1, У-е № 152500474, гр. Койнаре, ул. Милчо Симеонов № 64, У-е № 152500473, с. Ракита, ул. „Радой Дончев“ № 2, У-е № 152500483, с. Глава, ул. „Георги Димитров“ № 17, У-е № 152500482, с. Рупци, ул. Георги Димитров“№ 50, У-е с рег. № 152500471, с. Радомирци, ул. „Георги Димитров“ № 80, У-е № 152500481, с. Телиш, ул. „9-ти септември“ № 2а, У-е № 152500477- всеки работен ден за 751 дни, в които при обичайни условия раздава приготвената храна, а на трудно подвижните потребители се доставя до дома им със специализиран превоз. За доставка на храната ще се ползват 4 броя автомобили Пежо с рег. № СН 9585 АС, Ситроен с рег. № СН 5762 АТ, Фиат с рег. № СН 2033 ВА и Фолксфаген с рег. № ЕН 8227 ВА, с които разполага изпълнителя, съгласно изисквания на Закона за храните по отношение транспортирането на храни. От 01.10.2025 г., дейността ще бъде реализирана от нов изпълнител „Гери 81“ ЕООД, притежаващ Удостоверение по чл. 12 от Закона за храните. Община Червен бряг има сключен договор № 98-00-463/19.09.2025 г. Базата за приготвяне на храната е с адрес: гр. Червен бряг, ул. „Цар Иван Асен“ № 4. Фирмата разполага с модерна материална база с квадратура 180,00 кв. м. Изпълнителят не разполага с транспортни средства, затова храната ще се доставя до дома на потребителите от Домашен социален патронаж – Червен бряг със следните транспортни средства: Рено Експрес с рег. № ЕН 6483 МВ, Дачия Докер с рег. № ЕН 6908 КТ, Дачия Докер с рег. № ЕН 5180 ВХ, Дачия Докер с рег. № ЕН 4686 ВТ, Ситроен Немо с рег. № ЕН 0144 ВС и Ситроен Немо с рег. № ЕН 0143 ВС. Храната се осигурява на целевата група в съдове за еднократна употреба и ще се извозва до домовете на потребителите на територията на цялата община. Изпълнителят ще раздава храната само на 17 лица от гр. Червен бряг, които си получават храната на място в трапезарията. На останалите 283 лица, храната ще се доставя по дамовете от служители и автомобили на Домашен социален патронаж – Червен бряг - всеки работен ден за 84 дни. За доставка на храната до дома на получателите ще се ползват 6 броя автомобили: Рено с рег. № ЕН 6483 МВ, Дачия с рег. № ЕН 6908 КТ, Дачия с рег. № ЕН 5180 ВХ, Дачия с рег. № ЕН 4686 ВТ, Ситроен с рег. № ЕН 0144 ВС и Ситроен с рег. № ЕН 0143 ВС, с които разполага ДСП – Червен бряг. 59 338.10 48 024.98
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Червен бряг в настоящия проект ще предоставя съпътстващи мерки самостоятелно, чрез екипа по реализиране и управление на проекта - 4 души, съобразно специфичните нужди на конкретния потребител. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от Община Червен бряг, като доставчик на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа на лицата в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще се изразяват в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 59 338.10 48 024.98
Определяне на целевите групи: Община Червен бряг ще започне реализирането на дейността преди стартирането на договора, като ще я изпълнява през целия период на проекта. Определянето на целевите групи по проекта ще се осъществи съгласно утвърдена от кмета на Община Червен бряг процедура по подбор. За участие в проекта ще се определят общо 300 лица от общината, разпределени в следните целеви групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Целта на дейността е да обхване голям кръг от нуждаещи се лица през периода за изпълнение на проекта, за да се гарантира успешната му и навременна реализация. Един от най-важните фактори за успешната реализация на дейността е обезпечеността му с квалифициран човешки ресурс, притежаващ необходимата практика и опит. За целта е сформиран екип, който събира Заявления-Декларации на желаещите за участие в проекта лица. Подборът на екипа, който провежда информационната и разяснителна кампания е направен на база професионалния опит в областта на социалните проекти. Процедура BG05SFPR003-1.001 – „Топъл обяд“ предоставя възможност на Община Червен бряг да надгради дейността си в тази област. В тази операция ще бъдат обхванати всички лица от посочените по-горе целеви групи, живеещи на територията на 14-те населени места. По преценка на Дирекция "Социално подпомагане" лицата от тези целеви групи живеят в изключително тежки битови условия, под прага на бедността и са не само най-многобройни, но и най-нуждаещи се от този вид социална услуга. По този критерий са определени и лицата попадащи в целевите групи, обхванати по проекта, като те са 300 лица от 14-те населени места в община Червен бряг, както следва: гр. Червен бряг, V-ти квартал, с. Горник, с. Реселец, с. Бресте, с. Сухаче, гр. Койнаре, с. Глава, с. Девенци, с. Чомаковци, с. Рупци, с. Радомирци, с. Ракита, с. Лепица и с. Телиш. При необходимост фирмата изпълнител разполага с транспортни средства, с които може да се доставя приготвената храна по домовете на крайните потребители. Дейността включва: • Провеждане на разяснителна и информационна кампания за стартиране на Проекта на територията на община Червен бряг, чрез публикации на сайта на община Червен бряг, фейсбук страницата на общината, обява по местната КТ "ЕТА РАВА", както и обяви във всички кметства на територията на Община Червен бряг.; • Определяне на лица и семейства, чрез предоставяне на електронен носител всички първоначално събрани Заявления-Декларации /Приложение 1 от Методиката/, Списък /Приложение 5/ за определяне принадлежността на идентифицираните от община Червен бряг лица към съответната допустима целева група по проекта от дирекция „Социално подпомагане” град Червен бряг; • Изготвяне на Регистър с подадените Заявления-Декларации /Приложение 1 към Методиката/ от всеки от кандидатите за получаване на услугата. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).