Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 132 TREES
Български

Programme: "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The project aims to support economically disadvantaged individuals and families expecting a child by meeting their basic needs for goods and supplies to ensure an equal start for all children from the maternity home. The achievement of this objective represents a new step in the modernisation of the social system and contributes to providing social protection to disadvantaged families, with a focus on children in a new and modern way, in cases where the provision of the basic needs of goods and supplies for the newborn presents serious material difficulties. By providing material support in the form of packages containing a predetermined set of items intended for newborn children from vulnerable groups, appropriately complemented by accompanying measures provided by social workers from the field of social protection and child protection - the well-being of children and their families will be enhanced, thus preventing their social exclusion from the very beginning of their development. Attention will be focused on contributing to ensuring children's proper and normal development on the one hand, and on actions to increase parental capacity to care for them on the other.
The project is implemented in the context of the implementation of procedure BG05SFPR003-1.003 "Purchase of goods for newborn children", which purchases goods and items to be included in the packages for newborn children from poor and at-risk families.
In addition to assisting with basic goods and products for newborn children, social workers from the SSP will provide accompanying measures such as referring parents to appropriate social services, abandonment prevention measures, family counselling, etc.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Раздаване на пакети за новородени деца: За реализирането на дейността се предвиждат срещи лице в лице с определените представители на допустимите целеви групи с цел предоставяне на материална помощ от обособени съвкупности артикули. Тя ще се изпълнява изцяло от териториалните поделения на АСП и ще бъдат включени и социални работници, които работят по случаите на лицата и семействата в риск; познават клиентите и средата, в която те отглеждат децата си, и конкретните им нужди и затруднения; имат изградени доверителни връзки. Първата част от пакета от материалната помощ ще бъде предоставен в периода около раждането, за постигане оптимална насоченост на подкрепата при отглеждането на детето в периоад след неговото раждане. Тя ще съдържа артикули, базови по своята същност и необходими от първите дни на новороденото, закупени от АСП по процедура „Закупуване на стоки за новородени деца“. Към стартиране действието на Проекта АСП ще осигури подходящо складово помещение, където да бъдат доставяни закупените стоки и артикули по процедура „Закупуване на стоки за новородени деца“, преди да бъдат разпределени по видове за окомплектоване на първи и втори компонент на пакетите и преди да бъдат насочени към териториалните поделения. Екипът на централно ниво ще определи съдържанието на двата вида пакети от доставените в склада на АСП предварително определени стоки и артикули непосредствено след приключване на доставките. За целта ще бъдат адаптирани индивидуалните картони от РБ (Приложение № 10 и Приложение № 11) и ще бъдат сведени за отпечатване и попълване при изпълнение на дейността. Задължителното условие при изпълнение на тези дейности е да се предоставят два вида пакети за всички новородени деца на територията на цялата страна с еднакво съдържание по видове и обем в предвидените за целите на Проекта периоди от развитието на новороденото. Проектната дейност стартира с предоставяне на първи компонент на пакета, предназначен за новородени. Втори компонент няма да бъде предоставен на семейства, които към навършване на 6-ти месец от развитието на детето не попадат в целевите групи, независимо че в периода към появата на новороденото те са получили първата част от базовата помощ . Същият може да се предостави на семейства, които към момента на раждането на детето не са били правоимащи, но в периода към навършване на 6-месечна възраст на новороденото попадат в кръга на правоимащите поради промяна в обстоятелствата. При отсъствие на субекти по тази хипотеза, вторият компонент от подкрепата може да се предостави на лица от уязвими групи - граждани на трети страни по смисъла на ЗУБ в полза на техните новородени. В случаите, в които родител е попаднал в целевата група в периода от 0-ев до 6-ти месец от развитието на новороденото, може да му бъде предоставен първият модул от предвидената подкрепа, но преди то да навърши 6-месечна възраст. За документиране на предоставяната помощ (при раждането и до края на месеца, в който е навършена 6-месечна възраст), за правоимащите семейства ще бъдат водени индивидуални картони за получената подкрепа. Картоните ще се съхраняват в досие, в което ще се проследява принадлежността към целевите групи с цел предоставяне и на втория компонент от подкрепата. На база информацията в ИИС, която дава базови стойности за сигурен брой правоимащи лица, индикативно ще бъдат разпределени съответният брой пакети за новородени, които ще бъдат транспортирани от склада в София до всяко ТП със собствените транспортни средства на АСП, а при необходимост от транспортиране на по-големи обеми стоки ще се осигурят подходящи транспортни средства от външни изпълнители по надлежния ред и куриерски компании с широко териториално покритие. Ще се приложи гъвкав подход при наличие на нераздадени пакети, като се преразпределят между ТП на АСП съобразно нуждите. Съхранението на доставените стоки ще се осъществява в определената за целите складова база в София или в подходящи помещения в ТП на АСП при условия, гарантиращи запазване на търговския вид на закупените артикули. 127 260.00 0.00
Реализиране на съпътстващи мерки : Описание 4000 символа Материалното подпомагане на децата през целия период на изпълнение на Проекта се съпътства от мерки, насочени към повишаване на родителския капацитет и които допринасят за осигуряване на правилното и нормалното им развитие при оптимални условия в семейна среда, с оглед предотвратяване на евентуалното им изоставане или изключването им от социума. Съпътстващите мерки ще са съобразени с конкретните нужди на целевите групи с цел тяхната социална интеграция. Тази дейност ще се изпълнява през целия период на действие на проекта от екипите на териториално ниво и социалните работници от ДСП, които ще извършат своевременна оценка на нуждите на семейството/родителите на новородено дете, свързани с неговото отглеждане, така че съпътстващата подкрепа да адресира конкретно установени проблеми и тяхното разрешаване. За реализиране на съпътстващите мерки ще се използва и ресурсът на средата за последващо предоставяне на различни по обхват и продължителност социални услуги, включително и такива, финансирани по други проекти и програми. За постигане на по-трайни успехи в социалната интервенция и успешно включване на лицата и семействата от рисковите групи в обществото като се работи в посока минимизиране на различията и пречките за това пред тях, АСП ще се възползва от възможността да включи общинските администрации като асоциирани партньори при изпълнението на тази дейност, където прецени и получи съгласие от тях за това. Проекта. С желаещите да се включат в изпълнението на тази дейност общини ще бъдат подписани споразумения за асоциирано партньорство, в което ще бъдат описани конкретните отговорности и ангажименти на страните. Конкретното съдържание на споразуменията за асоциирано партньорство ще бъде консултирано с екипа на централно ниво като се съобразят особеностите и възможностите за съответната община. Предвижда се участието им да започне при необходимост след като бъдат идентифицирани децата от целевите групи и след оценка на необходимостта от взаимодействие за реализиране на съпътстващи мерки. За да бъде постигната целта на съпътстващата подкрепа, АСП и включените асоциирани партньори ще осъществяват пълноценни взаимодействия, фокусирани към конкретни резултати за по-добро качество на живот на децата от целевите групи и техните семейства. Съпътстващите мерки ще бъдат индивидуални или групови, в зависимост от идентифицираните проблеми, и индикативно ще се изразяват в: - Насочване към реализираните на местно ниво услуги за ранно детско развитие или други форми на услуги за формиране и развитие на родителски умения и семейно консултиране и подкрепа. - Предоставяне на информация по въпросите на репродуктивното здраве, контрацептивни методи, полово-предавани болести и семейно планиране и др. Подпомагането ще се предоставя на части, което ще осигури възможност и за наблюдение на случаите. Така ще се идентифицират конкретни проблеми, свързани с отглеждането на децата, които ще могат да бъдат своевременно комуникирани с компетентните органи. Индивидуалното консултиране ще се осъществява с интензитет в зависимост от случая, на груповата работа ще се организира около общи проблеми, в зависимост от групата и фокуса на работата. 127 260.00 0.00
Идентифициране на целевите групи и прилагане на механизъм за разпределение на пакетите за новородени: Агенция за социално подпомагане (АСП) осъществява дейността си на територията на цялата страна чрез своите териториални поделения. Щатната численост на специализирана администрация е 4 394 души, в състава на която се включват Главна дирекция "Социално подпомагане" с 28 регионални дирекции за социално подпомагане и 147 дирекции "Социално подпомагане" със 133 изнесени работни места в отдалечените от общинския център малки населени места. АСП осигурява административно обслужване в сферата на социалното подпомагане, закрила на детето, предоставяне на социални услуги и гарантиране правата на хората с увреждания ежегодно за над 2 милиона граждани, което дава увереност, че ще бъдат идентифицирани и включени в Проекта всички нуждаещи се от подкрепа родители на новородени деца на територията на цялата страна.В АСП е внедрена Интегрирана информационна система (ИИС), включваща три функционално обособени модула: „Социално подпомагане“, „Социални услуги“ [IV1] и „Закрила на детето“. В обхвата на автоматизация на ИИС попадат оперативно изпълняваните дейности, свързани със социалното подпомагане, социалните услуги, закрила на детето и гарантиране правата на хората с увреждания във всички организационни звена в Агенцията - Централно управление (ЦУ)на АСП, Регионални дирекции за социално подпомагане (РДСП) и Дирекции „Социално подпомагане“ (ДСП). На служителите в Агенцията са предоставени различни нива на достъп до в ИИС според длъжностното ниво, оперативната работа и възложените задачи. Съобразно това ще бъдат определени отговорни служители за изпълнение на дейностите по този Проект.Идентифицирането на лицата от кръга на изброените в чл. 8 от Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП ще се осъществява от поддържаната база данни в ИИС, от получени сигнали от организации за родители на новородени деца в риск, на които да бъдат предоставени стоки и артикули, обособени в пакети според възрастта на новороденото. Ще бъде търсено съдействието и на общинските административни органи, както и други граждански организации за включване в целевата група и на деца от семейства, необхванати от системата на социалното подпомагане поради ниска осведоменост, водеща до маргинализиране.Предвижда се да бъдат идентифицирани най-малко 5000 новородени деца,чиито семейства поради материални и/или психосоматични дефицити са застрашени от социално изключване.Помощта ще се предоставя на лицата за техните новородени деца въз основа на оценка на дохода, нивото на материално лишение и необходимостта от този вид подкрепа. Продуктите от пакета за новородени ще се предоставят на два пъти – в периода около раждането и до навършване на шестмесечна възраст. Вторият пакет с предварително закупени продукти ще бъде предоставен на същите родители за същите деца, в случай че не е отпаднало основанието за включването им в Проекта. Ако при проверка се установи, че родителите не отговарят на условията за получаване на материалната помощ, вторият пакет няма да им бъде предоставен. Същият ще бъде пренасочен към други деца след определяне принадлежността им към целевите групи за включване в Проекта. Екипите на териториално ниво ще имат за задача да следят за недопускане дублирането на помощта за крайните потребители при предоставяне на закупените пакети или за едно и също новородено дете да не се предоставя един и същи вид материална помощ, независимо от източника на финансиране. При администрирането на Проекта и изготвянето на документация във връзка с изпълнението му, определените със заповеди служители спазват утвърдените вътрешни процедури и правила на организацията за различните дейности в АСП – деловодни правила, правила за събиране и използване на личните данни на подпомаганите лица, правилата за финансово-стопански дейности относно иницииране и документиране на извършени разходи, заприходяване, стопанисване и отчитане на предоставените пакети за новородени деца и другите релевантни правила. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).