Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal "Hot lunch in Alfatar Municipality" is a continuation of successfully implemented such projects, within the program period 2014-2020. The implementation of the project proposal is aimed at needy persons from all settlements in the municipality of Alfatar - six villages and one city, which is the municipal center. In accordance with the objectives of the operation, the main target group for the provision of hot lunches are: individuals and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low income, cannot support themselves on this income and property are and do not receive support from their relatives; persons subject to social assistance, including from the circle of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established; persons with low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism; persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and for whom a need for this type of assistance has been established; wandering and homeless persons; persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees. By helping with a hot lunch, the aim is to provide healthy, varied and nutritious hot food to people who are unable to provide it themselves or with the help of their relatives. The activities planned for the implementation of the project are: determination of the target groups; preparing a hot lunch; provision of a hot lunch; implementation of accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Дейността по приготвяне на топъл обяд ще се реализира от 01.10.2022г. до 30.09.2025г. включително, в работни дни, за 300 крайни получатели. Общият брой на работните дни в посоченият период е 747 реални работни дни, от които 434 дни до 30.06.2024г. вкл. и 313 работни дни от 01.07.2024г. до 30.09.2025г. От 01.10.2025г. до 31.01.2026г. включително, в работни дни, за 290 крайни получатели. Общият брой на работните дни в посоченият период е 84 реални работни дни. Приготвеният топъл обяд за едно лице на ден включва супа, основно ястие и хляб приготвени и порционирани по утвърден рецептурник. Десерт се предлага два пъти седмично. Община Алфатар на основание чл. 36, ал. 1 от ЗОП и решение за откриване на процедурата за обществената поръчка с уникален номер: 00290-2022-0011 в РОП е сключила договор Договор №0925/30.09.2022г. - изпълнител ЕТ "Лъчезар Данков", със срок от 01.10.22г. до 31.10.22г. вкл. Сключен е нов Договор със същия изпълнител за приготвяне на топъл обяд №0942/28.10.2022г. до 30.09.2025г. вкл., към който е сключено Допълнително споразумение №0186/19.06.2024г. за увеличаване стойността на договора поради увеличаване на единичния разход за топъл обяд от 3,20 лв. на 3,64 лв. с включен ДДС, считано от 01.07.2024г. Сключено Допълнително споразумение №191/20.06.2025г. Сключено Допълнително споразумение №0238/11.09.2025г. на основание чл.18, във връзка с чл.1, ал.4, буква "а" и чл.2, ал.1 от Договор №0942/28.10.2022г. за удължаване срока на договора до 31.01.2026г. и намаляне броя на потребителите поради липса на резерви, подадени нови заявления на кандидат потребители и подадени 10 заявления за отказ от услугата. Материалната база - кухнята, в която се приготвя топлият обяд, представлява недвижим имот собственост на ЕТ „Лъчезар Данков“ /Акт за собственост - №5 том XV рег. №10857 дело № 1390 от 2012 год./, с адрес гр. Алфатар, ул. Йордан Петров № 16. Кухнята, в която ще бъде приготвена храната е обект регистриран по Закона за храните с №2023/15.07.2014г. Осигуряването на прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и два пъти седмично десерт, се постига чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /в сила от 01.01.2005 г., Обн. ДВ. бр.70 от 10 август 2004 г., последно допълнен ДВ бр. 21 от 12.03.2021 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г., последно изменен и допълнен ДВ. бр.13 от 16 февруари 2021 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Механизмите чрез които ще се отчита мнението и обратната връзка от потребителите относно качеството на храната са: чрез попълнена информация в "дневник на крайния получател" /Приложение 2/ до 30.06.2024г., като същата се предостави на доставчика на храната; чрез директен контакт на определените длъжностни лица за удостоверяване, контрол и рекламация на доставения до крайните потребители топъл обяд. Всеки краен получател на подкрепа след 01.07.2023 г. ще попълва Формуляр за обратна връзка – Приложение 20, минимум веднъж през всеки отчетен период, чрез който ще изразява своето мнение и удовлетвореност относно качеството на предоставената му подкрепа чрез топла храна и съпътстващи мерки. Топъл обяд в размер на 847 106,40 лева / EUR 433 118,63 , за 831 работни дни, в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 434 работни дни до 30.06.2024 г. за 416 640,00 лева / EUR 213 024,65 и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 300 лица за 313 работни дни до 30.09.2025 г. за 341 796,00 лева / EUR 174 757,52 и на 290 лица за 63 работни дни от 01.10.2025 г. и EUR 1,86 на лице на ден за 21 работни дни от 01.01.2026 г. 847 106.40 758 436.00
Предоставяне на топъл обяд: Дейността включва доставяне на приготвената храна до дома на всеки един краен получател. Доставянето се извършва от избраният изпълнител ЕТ „Лъчезар Данков. Изпълнителят разполага с четирима разносвачи на храна, ангажирани в изпълнението на дейността. Приготвеният топъл обяд се доставя между 09:00 ч. и 13:00 ч., всеки работен ден, до домовете на крайните получатели. Храната се доставя със следните четири транспортни средства, отговарящи на изискванията на Закона за храните: Citroen Relay, дълга база, хладилен, регистрационен номер СС8713РВ; Citroen Berlingo, хладилен, регистрационен номер СС6670АН; Renault Kangoo, рег. номер СС1022РВ; Renault Kangoo, рег. номер СС5626АМ. Дейността се реализира при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания. Предоставянето на храната се извършва при изпълнение и спазване на всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Административни и транспортни разходи и разходи за съхранение и приготвяне на топъл обяд, определени в размер на 7 на сто от разхода за единица продукт- топъл обяд, но не повече от 59 297,45 лева / EUR 30 318,30. 59 297.45 53 090.52
Предоставяне на съпътстващи мерки: Избраният подход за реализиране на съпътстващите мерки е самостоятелен от служители на общинска администрация. Ангажираните са трима служители на общината, които на база реализирани съпътстващи мерки по предходни проекти познават много добре специфичните нужди и индивидуалните потребности на лицата от целевите групи. Конкретните нужди на целевите групи са идентифицирани. Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на проекта. Съпътстващите мерки се предоставят по формите на индивидуално или групово консултиране, както и оказване на съдействие на крайните получатели на топъл обяд. При консултирането и съдействието на крайните потребители се прилага персонален подход съобразен с индивидуалните им нужди за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.; консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др; други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на възникнали конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. За социалното приобщаване на крайните получатели, насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или недопускане на социалното им изключване, предотвратяване на кризисни ситуации, се оказва емоционална, мотивационна и психологическа съпътстваща подкрепа. Съпътстващите мерки се предоставят при зачитане на етичните принципи, човешкото достойнство и правото на независимост на потребителя, неприкосновеността на личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, равенство между мъжете и жените, дискретността. Предоставянето на съпътстващи мерки е съобразено с установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Разходи за съпътстващи мерки, определени в размер на 7 на сто от разхода за единица продукт- топъл обяд, но не повече от 59 297,45 лева (петдесет и девет хиляди двеста деветдесет и седем лева и четиридесет и пет стотинки) / EUR 30 318,30 (тридесет хиляди триста и осемнадесет евро и тридесет евроцента). 59 297.45 53 090.52
Определяне на целевите групи: Източниците на информация, които са използвани за идентифициране на нуждаещите се лица: актуална информация от кметове и кметски наместници във всички населени места от общината; налична база данни от реализирани и реализиращи се проекти и програми; налична информация от БЧК; от отворени телефонни линии; сигнали на граждани; институции и др. Община Алфатар създава необходимата организация за лицата, извън горе посочените налични бази данни, желаещи да заявят включване в проекта. Обхват целеви групи регламентирани в Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. (Наредбата) на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г.: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица; лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подкрепата се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от ДСП Силистра. Неполучен топъл обяд, може да бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата. В случаите, в които всеки от членовете на едно семейство или домакинство попада в някоя от изброените основни целеви групи, топъл обяд може да бъде предоставян на всеки един от тях. Топъл обяд се предоставя и на непълнолетни деца, когато същите попадат в някоя от изброените целеви групи и за тях не е осигурено безплатно хранене по друг ред. Броят на крайните получатели, на които ще се предоставя топъл обяд е 300 души до 30.09.2025г. включени в основен списък. От 01.10.2025г. броят на крайните получатели, на които ще се предоставя топъл обяд е 290 души. Всички останали лица, които са с потвърдена от ДСП Силистра принадлежност към съответната целева група, попадат в резервен списък за крайни получатели, на които ще се предостави топъл обяд при отпадане на лице от основния списък или при неполучен в съответния ден топъл обяд. Нуждаещи се лица могат да заявят включване в проекта през целия период на изпълнението му. Изготвена и утвърдена процедура с механизми и правила за: подбор на крайните получатели, на които ще се предоставя топъл обяд, след потвърдена принадлежност към съответната целева група от ДСП Силистра; предоставяне на приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд; недопускане на двойно финансиране. Подборът на крайните получатели на топъл обяд се извършва при спазване принципите на равни възможности и недопускане на дискриминация и равенство между половете с необходимият обективизъм и прозрачност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).