Приготвяне на топъл обяд.: Дейността предвижда осигуряване на прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт на за 50 лица за общо 729 дни при зачитане на мнението на крайните получатели на помощта. Менютата ще се изготвят на база Сборник рецепти за заведения за обществено хранене, в който са указани и количествата на влаганите продукти, за да се гарантира качеството на приготвяната храна.
Община Летница ще реализира дейността „Топъл обяд“ по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, като местна дейност по смисъла на Закона за публичните финанси, съгласно Решение 364 от Протокол №43 от 30.09.2022 г. на Общински съвет - Летница.
Община Летница разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне и разпространение на храната, включително и до домовете на крайните потребители, или на бездомни и скитащи лица за целия период на реализация на дейностите. Материалната база, в която ще се приготвя храната отговаря и е регистрирана съгласно Закона за храните. Кухнята разполага с капацитет за приготвяне на храната за броя на лицата, които ще бъдат обхванати по проекта. |
123 592.00
|
77 600.00
|
Предоставяне на топъл обяд.: Приготвената храна под формата на топъл обяд се предоставя за нуждите на нуждаещите се лица безвъзмездно.
Храната се предоставя в предварително определени пунктове, като помещенията отговарят на всички изисквания на Закона за храните. За раздаването на храната се създава организация, съответстваща на предписанията на националните здравни органи.
При възникване на непредвидени и извънаредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионални здравни органи во хода на изпълнение на проекта Община Летница ще създаде необходимата организация за доставка на храната до домовете на потребителите.
В случай на доставка до домовете на потребителите ще се използват транспортни средства, които отговарят на изискванията на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни:
-Товарен автомобил СИТРОЕН Ц15, ОВ4030АМ;
-Товарен автомобил РЕНО КЛИО, ОВ7759ВР. |
8 651.44
|
5 432.00
|
Предоставяне на съпътстващи мерки.: Съпътстващите мерки се реализират през целият период на изпълнение на договора и изцяло са съобразени със специфичните нужди на потребителите. Изразяват се в предоставяне на индивидуално и/или групово консултиране и съдействие на потребителите на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за:
- информирането им за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ +;
- ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.;
- индивидуални и групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората
- включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда;
- съвети за намаляване разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на комплексни мерки за социалното им включване. |
8 651.44
|
5 432.00
|
Определяне на целевите групи: Приоритетно топъл обяд се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са:
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. скитащи и бездомни лица;
6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-уязвимите и нуждаещи се лица,ще се използват всякакви източници на информация, ще се прилагат ясни и проследими правила и критерии за подбор на конкретните представители на целевите групи: сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др.
Принадлежността на обхванатите представители към целевите групи се потвърждава от дирекция "Социално подпомагане".
Поради спецификата на операцията дейността ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта.
Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група е необходимо да се потвърждава от дирекция "Социално подпомагане", като за целта общината ще изпраща писмо за преценка на допустимата принадлежност на кандидат-потребителите с приложен списък и сканирани заявления-декларации на същите ( приложение от Ръководство на партньорските организации за изпълнение и управление на договори) и декларации за разкриване на данъчна и осигурителна информация.
Във връзка със задължителното използване на защитен канал и начин за обмен на данни между общините и ДСП при необходимите проверки на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите, ще се представят на съответната ДСП в оригинал. |
0.00
|
0.00
|