Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving the working environment by providing good and safe working conditions for the employees of IPL Bulgaria OOD in Berkovitsa, as well as improving the environmental sustainability of the enterprise and reducing the negative environmental impacts of the organization's work. The target group of the project is 69 employees of the company, employed on an employment contract. In order to achieve the set goals, the following activities are planned:
1) Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprise. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
2) Providing collective protective equipment - improving the parameters of the microclimate in the working environment by purchasing air conditioners, improving workplace lighting, as well as purchasing ergonomic work chairs in order to improve ergonomics at work.
The planned activities and their results are in harmony with the set goals of the project proposal and procedure "Adapted working environment".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Ай Пи Ел България ООД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. Компанията осъзнава влиянието на текстилната индустрия върху околната среда, поради което се стреми да минимизира ефекта от своята дейност чрез използването на качествени материали, при минимален отпадък, редуциране на влаганите първични и вторични ресурси, както и инвестиции в оборудване, оптимизиращо производството и водещо до подобряване на енергийната и ресурсна ефективност. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне Ай Пи Ел България ООД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат всички заети на трудов договор лица в предприятието в гр. Берковица (69 служители към момента на кандидатстване – персонал, ангажиран с производството), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране. 13 110.00 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на персонала чрез осигуряване на някои колективни предпазни средства за служителите в предприятието в гр. Берковица. Шивашкият цех е с площ от близо 1140 кв. м., а таванът е висок около 3 м. В това помещение работят всички 69 служители, назначени на трудов договор в гр. Берковица. В момента климатизацията се осъществява посредством чилър. Сградата е строена през 2009-2010 г. като е предвидена за ползване от голяма верига супермаркети, след което веригата се отказва да открие магазин в Берковица и впоследствие Ай Пи Ел придобива сградата през 2012 г. Проблемите по отношение на микроклимата в момента са следните: 1. Сградата е придобита заедно с чилъра, а той е проектиран да климатизира магазин, а не производствено шивашко помещение. 2. Самият чилър е амортизиран, тъй като е на повече от 13 години, работи на 50% от капацитета си, компресорът му работи изключително неефективно и като цяло полезният живот на тази система е изчерпан. Описаните проблеми водят до влошаване на микроклимата както през лятото, така и през зимата. Направените замервания от акредитиран орган в помещението през студения сезон са в диапазона 17 – 18.5°C за различните работни места, което е под нормата или на границата на нормата при лек физически труд. През лятото ситуацията е по-тежка, тъй като част от работните места са свързани с използването на парогенератори и гладачни маси, което в най-горещите месеци повишава допълнително температурата, а чилърът не може да охлади ефективно помещението, тъй като при проектирането на инсталацията е пресмятано, че тя ще охлажда супермаркет, в който има хладилни витрини, няма непрестанно голям брой хора и няма допълнителни източници на топлина. През последното лято имаше продължителни тежки горещини, при което температурата в цеха достигаше често максимално граничната стойност от 28 градуса, а в някои случаи я превишаваше. Подобни температури са предпоставка за по-лесна умора и се отразяват негативно на цялостния тонус и здравословен статус на служителите. В тази ситуация бяхме принудени да правим реорганизация, да се прекъсва смяната, да се работи с различно работно време (когато температурите са по-нормални), да се пускат работниците в принудителни почивки, а това се отрази негативно на целия работен процес и респективно, на самото предприятие. Дори при температура от 28 градуса, което е максималната допустима гранична стойност, съгласно законодателството, не е коректно от страна на работодателя да вменява на гладачките да гладят, тъй като процесът генерира допълнително топлина, а това създава риск от различни опасни състояния, причинени от топлината. Поради описаните проблеми и рискове, ръководството планира закупуването на колективни предпазни средства за подобряване на микроклимата (8 бр. хипер инвенторни климатици тип сплит всеки с 1 вътрешно и 1 външно тяло), с които да се постигне оптимална температура в работното помещение. Тази мярка е заложена и в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Очаква се в резултат на закупуването на новите климатици работната среда за всички 69 служители, работещи в цеха (шивачи, гладачи, технически персонал, бригадири, отговорници за качеството и др. спомагателен производствен персонал) да се подобри значително и микроклиматът да е в установените норми както през летните, така и през зимните месеци. Планираните климатици кореспондират на размера на помещението и по предварителни изчисления от компетентни лица биха били достатъчни за постигане на оптимална температура за работа. Поправянето на съществуващата инсталация би било сложно и свързано с големи разходи, поради което считаме, че поставянето на климатици е по-удачният и разумен вариант. 115 134.72 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ (продължение): Друг текущ проблем е осветеността на работните места. Осветеността е важен фактор за работата на служителите със следните длъжности: Машинен оператор шиене на облекла (16 човека), ОПЕР.ШЕВНА М-НА (13 човека), ШИВАЧ МЪЖКО ДАМСКО ОБЛЕКЛО (11 човека), Работник спомагателни шивашки дейности (3 човека) и Гладач (12 човека). При извършване на служебните си задължения служителите на изброените позиции трябва да имат много добра видимост и осветеност към детайлите на платовете/облеклата, тъй като работата им изисква да се взират продължително време в конкретни детайли, а при недобра осветеност това напряга очите и води до преуморяването им, а оттам може да доведе и други усложнения и заболявания. Друг риск при недостатъчна осветеност е механично нараняване при шивачите или изгаряне при гладачите. Осветлението в шивашкия цех е адекватно и достатъчно силно за помещението, но както вече бе споменато, таваните са високи, местата на лампите са проектирани за супермаркет и наличната изкуствената светлина се оказва недостатъчна за нормално извършване на служебните задължения на служителите, заети на изброените длъжности (общо 55 работника). Последното замерване на осветеността от акредитирана лаборатория за съответните работни места показва определени несъответствия спрямо установените норми. Поради тази причина във връзка с подобряване на осветеността на работните места в рамките на проекта се предвижда да се осигурят колективни средства за защита чрез осигуряване на допълнителни мобилни лампи с възможност за насочване, които да се поставят на всяко работно място за съответните длъжности с цел предпазване на зрението на служителите и предотвратяване на рискове от механични наранявания. Тази мярка е предписана и в приложената програма за минимизиране на риска. Осигуряването на локални лампи ще доведе до възможност за по-бърза и лесна концентрация на работниците, ще сведе до минимум създаването на сенки при работа, а това ще доведе до намаляване на напрежението в очите и оттам - до намаляване на цялостната умора. При последната инспекция на работните столове на служителите (на длъжности Машинен оператор шиене на облекла - 16 човека, ОПЕР.ШЕВНА М-НА - 13 човека, ШИВАЧ МЪЖКО ДАМСКО ОБЛЕКЛО - 11 човека, Работник спомагателни шивашки дейности - 3 ч., Технолог 1 ч., Технолог облекло - 1 ч., Оценител облекла - 2 ч., Контрольор качество - 1 ч., Окачествител - 2 ч.) бе установено, че работните им столове са амортизирани, голяма част са повредени и като цяло са загубили своята ергономичност и не са подходящи за ежедневна работа в продължителна седяща поза. Това създава риск от схващания, изкривявания и други проблеми, свързани с опорно-двигателния апарат, тъй като работата на тези служители изисква продължително седене на стол в конкретна поза. Поради тази причина се предвижда закупуването на нови ергономични работни столове за служителите на посочените длъжности, които са общо 50 работника. Осигуряването на ергономични столове ще има положителен ефект върху здравословния статус на служителите, ще предотврати рисковете от схващания и проблеми с опорно-двигателния апарат, както и ще доведе до намаляване на цялостната умора на организма. Ай Пи Ел е един от най-големите работодатели в гр. Берковица. Районът е беден, набирането на служители е трудно, а един от главните фактори за задържането им на работа и създаването на устойчиви работни места, е осигуряването на оптимални и здравословни условия на работа, при които те да се чувстват добре. Осигуряването на изброените колективни предпазни средства има за цел именно да допринесе за това и да подобри здравния статус на служителите. Етапите на изпълнение на дейността са следните: - Подготовка, провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана за закупуване на предвиденото оборудване и сключване на договор с класирания на 1во място кандидат – от 1 до 5 м. вкл.; - Закупуване, доставка и монтаж на климатиците, закупуване и доставка на столове и лампи – от 6 до 9 м. вкл. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).