Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Лидер Строй Монтаж ООД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда.
При реализацията на инвестиционни проекти и осъществяване на производствената дейност се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др.
Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента.
Целта на дейността е да се подпомогне Лидер Строй Монтаж ООД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места.
Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат 97 заети на трудов договор лица в предприятието в гр. Павликени към момента на кандидатстване. Към момента на кандидатстване наетите във фирмата са повече, но това е поради временна висока натовареност, поради което желаем да планираме като целева група служителите, които възприемаме като сигурна целева група в дългосрочен план.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл.
Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл.
Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл.
Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране. |
14 550.00
|
0.00
|
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да бъдат осигурени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за работниците, пряко заети в производствената/строителната дейност на дружеството.
Работодателят е осигурил съответствие с минималните изисквания относно личните предпазни средства съгласно ЗЗБУТ и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Чрез изпълнението на тази дейност ще бъдат осигурени по-ефективни и функционални лични предпазни средства и специално работно облекло, като по такъв начин работодателят ще реализира по-високи изисквания от нормативно установените и по-добро ниво на предпазване на работещите.
Ще бъдат закупени ЛПС и СРО, съгласно Приложение V – Информация за ЛПС.
Целева група в рамките на дейността са 87 бр. служители в гр. Павликени, за които е предвидено са се закупят ЛПС и СРО. Длъжностите на служителите и техният брой е както следва:
Заварчик - 6 бр.
Монтажник - 20 бр.
Кофражист - 2 бр.
Машинист еднокофов багер - 4 бр.
Монтажник окачени тавани - 6 бр.
Кранист - 1 бр.
Общ работник строителство - 36 бр.
Техник строителство и архитектура - 4 бр.
Работник подови облицовки и настилки - 2 бр.
Машинист на валяк - 1 бр.
Арматурист - 4 бр.
Общ работник - 1 бр.
Предвидени за закупуване са специално работно облекло за заварчици, работни обувки, заваръчни и работни ръкавици, работни каски, заваръчни шлемове (маски), специално работно облекло - лятно и зимно (яке, полугащеризон, работни ръкавици), сбруя. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще осигуряват по-висока степен на защита на служителите (съгласно приложено Приложение V). Ново по вид ЛПС е сбруята, която ще подобри защитата при работа на височина, която до този момент е осигурявана само чрез колективни предпазни средства, а напоследък компанията изпълнява по-сложни и мащабни проекти, при които е необходимо по-добро осигуряване при височинна работа. На практика ново защитно облекло е и лятното предпазно облекло като неговата употреба се налага, поради риска от охлузвания или нараняване на коленете при работа и осигурява специализирана защита от течение през лятото. Изпълняваните обекти в момента са по-мащабни, високи и сложни, което поражда тези рискове.
Характеристиките на специалното работно облекло и ЛПС, предназначението, начина на използване и срокът за износване, са указани в Списъка на работните места и видовете работа, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло.
Етапи на изпълнение на дейността:
-Подготовка за избор на изпълнител, избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител: от 1-2 м.
-Доставка и раздаване на ЛПС и СРО на целевата група: 4 месец
- Последващо раздаване на СРО и ЛПС за ползване в установените срокове и по установения ред - до 18 м. вкл.
За следните ЛПС и СРО са предвидени за закупуване повече от 1 бройка, които ще бъдат амортизирани в рамките на проекта и съответно няма да е налице закупуване на резервни бройки:
специално работно облекло за заварчици - 2 бр. на работник (срок за износване е 6 м.)
работни обувки - 2 бр. на работник (срок за износване е 6 м.)
заваръчни ръкавици - 2 бр. на работник (срок за износване е 6 м.)
работни ръкавици - 14 бр. на работник (срок за износване е 1 м.)
работни каски - 2 бр. на работник (срок за износване е 7 м.)
специално работно облекло - лятно и зимно (яке, полугащеризон) - 1 бр. лятно и 1 бр. зимно на работник (срок за износване е 6 м.)
сбруя - 2 бр. на работник (срок за износване е 6 м.)
По този начин при приключване на проекта (в края на 18 м.) и отчитайки времето за провеждане на процедура за избор на изпълнител и доставката на ПЛС и СРО, към края на проекта всички ЛПС и СРО ще са износени и няма да се ползват резервни бройки след изтичане на проекта.
Цените на СРО и ЛПС, които се предвижда да бъдат закупени, са определени на база на оферти на потенциални доставчици. |
112 288.99
|
0.00
|
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основна цел на дейността е подобряването на качеството на работното място за служителите на Лидер Строй Монтаж, техния здравен статус и удовлетвореност чрез осигуряването на подходящи места за краткотраен отдих.
Целева група на дейността са 87 служители във фирмата, чиито работни ангажименти включват работа на строителни обекти, изпълнявани от компанията, а именно:
Заварчик - 6 бр.
Монтажник - 20 бр.
Кофражист - 2 бр.
Машинист еднокофов багер - 4 бр.
Монтажник окачени тавани - 6 бр.
Кранист - 1 бр.
Общ работник строителство - 36 бр.
Техник строителство и архитектура - 4 бр.
Работник подови облицовки и настилки - 2 бр.
Машинист на валяк - 1 бр.
Арматурист - 4 бр.
Общ работник - 1 бр.
Към момента на кандидатстване наетите във фирмата на някои от изброените длъжности са повече, но това е поради временна висока натовареност, поради което желаем да планираме като целева група служителите, които възприемаме като сигурна целева група в дългосрочен план.
Към момента фирмата разполага с 6 фургона, предназначени за краткотраен отдих на служителите, работещи на строителните обекти. В същото време обаче обектите, които се изпълняват едновременно и постоянно, са от порядъка на 15 като варират според заетостта и поръчките. В момента наличните 6 фургона се разполагат приоритетно съобразно различни критерии като например на местата, където обектите са по-големи и съответно работят повече хора или на местата, където строежът не е в напреднала фаза и съответно през зимата условията на тези обекти са по-сурови и т.н. В момента служителите, работещи на обекти, където няма фургон за отдих, почиват на самия обект или в кафенета в близост до обектите ако климатичните условия са по-сурови.
Считаме, че закупуването на 8 бр. контейнери ще реши описаните проблеми като по този начин ще се осигурят места за краткотраен отдих за всички служители. Предвидено е контейнерите да са с размери, позволяващи транспортирането им до обектите (2,40 на 6м.) като е предвидено 4 от контейнерите да са с едно помещение и 4 да са с 2 помещения (поради различната големина на обектите и потребностите на служителите).
За всеки контейнер е предвидено следното обзавеждане:
- 2 маси с 8 стола (2 комплекта маси с 4 стола), където работниците да почиват и да се хранят, като масите и столовете следва да са с метални крака, за да са по-устойчиви при транспортиране.
- 4 бр. метални шкафчета (гардероби), където работниците да оставят работното си облекло докато извършват краткотрайния си отдих, да оставят храната и напитките, които си носят, както и други лични вещи.
- 1 бр. конвекторна печка за отопление през студените месеци.
Кандидатът е запознат със задължението си да не разполага контейнерите на територията на обекти в Югозападен район на планиране. Като цяло фирмата изпълнява строителни обекти на територията на Северна България и по-конкретно Северна Централна и Североизточна България и не работи в Югозападна България.
Ако не са разположени на обект, който се намира извън ЮЗРП, то те ще бъдат разположени в базата на фирмата в гр. Павликени, където е и мястото на изпълнение на проекта.
Етапите на изпълнение на дейността са следните:
- Подготовка за провеждане, провеждане на процедура за избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител – от 1 до 4 месец вкл. (публична покана);
- Изработка и доставка на контейнерите, както и доставка на оборудването за тях – от 5 до 7 м. вкл.; |
61 320.72
|
0.00
|
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на персонала чрез подобряване на микроклимата в производствения цех в гр. Павликени, където се произвеждат металните конструкции, които впоследствие се влагат като материал в обектите, изпълнявани от Лидер Строй Монтаж. В цеха работят служители, изпълняващи следните длъжности – заварчици, монтажници и общи работници. По принцип служителите, заети на тези позиции се ротират непрекъснато в зависимост от натовареността на фирмата. Когато има повече работа на обекти, те се изпращат на обектите. Когато има повече работа в производството на метални конструкции, те се ангажират в производството. Поради тази причина в цеха на практика работят по различно време всички заети на посочените длъжности, а именно:
Заварчик - 6 бр.
Монтажник - 20 бр.
Общ работник строителство - 36 бр.
Общ работник - 1 бр.
Поради тази причина целева група в рамките на дейността са всички 63 служители на посочените длъжности, чиито служебни задължения включват работа в цеха.
Към момента на кандидатстване наетите във фирмата на някои от изброените длъжности са повече, но това е поради временна висока натовареност, поради което желаем да планираме като целева група служителите, които възприемаме като сигурна целева група в дългосрочен план.
Производственият цех е голям, с площ 3009 м2. Поради размерите си не се отоплява или климатизира. В момента съществува проблем с микроклимата в цеха, тъй като последните измервания показват, че през студените месеци температурите падат под нормите и са в порядъка 16.4 – 17.5 градуса. Това се дължи на компроментираната дограма, която е метална (винкелна) с едно стъкло. Самата дограма пропуска въздух и студ, стъклата се чупят често, не може да се подменят веднага, а всичко това кумулативно влошава микроклимата в цеха и доближава температурите до тези на околната среда. В допълнение, пропускането на въздух от различни прозорци води до създаване на въздушно течение, а това води до риск от отключване на редица респираторни и други заболявания, поради пренасяне на прах и химични агенти от дейностите по заваряване.
Поради тази причина в рамките на проектното предложение се планира подмяна на част от съществуващата дограма с алуминиева дограма като колективно предпазно средство, което ще допринесе за подобряване на микроклимата и повишаване на температурите вътре в цеха през зимата.
Предвижда се подмяна на счупена дограма и прозорци на фасадата откъм входа на цеха (30.6 м2), както и на северната фасада на цеха (183.6 м2). Това ще подобри значително микроклимата за служители, осъществяващи своята работа в цеха при производството на метални конструкции.
Етапите на изпълнение на дейността са следните:
- Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за извършване на СМР (подмяна на счупена дограма) и сключване на договор с класирания на 1во място кандидат – от 1 до 5 м. вкл.;
- Доставка и монтаж на дограмата – от 6 до 11 м. вкл.; |
28 356.29
|
0.00
|