Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 363 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"JAMBO" Ltd. is a company specialized in the repair of machines and equipment with general and special purpose and in the production of hydraulic pumps and motors.
The general objective of the project is:To meet the new challenges facing the candidate enterprise, related to the implementation of the transition and the adaptation of the working environment to a climate-neutral economy and changing work models and to improve the healthy and safe working environment and the social microclimate through the provided grant-in-aid under the procedure. The project will be implemented through the following complex of interrelated activities leading to the achievement of the general and specific project goals and set results:
1: Development and implementation of "green" models of labor organization. Preparation of"green"maps.Training-as a result, "green" models of organization of work processes will be introduced,which are related to increasing resource efficiency/reducing the impact on the environment/increasing the sustainability of the offered products.
2: Provision of collective protective equipment related to the improvement of working conditions–as a result,working conditions will be improved and the health and safety of workers will be increased as a key factor for sustainable working conditions through the provision of CPE.
3: Provision of social benefits-as a result of which the social climate will improve and adaptation to changes in the working environment will be supported.

During the implementation of the project, the following activities will also be performed:
4: Organization and management-as a result,effective organization and legality of the implementation of the project are ensured;
5: Visibility, transparency and communication resulting in ensured visibility, transparency and communication in accordance with applicable conditions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието и нуждите на заетите лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 8 600.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата проектна цел. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА:Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните в Оценката на риска опасности и рискове от: 1)Неспазване на ергономичните принципи:Дружеството е осигурило на служителите,за които е присъщо да работят с видеодисплеи,столове,които обаче са морално остарели и напълно амортизирани,основните им механизми за износени, компроментирани и се повреждат и чупят често.В резултат,наличните офис столове водят до неестествени/неправилни/принудителни пози,които от своя страна водят до статично напрежение на крайниците, до физическо натоварване и до увреждане на мускулно-скелетната система при ползването им, респ.водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи. Изложеното налага подмяна на наличните морално остарели офис столове с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазването на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. 2) Риск от Увреждане на дихателните пътища от метален прах,вредни пушеци и аерозоли в Цех металорежещи машини и Хидравличен цех: В рамките на производството, в едно преградено помещение, са обособени Цех металорежещи машини и Хидравличен цех. В техните рамки са обособени работните места на заетите лица на длъжност: техник-механик хидро и пневмотехника (3 з.л.), технолог хидро и пневмотехника (1 з.л.),монтьор корабно оборудване (5 з.л.), инж.хидравлични и пневматични машини(1з.л.).В рамките на тези цехове се извършват различни производствени операции и процеси по обработка на метали,вкл. дейности по заваряване на детайли,полиране,шлайфане и др., които водят до отделяне на дим от заваряване, прах, вредни пушеци и аерозоли. Към момента Кандидатът е осигурил обща вентилационна система, но не разполага с локална аспирация при източника на замърсяване. Изложеното налага закупуването на мобилна аспирационна система с цел осигуряване на ЗБУТ и подобряване на здравния и професионален статус на з.л. 3) Риск от задушаване с въглероден двуокис при работа в затворени пространства: Служителите, които осъществяват дейности, свързани с инспекция и поддръжка на противопожарни системи на кораби (Инженер поддръжка (6 з.л.), Отговорник Специалист, техническа поддръжка (5 з.л.)) е необходимо да влязат помещението, в което е позиционирана противопожарната системата за защита на кораба с въглероден двуокис (СО2), като в това помещение са разположени голям брой бутилки под налягане с CO2 (броят им варира в зависимост от големината и вида на кораба и системата му и е между 50-500 бутилки). Служителите на Кандидата инспектират бутилките и противопожарната система на място в група от 4 човека, като понякога се налага демонтаж на бутилките с цел пренасянето им и провеждане на хидростатични изпитвания в рамките на производствената база на Кандидата.СО2 е силно задушаващ газ без цвят и без мирис.Това води до сериозна опасност за задушаване на служителите при наличие на изтичане на газ, тъй като те работят в помещение на самия кораб-затворено пространство.В този смисъл-от изключителна важност е своевременната детекция/идентифициране за наличие на изтичане на газ в помещението, за да се предотврати рискът за здравето и живота на заетите лица. Към настоящия момент, защитата на служителите е организирана посредством специално работно облекло – защитни костюми с подаване на кислород, но не са налице средства за установяване наличието на изтичане на газ в затвореното помещение, в което се работи. Също така – с превес при осигуряване на ЗБУТ са КПС С оглед на изложеното и с оглед на идентифицирания риск, необходимо е осигуряването на колективни предпазни средства. 48 700.00 0.00
Дейност 3 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:Целта на дейността е да се подобри социалният климат в предприятието посредством осигуряване на социални придобивки за работещите, свързана е пряко с постигане на Специфична цел 3 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на заетите лица.ФРТП е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на ЗБУТ.Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите.Умората е нормално,физиологично,обратимо състояние,предизвикано от интензивна или продължителна работа, като се характеризира с временно понижение на работоспособността,при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява,броят на грешките се увеличава.Наред с това,в организма на работещия се установяват различни функционални изменения.В зависимост от характера на извършваната работа,умората може да е физическа,умствена,нервно-двигателна,нервно-сензорна,емоционална,психична и др. Напълно естествено явление след продължителна трудова дейност е да настъпят промени в нервната,сърдечно-съдовата и др. системи,които се установяват чрез субективни и обективни показатели.Характерно за всички тях е,че определяните изменения са в границите на физиологичните норми и след приключване на работата възстановяват изходните си стойности. Към момента в предприятието няма осигурени социални придобивки.Заетите лица упражняват почивките си, респ. се хранят или на работните си места, или извън сградата на предприятието,което не винаги е възможно в зависимост от метеорологичните условия. Изложеното компроментира ефективността и ефикасността на почивката на персонала и съответно обосновава необходимостта от реализацията на дейността, свързана пряко с подобряване на социалния климат посредством осигуряване на социални придобивки в съответствие с промените и тенденциите в пазара на труда - помещение за отдих, хранене и почивка. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ: С оглед на идентифицираните потребности и изложената необходимост от реализация на дейността,предвидено е осигуряване на социални придобивки, вкл. закупуване на оборудване и обзавеждане, необходимо за помещение за отдих, хранене и почивка (ОХП) на заетите лица. Кандидатът осъществява икономическата си дейност в рамките на собствена производствена база, в рамките на която е налице помещение с площ 76,24 кв.м. с прилежаща на него тераса (30,9 кв.м.), което е подходящо за целите на обособяването му като помещение за отдих, хранене и почивка. В рамките на дейността е предвидено е закупуването на следното оборудване и обзавеждане, необходимо за обособяването на напълно функционално помещение за отдих, хранене и почивка: 45 209.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ.ЕТАПИ:С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове и проблеми на целевата група,предвидена е реализацията на: 1)Мярка 1: Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС: Ергономичен офис стол – 12 бр.-свързани с осигуряване на ергономия при работа,предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система и предназначени за служителите,за които е присъща работа с видеодисплей на длъжности както следва. Ергономичните офис столове са предназначени за заети, вкл. самостоятелно заети лица на длъжности, за които е присъща работата с видеодисплеи. По отношение на планираните за закупуване ергономични офис столове за служителите ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от прил. № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, в който смисъл е и разпоредбата на точка 1.2 на Приложение № 1 към Нормите, съгл. която столовете трябва да имат подходящи размери и устройство,което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. 2) Мярка 2:Осигуряване на защита от метален прах,вредни пушеци и аерозоли в производството, свързана с осигуряване на КПС:Планирано е закупуването на 1 бр. мобилна аспирационна система, предназначена за аспириране и филтриране на заваръчни газове и финни прахови частици от източника на замърсяване, която система предотвратява натрупването на дим от заваряване чрез аспириране и филтриране на замърсения въздух и поддържат концентрацията на заваръчния дим в норми под максимално допустимите.Планираната за закупуване система е приложима при извършваните в производството на Кандидата процеси по заваряване, полиране, шлайфане, довършителни работи и др. Закупуването й е планирано в съответствие с потребностите на целевата група и техните проблеми, респ. с предписаната за реализация мярка във връзка идентифицирания риск от Увреждане на дихателните пътища от метален прах,вредни пушеци и аерозоли в Цех металорежещи машини и Хидравличен цех: 3) Мярка 3:Осигуряване на защита от задушаване с въглероден двуокис при работа в затворени пространства, свързана с осигуряване на КПС:преносим газанализатор–4 бр.КПС са планирани за закупуване с оглед елиминиране на съществуващия риск за здравето и живота на лицата, заети с инспекция и поддръжка на противопожарни корабни системи и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за своевременна детекция за наличие на изтичане на газ в помещението,в което се работи. Броят на планираните за закупуване газанализатори е съобразен с броя на заетите лица,формиращи 1 работна група,за които заети лица е присъщ изложения риск, както и с капацитета и обхвата им с оглед на големината на помещенията, в рамките на които е обособена противопожарната система на обслужваните кораби.Посредством КПС ще се осигури ефективна защита на здравето и живота на служителите, участващи в инспекцията и поддръжката на противопожарни системи на кораби, ще се подобрят ЗБУТ и професионалния им и здравен статус. Етапи на изпълнение, изложени в логическа последователност: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители 2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките. 3. Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигуряване на КПС, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на з.л. 0.00 0.00
Дейност 3 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): -кухненско обзавеждане-1 комплект, съставен от кухненски шкафове горен ред и долен ред, термоплот с термогръб и водобранна лайсна и колонен шкаф с брой и предназначение, съобразени както с предназначението на помещението, така и с неговите размери и с броя на заетите лица, които ще го ползват - кухненското обзавеждане ще осигури необходимите предпоставки за съхранение на посуда - чинии, прибори за хранене, чаши и др. съдове, както и за поставяне, съхранение и използване от служителите на планираното за закупуване оборудване и е абсолютно необходимо за обзавеждането на помещението; -маса за хранене-7 броя-планирано е закупуване на шест-местни маси, които са необходими с оглед осигуряване на предпоставки за почивка/отдих и за хранене на персонала. Броят на масите е съобразен с броя на заетите лица-целева група на проекта. - стол за хранене - 43 броя - планирано е закупуване на столове-трапезарни, които са необходими с оглед осигуряване на предпоставки за почивка/отдих и за хранене на персонала. Броят на столовете е съобразен с броя лицата-целева група на проекта и дейността. - комплект мивка и смесител - 1 брой - необходими за осигуряване на присъщи за помещението санитарно-хигиенни условия; - диван - ъглов - 1 брой - необходим за осигуряване на условия за ефективни почивка и отдих на персонала - пуф за сядане - 3 броя - необходими за осигуряване на условия за ефективни почивка и отдих на персонала - двоен котлон - 1 брой - необходим за осигуряване на необходимите предпоставки за подгряване на храни/напитки, респ. за приготвяне на такива; - фурна - 1 брой - необходима за осигуряване на необходимите предпоставки за подгряване на храни, респ. за приготвяне на храни; - абсорбатор - 1 брой - необходим за отвеждане на миризмата и влагата/парата, отделяни в процеса на приготвяне на храни и напитки; - телевизор - 1 брой - необходим за осигуряване на необходимите предпоставки за отдих на персонала посредством гледане на телевизионни информационни, новинарски и развлекателни предавания, музикални канали и пр. - съдомиялна машина - 1 брой - за осигуряване на необходимите предпоставки за измиване на посуда (чинии, чаши, прибори), използвани от заетите лица при упражняване на техните почивки и при хранене, както и предвид големия брой на заетите в предприятието лица, който не позволява осигуряване на необходимото време за самостоятелно измиване от всяко едно от заетите лица на използваните от него чинии, чаши и прибори в рамките на утвърденото време за почивка . ЕТАПИТЕ на изпълнение на дейността, изложени в логическа последователност,са: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планираните за закупуване в рамките на дейността обзавеждане и оборудване - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ. 2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението. 3. Закупуване на обзавеждане и оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигуряване на социални придобивки на заетите лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).