Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

MANCHEVI EOOD is a manufacturing company founded in Petrich. Currently, 71 people work in the company.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 14 400.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: ергономични офис столове - 4 бр. регулируеми бюра - 4 бр. ергономични работни столове - 64 бр КОЛОННИ КЛИМАТИЦИ - 10 бр. КЛИМАТИК 24ка - 1 бр КЛИМАТИК 16ка- 1 бр КЛИМАТИК 13ка- 1 бр КЛИМАТИК 12ка- 1 бр Пречиствател за въздух - 6 бр. Целевата група са следните служители, заети в производството и в администрацията: счетоводител-1бр главен счетоводител-1бр Електротехник промишлено предприятие-1бр Икономист организация на производството-1бр Машинен оператор преса за гладене-6бр Машинен оператор шиене-37бр Механик промишлено оборудване-1бр Обслужващ работник промишлено производство-5бр ОКАЧЕСТВИТЕЛ-3бр Окачествител продукти (без храни и напитки)-3бр Опаковач-4бр Пазач-портиер-3бр ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО-3бр управител преработваща промишленост-1бр Шофьор автобус-1бр управител-1бр Към момента служителите стоят на обикновени офис столове и използват стандартни, обикновени бюра. По предпосание на СТМ ръководството възнамерява да осигури на всички свои служители, както администрация, така и в производството, регулируеми бюра и столове, които ще могат да се регилират за вски служител индивидуално спрямо техния ръст, позиция на тялото и работна стойка. Служителите в дружеството извършват своите задължения седнали, което налага осигуряването на удобни и комфортни работни места с грижа за тяхното здраве и благосъстояние, избягване на схващания, болки, изкривавания и оплаквания. ергономични офис столове - 4 бр. и регулируеми бюра - 4 бр. ще бъдат закупени за следните служители: счетоводител-1 бр,главен счетоводител-1бр,Икономист организация на производството-1бр,управител-1бр ергономични работни столове - 64 бр са предвидени за следните длъжности, заети в произодството: Електротехник промишлено предприятие-1бр,Машинен оператор преса за гладене-6бр,Машинен оператор шиене-37бр,Механик промишлено оборудване-1бр,Обслужващ работник промишлено производство-5бр,ОКАЧЕСТВИТЕЛ-3бр,Окачествител продукти (без храни и напитки)-3бр,Опаковач-4бр,ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО-3бр,управител преработваща промишленост-1бр По предписание на СТМ с цел постигане на благоприятен микроклимат, превенция от прегряване през летния сезон, както и отопление на помещенията в дружеството през зимния сезон, тъй като в момента само в единия административен офис има климатик, който е неефективен, а в производствените помещения няма такова оборудване, то ръководството реши да закупи следните климатици: 128 071.46 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на СТАЯ ЗА ХРАНЕНЕ И СТАЯ ЗА ОТДИХ. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: стол-72бр маса-20бр хладилник-1бр скара-2бр кафемашина-3бр Фурна -2бр Машина за сандвичи -4бр кресло-2бр Телевизор-1бр. Целевата група по настоящата дейност за всички лица, заети в дружеството, които възлизат на 72 души, както следва: счетоводител-1 главен счетоводител-1 Електротехник промишлено предприятие-1 Икономист организация на производството-1 Машинен оператор преса за гладене-6 Машинен оператор шиене-37 Механик промишлено оборудване-1 Обслужващ работник промишлено производство-5 ОКАЧЕСТВИТЕЛ-3 Окачествител продукти (без храни и напитки) -3 Опаковач-4 Пазач-портиер-3 ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО-3 управител преработваща промишленост-1 Шофьор автобус-1 управител-1 45 232.25 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : ...продължение на част 1 от Дейност 4: КОЛОННИ КЛИМАТИЦИ - 10 бр. - 1 колонен климатик ще бъде поставен в зона/стая за хранене, която ще бъде създадена по настоящата процедура, за малкия производствен цех, който възлиза на 300 кв.м са предвидени два колонни климатика, за горния цех, който възлиза на 800 кв.м. са предвидени 7 броя климатици. КЛИМАТИК 24ка - 1 бр - за единия офис, в който се помещат управител, гл.счетоводител и Икономист организация на производството. Към момента климатика, който е инсталиран там е стар и неефективен, не може да осигури постоянна температура нито през летния,нито през зимния сезон,затова ще бъде заменен с нов, високоефективен. КЛИМАТИК 16ка- 1 бр - за офиса, в който е счетоводителя - в момента там няма осигурен климатик, служителя се отопля с духалка. КЛИМАТИК 13ка- 1 бр - за офиса, който се помещава от механик промишлено оборудване - в момента там няма осигурен климатик, служителя се отопля с духалка. КЛИМАТИК 12ка- 1 бр - за стаичката/кабината на пазачите, които са трима и са на смени - в момента там няма осигурен климатик, служителя се отопля с духалка. Климатиците са съобразени с броя служители и квадратурата на помещенията. По предписание на СТМ дружеството взе решение да предприеме мерки и относно осигуряване пречистването/вентилацията на въздуха в работните помещения като за тази цел залага в настоящото проектно предложение закупуване на пречистватели за въздух - 6 бр. , които ще бъдат разположени по следния начин - 2 броя в малкото шивашко помещение и 4 броя в голямото шивашко помещение. Служителите, към които е насочено това колективно предпазно средство, са: Електротехник промишлено предприятие-1бр,Машинен оператор преса за гладене-6бр,Машинен оператор шиене-37бр,Механик промишлено оборудване-1бр,Обслужващ работник промишлено производство-5бр,ОКАЧЕСТВИТЕЛ-3бр,Окачествител продукти (без храни и напитки)-3бр,Опаковач-4бр,ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО-3бр,управител преработваща промишленост-1бр РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА: По предписание на СТМ с цел подобряване на микроклимата на работното място е предвидено монтирането на окачен таван в производственото помещение - малкия шивашки цех, който е 300 кв.м. Това ще подобри поддържането на постоянна температура както през студения,така и през топлия период. Също така, с цел грижа за очите на служителите и по препоръка на СТМ ще бъдат сменени осветителните тела в двата цеха. Целта е осигуряване на светлина, близка до ествествената, която няма да напряга и натоварва очите.Светлината в момента е изкуствена, слаба и служителите в производствените помещения често се оплакват от главоболие и болки в очите. Средните цени на КПС на база направеното пазарно проучане и събраните съпоставими екранни разпечатки са както следва: ергономични офис столове - 4 бр. със средна цена за бр без ДДС 1524,16 лв регулируеми бюра - 4 бр. със средна цена за бр без ДДС 995,41 лв ергономични работни столове - 64 бр - със средна цена за бр без ДДС 207.50 лв КОЛОННИ КЛИМАТИЦИ - 10 бр. - със средна цена за бр без ДДС 5207,50 лв КЛИМАТИК 24ка - 1 бр - със средна цена за бр без ДДС 2878,75 лв КЛИМАТИК 16ка- 1 бр - със средна цена за бр без ДДС 1806,25 лв КЛИМАТИК 13ка- 1 бр - със средна цена за бр без ДДС 1780,42 лв КЛИМАТИК 12ка- 1 бр - със средна цена за бр без ДДС 2853,75 лв Пречиствател за въздух - 6 бр. - със средна цена за бр без ДДС 2082,50 лв окачен таван 300 кв. м -малък шивашки цех - със средна цена за бр без ДДС 75,50 лв лед осветителни тела 60W- със средна цена за бр без ДДС 40,87 лв В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 0.00 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ : ...продължение на част 1 от Дейност 5: Към мометна в дружеството няма обособено място със създадени условия, където служителите могат да седнат и да се нахранят. Времето за почивка, хранене и презареждане е от изключително голямо значение за продуктивността на служилите. Именно поради тази причина, ръководството взе решение да обособи едно от помещенията, като закупи основните и най-важни неща, които ще създадат условия за хранене и отдих. За тази цел бройките на масите и столовете са изцяло съобразени с броя заети лица в дружеството. Отделно на това ел. уредите ще създадат условия на служителите да си сготвят, притоплят обяда си, да си приготвят бърз обяд като сандвид, например, с помощта на машината за сандвичи. А благодарение на кафемашините, ще могат да се радват на топло и безплатно кафе. Бройките са изцяло съобразени с числеността на персоната, закупуването на повече бройки от някои артикули е предвид факта, че персоната е много лица и ако са по единични бройки, ще има голямо струпване/изчакване на въпросния уред, което пък от своя страна ще ограничи оставащото им време за хранене/почивка. Отделно на това, в друго от помещенията, ръководството възнамерява да разположи две кресла и телевизор, което ще бъда кърче за отдих, където ще могат да седнат и да си изпият кафето на спокойствие или просто да погледат телевизия, за да се откъснат в почивката си от работата и напрежението. Това ще подобри цялостното им психическо състояние и ще повиши удовлетвореността им. Социалните придобивки осигуряват пространство за служителите да се отпуснат и да си вземат почивки, като помагат за намаляване на нивата на стрес. Чрез почивките и развлекателните дейности ще се подобряват психическото благополучие и цялостното удовлетворение от работата.Социалните придобивки ще допринесат за положителна и приятна работна среда. Когато служителите имат достъп до пространство, където могат да се отпуснат и да се занимават с приятни дейности, това ще повиши морала и мотивацията, което води до повишена производителност.Споделените места за отдих насърчават социалните взаимодействия между служителите. Членовете на екипа могат да се сближат чрез приятелски състезания, игри или други дейности, насърчавайки чувството за другарство и работа в екип. РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ са изцяло съобразени с броя на персонала, който ще се възползва от социалната придобивка и са както следва(средна цена без ДДС за брой): стол-72бр -394,04 лв маса-20бр - 282,75 лв хладилник-1бр - 2332,50 лв скара-2бр - 89,12 лв кафемашина-3бр - 1137,34 лв Фурна -2бр - 533,80 лв Машина за сандвичи -4бр - 252,33 лв кресло-2бр - 609,74 лв Телевизор-1бр. - 1987,08 лв Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).