Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (Дейност 1): Изпълнението на тази дейност се явява съвременно екологично решение в посока кръгова икономика и намаляване на емисиите от CO2.
"ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ" ЕООД е компания с утвърдена екологична политика, ориентирана към постигане на оптимална ресурсна ефективност, по-малък климатичен отпечатък и избягване на въглеродно-интензивни операции. Предприятието се придържа към щадящи околната среда технологии и процедури, прилагайки висока степен на контрол, с цел предотвратяване и минимизиране на неблагоприятни въздействия от дейността върху околната среда. Ангажираността на предприятието с опазването на околната среда се изразява и в ефективно и отговорно управление на генерираните отпадъци.
Чрез въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд и работни процеси в рамките на настоящия проект, "ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ" ЕООД цели да допринесе за прехода към климатична неутралност посредством повишаване на ресурсната ефективност на своята дейност и намаляване на емисиите парникови газове, генерирани от работните и административните процеси на предприятието, в съответствие с целите на зеления преход.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
За целта, "ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ" ЕООД ще проведе процедура за избор на изпълнител по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ, който ще се запознае обстойно с дейността на предприятието, съществуващата организация на труд и процедурите по управление на човешките ресурси от гледна точка на въздействието върху околната среда.
Отчитайки спецификата на работните места и цялостния работен процес, изпълнителят ще разработи „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към оптимизиране на използването на ресурси и осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и организация на труда.
За въвеждането на разработените „зелени“ модели изпълнителят ще изготви план от мерки за тяхното прилагане на практика, заедно със „зелени“ карти, касаещи конкретните работни места, които ще представи на ръководството на дружеството за одобрение и приемане.
Всички служители от целевата група по тази проектна дейност ще бъдат запознати с нововъведенията и ще преминат необходимото обучение и инструктаж, с цел успешното прилагане на новите екологосъобразни практики.
Амбицията на "ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ" ЕООД е чрез въвеждането на екологосъобразни практики в цялостната организация на работния процес и насърчаването на екологосъобразни модели на поведение сред своите служители да спомогне за изграждането на зелена култура и съзнание за опазване на заобикалящия свят и отговорно потребление на ресурси.
ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, към която е насочена настоящата дейност обхваща ВСИЧКИ служители на предприятието, общо 28 човека, от които 3 жени.
Бюджетът, предвиден за изпълнение на настоящата дейност възлиза на 4 833,14 лв, формиран както следва:
29 служители х 166,66 лв = 4 833,14 лв
|
4 833.14
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Дейност 3): В рамките на настоящата проектна дейност е предвидено закупуване на лични предпазни средства, съответстващи на рисковете и опасностите за здравето и безопасността на служителите, съпровождащи изпълнението на работните задължения за конкретните позиции и длъжности.
Предвидените ЛПС и СРО са с по-високо ниво на ефективност срещу конкретните опасности, за които се прилагат.
Целевата група обхваща всички работещи в предприятието, за които рисковете за здравето и безопасността при работа не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен посредством мерки, методи и процедури при организацията на работата.
Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа, съответстват (по вид, брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита, срок на износване и начина на употреба) на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО.
Предвижда се осигуряването на ЛПС и СРО за следните групи служители:
• Група „Електромонтьори и монтьори, вкл. общ работник“
Работното място на електромонтьорите и монтьорите е нестационарно, по обекти, на открито и закрито, както и в техническата работилница.
По своето естество, работата на тази група е сервизна, свързана с ремонт и тестове на повдигателни съоръжения. Освен в работното хале, голяма част от работното им време е извършването на функционални проверки на подемни съоръжения по смисъла на Наредбата за безопасна експлоатация и технически надзор на повдигателните съоръжения. Доколкото самите повдигателни съоръжения (подемни кранове, автовишки, телфери) са специфично оборудване на клиентите ни (ЕСО ЕАД, ЕВН, Електроразпределение Север, БДЖ, ОП СПТО и много други), работниците ни пътуват до всички краища на България, като извършват проверки и във ВЕЦ, ТЕЦ, Заводи за битови отпадъци, мини и кариери, където условията за труд са специфични.
Необходимо е да бъдат защитени и от падане, тъй като мостовите кранове и тестването на автовишки изисква издигане на височина.
Работата на открито е свързана с рискове за здравето, които могат да произтекат от продължителното излагане на много ниски или много високи температури. Това налага осигуряването на подходящо предпазно облекло, което да минимизира опасността от тежки здравословни състояния (прегряване, топлинен удар, дехидратация, измръзване, простудни заблоявания и пр.).
Сервизните и ремонтни дейности налагат работа с различни смазочни материали и ръчни инструменти. Боравенето с такъв тип химични агенти и омаслени авточасти се свързва с риск от замърсяване със смазочни материали. За минимизиране на този риск е необходимо осигуряването на ръкавици за предпазване от замърсяване с масла, както и противопрахови и противогазови филтри.
Работата около подемници, подемни устройства, кранове и конвейери, оперирането във високи кабини на складови съоръжения за товарене и разтоварване, както и боравенето с ел. уреди и съоръжения носи сериозен риск от злополуки, падане и електрически ток. Необходимо е работниците да бъдат обезопасени с надеждни средства за височинна защита, противохлъзгащи обувки, удароустойчиви каски и екипировка, диелектрични предпазни средства и пр.
Наред с това, работата на тази група изисква работещите да бъдат ясно видими, като за целта е предвидено служителите да са снабдени със сигнални облекла (флуоресциращи и отражателни) и допълнения.
• Група „Заварчици, шлосер, стругар“
Дейността на тази група е свързана с обработката на метални изделия, като мястото на работа е основно в сервизната база и в заваръчно отделение на дружеството.
Заваръчните дейности и работата с метални детайли изискват специфични ЛПС и СРО, които да предпазват работещите от прах, метални пръски и лъчение, както и от попадане на метални стружки в очите.
МОЛЯ, ВИЖТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ .... |
36 971.67
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Дейност 4): В рамките на настоящото проектно предложение ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ предвижда да осигури колективни предпазни средства за своите служители в отговор на конкретни рискове, произтичащи от спецификата на работните процеси:
1. Риск, свързан с монотонна продължителна трудова дейност в неблагоприятни работни пози
Целева група: заетите в отдел „Администрация“, 6+1 служители (включва „Инженер производство“, тъй като длъжността е свързана и с редица административни функции, поради което има обособено работно място за административна работа)
Работата в предприятието е организирана в 8-часов работен ден с 60 мин. обедна почивка и две 15 мин. физиологични почивки.
Трудовият процес на служителите от административния отдел се характеризира с неблагоприятни работни пози, наложен ритъм на работа и висока степен на двигателна монотония.
Дългите часове в еднотипна работна поза и статичното напрежение на костно-мускулната система са основен трудово-медицински проблем, водещ до сериозни психо-физиологични промени. Освен риск за здравето и повишена обща заболяемост, това рефлектира и в намалена продуктивност и повишен риск от травматизъм.
Неергономичната работна мебел е съществен фактор свързан с риска от психо-физиологични промени. Предписанията от извършените оценка и анализ на риска включват осигуряване на работна мебел, гарантираща правилна и ергономична работна поза и необходимата опора на кръста.
Използваните понастоящем столове и бюра в административния отдел са стари и амортизирани, не осигуряват оптимални физиологични условия и не покриват стандартите за ергономичност. Предвид статичните работни пози, това може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, деформация на костите, изкривяване на гръбначния стълб и други заболявания на опорно-двигателната система.
За смекчаване на риска, произтичащ от монотонната трудова дейност и неергономичната работна мебел ще бъдат закупени:
- 7 бр. ергономичен офис стол, тапициран, с ергономична седалка и облегалка, регулируема опора за главата, възможност за регулиране на височината на седене, регулиране на наклона на облегалката, регулируеми подлакътници и стабилна основа
- 7 бр ергономично бюро с възможност за регулиране на височината и позицията, позволяваща удобна и безопасна поза на работещия
2. Риск, свързан с параметрите на микроклимата и неефективната климатизация в административната част
Целева група: заетите в отдел „Администрация“, 6+1 служители (включва позицията „Инженер производство“)
Административната част е организирана в 2 помещения („офиси“) с площ съответно 43 кв.м и 40 кв.м. Офисите са обособени в общата база на предприятието, представляваща метална конструкция със стъклена фасада. Наличието на големи стъклени повърхности и множесто прозорци, както и местоположението на сградата (на открито, извън урбанизирани и застроени територии) намалява ефективността на наличните средства за отопление.
Понастоящем отоплението в помещенията се осигурява от локално парно отопление с един единствен радиатор, което е недостатъчно за постигане на оптимална работна температура и комфортна работна среда.
Няма осигурени средства за охлаждане на офисите през горещите месеци от годината.
Работещите са изложени на опасност от простудни заболявания през студения период и топлинно натоварване на организма през топлия период на годината.
Препоръчителните мерки предписани от оценката на риска включват осигуряване на климатици в административния отдел, за да се обезпечи топлинният комфорт на работещите в помещенията.
За осигуряване на адекватна климатизация и оптимална вътрешна въздушна температура, ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ ще закупи:
- 2 бр. хиперинверторни климатици с висока ефективност на охлаждане и отопление, висока енергийна ефективност и въздушен поток, достигащ равномерно до всяка точка в помещенията. Климатиците ще позволят поддържането на подходяща температурна среда, съобразена със спецификата на работните места и инфраструктурните особености на базата.
МОЛЯ, ВИЖТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ ... |
36 503.93
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (Дейност 5): Осигуряването на социални придобивки е един от начините за стимулиране на служителите, води до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, гарантира повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот.
ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ е работодател, чиято политика по отношение на управлението на човешките ресурси е ориентирана към непрестанно подобряване на работната среда.
В рамките на настоящата дейност се предвижда осигуряване на необходимите удобства и условия за персонала, с които понастоящем дружеството не разполага.
Базата на "ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ" ЕООД е разположена на Автомагистрала Тракия, 132 км, извън всяко населено място. Най-близките села са Калековец и Войводиново, съответно на 4 и 6 км. Отдалечеността от всякакви социални удобства представлява сериозен дискомфорт и затруднение за работещите в дружеството. Локацията на базата прави невъзможно и неоправдано пътуването през работния ден, което предполага храненето и почивките на персонала да бъдат организирани в самата база.
Понастоящем, работещите във фирмата използват като място за хранене свободно помещение, което е непригодно за целта. Помещението е изключително малко, едва 12 кв. м., и работниците трябва да се „редуват“, тъй като в него могат да се хранят спокойно едва 3-4 души.
Работният процес в ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ изисква работещите да ползват специално работно облекло и лични предпазни средства за гарантиране здравето и безопасността на всеки служител. Към момента в базата няма обособено място за преобличане на служителите. Работниците в сервизното хале използват непригодно за целта помещение за преобличане, снабдено единствено със закачалки. Това води до смесване на чисто със замърсено работно облекло и обувки.
За да осигури необходимите условия и комфорт за своите служители, ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ предвижда да обособи помещения за хранене и отдих и съблекални с необходимите санитарни удобства, които могат да се използват от всички членове на персонала.
Базата разполага с достатъчно външни площи, които предоставят възможност за осигуряване на необходимите социални придобивки посредством закупуването и инсталирането на подходящи контейнери.
За да обособи подходящи за нуждите на служителите помещения за хранене и отдих и преобличане, дружеството планира да закупи 4 бр. контейнери за осигуряване на помещения за почивка и хранене и съблекални, както и 2 бр. санитарни контейнери.
С цел предоставяне на необходимите условия за хранене и почивка на персонала ще бъде закупено съответното оборудване, вкл. маси за хранене и столове, микровълнови печки, хладилници, кафе машини, кани за топла вода/чай. Предвиденото оборудване ще позволи на служителите да използват пълноценно регламентираните почивки, ще подобри значително условията на работната среда и ще гарантира здравословен физиологичен режим на труд и почивка.
Предвидените съблекални ще бъдат оборудвани с подходящи индивидуални шкафчета за работниците от отдел „Сервизна работилница“ и „Помощен персонал“, което ще осигури спазване на хигиенните норми и ще позволи удобно и практично съхранение на лични вещи и дрехи.
Обособените посредством контейнери помещения за хранене, отдих, преобличане и санитарни възли ще се използват от всички служители на предприятието, общо 29 човека.
ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, към която е насочена настоящата дейност обхваща ВСИЧКИ служители на предприятието, общо 29 човека, от които 4 жени.
Бюджетът по настоящата дейност възлиза на 88 383,06 лв, формиран както следва:
8 бр. Шкаф за съблекалня (х 3 в комплект) х 462,30 лв = 3 698,40 лв
7 бр. Комплект маса с 4 стола за хранене х 200,05 лв = 1 400,35 лв
2 бр. Печка, микровълнова х 249,50 лв = 499,00 лв
2 бр. Хладилник х 949,50 лв = 1 899,00 лв
2 бр. Кафе машина х 190,00 лв = 380,00 лв
2 бр. Контейнер санитарен (тоалетна, умивалня, баня) х 20 016,74 лв = 40 033,48 лв
4 бр. Контейнер (стая почивка, хранене, съблекалня) х 10 069,12 лв = 40 276,48 лв
3 бр. Кана за топла вода/чай х 65,45 лв = 196,35 лв
|
88 383.06
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Дейност 3) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1 ......
За гарантиране здравето и безопасността на служителите е необходимо да бъдат обезпечени адекватни предпазни средства, свързани със спецификата на тяхната дейност, вкл. предпазни щитове/шлемове за лицето и очите на електроженистите, предпазни обувки за заварчици, ръкавици и пр.
Дейностите, извършвани от тази група също са свързани с работа на височина и на открито и налагат използването на средства за височинна защита (колани, сбруи), каски и адекватна екипировка и облекло.
• Група „Шофьор, шофьор на автовишка и на тежкотоварни автомобили“
Служителите от тази група работят по строителни и височинни обекти в условия на променлива температура. Работата е свързана с опасност от падащи предмети и изисква работещите да бъдат ясно видими.
Необходимите лични предпазни средства и специално работо облекло включват подходящо облекло за съответния сезон, екипировка за височинна защита и предпазване от замърсяване, обувки, предпазващи от подхлъзване и падане, предпазна каска за шофьора на автовишката, ръкавици и пр.
• Група „Обслужване и поддръжка“ (портиери, хигиенист)
Работното място на невъоръжената охрана е портиерната и околностите. Портиерите дават нощни дежурства в сервизната база на „Дестинация България“ ЕООД на Автомагистрала Тракия, 132 км. Дейността им е свързана с работа на открито, в условия на високи и ниски температури и неблагоприятни климатични условия. Необходимите ЛПС и СРО включват подходящо облекло за обходите и нощните дежурства, минимизиращо риска от измръзване и простудни заболявания през студените месеци и прегряване, топлинен удар, дехидратация и спазмена болест през топлия период от годината.
Работата на хигиениста се състои в почистване на настилките и помещенията в цялата база, включително откритите площи. Спецификата на работните помещения, сервизната база и прилежащите външни площи изискват използването на почистващи материали и препарати с различно приложение. Това налага осигуряването на адекватна защита от прах, замърсяване и подхлъзване за лицето, заето на тази позиция.
• Група „Администрация“
Работните места на заетите в административния отдел са ситуирани в същата сграда, като обособените офиси имат общ вход/изход със сервизното хале. Административната дейност е свързана с дълги часове монотонна работа пред видеодисплей, водеща до силно зрително напрежение. Дългите часове пред монитора изморяват очите, намаляват трудоспособността и продуктивността и оказват цялостно влияние върху здравето на човека. Продължителното излагане на синята светлина от дисплеите е един от причинителите на макулна дегенерация (загуба на централно зрение).
Съгласно предписанията на медицински специалист е необходимо осигуряването на очила за работа с комютър за работещите в административната част
Осигуряваните до момента ЛПС и СРО не покриват изцяло идентифицираните опасности и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите. Това налага осигуряване на нови, по-подходящи по вид ЛПС и СРО, които създават удобство за ежедневна и интензивна употреба и съответстват на условията на работното място.
Предвидените за закупуване лични предпазни средства са с подобрени характеристики, осигуряващи високо ниво на ефективност срещу идентифицираните опасности и рискове.
ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, към която е насочена настоящата дейност обхваща ВСИЧКИ служители на предприятието, общо 29 човека, от които 4 жени.
МОЛЯ, ВИЖТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ .... |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Дейност 3) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2 .....
Предвиденият бюджет възлиза на 36 971,67 лв, формиран както следва:
22 бр. Яке зима х 137,75 лв = 3 030,50 лв
11 бр. Панталон зима х 65,90 лв = 724,90 лв
11 бр. Гащеризон зима х 93,65 лв = 1 030,15 лв
22 бр. Яке лято х 94,30 лв = 2 074,60 лв
11 бр. Панталон лято х 152,00 лв = 1 672,00 лв
11 бр. Гащеризон лято х 108,25 лв = 1 190,75 лв
22 бр. Обувки студозащитни х 277,5 лв = 6 105,00 лв
1 бр. Обувки противоплъзгащи х 67,73 лв = 67,73 лв
14 бр. Каски х 81,00 лв = 1 134,00 лв
14 бр. Предпазни сбруи х 312,85 лв = 4 379,90 лв
14 бр. Сигнално яке х 141,20 лв = 1 976,80 лв
18 бр. Сигнални жилетки х 7,55 лв = 135,90 лв
5 бр. Очила предпазни х 53,67 лв = 268,35 лв
5 бр. Активни антифони х 1 275,00 лв = 6 375,00 лв
3 бр. Шлем-щит за заваряване х 355,80 лв = 1 067,40 лв
4 бр. Диалектични ръкавици х 90,22 лв = 360,88 лв
3 бр. Обувки за заварчици х 78,10 лв = 234,30 лв
20 бр. Ръкавици предпазни от замърсяване с масла (11 служители: електромонтьор - 4, монтьор – 6, инженер производство – 1) х 8,75 лв = 175,00 лв
24 бр. Ръкавици латексови предпазни х 7,36 лв = 176,64 лв
14 бр. Ръкавици за работа на височини х 59,70 лв = 835,80 лв
12 бр. Маска с филтър х 95,30 лв = 1 143,60 лв
5 бр. Очила за компютър х 337,00 лв = 1 685,00 лв
3 бр. Престилка за заваряване х 56,09 лв = 168,27 лв
22 бр. Шапка студозащитна х 21,40 лв = 470,80 лв
22 бр. Шапка слънцепредпазна х 22,20 лв = 488,40 лв
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Дейност 4) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: ... ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1 ...
3. Риск, свързан с разливи на смазочни течности при машините
Целева група: всички служители на дружеството, общо 29 човека, от които 4 жени.
Технологичният процес включва използването на химични агенти при подмяна и смазване на детайли на повдигателните съоръжения. Естеството на сервизната работа е свързано с разливи на масла в халето, което крие риск от подхлъзване, механични, термични и химични травми на персонала.
Този риск е общ за всички работещи в предприятието, тъй като изпълнението на работните задачи на заетите и в административния и в сервизния отдел включват движения между отделните работни станции с цел координация на поръчките и задачите и обработка на придружаващата ги документация.
Към момента, за почистване на разливите от смазочни течности се използват трици, които попиват маслата и в последствие мястото се обработва са измитане и измиване. Този метод не е достатъчно ефективен, защото след третиране подовите повърхности остават замърсени и силно хлъзгави. Рискът за работещите от подхлъзване и падане на едно ниво между машини с движещи се части е много висок.
Всичко това налага навременно и ефикасно почистване на разливните зони, за да се гарантира безопасността на служителите.
За справяне с разливите на масла, подобряване на почистването на пода и минимизиране на опасността от злополуки и травми сред служителите е необходимо да се закупи подомиячна машина за обезмасляване и подсушаване на големите разливни зони в ремонтната зала.
За целта ще бъде закупена:
- 1 бр. подомиячна машина за почистване на масла и остатъчни агенти, посредством която ще се обезпечи обезмасляването, почистването и подсушаването на подовата настилка в ремонтната зала (845 кв.м.) и около всяка работна станция
4. Риск, свързан с опасностите, произтичащи от процесите по заваряване
Целева група: всички работещи в предприятието, общо 29 човека, от които 4 жени.
Заваряването и свързаните с него процеси крият множество рискове поради използването на високотоплинно, излъчващо светлина оборудване и материали, съдържащи опасни вещества. Освен отделяните опасни изпарения, процесите по заваряване генерират сериозно оптично излъчване. Оптичните лъчения водят до излагане на UV, синя светлина и инфрачервено лъчение на различни нива, което може да нарани окото и дори да причини рак.
Освен прекомерната UV експозиция, друга опасност при ръчното заваряване произтича от горещите твърди вещества и разтопен материал. Това е широко разпространен риск в заваръчната индустрия, който може да причини необратими увреждания на кожата, очите и ушите. Контактът с пръски, гореща шлака и искри може да причини изгаряния на ръцете, очите, лицето, главата. Ударът от високоскоростни частици може да причини наранявания на очите, както и порязвания и разкъсвания на лицето и шията. От жизненоважно значение е да се използват подходящите ЛПС, както и адекватни колективни предпазни средства за защита на всеки, който минава през зоната на заваряване, други служители и посетители, с цел предпазване от контакт с разтопени метални материали и горещи твърди частици.
Тъй като работните станции в сервизната работилница са „мобилни“, в зависимост от големината на обработваните метали, ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ предвижда да осигури мобилни паравани за заваряване, за да отдели дейността им, и съответно опасността от нея, спрямо другите монтьори в халето на ремонтната работилница и членовете на административния отдел, чиято работа изисква движение между отделните работни позиции.
По този начин ще се осигури възможност за обособяване на конкретните заваръчни работни места и ще се гарантира защита от пръски, осветяване и отблясъци за останалите, работещи в халето, както и за служителите от другите отдели, чиято работа налага навлизане в сервизната работилница и зоната на заваряване.
За целта ще бъдат закупени:
- 7 бр. параван за заваряване
МОЛЯ, ВИЖТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ ... |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Дейност 4) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: ... ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2 ...
5. Риск, свързан с работа в среда със запрашаване и химични агенти
Целева група: лицата заети в сервизната работилница, общо 20 служители
Сервизните и ремонтните дейности се осъществяват в сервизното хале. Помещението е с обща площ 845 кв.м. и височина 7 метра, вратите на сервиза са х 4,5 метра и позволяват влизане на автомобили със същата височина. В сервиза има изграден мостов кран за повдигане на тежести с товароподемност 5 тона. Работата на монтьорите и заварчиците е свързана с генериране на големи количества метален прах. Този тип запрашаване представлява сериозен риск за здравето, тъй като може да предизвика възпаление на очите и дихателната система. По-големите частици полепват в горните дихателни органи - нос и гърло, а най-малките частици достигат дълбоко до алвеолите на белите дробове.
При заваряването се отделят опасни изпарения. Димът от заваряване е много опасен, може да причини рак, белодробни заболявания като ХОББ, както и по-голяма чувствителност към пневмония. Прекомерното излагане на някои видове метал може да причини необратими неврологични разстройства.
Излагането на заваръчни пари може да доведе до професионалната астма, задух, кашлица и намалена белодробна функция.
Защитните газове, използвани за защита на зоната от атмосферен кислород и водни пари, укрепване на заваръчния шев и предотвратяване на корозия включват аргон, въглероден диоксид (CO2) и смеси, съдържащи кислород, водород, азот и хелий. При вдишване могат да причинят дразнене и проблеми с дишането, както и задушаване в случай на високи концентрации.
Свързаните процеси също представляват опасност, тъй като триенето и топлината, създадени при рязане или смилане на материал с електрически инструменти, генерират дим и прах, които могат да бъдат вредни при вдишване.
Всичко това налага осигуряване на адекватна вентилация на работното място, за да се намали концентрацията на изпарения.
Към настоящия момент няма осигурена вентилация и аспирация. Проветряването се извършва по естествен начин, чрез отваряне на врати, с каквито помещението разполага от всички страни. Предвид големината на халето, интензитета на операциите и натовареността на работното оборудване, прилаганият метод не е достатъчно ефективен за осигуряване на адекватна защита от опасните вещества отделяни при работните процеси.
В резултат на извършената оценка на риска са предписани мерки за намаляване на рисковете, произтичащи от вдишването и продължителното излагане на въздействието на метално запрашаване.
Предписанията от оценката на риска и предвидените мерки в Програмата за минимизиране на риска включват осигуряване на локална аспирация за всмукване на газовете при заваряване в сервизното хале.
За да се намалят рисковете за здравето на служителите и да се подобрят условията на труд в предприятието, е необходимо да се осигури адекватна и ефективна локална аспирация за отвеждане на генерирания метален прах, който е неизбежна последица от сервизно-ремонтните дейности, с цел намаляване на замърсяването на въздуха в работното помещение.
За да минимизира риска за здравето и благосъстоянието на служителите, и да гарантира по-здравословна и безопасна работна среда, предприятието предвижда за закупи локален аспиратор за отстраняване на вредните газове, образувани при заваряване.
За целта ще бъде закупен:
- 1 бр. локален аспиратор за отсраняване на метално запрашаване и заваръчни газове
ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, към която е насочена настоящата дейност обхваща ВСИЧКИ служители на предприятието, общо 29 човека, от които 4 жени.
Предвиденият бюджет възлиза на 36 503,93 лв, формиран както следва:
7 бр. параван за заваряване х 891,20 лв = 6 238,40 лв
1 бр. локален аспиратор х 5996,50 лв = 5 996,50 лв
1 бр. подомиячна машина за масла х 5145,00 лв = 5 145,00 лв
2 бр. климатик х 3884,00 лв = 7 768,00 лв
7 бр. ергономично бюро х 923,34 лв = 6 463,38 лв
7 бр. ергономичен стол х 698,95 лв = 4 892,65 лв
|
0.00
|
0.00
|