Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 718 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

I. Need for Satisfaction
According to research, over 50% of companies that hire employees identify gaps in their knowledge and skills.
In today's dynamic world, every employee must constantly acquire new skills. Individuals must have the attitude to engage in training for new skills at least once a year. Artificial intelligence (AI) is entering all areas of business extremely quickly. The needs of businesses are no longer whether to learn new skills, but how often they need to do so in order to keep up with changes. The ability to learn will be key to adapting to new market requirements.
The rise of new technologies, robotization and AI, and hence the digitalization of production processes, are also an additional opportunity to realize the "green" and digital transition.
One of the main activities of the Candidate is the development of systems for automated actions in the production processes of clients. The need for current training is determined by the rapid development of technologies and the application of AI in all aspects, including the use of new industrial robots, control systems, software and peripherals.

II. Objectives
 Providing appropriate specific training for the acquisition/improvement of new skills by employees
 Increasing the number of employees who have acquired new knowledge and skills
 Creating sustainable employment for employees

III. Target group
- 9 people - 8 people appointed under an employment contract and 1 person on a MCA

IV. Main activities
1. Specific training related to the workplace and related to the "green" and digital transition
2. Sustainable employment of the people trained under the project

V. Results to be achieved
1. Specific training conducted - 8 courses for a total of 9 people
2. People who successfully completed the training - 9 people
3. Sustainable employment - 9 people in 6 months
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Автоматизацията, клиентското и административно обслужване са от секторите, които ще претърпят най-сериозни промени под натиска на генеративния изкуствен интелект (AI/ИИ). А една от най-големите трансформации ще бъде пренасочването на потребителите към GenAI инструменти, за да разрешат своите проблеми. Според последните данни на Gartner само след 2 години 40% от всички запитвания към клиентска и административна поддръжка няма да бъдат разрешавани от екипите за поддръжка на компаниите. Потребителите все по-често използват инструменти, базирани на GenAI, като ChatGPT, Google AI Overviews и Apple Intelligence, за да разрешават проблеми, свързани с клиентската и административна поддръжка. Дълбоката интеграция на GenAI в тези широко достъпни потребителски инструменти води до промяна в поведението на потребителите. Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие на ИКТ и ИИ и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане и работа с новите технологии. Това обуславя нуждата на Кандидатът от придобиване на специфични допълнителни знания и умения на собствения му персонал. Една от основните дейности на Кандидата е изработване и внедряване на роботизация и системи за автоматизирани действия в производствените процеси на клиентите. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. и роботизацията. А роботизацията, като дял от техниката е свързана с използване на нови технологии и приложение на AI/ИИ в новите индустриални роботи, системи за управление, софтуер и периферни устройства. Качественото и успешно изграждане на роботизирани системи е свързано с детайлно познаване на използваните роботи и материали. Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област - Устойчиво развитие и екологична осведоменост, Енергийна ефективност, Управление на отпадъците и рециклиране, Зелени технологии и иновации, Политики и регулации за устойчиво развитие. В конкретните дейности на служителите на Кандидата тези знания ще им позволят да прилагат съвременни методи за управление на отпадъците и да прилагат енергийна ефективност при използването на новите технологи и управлението на новите дигитални инструменти. Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители. Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран на 2 групи: 1. Група 1 (общо 5 лица): 1.1. Инженер-електроник – 5 лица; 1.2. Функциите, които изпълняват са: проектиране, създаване, внедряване, програмиране, настройка и поддръжка на роботизирани и автоматизирани системи според заданията и нуждите на клиенти; 1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на знания и умения за новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ; да могат да предлагат проекти за готови роботизирани системи според изискванията и нуждите на клиентите. Ще се добият и знания за използване на приложения с AI създаване на комплексни индустриални решения. Ще се отговори и на съвременните изисквания е необходимо инжинерния екип да познава работата на робота, теглото, формата, структурата и вида на материалите. Също така е необходимо служителите да знаят и променените от новите технологии изисквания за предпазване от трудови злополуки - ще се добият знания за използване на софтурните забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния; - Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 29 900.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 1.4. Предвидени специфични обучения са: - курс 1-Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства - курс 2-Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI - курс 3-Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране - курс 4-Защита на работната зона на роботизираните съоръжения 1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност при предлагане на проекти за готови роботизирани системи според изискванията на клиентите и създаване на комплексни индустриални решения; ще се познава добре работата на системите с различни роботи, тегло, форма, структура и вид на материалите. Специалистите ще познават променените изисквания за предпазване от трудови злополуки при използване на новите технологии, ще могат да използват различните софтурни забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния. Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по проектиране, изграждане и внедряване на роботизирани системи и автоматизирани системи при клиентите. 2. Група 2 (4 лица): 2.1. Офис-мениджър– 2 лица, Специалист продажби в областта на техниката– 1 лице, Управител– 1 лице; 2.2. Функциите, които изпълняват са: организиране, управление и отчитане на услугите и продуктите, предлагани от Кандидата; администриране на целия процес, обработка и съхраняване на пълната документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици, материали, продукти и др.; 2.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за управление на цялостния процес по администриране, маркетиране и работа с клиенти. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии. А за подобряване на продажбите, служителите трябва да умеят да изпозлват AI/ИИ за анализ на продажбите и подобряване ангажираността на клиентите. С използването на AI/ИИ ще се съберат големи бази от данни и е необходимо служителите да знаят как да защитават тези данни от неоторизиран достъп. 2.4. Предвидени специфични обучения са: - курс 5-Използване на AI за автоматизация на административни задачи - курс 6-Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии - курс 7-AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти - курс 8-Етика и защита на данните в контекста на AI 2.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 2, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на уменията от курсовете, служителите ще могат да използват новите технологични инструменти с AI/ИИ за по-ефективно изпълняване на задълженията си за администриране на дейността по офис дейности, маркетиране, информиране и продажби на стоки и услуги. Ще добият умения за адаптиране на съществуващите документация и продукти към новите технологии с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност и достигане до по-голяма група от потенциални клиенти, ще могат да създават и провеждат по-добри дигитални маркетингови кампании и последващ анализ на получените данни. Ще могат да събират и големи бази от данни и как да се защитават тези данни от неоторизиран достъп. -ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 0.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения: 1. За група 1 (общо от 5 лица): 1.1. Курс 1 - Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства: o Релейни и цифрови сигнали (I/O интерфейс) o Комуникация с PLC и ОР, /BUS/ модули за задаване на данни, комуникатори за измерване на състояния, инвертори o Безжични комуникации – WI-FI; Etrnet; Internet. Отдалечен достъп и управление чрез AI o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 1.2. Курс 2 - Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI: o Четириосни роботи за палетизиране o Петосни и използване на конвенционални шестосни роботи за палетизиране o Товароподемност o Приложения с AI o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 1.3. Курс 3 - Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране: o Пневматични захвати едноцилиндрови, двуцилиндрови, плоско-паралелни o Захвати с електрозадвижване o Вакуумни захвати и изчисляване с AI o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 1.4. Курс 4 - Защита на работната зона на роботизираните съоръжения: o Програмно и софтуерно ограничение на движенията на робота в забранената зона o Хардуерно обезпечаване на защитената зона и различни режими за работа и настройка o Механични огради, врати, парапети, улеи, покривни съоръжения, указателни табели, обучение o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие 2. За група 2 (общо от 4 лица): 2.1. Курс 5 - Използване на AI за автоматизация на административни задачи: o AI системи, които автоматизират повтарящи се административни процеси – управление на имейли, календари, обработка на документи и т.н. o Обучение за използване на чатботове и виртуални асистенти за подобряване на комуникацията с клиенти и служители o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 2.2. Курс 6 - Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии: o Основни дигитални умения и работа с AI платформи. o Разбиране на ролята на AI за бъдещото развитие на бизнеса и нуждата от адаптация към технологиите o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 2.3. Курс 7 - AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти: o Системи за управление на клиентите (CRM), базирани на AI, които автоматизират комуникацията и персонализират офертите o Прогнози за продажби и оптимизация на офертите чрез анализ на клиентските предпочитания и поведение o Обучение за използване на AI за анализ на клиентски обратни връзки и подобряване на потребителското преживяване o "Зелен" преход - Зелени технологии и иновации 2.4. Курс 8 - Етика и защита на данните в контекста на AI: o Разбиране на етичните въпроси при използването на AI в бизнеса o Основи на защитата на данните на клиентите и отговорно използване на AI инструменти, като се спазват стандартите за поверителност o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 0.00 0.00
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица. Минимум 9 лица или 100 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).