Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal of Qubiqo Ltd includes activities aimed at introducing "green" models of work process organization, favoring the increase of resource efficiency and reducing the impact on the environment. As a result of the review and in accordance with the specifics of the workplaces at Qubiqo Ltd, a selected contractor will develop the relevant "green" models of work organization to offer together with a plan of measures for their implementation. It will prepare "green" maps for the organization of work processes at workplaces and conduct employee training. It is planned to provide psychological support for the prevention and prevention of "burnout" in the workplace through group training of employees by a psychologist/psychiatrist in the form of trainings for familiarization with appropriate methods and techniques for managing occupational stress, corresponding to the nature of work processes in Qubiqo Ltd Modernization will be carried out in order to increase the health and safety of employees through measures to purchase means of collective protection, according to the identified risks. An ongoing repair will be carried out for the purpose of setting aside places for recreation, dining and rest in the enterprise, and the same will be equipped and furnished to ensure the comfort of the employees from the newly created social benefits. The planned activities will contribute to the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, a key element in achieving sustainable working conditions for all 12 employees-target group of the project, helping to reduce health risks in the workplace and to improve standards for ZBUT. With the implementation of the project activities, the management of the company will encourage positive changes in the behavior of the management team and employees in the direction of a good and healthy working environment, which will have a long-lasting positive effect on the target group and the company as a whole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на работните места в „Кюбико“ ООД. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелените“ модели на организация на труд.: В рамките дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда в следствие от извършваната основна дейност на предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързано с изграждането на цялостната екологосъобразна фирмена култура на „Кюбико“ ООД и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ) и отговарящ на критерии, съобразно изискванията по процедурата. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата, организацията на труда, правната и регулаторна рамка, съществуващите практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В процеса на изпълнение на проекта планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде приложен в предприятието, като мерките от него ще бъдат реално въведени. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени като ще бъде проведено обучение за въвеждането на съответните мерки. Новите „зелени“ модели в „Кюбико“ ООД ще имат следната насоченост: въвеждане на промени в работата на всички заети лица в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда и осигуряване на по-екологосъобразна работна среда. 1 999.92 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Профилът на лицата от целевата група по проекта- професионалисти, които са изложени на всекидневен стрес, спазване на крайни срокове, както и естеството на работа, предполагат често работа извънредно. Това от своя страна генерира високи нива на стрес, „прегряване“ и необходимост от „отдушник“. Понякога служителите са толкова заети със своите задължения и се стараят да свършат всички задачи накуп, че забравят да си починат. Тогава се случва прегарянето - претоварени, емоционално изтощени и не могат да се справят с непрестанните изисквания. Бърнаут е реакция на продължителен или хроничен стрес на работното място. Характеризира се с три основни измерения: изтощение, цинизъм (по-малко идентификация с работата) и чувство за намалена работоспособност. Като превенция от подобни признаци на изтощение, омраза към работата и чувство за неработоспособност е важно да бъде повишена информираността на всеки служител и той да бъде снабден с необходимите знания за предотвратяване на подобни състояния. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда оказване на психологическа подкрепа за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място чрез групови обучения на служителите от психолог/психиатър под формата на тренинги за запознаване с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в „Кюбико“ ООД. Психологическа подкрепа ще се окаже и по отношение на справянето с ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дейностите в тази насока ще се съобразени с влиянието на болестта върху психиката и емоционална стабилност на работещите лица и осигуряването им на подкрепяща среда за преодоляване на негативните мисли. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ) и отговарящ на критерии, съобразно изискванията по процедурата. Чрез изпълнението на дейността се цели запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. В резултат от обученията ще бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. Ще бъдат организирани 2 групови тренинг занимания, като общият брой лица, представители на целевата група, ще бъде разделен на две. Ще бъде изготвена специална обучителна програма, насочена към намаляване нивата на стрес в екипа. Тренингите ще имат за цел да запознаят участниците с основни концепции за стреса и бърнаута, както и да представят различни похвати, упражнения и стратегии за намаляване на ежедневното напрежение в работата и извън нея. Основни теми на обучението ще бъдат какво е стрес; каква е разликата между стрес и бърнаут; какво е нивото на стрес в момента на всеки участник; стратегии за преодоляване на стреса - дискусия; практически упражнения за усвояване на нови начини и умения за бързо и системно намаляване на субективното усещане за напрежение и стрес; обратна връзка. Обучението ще протича под формата на мултимедийна презентация, включва полезни практически задачи и упражнения, като ще завършва с индивидуален тест за нивото на стрес, обратна връзка, персонално удостоверение за участие в обучението и предоставени учебни материали. 1 999.92 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: През последните месеци предприятието приоритетно цели в макисмална степен да подобри комфорта и здравословната работна среда за своите служители. Естеството на работа в "Кюбико" ООД предполага в голяма степен работа в офис.В тази връзка кандидатът предвижда закупуването на колективни предпазни средства за своите служители,необходими за повишаване на комфорта и безопасността при работа,които ще гарантират по-добра трудоспособност.На база на периодичната оценка на риска на работните места за определяне на възможните рискове за здравето и безопасността на работещите, по отношение на идентифицирания риск от физиологични прояви на двигателна слабост и намалена производителност поради използване на овехтели, амортизирани колективни средства за защита, неподходящи за извършваната работа, произтичащ от работата с видеодисплеи в седнало положение през по-голямата част от деня и в следствие от това определената вреда върху здравето на работещите като нервно напрежение; увреждане на зрителния анализатор; мускулно-скелетно натоварване, схващане и/или болки в гърба, врата, ръцете и китките, „Кюбико“ ООД планира подмяна на работното оборудване, като се закупят ергономични бюра и офис столове с оглед намаляване на физическото натоварване на тялото на работника и поддържане на висока работоспособност на работника. Набелязаните са мерки за модернизация на работните места, определяйки следните подходящи за закупуване средства за колективна защита: 1) Ергономични работни/офис столове, които да разполагат с регулируема във височина облегалка, регулируема в дълбочина седалка, порменящ се ъгъл на седалката, регулируеми подлакътници, лумбална опора и регулируема облегалка за глава за осигуряване на високо ниво на ергономия при работа за всеки служител на работното му място; 2) Ергономични работни/офис бюра с регулируема височина, позволяващи работа, както в седнала, така и в изправена позиция. Работното място трябва да осигурява физиологично издържана работна поза. Работната мебел е важен елемент на работното място. Към работната мебел в дейността на „Кюбико“ ЕООД се включват: столове и бюра. Правилното устройване на работното място изисква работната мебел да бъде конструирана в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Така се премахва статичното напрежение и умората и се запазва за по-дълго време работоспособността на организма. Конкретният ефект от планираната модернизация, до който ще доведе закупуването на 12 броя от всеки от посочените активи, е повишаване на здравето и безопасността на работещите лица на работното им място, минимизирайки установените рискове по отношение на зрението, мускулно-скелетната система и възникването на психичен стрес. Необходимостта от такова защитно средство, произлиза от оценката на риска, като ясно е идентифицирана опасността и е определен рискът от реализирането й. 18 804.36 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Естеството на дейността на „Кюбико“ ООД предполага интензивна работа с крайни срокове. Неминуемо работните задачи водят до стрес и напрежение на работното място, за което допринася и липсата на места за уединение и ефективна почивка по време на работа в офиса. Към момента на кандидатстване дружеството не разполага с обособено място за хранене, почивка и отдих. От текущото описано състояние произлизат и идентифицираните нужди от промяна в полза на всички 12 заети лица, представители на целевата група-отделяне на кът за отдих; ремонтни дейности и оборудване на кът за хранене и регламентирана почивка. Предвидените дейности са в тясна връзка с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група, като ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Допълнителни рискове поражда естеството на работа, която се извършва в офис среда и е предимно пре компютър - емоционално напрежение, свързано с възприемане на информация, вземане на решения и др. Служителите са подложени на риск от уморяемост, главоболие, трудности в съсредоточаването и др. негативни последствия.Възможността за краткотраен отдих, както и хранене и почивка в обособените кътове ще спомогнат за намаляване на стреса на служителите и за подобряване на работната обстановка. Към момента на кандидатстване „Кюбико“ ООД има действащ договор за наем на офиса с площ 80 кв.м., в който за целите на проекта ще се обособи, обзаведе и оборудва кът за хранене, отдих и почивка. В помещението има единствено работно оборудване и обзавеждане на работните места. Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и заетите лица, целева група по проекта. Чрез изпълнението на дейността ще бъде надградена фирмената политика по отношение на устойчивото намаляване на професионалните болести, ще бъде повишена превенцията на професионалните рискове като ще се запази устойчивата работоспособност на работещите чрез осигуряване на място за профилактика на умората и стреса при работа.Кандидатът съзнава, че за да могат служителите му да изпълняват по най-добрия начин своите служебни задължения е необходимо да им осигури пълноценна и ефикасна почивка. Липсата на такава води до претоварване и намаляване на производителността, както и до повишен риск от поява на заболявания. Ще бъде обособен кът за хранене и почивка,включително кухня, оборудвана с кафемашина; диван; 2 бр. фотьойли; кана за вода, ел.кана за вода, 2 комплекта сервиз за хранене, 2 комплекта прибори, 6 комплекта чаши за кафе и 6 комплекта чаши за чай, както и 12 броя трапезни столове. Ще бъдат поставени 12 бр. контейнери и 3 бр. скринове за съхранение на лични вещи на служителите. Предвижда се осигуряването на телевизор, диван и 2 бр. фотьойли, които ще спомогнат за развлечение, отмора и снижаване на напрежението и стреса от работния процес. Помещението за отдих,хранене и почивка да се използва от всички 12 работещи във фирмата, целева група на проекта. За неговото обособяване и отделяне от офис оборудването ще бъдат извършени строително-монтажни дейности по шпакловка и боядисване на 50 кв.м. и поставяне на 40 кв.м. мокет. Ще бъдат поставени интериорни панели от еталбонд със шумоизолационни свойства. В обособения кът за отдих ще бъдат закупени 2 бр. библиотеки за съхранение на книги и списания, където да се отпуснат и възстановят енергията си.Предоставянето на пространство за четене или разглеждане на книги може да стимулира отпускането на стреса, насърчава релаксацията и подобрява общото благополучие на персонала.Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване здравословните и безопасни условия на труд, като това ще се отрази благоприятно на трудоспособността и ефективността по време на работния процес на служителите. 42 744.09 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).