Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

MEDOVINA EOOD is a production company founded in 2008. in the village of Streltsi, commune. Brezovo. Currently, 63 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 12 800.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.След извършване на оценка на риска от СТМ, бе предписано осигуряване на предоставени лични предпазни средства и специализирано работно облекло, което да е в съответствие с чл. 246. (1) от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. (ДВ бр.88) . Ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи: яке зимно - 8 бр. 8 бр. за монтьор ремонт на машини и обовудване- 1 бр, електротехник пром. предприятие - 1 бр. началник склад - 1 бр, водач мотокар - 1 бр, шофьори - 4 бр туника и панталон/въздухопроницаемо, антистатично работно облекло/-47 бр за следните позиции:координатор производство - 1, машинен оператор производство на шоколад-1бр;машинен оператор производство на тестени изделия-1 бр, пекар-2 бр, опаковач - 15 бр, технолог - 1 бр, манипулант - 26 бр, сабо, ергономично - -47 бр за следните позиции:координатор производство - 1, машинен оператор производство на шоколад-1бр;машинен оператор производство на тестени изделия-1 бр, пекар-2 бр, опаковач - 15 бр, технолог - 1 бр, манипулант - 26 бр, Обувки - 8 бр. за монтьор ремонт на машини и обовудване- 1 бр, електротехник пром. предприятие - 1 бр. началник склад - 1 бр, водач мотокар - 1 бр, шофьори - 4 бр Средна цена на заложените ЛПС и СРО на база събрани две съпоставими оферти е както следва: яке зимно - 139,31 лв без ДДС за брой туника и панталон въздухопронизаеми - 52,63 лв без ДДС за брой сабо, ергономично - 74,58 лв без ДДС за брой обувки работни - 144,83 лв без ДДС за брой Към момента дружеството осигурява на своите служители СРО и ЛПС, но някои от тях могат да бъдат по-висок клас с цел по-голяма защита на здравето и благосъстоянието на служителите 8 251.80 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: работен офис стол- 12 бр - със средна цена за брой без ДДС 245,00 лв ергономична облегалка за автомобил- 7бр със средна цена за брой 115,83 лв климатик-9ка - 2 бр със средна цена за брой 1840,83 лв климатик-12ка -8 бр със средна цена за брой 2115,83 лв климатик-24ка- 1 бр със средна цена за брой 3628,33 лв инфрачервена печка - 1 бр със средна цена за брой 1947,11 лв Целева група по настоящата дейнос за всички заети лица в дружеството, възлизащи на 64 души, както следва: манипулант промишлеността - 26;опаковач- 15;шофьор лекотоварен автомобил -3;чистач производствени помещения -1;търговски представител- 3;пекар - 2;електротехник промишлено предприятие -1;шофьор товарен автомобил -1;машинен оператор производство на шоколад-1;машинен оператор производство на тестени изделия -1 водач мотокар-1;монтьор ремонт на машини и оборудване-1;технически сътрудник-1;счетоводител-1;техник технолог на хляб и хлебни изделия-1;координатор производство-1 началник склад - 1;служител човешки ресурси- 1;работник товаро-разтоварни дейности- 1;управител- 1 За подобряване условията на труд при работещите в седяща работна поза в административен отдел, с цел предотвратяване на риска от увреждане на съдовата система на долни крайници, отбременяване натоварването в задната част на бедрата е неоходимо осигуряването на подпорки за крака. Към момента такъв тип КПС не е осигурявано на служителите. Те използват стандартни бюра и столове, което създава предпоставки за умора, натоварване и дискомфорт. 1.Климатици - За подобряване условията на труд за работещите в Производствен цех и предотвратяване на риска от въздействие на неблагоприятен микроклимат / с ниски температури през преходен и студен период на годината/ и предотвратяване опасността от заболявания на Дихателната система и др. , по предписание на СТМ е необходимо да бъдат поставени климатици в стая технолог, стая шофьори, лаборатория, стая началник смяна, съблекалня мъже, съблекалня жени, столова със стая за почивка на персонала, които климатици да осигурят благоприятен микроклимат за работещите в съответствие с допустимите нормативни изисквания. Допълнително на това, в новообособената релакс зона също ще бъде поставен климатик, който да поддържа благоприятния микроклимат. Климатиците ще бъдат поставени по помещенията по следния начин: - съблекалня мъже- 2 бр. Климатици 12ка - съблекалня жени – 2 бр. Климатици 12ка - столова- 1 бр. Климатик 24 ка- за столова производство - нова стая за отдих/релакс- 2 бр Климатици 12ки - стая нач. Смяна -1 бр. Климатик 9ка - стая технолог- 1 бр. Климатик 12 ка -стая шофьори – 1бр. Климатик 9ка - лаборатория- 1 бр Климатик 12ка 28 965.86 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база предписание от СТМ, както и необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на стая за хранене, кътове за отдих и рекалс. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване за обособяване на социалните придобивки, както следва: С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: грил – 1 брой със средна цена за брой без ДДС -164,17лв скара– 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 495,00 лв диспенсър– 2 брой със средна цена за брой без ДДС - 304,16 лв кафемашина– 2 брой със средна цена за брой без ДДС - 4083,33 лв маса– 6 броя със средна цена за брой без ДДС - 295,42 лв масажен стол – 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 4428,33 лв микровълнова -2 бр със средна цена за брой без ДДС -211,66лв стол- 30 бр със средна цена за брой без ДДС - 102,16лв телевизор– 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 4999,17лв тостер – 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 66,66лв фурна – 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 1243,13 лв хладилник– 1 брой със средна цена за брой без ДДС -6832,50 лв градинска люлка– 1 брой със средна цена за брой без ДДС - 313,79лв външен трапезен комплект от 9 части - 1 комплект със средна цена за брой - 1137,00лв пейка 4 броя - със средна цена за брой без ДДС -417,08 лв шатра– 1 брой със средна цена за брой без ДДС -1250,32 лв Социалните придобивки, планирани за закупуване ще бъдат разпределени по следния начин: Оборудване и обособяване на стая за хранене и отдих за производството – По препоръка на СТМ, ръководството възнамерява да оборудва едно от помещенията в производството с мебели и уреди с цел осигуряване условия на служителите за хранене и почивка. Целевата група са 55 души от производството на следните длъжности- манипулант промишлеността - 26;опаковач- 15;шофьор лекотоварен автомобил -3;чистач производствени помещения -1;пекар - 2;електротехник промишлено предприятие -1;шофьор товарен автомобил-1;машинен оператор производство на шоколад-1;машинен оператор производство на тестени изделия-1; водач мотокар-1;монтьор ремонт на машини и оборудване-1; началник склад- 1;работник товаро-разтоварни дейности- 1. Служителите работят на смени, именно поради тази причина бройките на оборудването са съобразени с този факт, че няма ситуиране на всички служители на едно място. За това помещение, социалните придобивки са следните: грил – 1 брой скара– 1 брой диспенсър– 1 брой кафемашина– 1 брой маса– 6 броя микровълнова -1 бр стол- 30 бр тостер– 1 брой фурна– 1 брой хладилник– 1 брой 36 603.37 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: За административната част - търговски представител-3 бр, технически сътрудник-1бр,счетоводител-1бр,техник технолог на хляб и хлебни изделия-1бр,координатор производство-1бр,служител човешки ресурси – 1 бр,управител-1 бр. е предвидено закупуването на следното оборудване, което ще се ползва от администрация и което до момента не е осигурено там: Диспенсър – 1 бр Микровълнова – 1 бр. Служителите в административната част имат обособено кътче, в което е планирано да се поставят диспенсъра и микровълновата, като идеята е да им се осигури както възможност да претоплят обяда си, така и да имат осигурена постоянно както топла, така и студена вода. Ръководството на дружеството взе решение да обособи и релакс зона в едно от помещенията, находящи се на територията на предприятието, както и кътчета за почивка и отдих на двора/тревните площи в дружеството, за тази цел ще бъдат закупени следните активи: -За зоната за релакс, каквато до момента няма в дружеството и която ще бъде обособена в една от сградите на територията на дружеството, ще се закупят следните социални придобивки: кафемашина– 1 брой масажен стол – 1 брой телевизор– 1 брой Аудиосистема – 1 брой Целта на ръководството е всеки един от служителите да има възможността да избира как да прекара своите почивки, било то обедната или междинните почивки по време на работния процес. С осигуряването на този кът за релакс, служителите ще могат да разпуснат, наслаждавайки се на разтоварващ масаж, да си направят кафе, което да изпият на спокойствие , да гледат телевизия или просто да разпуснат, слушайки музика. Предвид факта, че в дружеството има пространство на външните терени е планирано да се направи и кътче за отдих със закупуването на следните артикули: градинска люлка– 2 броя шатра– 1 брой външен трапезен комплект от 9 части - 1 комплект със средна цена за брой - 1137,00лв пейка 4 броя Трапезния комплект маси и столове ще бъде разположен под преместваемата шатра. В близост до тях ще бъдат разположени и две градински люлки. Ще бъдат закупени и 4 пейки, които ще се подредят/ поставят на двора на фирмата. По този начин всеки от служителите ще може да се радва на различни социални придобивки и да прекара своята почивка,където желае. Всичко социални придобивки ще бъдат достъпни за всички заети лица в дружеството, без ограничение! Всичко, което ръководството планува да закупи е нововъведение за предприятието и ще бъде високо оценено от служителите. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. 0.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Поставките за крака за предвидени за следните позиции- търговски представител -3, технически сътрудник 1,счетоводител 1,техник технолог на хляб и хлебни изделия1, координатор производство-1.служител човешки ресурси - 1,управител 1 лице Известно е, че прекарването на дълги периоди от време в седнало положение увеличава риска от редица здравословни проблеми, включително болки в долната част на гърба. Краката на служителите ще се движат. Платформата облекчава напрежението от гърба. Това помогне да стимулира притока на кръв в тялото и ще държи служителите енергични работен офис стол- 12 бр - предвидени са за следните позиции, само за служителите на съответните позиции, които извършват своята дейност седнали - машинен оператор произ. на тестени изделия - 1 бр, машинен оператор производство на шоколад - 1 бр, манипулант- 5 бр, опаковач - 5 бр. За подобряване условията на труд и предотвратяване на риска от продължителна работа прав и опасността от увреждане на опорно-двигателната система, сърдечно-съдовета система и др. СТМ предписа да бъдат осигурени Ергономични столове регулируеми на височина - с регулируема седалка и облегалка, без подлакътници. Изисквания за работните столове са да бъдат ергономично издържани, стабилни, с регулируеми седалка и облегалка, така че да е спазено основното изискване за нагласяване на височината на седалката в зависимост от ръста на работещият. Регулирането на облегалката да осигурява добра опора в областта на кръста. Работните столове да са стабилни, без твърди ръбове, за да се осигури долните крайници да не се притискат и да не се затруднява кръвоснабдяването им. Към момента в дружеството не са осигурени подобен тип ергономични столове, които да се грижат за здравето и правилната стойка на служителите. ергономична облегалка за автомобил- 7бр - предвидени са за следните позиции - търговски представител-3 бр,шофьор лекотоварен автомобил-3бр,шофьор товарен автомобил 1 бр. - болките и дискомфорта в гърба са особено често явление при служителиет, които са заети със шофиране. Ергономичните облегалки ще задържат гръбначния стълб в положение, което освобождава натоварването в прешлените и дискалните пространства на служителите чрез правилно разпределение на тежестта на тялото. Към момента в дружеството няма осигурени такива ергономични седалки за служителите. По предписание на СТМ дружеството възнамерява да им закупи. В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).