Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Цели на дейността:
1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Описание:
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
3 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Необходимост от изпълнението на дейността
Извършваната от организацията дейност е свързана с изпълнение на повтарящи се дейности и рутина, има голяма степен на поемане на отговорност и вземане на решения под напрежение и др.
Връщането в обичаен работен ритъм след пандемията постави на изпитание психологическата устойчивост на работещите. Наблюдават се изолирани случаи на физическо, емоционално и психическо изтощение, негативно отношение към работата и колегите, ненамиране на смисъл и загуба на посока.
Оценяването на рисковете за БЗР също поставя акцент върху психосоциалните рискове и необходимостта от реализирането на дейности за превенция и профилактика на проблемите, свързани с тях.
Описание на дейността
Чрез изпълнението на тази дейност организацията цели да осигури професионална психологическа подкрепа на служители във връзка с превенцията и профилактиката на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. За целите на превенцията представителите на целевата група ще бъдат запознати, както с концепцията за „бърнаут“, така и със симптомите на физическо, емоционално и психическо изтощение. Така че ще могат сами да разпознават тези състояния, да разбират причините им, да осъзнават необходимостта от помощ и да знаят къде и как могат да я получат.
Етапи на изпълнение
Дейността включва следните етапи:
- Изготвяне на психологически профили на лицата от целевата група, които да послужат като основа за разработване и прилагане на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическите профили се изготвят чрез събиране на информация със специално разработени въпросници.
- Анализ на резултатите и планиране на групови тренинги - съдържание, цели, конкретни участници на база на резултатите от изготвените психологически профили.
- Провеждане на два групови тренинга за профилактика, на които участниците в допълнение към психологическата подкрепа да бъдат запознати и с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания е до 10 лица в група. Продължителност на всеки групов тренинг – най-малко два часа (реалната продължителност зависи и от груповата динамика и необходимост и няма да бъде ограничена). |
3 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е да се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, съгласно идентифицираните нужди на работещите и препоръчаните мерки в програмата за минимизиране на риска.
Предвидени са за закупуване:
Ергономични столове за шивачи 20 бр. - надвишава общия брой шивачи, тъй като в зависимост от изпълняваните процеси, физически работните места са разположени в различни точки в производствения цех пред съответните машини, а поради разположението на оборудването самите столове не могат да бъдат местени от едно работно място на друго. Ергономичните столове ще са разположени в производствения цех. Столове от този клас могат да предотвратят проблеми, възникващи след прекарани дълги часове в еднообразна седяща поза. Възможност за регулиране според индивидуалните нужди на работника.
Ергономична стелка за правостоящи работни места 8 бр.
Ергономичните стелки ще са разпределени между кроячите и гладачите в производствения цех и кроячното отделение, с цел намаляване на напрежението в пръстите, колената и кръста, както и допълнително омекотяване при поддържане на правостояща поза продължително време. Стелките предоставят по-добра стабилност, засилват комфорта и предпазват от заболявания на долните крайници.
Локални лампи за осветление над шевните машини 22 бр.
Машините, на които ще се монтират лампи, са 22. Работните процесите са най-разнообразни и сложни, изискващи добра осветеност на работната площа, която да не води до напрежение и затруднение при работниците.
Пречиствател за въздух в цеха 1 бр. – уред за пречистване и овлажняване на въздуха. Разполага с високоефективната филтърна система.
Цехът разполага с 22 машини, които извършват разнообразни работни процеси, при които се отделят във въздуха влакнести материали и прахови частици. Пречиствателят филтрира въздуха от вредните частици, отделящи се по време на производствения процес, които при инхалиране могат да създадат здравословни проблеми при работещите. Пречиствателят намалява значително риска от разпространение на биологични агенти и заразяване заради работата в общо пространство.
Колонен климатик в шивашкия цех 1 бр
Ще бъден поставен в производствения цех, с цел да бъдат регулирани температурите в помещението при изпълнение на работните процеси и подобряване на условията на труд. Осигурява поддържането на параметрите на микроклимата.
Професионална прахосмукачка за изсмукване на власинки и други отпадъчни материали от производството 1 бр
Качествено почистване на работните помещения, както и изсмукване и на най-фините прахови частици. Осигурява почистването частици, отделени в процеса на производство, които иначе са леки и има опасност да бъдат вдишани от работниците.
Повдигаща се работна маса със ергономичен стол в комплект 1 бр.
Улесняване и подобряване на работния процес на конструктора в офис 1. Ергономията на работната маса (регулиране на височината ѝ) и на работния стол ще осигурят правилно положение на тялото и ще предотвратят мускулно напрежение и болки
Ергономични столове с винт 2 бр.
Улесняване и подобряване на работния процес на специалист киберсигурност и организатор производство в офис 2. Ергономията на работния стол ще осигурят правилно положение на тялото при продължителната седяща работна поза и ще предотвратят мускулно напрежение и болки.
Ергономични подложки за повдигане на краката на тридесет градуса 3 бр.
Улесняване и подобряване на работния процес на конструктор, специалист киберсигурност и организатор производство в офис 2. Ергономията на подложката ще осигури правилно положение на долните крайници при продължителната седяща работна поза и ще предотвратят мускулно напрежение и болки.
Пречиствател за въздуха в офиса 2 бр. (за офис 1 на консутруктор и офис 2 на специалиаст киберсигурност и организатор производство)
Пречиствателят филтрира въздуха от вредните частици, които при инхалиране могат да създадат здравословни проблеми при работещите. Ще подобри качеството на въздуха в офисите. |
20 842.59
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Цел на дейността е да се подобрят условията за краткотраен отдих на персонала на предприятието.
На площадката на предприятието в гр. Ямбол са създадени и се поддържат помещение за хранене и помещение за почивка.
В помещението за хранене работниците имат възможност да консумират храна, която е донесена от тях, а в помещението за почивка – да използват кратките почивки и обедната почивка през деня.
Предвижда се по проекта да бъдат осигурени следните социални придобивки, които да са на разположение за безвъзмездно ползване от персонала:
- Ремонт на помещението за почивка и на тоалетната към него – приблизителна площ 36 кв. м за помещението. Помещенията, предвидени за ремонт, са собствени на дружеството.
- Оборудване на помещението за почивка със следното оборудване, което към момента липсва и не е било осигурявано:
o Индивидуален шкаф за преобличане в помещение за почивка – 15 бр.
o Велоергометър за помещение за почивка - 1 бр.
o Диспенсър за вода – 1 бр.
Целта е да се даде възможност на всички служители да имат място, на което да съхраняват сигурно личните си вещи, да релаксират и да спортуват, особено важно за работниците, тъй като почти всички прекарват работното време в стационарна седяща работна поза.
- Оборудване на помещение за хранене, със следното оборудване, което към момента липсва и не е било осигурявано:
o Кафемашина – 1 бр.
o Кухненски шкафове – 6 бр.
o Микровълнова фурна – 2 бр.
o Тостер - 2 бр.
o Фурна – 1 бр.
Работниците ще имат възможност да използват оборудването, за да си претоплят донесена храна, да приготвят нещо набързо, да си направят топла напитка.
- Поставяне на диспенсър за вода и в производствения цех, коjто да e на разположение на работниците.
- Оформяне на зона за отдих на открито в двора пред производствения цех (собствен на дружеството) чрез поставяне на:
o Беседка/тента за зона за отдих на открито – 1 бр.
o Пейки за сядане за зона за отдих на открито (малки)- 2 бр.
o Пейки за сядане за зона за отдих на открито (големи)- 2 бр.
o Ергономичен стол в зоната за отдих - 4 бр.
В дейността са включени следните етапи:
- Формулиране на технически спецификации за СМР;
- Избор на изпълнител за СМР;
- Изпълнение на СМР;
- Формулиране на технически спецификации за оборудването;
- Избор на изпълнител(и) за доставка на оборудването;
- Изпълнение на доставките;
|
27 731.08
|
0.00
|