Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal of NIKOLINA ALENDAROVA LTD - factory DIBSI aims to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work patterns.  This requires rapid changes in the labor market and requires effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapt to changes in the working environment.  The envisaged activities are also expected to contribute to improving a healthy and safe working environment, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce occupational health risks and improve occupational health and safety standards.  The activities are related to the working 41 employees of the company, who are the target group of this project proposal, who will receive the necessary satisfaction for work.  The activities are related to repair, safety of existing buildings with the establishment of places for recreation, rehabilitation, sports, food and recreation.   Repair works for the establishment of places for food, recreation, recreation and sports, furnishing of the same. Means of collective protection and personal protective equipment (PPE), according to the risks identified in the enterprise: dust, noise, vibration, entry into hazardous areas, falling objects, chemical and / or biological substances, dangerous radiation, electromagnetic fields, fire and / or explosion, etc.   The purchase of personal protective equipment for employees.   Development and implementation of "green" models of labor organization according to the specifics of the specific jobs in DIBSI factory, preparation of "green" cards for the organization of work processes, training of the target group aimed at the implementation of "green" models of labor organization. Providing prevention and prevention of  "burnout" in the workplace and  about "effects of the COVID pandemic on mental health" and  psychological support prevention,  activities for specialized training of employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 включва „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за 41 служители с 4 етапа.Преглед на моментното състояние, свързано с прилагането на „зелени“ практики;2. Разработване на „зелени“ модели и изготвяне на „зелени“ карти за раб. места; 3. Внедряване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели; 4.Прилагане на нови, „зелени“ модели, вкл. обучение на персонала. : Дейност 1 включва в логическа последователност следните задължителни дейности: 1.1. Преглед на моментното състояние на ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда във фабрика и работните процеси, съобразно спецификата на работните места и съобразено с длъжностните характеристики на 41 служители във фирма ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места по длъжности. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Фирма ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" не разполага със служители с необходимата квалификация да изпълняват сами Дейност 1. За изпълнението на тази дейност и по определените допустими разходи ще бъдат изготвени договори за изработка/услуга по реда на ЗЗД. Допустими са разходи за разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места във фирма ЕТ "НИКОЛИНА .АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ, планира също така изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на 41 служители с конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд. Относно въвеждането и прилагането във фабрика ДИБСИ на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, всички служители ще бъдат включени в обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Проектното предложение по процедура BG05SFPR002-1.004 „Адаптирана работна среда“ планира разходите за изпълнение на четирите етапа от Дейност 1 да бъдат извършени в срока, определен по програмата и Указанията за кандидатстване, който е осемнадесет месеца по Дейност 1 „Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места във фирма ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ. За всички служители ще бъдат изготвени "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Планирано е да бъде проведено обучение от професионални обучители в тази област с договор за изработка/услуга, съгласно разпоредбите на ЗЗД. За целта се планира обучение на 41 служители, които са лицата от целевата група. Обучението е насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.“ във фирма ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ. Код 146 е обвързан с Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ като задължителна, както е описано в Условията за кандидатстване. За изпълнители по договорите за изработка/услуга ще се обърне към професионални лица, които извършват: консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни); преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията; консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата. 6 833.00 0.00
Дейност 2 „Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ /психологическа подкрепа“. Заложени са специализирани индивидуални срещи с лицата от целевата група за решаване на следните казуси:превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ във фабрика ДИБСИ.: Програмата на обучението за лицата от целевата група във фабрика ДИБСИ включва информиране и презентиране на синдрома на професионалното прегаряне, изтощаване и изхабяване „Бърнаут“, запознаване с неговите симптоми, признаци, прояви, белези, ефекти, лечение и възстановяване. Лицата от целевата група/ всички служители на фирма ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" ще могат да се запознаят с няколко методики по време на обучението, като и различни видове тестове, материали към темата и техники за овладяване и справяне с проблема на професионалното прегаряне. Целта е с помощта на преподавателите, лицата от целевата група по проектното предложение на фирмата, да могат да преодоляват по-лесно проблеми, свързани със стреса в ежедневието и личния им живот. Друга важна цел, която се поставя в Дейност 2 е да бъде намелен стресът на работното място и превантивно да бъдат предпазени от „професионалното прегаряне”. Да се работи с хора не е лесно, защото човешкият фактор е много важен елемент в развитието на човечеството. Целите на първото обучение на тема „Синдром на професионалното прегаряне – Burnout“ е да запознаят обстойно всички служители във фабрика ДИБСИ и подробно да разберат какви са начините да се справят със синдрома като характеристика на психологично състояние, при здрави хора, които работят в емоционално в напрегната трудова среда и да бъдат консултирани от психолози чрез специален инструментариум, който включва различни методики, подходи, технихи, тестови бланки и др. Второто обучение е свързано с „ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве“. Целта на второто обучение е да се запознаят обстойно всички служители в ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" подробно със съответните последици и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ , където посредством различни методики, подходи, техники, тестови бланки, но основно се залага на индивидулните срещи с лица от целевата група, прекарали COVID по време на пандемията, като в свободен разговор с психолозите ще могат да споделят как се е отразило това върху менталното им здраве. Професионалният екип, който ще провежда обучителните сесии за служителите на ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" предлага следните методи на обучение: догматичен; евристичен метод; изследователски; екипно обсъждане на наболели проблеми; индивидуални срещи и др. Относно обучението, свързано с „ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве“, което цели да се запознаят обстойно всички служители във фабрика ДИБСИ подробно със съответните последици и „ефекти от COVID, където посредством различни методики, подходи, техники, тестови бланки, но основно се залага на индивидулните срещи с лица от целевата група, прекарали COVID по време на пандемията, като в свободен разговор с психолозите ще могат да споделят как се е отразило това върху менталното им здраве на лицата от целевата група от проектното предложение на ЕТ "Н. АЛЕНДАРОВА". Професионалният екип, който ще провежда обучителните сесии за служителите във фабрика ДИБСИ предлага освен споменатите до момента методи, да бъдат ползвани и други методи и средства: като разработване на дидактически материали/брошури, на чертежи/схеми, които да напомнят на лицата от целевата група всеки ден за провеждането на проектните дейности и необходимостта от лична психологическа консултация при нужда. По този начин ще има напомняне за лицата от целевата група на местата за почивка и отдих, на местата за хранене и в двата цеха на фирмата да бъдат поставяни живи цветя, които настройват положително за работа и едновременно релаксиращо за служителите, чрез видеопрожекции, мултимедийни способи. За всички служители от ЕТ "НИКОЛИНА АЛЕНДАРОВА" - фабрика ДИБСИ, които са лицата от целевата група ще бъдат излъчвани филми с релаксиращ ефект по време на почивката, на местата за хранене ще може от компютър да се пуска отпускаща музика, която да настройва на положителна вълна за работа. Бъдете добри с другите, заредете се с положителна енергия и работата ще бъде песен. 6 833.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.: В рамките на тази дейност ще бъдат закупени лични предпазни средства и специално работно облекло, предназначени за опазване на здравето и безопасността на служителите в предприятието. Осигуряваните към момента ЛПС и работно облекло не могат да гарантират в достатъчна степен безопасността на служителите. Направена е оценка на риска и е установена необходимост от безопасни условия на труд в по-виска степен, като е съставена „Програма за отстраняване или минимизиране на риска“ (приложена) и Списък на работните места и длъжностите, за които се предвиждат ЛПС и специално работо облекло, съгласно НАРЕДБА № 3 от 19.04.2001 г. (приложен). Целта на тази дейност е да се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и да се гарантира по-виска защита за работниците. Това ще бъде постигнато чрез осигуряване на предпазни средства и защитно облекло с по-висока защита или такива от нов вид, които не са били осигурявани досега. Задължение на работодателя е да осигури използване на съобразени с условията лични предпазни средства и облекло, които да отговарят на нормите и изискванията за защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск. В този смисъл личните предпазни средства и облекло ще отговарят на условията на съответното работно място, ще са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, ще съответстват на размерите на ползвателя. Когато има наличие на повече от една опасност е предвидено работниците да носят комбинирани предпазни средства, които са съвместими и ефективни при едновременно използване. Личните предпазни средства и защитно облекло са определени в зависимост от длъжностите, характеристиките на предвидените средства и степента на риска за служителя, както е дефинирано в актуалната Програма. Съобразно предварително направения анализ и оценка на рисковете са определени характеристиките и ефективността на всяко ЛПС и облекло, което ще бъде закупено и те са подробно описани в Приложение 5. Предварителният етап на тази дейност включи определяне на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства, като бяха взети предвид рисковете посочени в Програмата. В резултат от това работодателят състави списък, който съдържа видовете дейности в предприятието; длъжностите и работните места; вида, наименованието и характеристиките на всяко предпазно средство; конкретното приложение, видовете рискове за които е предназначено и срока на неговото износване. В първия етап от изпълнение на тази дейност ще се предприемат мерки за изпълнение на Програмата, като последната нейна актуализация и Списъкът ще бъдат обявени пред служителите. Предвидените нови защитни средства и облекла ще бъдат закупени в първите 3 месеца от изпълнението на проекта и предоставени за ползване от служителите. Заедно с това на служителите ще бъде направен инструктаж и осигурена достъпна информация относно изискванията за ползването им. Работодателят ще ги информира подробно за рисковете, за които са предназначени да ги защитават. При необходимост ще бъде направена демонстрация за използването, съхраняването и проверката на изправността. Също така ще бъде осигурена информация за почистването, дезинфекцирането, ремонтирането и други действия по поддръжката и подмяната. За закупените средства ще бъде изготвена подробна документация, съгласно установения ред на организацията. Вторият етап от дейността ще стартира от третия месец на проекта и ще включва периодични проверки на 6 месеца за качеството и срока на износване на предпазните средства и облекла, като при откриване на неизправности работодателят ще бъде уведомен за взимане на необходимите мерки. Проверките ще бъдат документирани с протокол. Така също на база на установените наблюдения, както и при промени в обстоятелствата или оценката на риска, ще бъдат предлагани промени и актуализации на Програмата и Списъка на работните места. 20 493.33 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, свързани с подобряване условията на труд. : Изпълнението на Дейност 4 касае изпълнението на "Програма за отстраняване или минимизиране на риска" на фирмата (приложена) и действащото българско законодателство. Дейността се прилага съгласно ЗЗБУТ, “Наредба №2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи”, “Наредба № 7 от 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване”, “Наредба №5 от 1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска” и др. свързани с предмета на дейност нормативни изисквания. Целта на тази дейност е да се осигури перманентна колективна защита и безопасни условия на труд на работниците, чрез използване на средства за колективна защита при извършване на строителната дейност. В рамките на Дейност 4 ще бъдат закупени средства за колективна защита, за обезопасяване на строителните обекти, опазване на здравето и безопасността на служителите. Необходимостта от изпълнението на Дейност 4 произтича от рисковете свързани с дейностите в производството. Съгласно направената оценка на риска е установена потребност от подобряване на условията на труд и повишаване безопасността на служителите, като предвидените средства за това са подробно описани в Програмата и включват: ергономични столове, защитни монитори за компютър, аптечка за оказване на първа помощ и пожарогасители. Дейността ще се изпълни в 2 етапа, свързани с процесите на протичане на управление на риска в организацията, като нейното пряко изпълнение ще се извърши в първите 3 месеца от проекта. В първия етап на дейността ръководителят на предприятието ще актуализира инструкциите по безопасност и здраве спрямо конкретните условия на строителния обект и видовете строително-монтажни работи. От служителите на длъжност "Технически ръководител строителство" ще бъде направено планиране на всички предвидени средства за колективна защита и спрямо техните характеристики и нуждите на строителните обекти те ще бъдат закупени и разпределени на текущите терени. През втория етап на изпълнение на дейността с актуализираните инструкции и вътрешни правилници да бъдат запознати всички служители на организацията. На служителите ще бъде направен и инструктаж за запознаване с характеристиките на средствата, въвеждане на тяхната употреба на местата, за които са предназначени и начина на съхранение. Ще бъдат актуализирани знанията по ЗБУТ на работещите. 9 611.30 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез обособяване и оборудване на места за хранене и почивка в предприятието. : По Дейност 5 ще бъдат осигурени места за отдих и хранене съгласно нуждите на служителите в предприятието и изискванията в законодателството за физиологичен режим на труд и почивка. Режимът на регламентирани почивки, техният брой, продължителност и ред на ползване се определят от работодателя в съответствие с изискванията на Наредба № 15/1999 г. Различните строителни дейности са свързани с тежка работа в стояща поза при излагане на работниците на неблагоприятни климатични условия. Много често те извършват трудови дейности в натоварваща работна поза - в тясно пространство, наведен, на колене, с натиск върху лакътя, с натиск върху китката, с натиск върху пръстите на краката, с ръце над ниво на раменете, клекнал, наведен, продължително седящ и т.н. Има изследвания, че при дейности с тежко и много тежко физическо натоварване (енергоразход над 5 kсаl/min) общото време за почивки по време на работа може да заеме от 25% до 50% от работния ден, което налага наличие на обособени и оборудвани места за почивка. Целта на тази дейност е да се осигурят социални придобивки на работещите и да се подобрят условията за хранене и почивка на работните места, чрез обособяване на места за хранене и отдих и спазване на оптимален режим на труд и почивка. Фирмата разполага с помещение, което ще бъде приспособено за съблекалня и място за отдих. Помещението не разполага с никакво оборудване, поради което се предвижда оборудване посочено в Приложение 4. За работниците на територията на строителните обекти няма осигурени условия за хранене и почивка, което не осигурява необходимите изисквания при работа и затруднява значително изпълнението на благоприятен за работниците режим на труд и почивка. С цел да се подобрят условията за работниците ще бъдат закупени 4 мобилни контейнера от 18 кв.м. с обособено хигиенно-санитарно помещение и кът за хранене. Предвижда се закупуване на кухненско оборудване и обзавеждане, с които те не разполагат. Осигуряването на общо 4 контейнера за хранене и почивка на работниците е предвидено да посрещне нуждите на 41 работници на фирмата, които изпълняват дейности на територията обекта. Закупуването на контейнерите и цялото предвидено обзавеждане и оборудване по Дейност 5 ще бъде изпълнено до края на 5-ти месец от проекта. Разходите за ДМА са заложени в бюджетен ред 5. 63 603.68 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).