ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително.
Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административния и ръководен персонал на дружеството.
Въвеждането на новите зелени модели ще включва административния и ръководен персонал на дружеството - в целевата група по дейността са включени 10 заети на следните длъжности:
Управител на ДУК - 1
Организатор производство 1
Организатор експедиция/товаро-разтоварна и спедиторска дейност 5
Счетоводител 1
ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР 1
ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ 1
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
2 000.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството.
НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на трудова медицина, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството на дружеството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо минималните за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната реда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. Поради това дружеството смята, че по-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена Оценка на риска, на база на която е изготвена Програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците.
Предвижда се закупуването по проекта следното:
1 Студозащитно яке
2 Студозащитен полугащеризон
3 Ватирана шуба - мъжка
4 Ватирана шуба - дамска
5 Работно яке - лятно
6 Работен панталон - летен
7 Работен полугащеризон - летен
8 Ватирана блуза с дълъг ръкав
9 Суитшърт
10 Работен елек
11 Защитни обувки - тип боти
12 Защитни обувки - половинки
13 Защитна каска
14 Предпазни ръкавици топени в латекс
15 Антифони
16 Респиратор FFP2
17 Предпазни очила за работа с видеодисплей.
Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства). Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ... |
53 945.40
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд.
Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта.
От направения анализ на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция на следните средства за колективна защита:
4.1 Закупуване на ергономични офис столове
4.2 Подопочистваща вакуумно-метачна машина
4.3 Закупуване на индустриална прахосмукачка
4.1 Първата от мерките в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда, е закупуването на ергономични работни офис столове. И в момента служителите и работниците ползват столове, но е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво на техническо решение и по-удачни и щадящи служителите - с възможност за регулиране отделните елементи на стола, като седалка, облегалка и нагласянето им съобразно антропометричните особености на всеки един служител. Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област водещи до болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа, Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове, които са стабилни, позволяват на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина седалка и регулираща се на височина и наклон облегалка. Мярката включва всички служители, които работят голяма част от времето на бюро.
Изборът на вида на столовете ще бъде направен след разглеждане и оценка на техническите аспекти на връзката между работниците и работната среда, работната поза и останалите мебели и оборудване, което се ползва за работа. Целта е да се оптимизира системата “човек – машина/оборудване/обзавеждане – работна среда”. В това число приспособяване към физиологичните и психични (когнитивни) възможности на човека. Необходимите характеристики на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./ и дружеството ще се съобрази с поставените изисквания. Дейността е в приложното поле на наредбата и е планирана в програмата за минимизиране на риска. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще намали заболеваемостта и ще повиши производителността на заетите лица във фирмата.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ... |
93 083.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията.: Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите чрез дооборудване на обособено кът за почивка и рехабилитация в централния офис в с. Житница (1) и обособяване на помещение за почивка и хранене на работното място в гр. Хисаря (2) .
От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила освен работната среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С надеждите за подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА:
(1) Доборудване на наличен кът за краткотраен отдих и рехабилитация в административната сграда в с. Житница.
(2) Доставка на преместваем контейнер и подходящо оборудване и обособяването му в място за хранене и почивка в производствена база в гр. Хисаря.
5.1 Дружеството планира да дооборудва наличното вече място за краткотраен отдих и почивка в основната база в с. Житница с професионален масажен стол. Служителите ще могат да използват масажния стол и да се възползват от възстановяващият му ефект през кратките почивка в рамките на работния ден. Ползването на масжния стол в спокойна и уютна атмосфера ще спомагне за възстановяването на служителите, както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса.Социалната придобивка пряко ще обхване 14 заети на длъжности:
Техник компютърни системи 1
ИНСПЕКТОР КАЧЕСТВО НА ПРОДУКТИ БЕЗ ХРАНИ И НАПИТКИ 1
Счетоводител 1
ОРГАНИЗАТОР ОБРАБОТКА НА ПРОИЗВОДСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ 1
ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР 1
ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ 1
Организатор експедиция/товаро-разтоварна и спедиторска дейност 4
Организатор производство 1
Мениджър производство 1
Търговски представител 1
Експедитор стоки и товари 1
От социалната придобивка (дооборудван кът за отдих и рехабилитация с масажен стол ) ще могат да се възползват и останалите служители, когато служебните им задължения са свързани с посещения на офис помещенията, в които е обособен този кът.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ... |
57 340.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ...ПРОДЪЛЖАВА ОТ ПРЕДХОДНАТА ДЕЙНОСТ
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на Оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло.
Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване всички 69 заети на следните длъжности:
Гл.счетоводител, Счетоводител, Технически секретар,
Организатор обработка на производствена информация,
Инспектор- качество на продуктите,
Техник компютърни системи - 6 заети.
Електротехник, промишлено предприятие,
Техник-механик - 5 заети.
Оператор, инсталация за размесване на бетон,
Машинен оператор, изделия от бетон, Машинен оператор,
Обслужващ персонал промишлено производство - 18 заети.
Управител, Експедитор- стоки и товари, Търговски представител,
Мениджър производство,Организатор производство,
Организатор експедиция - 10 заети.
Чистач-хигиенист - 2 заети.
Шофьор, специален тежкотоварен автомобил, Шофьор,
тежкотоварен самосвал-12 и повече тона, Шофьор автокран,
Машинен оператор бетонпомпа, Водач мотокар, Машинист,
еднокофов багер - - 28 заети.
Целевата група обхваща различни звена на дружеството, както и няколко отдели обекта разположени в 3 населени места. Заетите на различни длъжности изпълняват различни функции и имат разнообразни задължения и отговорности. Въпреки това всички заети в целевата група, дори служителите с административни длъжности имат функции и задължения, които ги поставят в контакт с рисковете на работната среда и имат нужда от съответните средства за защита. Голяма част от дейностите на ръководния и административния персонал се извършват именно в работните/производствените помещения с цел организиране и контрол над работния процес.
Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда.
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ... |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ...ПРОДЪЛЖАВА ОТ ПРЕДИШНАТА ДЕЙНОСТ
Целева група: дейността ще обхване 5 работни места в административния отдел в с. Житница на следните длъжности:
Управител ( назначен на ДУК) - 1
Счетоводител - 1
ОРГАНИЗАТОР ОБРАБОТКА НА ПРОИЗВОДСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ - 1
ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР - 1
ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
За всички горепосочени длъжности са обособени работни места с бюро и компютърна конфигурация за изпълнение на служебните им задължения.
4.2 и 4.3. При направената Оценка на риска беше идентифицирана тенденция за засилване на рисковете от заболеваемост на работещите от редица респираторни заболявания в резултат на натрупването на вторичен прах в работните помещения. С цел постигане на приемливи параметри на показателите за нива на запрашеност и чистота на въздуха и намаляване на риска от разпространение на респираторни заболявания/вирусни инфекции и за постигане на разпоредбата на чл. 106, ал. 1 от НАРЕДБА № 7 ОТ 23 СЕПТЕМВРИ 1999 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ за предотврятването на формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда, се предвижда:
- подходящо редовно почистване на работните места и производствените помещения - чрез професионална вакуумна почистваща машина. Почистващата машина ще обслужва цялата база в с. Житница - двор около 25 дка, фабрика 1 - около 1 дка и фабрика 2 около 2 дка закрита площ.
В момента дружеството почиства работните площадки и машините, механично, ръчно, с ниска ефективност. Вторичното запрашаване се предотвратява, чрез оросяване с маркуч с подходящ накрайник. Също работниците използват предпазни маски при работа.
Изпълнението на тази мярка е насочено към защита от прах и вредни аерозоли, получени от работните процеси - производство на бетонови смеси и готови бетонови изделия за строителството. При тази дейност се отделя голямо количество прах от самите бетонови изделия, както и от суровините за производството (инертни материали, пясък, цимент). Мярката предвижда минимизиране на риска за работещите, чрез придобиването и експлоатацията на (4.2) 1 брой вакуумна подопочистваща машина за събиране и почистване на натрупания прах от подовете на работните помещения и откритите работни площадки (плац) и закупуването и използването на (4.3) 1 брой индустриална прахосмукачка за събиране и почистване на натрупания прах от работните повърхности и самото производствено оборудване. Оборудването по проекта ще почиства натрупания прах и др. замърсители, чрез комбинация от механично и вакуумно почистване в съответствие с изискванията на наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Чрез изпълнението на мярката ще се предотврати замърсяването в работните места с прах и прахови аерозоли и ще се защити здравето на заетите:
Целева група - дейността ще обхване всички служители и работници на базата в с Житница - общо 51 заети на длъжности:
Управител ( назначен на ДУК) - 1
Водач мотокар 3
ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ 1
Експедитор стоки и товари 1
ЕЛЕКТРОТЕХНИК ПРОМИШЛЕНО ПРЕДПРИЯТИЕ 1
ИНСПЕКТОР КАЧЕСТВО НА ПРОДУКТИ БЕЗ ХРАНИ И НАПИТКИ 1
Машинен оператор 3
МАШИНЕН ОПЕРАТОР БЕТОН ПОМПА 1
Машинен оператор изделия от бетон 1
Машинист еднокофов багер 1
Мениджър производство 1
ОБСЛУЖВАЩ РАБОТНИК ПРОМИШЛЕНО ПРОИЗВОДСТВО 9
Оператор инсталация за размесване на бетон 2
Организатор експедиция/товаро-разтоварна и спедиторска дейност 4
ОРГАНИЗАТОР ОБРАБОТКА НА ПРОИЗВОДСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ 1
Организатор производство 1
Счетоводител 1
Техник компютърни системи 1
Техник механик 4
Търговски представител 1
ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР 1
ЧИСТАЧ ХИГИЕНИСТ 2
Шофьор автокран 3
Шофьор самосвал 1
ШОФЬОР СПЕЦИАЛЕН ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ 4
Шофьор тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона 1
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ... |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ.: ...ПРОДЪЛЖАВА ОТ ПРЕДХОДНАТА ДЕЙНОСТ
5.2 Към момента в бетонов възел на дружеството в гр. Хисаря няма обособено и оборудвано място за хранене в обедната почивка, а в близост няма подходящо място за общ. хранене. Служителите обядват с храна от вкъщи на работното си място или търсят готова храна от най-близката лавка/магазин. Като част от проекта дружеството планира да осигури преместваем контейнер и да го обособи в място за хранене и почивка. Контейнерът ще бъде доставен с функциониращ санитарен възел, като след доставка допълнително ще бъде оборудван с КУХНЯ ПДЧ с вградени котлони и термоплот, мивка и смесител; кош за отпадъци; Кухненска маса 2 бр. + трапезен стол 12 бр. Хладилник; Диспенсър за вода; микровълнова фурна; кафе машина и диван триместен. Подходящото оборудване ще превърне контейнера в уютно и приветливо място, в което заетите в дружеството да се насладят на топла храна и освежаваща напитка. В мястото за хранене и почивка ще може да се приготвя или прeтопля готова храна за обедните почивки на заетите, благодарение на наличието на кухня и кухненски електроуреди. Хладилника и кафе машината ще се използват за приготвяне и съхранение на топли или студени напитки. Масите и столовете ще осигурят удобно място за персонала по време на обедната почивка, а дивана ще осигури комфорт през по-кратките почивки в рамките на работния ден. Ръководството планира да осигури преместваем контейнер, които ще може да се премества в рамките на работния обект на дружеството с цел по-добра достъпност на персонала, както и в зависимост от факторите на климата - слънцегреене, валежи, вятър и др. Така например през зимните месеци ще може да се разположи на площадка с южно изложение, а през летните на такава със северно. От горепосоченото е видно, че контейнерът представлява оборудване, а не инфраструктура.
ЦЕЛЕВА ГРУПА : мярката ще обхване пряко 6 заети на следните длъжности:
Оператор инсталация за размесване на бетон -1
Шофьор тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона - 1
МАШИНЕН ОПЕРАТОР БЕТОН ПОМПА - 2
ШОФЬОР СПЕЦИАЛЕН ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ - 1
ШОФЬОР ТЕЖКОТОВАРЕН САМОСВАЛ - И ПОВЕЧЕ ТОНА -1,
Освен назначените в Бетоновия възел Хисаря служители, мястото за хранене и почивка ще се използва от всички командировани в рамките на работния ден или за по-дълъг период служители на дружеството от другите звена и бази. Честа практика в бранша е шофьорите, от една база да обслужват курсове за доставка на готови бетонови смеси. В тези случаи шофьорите почиват и обядват в базата в която са командировани. Командироват се и служителите на длъжност Техник механик, назначени в основната база при повреди или планирани ремонти. В допълнение към назначение в бетоновия възел в Хисаря 6ма заети, обособеното място за хранене и почивка ще се използва в различни моменти и от заети от други бази на длъжности:
Техник механик 4 заети
ШОФЬОР СПЕЦИАЛЕН ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ 10 заети
Шофьор тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона 2 заети, както и заети от административния и ръководния персонал на дружеството при изпълнението на служебните им задължения свързани с контрол и организация на работния процес. В тази връзка размера и оборудването на преместваемия контейнер - място за почивка е съобразено както с броя на заетите в самия бетонов възел, така и с общия брой на служителите, посещаващи базата в Хисаря, като част от служебните си задължения в рамките на работния ден.
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ... |
0.00
|
0.00
|