Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. В тази дейност ще бъдат обхванати 124 лица представителите на целевата група, както следва:
- конкретни характеристики на целевата група – 15 човека административно-управленски персонал (1 управител, 1 управител продажби и маркетинг, 1 началник склад, 6 лица на длъжност технически сътрудник, 2 лица на длъжност технически изпълнител, 1 счетоводител, 1 ръководител обособено производство, 1 технически секретар, 1 специалист ТРЗ), 4 лица на длъжност техник строителство и архитектура в технологичен отдел работят в офисите, но им се налага постоянно да посещават производствените площадки, цехови работници разпределени по участъци: 95 човека (9 лица на длъжност машинен оператор металообработващи машини, 6 на длъжност машинен оператор металорежещи машини, 13 лица на длъжност монтажник метални конструкции, 6 лица на длъжност работник сглобяване на детайли, 7 лица на длъжност бояджия стоманени конструкции, 2 лица арматуристи, 10 лица кофражисти, 3 лица на длъжност кранист подвижен, 9 лица бетонджии, 3 лица машинист автовишка, 11 заварчици, 1 водач на мотокар, 4 лица на длъжност шофьор тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона, 3 машинист многокофов багер, 1 кранист, 2 лица на длъжност работник производство на метални конструкции, 5 лица шофьор автокран) и 10 човека помощен и организационен персонал и поддръжка (1 сервизен техник, 3 лица на длъжност склададжия, 1 чистач/ хигиенист, 3 автомонтьори, 1 електротехник, 1 общ работник).
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Времевия обхват на дейността е 9 месеца. Продължителността е съобразена със спецификата на дейността на предприятието и големия брой 124 лица представителите на целевата група, които ще бъдат включени в изпълнението й. |
20 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Цел на дейността е да бъдат осигурени по-добри и съвременни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за заетите лица в предприятието. Съгласно националната класификация на трудовия травматизъм се забелязва, че заетите лица в бранша са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на производствения процес, обуславя изключително важното значение на осигурените ЛПС и СРО за работещите.
Наличното в момента лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло покрива само законовите минимални изисквания за безопасност, видно от оценка на риска, но не ги надграждат. ЛПС и специално работно облекло, с кратък срок на експлоатация, малка част от него е от качествени материали и недостатъчно устойчиво на химични агенти, механични опасности, термални и други условия, присъщи на спецификата на работния процес.
Необходимо е закупуването и на специално работно облекло, което минимизира риска за заетите лица. Настоящото проектно предложение е насочено именно към удовлетворяването на тези потребности. Новите ЛПС, заменящи старите имат следните характеристики:
1.Трудногорим костюм – 39 бр. – изработен от материя, която е устойчива на изгаряния, искри и пръски разтопен метал, шлака и горещи частици;
2.Комплект зимно работно облекло (зимно работно яке – 66 бр., зимен работен полугащеризон - 66 бр. и ватирана блуза – 105 бр.) - по - добра студозащита и влагоустойчивост;
3.Комплект лятно работно облекло (работен полугащеризон – 105 бр., работно яке– 105 бр.) – по - добро предпазване тялото от механични въздействия, нужно е да бъдат плътни, от естествени материали, антиалергични, против изпотяване, химично устойчиви;
4.Защитни обувки – 105 бр. с метално бомбе и метална пластина предпазват от пробождане, осигурява защита от отхвърчащи топли предмети, олекотени, осигуряващ защита на ставите; по добре предпазват крака от усукване, противохлъзгащи, минимизиране на напрежението в петата на носещия през целия ден;
6.Работни ръкавици - 95 бр. - за защита от механични въздействия, от плътна материя, която да предпазва от изпотяване;
7.Заваръчен шлем – 11 бр. - ще бъдат закупени шлемове с автоматично затъмняващ се филтър, олекотен с опция-подвижен екран, които ще осигури по-добра защита на работниците на длъжност заварчик. Използването на заваръчна маска за заваряване с автоматично затъмняващ се филтър и ограничена горимост, ще гарантира по-добра защита на зрението, като същевременно се осигурява свобода на движенията и намаляване натрупването на умора;
8.Защитна каска - 60 бр. – олекотена за защита на главата, вентилирана, къса козирка за по-широк ъгъл на видимост;
9.Предпазни очила - 53 бр. със система за индиректна вентилация, омекотяване към лицето, неизпотяеми, ще се осигури висок комфорт, дори в екстремно високи или ниски температури;
10. Престилка за заварчик – 11 бр. – естествена телешка кожа с подсилени шевове, за по-голяма здравина;
11. Комплект за височинна защита - 49 бр. – изработен от полиестер и стомана, с регулируеми ремъци.
Необходимостта от предоставянето на нови лични предпазни средства и специално работно облекло на заетите лица се обосновава от следните опасности и рискове: опасност от преместващи се машини, съоръжения и техни елементи, от притискане на пръстите, от падащи тела и частици, от режещи елементи и инструменти; наранявания с твърди частици при металообработка, вдишване на химически вещества, изгаряния вследствие на термичните процеси при заваряване на метали.
С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС и СРО, целим да закупим нови, по-модерни предпазни средства, съгласно приложената програма за минимизиране на риска.
Закупуването на ЛПС и СРО ще се осъществи въз основа на приложения към проектното предложение утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства. |
64 649.63
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В дейността ще се изпълняват следните мерки:
- подобряване на микроклимата – в административните помещения, чрез закупуване на „климатици тип сплит“- комплект от едно външно и едно вътрешно тяло;
В рамките на дейността за подобряване на микроклимата е необходимо да бъдат закупени климатици за помещенията в административните сгради на „Техномонтаж“ ЕООД. В административните помещения наличното оборудване не отговаря на нуждите на целевата група и не създава защита от неблагоприятен микроклимат през всички сезони. Прилагането на горепосочената мярка ще допринесе за подобряване условията на работната среда и в частност на микроклимата в помещенията с неблагоприятен такъв. Целевата група, която е бъде включена в тази мярка са общо 22 броя работника и служителя.
- подобряване на ергономията при работа на част от работниците и служителите на дружеството, идентифициран риск при работа с видеодисплеи, възможност за хронични увреждания на опорнодвигателния апарат, чрез закупуване на ергономични работни столове.
Подобряването на ергономията при работа е от съществено значение за осигуряването на здравословна и безопасна работна среда. Столовете са важен елемент на работното място, тъй като той трябва да бъде конструиран в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Това предотвратява неправилни и принудителни пози. По този начин се премахва статичното напрежение и умората, като се запазва за по- дълго работоспособността на организма. Част от работниците и служителите в дружеството са подложени на опасност от увреждания заради неблагоприятна работна поза поради недобрата ергономичност на стола, които използват за изпълнение на трудовите си задължения. Столовете, които се експлоатират нямат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя. Чрез закупуването на ергономични столове, които отговарят на естеството на извършваната работа и на нормите за физическо натоварване на работниците и хигиеннофизиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси, опасността от гръбначни изкривявания и мускулноскелетни заболявания ще бъде премахната. Целевата група, която е бъде включена в тази мярка са общо 22 броя работника и служителя.
Осигуряване на защита от прах, токсични и други вредни вещества
При процеса на заваряването се освобождават замърсители във въздуха, които могат да навредят на човешкото здраве и околната среда. Вредни газове и летливи частици се освобождават също и при шмиргелене, което е част от производствения процес в предприятието. Димните газове от заваряване са опасни за здравето на контактните с тях. Те са смес от различни материали и вещества. Вдишването им е опасно за здравето и може да причини различни заболявания на дихателната система. Използването на защитни маски, като ЛПС е важно и се прилага в предприятието, но те защитават в определена степен единствено работника, извършващ съответния процес, не и околните служители. Предвид изложеното и е предвидено да бъдат закупени: 1 брой мобилна аспирационна система.
Индустриален екстрактор/ промишлена смукачка за почистване на отлагания на прах и други замърсители по пода.
Закупуването на това съоръжение значително ще подобрят качеството на въздуха в производствените помещения, но за постигане на максимално минимизиране на риска от запрашеност е необходимо да се обърне внимание и на подовите повърхности. Те се замърсяват с индустриален прах, отлагания и дребни частици, които се разнасят при движението на персонала и отново могат да бъдат вдишани. С цел подобряване на условията на труд и въздействие върху този риск е предвидено закупуване на Индустриален екстрактор/ промишлена смукачка . |
79 185.25
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица чрез обзавеждане на две собствени помещения, намиращи се в основната административна сграда на предприятието с площ 100 кв.метра и в арматурния двор с площ 40 кв.метра.
Към настоящия момент заетите лица в дружеството-общо 124 заети лица. Това идентифицира нуждата от обособяването на помещение за отдих и почивка на заетите лица с цел осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за хранене, съобразено с рационалните и хигиенни норми.
За да бъде адаптирано за използване помещението, в основната административна сграда е необходимо то да бъде обзаведено с климатик– 4 бр.,маси+столове 15 бр., хладилник с фризер – 2бр., телевизор–1бр. микровълнова фурна–3 бр., кафемашина – 2бр.
За да бъде адаптирано за използване помещението, в арматурния двор е необходимо то да бъде обзаведено с маси+столове 4бр., микровълнова фурна–1бр.
Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия на ръководството за осигуряване на комфортна среда за почивка и хранене. Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Помещението в основната административна сграда е в непосредствена близост до основните производствени цехове и това го прави много удобно за работещите, за ползване по време на производствените почивки и хранене. Чрез адаптирането му в помещение за отдих, хранене и почивка ще се осигури комфортна среда за хранене и почивка. Оборудването на помещението е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да се приготвят храна и топли напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми.
Социално битовото осигуряване подпомага трудовия процес и води до повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на трудовите правоотношения като се задържат работниците на работа при съответния работодател.
Имайки предвид основната дейност на фирмата - производството на метални конструкции и части за тях, можем да си представим, че заетите се трудят на различни обекти и навън. За да осигурим по-добри социални условия и да подобрим трудовата среда в социален аспект, ще закупим фургони, които са преместваеми не са моторно превозно средство с двигател, който да осигурява подходящи условия на работниците за отдих, хранене и преобличане – 3 броя. При изпълнение на поръчките на различни обекти, работниците и служителите не могат да избират кога и при какви метеорологични условия /дъжд, студ, жега, сняг, мъгла/ ще работят - важни са само сроковете за изпълнение и качеството на работа. С изпълнението на тази дейност, ние ще подобрим значително условията на труд за работещите като им осигурим фургони.
За да осигурим по-добри социални условия и да подобрим трудовата среда в социален аспект, ще закупим 80 броя шкафове за преобличане. Осигуряването на шкафове за работно облекло ще създаде условия на работниците да съхраняват личното си облекло и принадлежности удобно и да съхраняват работното си облекло след приключване на работа. Следвайки логиката, смятаме, че колкото повече подобряваме условията на труд и условията за почивка, толкова повече удължаваме трудовия/професионалния живот на работниците и на служителите и намаляваме стреса на работното място. Освен това, когато показваш уважение и загриженост към индивида/човека, го мотивираш и той да отвръща с респект и уважение и му даваш стимул да дава максимума от себе си в работата.
|
86 437.50
|
0.00
|