Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени лица в производствената дейност на дружеството(КИД 32.50 производство на медицинско оборудване и оборудване на линейки за спешна медицинска помощ), тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
6 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специализирано работно облекло и съгласно предписанието и програмата за минимизиране на оценката на риска от СТМ, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи със следните средни цени на ЛПС и СРО на база събраните две съпоставими оферти:
Защитни очила - 12 бр - 12,43 лв. без ДДС/бр.
заваръчна маска - 5 бр. - 682,10 лв. без ДДС/бр.
Заваръчен панталон- 5 бр. - 115,20 лв. без ДДС/бр.
Яке за заварчици- 5 бр. - 186,91 лв. без ДДС/бр.
Престилка за заварчици- 5 бр. - 87,39 лв. без ДДС/бр.
предпазни ръкави за заваряване- 5 бр. - 79,46 лв. без ДДС/бр.
Гамаши за заваряване- 5 бр. - 88,17 лв. без ДДС/бр.
защитни боти за заварчици- 5 бр. - 113,60 лв. без ДДС/бр.
Ръкавици за заварчици с прав палец- 5 бр. - 17,36 лв. без ДДС/бр.
Ръкавици за TIG заваряване- 5 бр. - 22,55 лв. без ДДС/бр.
Работно яке за заварчик- 5 бр. - 114,90 лв. без ДДС/бр.
Работен панталон за заварчик- 5 бр. - 115,20 лв. без ДДС/бр.
Цялолицева маска с клапи за вдишване/издишване и висококачествен визьор - 1бр. - 229,21 лв. без ДДС/бр.
Гащеризон за боядисване (еднократна употреба)- 1бр. - 24,70 лв. без ДДС/бр.
Гащеризон за боядисване(многократна употреба)- 1бр. - 90,13 лв. без ДДС/бр.
Целева група се състои от 12 броя служители на следните работни позиции:
-шлосер- 6 бр
-заварчик - 5 бр.
-Бояджия-стоманени конструкции - 1 бр.
Видовете ЛПС и СРО, които ще бъдат закупени за всеки от служителите са:
-за шлосер-Защитни очила
-за заварчик-Защитни очила;заваръчна маска;Заваръчен панталон;Яке за заварчици;Престилка за заварчици;предпазни ръкави за заваряване;Гамаши за заваряване;защитни боти за заварчици;Ръкавици за заварчици с прав палец;Ръкавици за TIG заваряване;Работно яке за заварчик;Работен панталон за заварчик
-Бояджия-стоманени конструкции - Цялолицева маска с клапи за вдишване/издишване и висококачествен визьор; Гащеризон за боядисване (еднократна употреба);Гащеризон за боядисване(многократна употреба)
3. В последната направена оценка на риска на ЕТ ВЕРТИКАЛ - РУСИ МАНОЛОВ се препоръчва работещите в производството да ползват специално работно облекло.
Препоръката от СТМ е свързана с осигуряване на ЛПС и работно облекло, което да осигури защита от опасности при работа с хим.вещества, газове, пари и др. Изготвен е списък на личните предпазни средства (ЛПС) и спеuиално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност.Подбраните ЛПС и СРО ще осигурят на служителите от целевата група защита от рисковете, за които се прилагат като удар,защита от вдишване/ поглъщане на фин прах, огнеустойчивост, изгаряне и увреждане на очите. ЛПС и СРО, които са предмет на настоящото проектно предложение оrговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с предписанието на СТМ, съобразени са със Закона за здравословни и безопасни условия на труд /обн. ДВ бр.124/97г/ и предлагат съвместимост при носене на две и повече ЛПС.
|
8 607.28
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
1.ергономични столове работни
2.ергономични столове офис
3.мобилна аспирация
Целева група са 16 бр лица, заети на следните длъжности:
Производство:
-Шлосер-монтьор - 4 души
-Заварчик - 5 души
-Машинен оператор Металорежещи машини - 1 човек
-Машинен оператор, обработка на метал - 2 души
Администрация:
-Управител -1 лице
-Заместник управител-1 лице
-Началник в производството-1 лице
-Технически секретар-1 лице
За административната част са предвидени ергономични офис столове като средство за колективна защита, а ергономичните работни столове са за Машинен оператор Металорежещи машини и Машинен оператор, обработка на метал. Мобилните аспирации са за служителите на позиции шлосер-монтьор и заварчик.
По предписание на СТМ ръководството възнамерява да осигури на своите служители от сектор Администрация ергономични офис столове, с които ще се постигне осигуряване на стабилност,ще имат възможност за регулиране на височината, височина на облегалката, позиция на облегалката с регулируеми подлакътници за всички офис длъжности. Служителите се оплакват от болки в гърба/ болки в сухожилията на мускулите на гърба, врата, ръцете и краката, което е в следствие на напрежение на опорно-двигателният апарат от работна поза, която е седяща. Към момента служителите от административния отдел използват обикновени офис столове. Работните офис столове са предвидени за двете позиции машинен оператор, тъй като лицата, опериращи на тази дейност, са правостоящи. Позледствията са болки в гърба/ болки в сухожилията на мускулите на гърба, врата, ръцете и краката, което е в следствие на напрежение на опорно-двигателният апарат от работна поза,проблеми с циркулацията на кръвта в крайниците. По предписание на СТМ и на база програмата за минимизиране на риска, ръководството реши да закупи на служителите ергономични офис столове, с цел създаване на благоприятни условия за труд и грижа за здравето на служителите. За заварчика и шлосера са предвидени за закупуване мобилни аспирации, тъй като служителите на тези позиции са изложени на вредни вещества и опасности при работа с химични вещества, газове, пари, прах и тяхното вдишване. А като мерки е заложено от СТМ осигуряване на ефективна аспирация. Шлосерите са изложени на неблагоприятно въздействие на прах при обработката на детайлите от желязо, което е предпоставка за вдишването на праховите частици. Именно с цел избягване вдишване на вредните прахови частици, СТМ е направила своята препоръка да бъде осигурена ефективна аспирация.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството.
Средните цени на КПС на база събраните две съпоставими оферти са както следва:
1.ергономични столове работни - 478,55 лв. без ДДС/бр
2.ергономични столове офис - 996,55лв. без ДДС/бр
3.мобилна аспирация - 6941,50лв. без ДДС/бр |
70 288.10
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудване за стаята за хранене на своите сложители.Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване за стаята за хранене.
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното оборудване за гореописаното помещение:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
1. Целевата група в тази дейност са всички заети лица в производственото предприятие на дружеството, които възлизат на 30 души, тъй като стаята за отдих се ползва от всички, както следва:
СЕКТОР „АДМИНИСТРАЦИЯ”
1Управител - 1 бр
2Заместник управител - 1 бр
3Технически секретар- 1 бр
4Счетоводител- 1 бр
5Началник производство- 1 бр
СЕКТОР „СПОМАГАТЕЛНИ РАБОТНИЦИ”
1Шофьор лекотоварен автомобил- 1 бр
2Чистач/Хигиенист- 1 бр
СЕКТОР „ПРОИЗВОДСТВО”
1Контрольор, качество на продуктите - 2 бр
2Шлосер-монтьор- 6 бр
3Бояджия, стоманени конструкции- 1 бр
4Заварчик- 5 бр
5Фрезист- 1 бр
6Стругар- 1 бр
7Машинен оператор металорежещи машини - 1 бр
8Машинен оператор, обработка на метал - 2 бр
9Тапицер- 2 бр
10Мияч-корпуси и конструкции - 1 бр
По настоящата дейност в предвидено закупуването на оборудване за стаята за хранене и отдих. Към момента в дружеството има обособена стая, в която служителите могат да се хранят и да починат. Стаята е оборудвана със столове и маси, кухненски плот, кана за топла вода, мивка и тостер. Ръководството на дружеството желае да закупи за своите служители следните ел. уреди:
- колонен климатик - 1 бр
-кафемашина - 1 бр
-хладилник- 1 бр
-микровълнова- 1 бр
Със закупуването на тези уреди ще се подобри микроклимата в помещението- през студените месеци на служителите ще им е топло, а през топлите, ще може да се охлажда с помощта на колонните климатици. Кафемашината ще се ползва от всички. Към момента служителите си закупуват кафе от кафеавтомат, а след закупуването на кафемашината ще могат да се наслаждават на безплатно кафе както по време на работа, така и през почивките си. С помощта на хладилника ще могат да си съхраняват храната, която си носят за обяд, както и напитки. А в микровълновата ще могат да притоплят обяда си преди да седнат да се хранят.
Средните цени на актив от двете екранни разпечатки, са както следва:
-колонен климатик - 4809,50 лв. без ДДС/ бр
-кафемашина - 1174,00 лв. без ДДС/ бр
-хладилник - 1374,00 лв. без ДДС/ бр
-микровълнова - 199,00 лв. без ДДС/ бр
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвиденото помещение и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до него. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
7 556.50
|
0.00
|