Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 904 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at several of the main priorities of the company for the introduction of safe and good working conditions for the employees at the UNIVERSITY MULTIPROFESSIONAL HOSPITAL FOR ACTIVE TREATMENT -
PROF., DR. STOYAN KIRKOVICH AD, as well as ensuring long-term positive effects for the entire organization such as:
- the provision of good, healthy, safe and quality workplaces;
- adapting to changes in the environment, reducing the negative impact of the company's activities and increasing the awareness of employees regarding environmental protection;

These strategic goals for the company will be realized through the implementation of the following activities:
- Development and implementation of "green" models of labor organization;
- Ensuring better working conditions, protection, prevention of diseases and occupational injuries;
- Provision of means of recreation for the employed persons.

The project is fully aimed at and meets the needs of the employees at the UNIVERSITY MULTIPROFESSIONAL HOSPITAL FOR ACTIVE TREATMENT - PROF., DR.
The planned activities will contribute to the achievement of the strategic goals of the "Human Resources Development" Program. in the field of employment, the fight against poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси. Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, рециклиране, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на суровини, материали, хартия или други екологични инициативи. Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура. Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 20 000.00 0.00
Модернизиране на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, пряко ангажирани в диагностично - терапевтичната дейност на болницата и имащи пряк досег със с всички рискови фактори. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като: - Биологични рискове - излагане на инфекциозни агенти като бактерии, вируси и гъбички. Медицинският персонал е особено уязвим към тези рискове при лечение на пациенти с различни заболявания; - Химични рискове - използването на различни лекарства, дезинфектанти и други химикали, които могат да бъдат вредни при неправилно съхранение или употреба. - Физически рискове - дълги периоди на стоене или ходене, повдигане и маневриране на тежки оборудвания или пациенти, както и излагане на радиация (радиологичните отделения). - Ергономични рискове - неправилната ергономия на работното място може да доведе до мускулно-скелетни заболявания, включително болки в гърба и шията, проблеми с китките и ръцете и други. - Стресът от голямата отговорност, работа с пациенти и в бързо темпо, работа със сериозно болни пациенти, емоционалното напрежение от справяне със смъртта и болестта, както и потенциалната заплаха от насилие от пациенти или посетители, са сред основните психосоциални рискове. - Възможността за разпространение на инфекциозни болести, увреждания при работа с медицинско оборудване или в резултат на други инциденти на работното място. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС и специално работно облекло с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 951 постоянно заети служители на трудов договор, като за 820 са пряко ангажирани с работа с пациенти, и за които са предвидени осигуряването на защитни средства) и съответстващите им ЛПС и специално работно облекло и са описани в приложение IV и V към настоящото проектно предложение. Предвидените ЛПС и специално работно облекло произтичат от необходимостта, от една страна да подобрим качеството на използваните защитни средства, а от друга страна, от високите рискове при ежедневните си дейности на персонала и желанието ни да намалим натоварването и облекчим вредното въздействие, както и да подобрим здравното състояние и недопускане на потенциялни рискове за тяхното здраве. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в болницата. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда, включително химически, физически, механични и други опасности. Чрез тях ще намалим потенциалните травми и професионални заболявания и ще повишим безопасността и здравето на работещите. В сектор като лечебни заведения, където коефициентът на трудов травматизъм е висок, ефективните ЛПС са жизненоважни за предотвратяване на злополуки и увреждания. 179 530.75 0.00
Подобряване условията за отдих на работещите в компанията: Дейността е насочена към зеатетие лица в компанията, които понасят ежедневните натоварвания, стрес и турдности, за което искаме да осигурим и създадем мерки за пълноценен отдих и съответните условия за това. Създаването на места за отдих за заетите лица в обектите на компанията е дългоотлагана, но и изключително важна мярка, която цели да създаде удобства и възможности за отдих за служителите по време на свободните моменти. Работата в болничните заведенияте изключително натоварваща, с моменти на голям стрес и напрежение, както и на ограничено време за отдих, често прекъсвано от спешни случай и необходимост от консулатции. За да можем да облекчим персонала и да се възползваме от малкото им свободно време искаме да изградим и върнем отдавна прекратена практика - столова за хранене на персонала. На приземнтие нива на централната част на болницата има обособени помещения, които са предвидени при строежа и за отдих и хранене на персонала, но с годините, поради влошаване на уславията, тези помещения се влошават бавно, уредите се повреждат, не са правени ремонти за поддържане и тази услугата за персонала е прекратена. Една от стратегическите цели за развитие на болничното заведение е именно и към подобряване на условията не само за пациентите, а и за работещите в нея 951 души. Една малка крачка към това е ремонтирането на столовата и осигуряването на възможност да се приготвя храна за служителите. Именно към това е насочена и настоящата дейност - възстановяването на съществуващата столова за хранене на персонала на болничното заведение, което ще допринесе за: - Столовата може да предложи здравословни и балансирани хранителни опции, което е особено важно за медицинския персонал, който работи дълги смени и често под стрес. Достъпът до добро хранене може да подобри общото благосъстояние и енергията на служителите. - Предоставя на персонала удобно място за хранене близо до работното им място, което спестява време и улеснява организацията на почивките им. - Общата столова за хранене предоставя пространство, където служителите могат да се събират, да общуват и да споделят опит, което подобрява работната атмосфера и сътрудничеството. - Почивките за хранене в приятна и релаксираща обстановка могат да помогнат на персонала да се отпусне и да намали нивата на стреса, което е важно в бързо темпо на работа. - Наличието на столова за хранене ще направи болницата по-желано място за работа. Създаване на социално помещение за хранене, както и съответното оборудване към него за хранене и приготвяне на храна за целия персонал на болницата: - строително-монтажни дейности - помещенията на най-ниските нива, част от които е бил столът отдавна не е ползван и е в много лошо състояние, което изисква и ремонт свързан с премахване на старата мазилка и ламперия по стените, която е силно компрометирана, възстановяване на цялостта на стените и тавана, шпакловка и пребоядисване. Помещенията, които ще бъдат засегнати са столова и прилежащите към нея помещения за приготвяне на храната. - осигуряване на трапезни маси, които в зависимост от натоварването могат да се разтягат или прибират - 16 бр.; - осигуране на трапезни столове - 96 бр. - закупуване на специализирани конвектомати за големи кухни - 4 бр., които могат да предложат възможността да се приготвя храна в големи количества едновременно поради многобройния персонал и краткото време за обяд, което ще осигури болничното заведение за своите колеги. - електрически парен казан - 1бр. за приготвяне на супи/бульони за целия персонал; - професионална съдомялна машина - за бързо изминаване на съдове, съобразен с потока на персонала. Предоставянето на храна ще бъде поета от бюджета на болницата и няма да генерира приходи от продажба на ястия, а ще бъдат предоставени безплатно на заетите лица. Въпреки че създаването на столова изисква начални инвестиции и организация, дългосрочните ползи относно здравето, благосъстоянието и ефективността на персонала могат значително да надхвърлят тези разходи. 108 496.90 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).