Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 39 служители, които включват представители от различни отдели в предприятието-кандидат и обхващат различни нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал.
Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи:
1. Преглед на моментното състояние на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и
конкретните 39 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на
предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Необходимост от Дейността:
1. Спазване на екологични и социални стандарти:
- Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти.
- Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики.
2. Оптимизация на ресурсите:
- Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали.
- Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието.
3. Спазване на законодателство:
- Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови
законодателни изисквания.
- Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието.
4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите:
- Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите.
- Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността.
5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите:
- Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и
партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса.
Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД не само ще допринесе за подобряване на
екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията. |
7 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд : В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват всички 39 служители, работещи в лечебното заведение:
I. Оборудване за колективна защита от биологични агенти в работната среда:
1. Интелигентна дезинфекционна система - 1 бр.
2. Термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура - 1 бр.
Дезинфекцията на персонала се извършва по работните места само на ръцете. Не се извършва дезинфекция на останалата част от тялото и на облеклото. Това води до риск за пренасяне и разпространение на вируси и други патогени в лечебното заведение. Нарушават се условията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала. Проектът предвижда осигуряването на интелигентна дезинфекциозна бариера на входа на лечебното заведение с цел дезинфекция и профилактика на персонала срещу вируси и други патогени при влизане и излизане от лечебното заведение. Аерозолният апарат извършва обеззаразяване на цялото тяло в т.ч. и облеклото на работещите.
Работата на персонала е свързана с пребиваване в затворени пространства с много хора, като естеството на работата налага контакт с болни. В сезона на разпространение на вирусни инфекции, персоналът е подложен на голям вирусен товар, което е свързано с риск от развиване на различни вирусни и бактериални инфекции. Инсталирането на термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура на входа на центъра ще осигури бързо и безконтактно измерване на температурата на посетителите и персонала. Интегрирането на термовизионната технология ще позволи на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА да извършва ефективен мониторинг на телесната температура на хората в реално време. Ако някой има повишена телесна температура, камерата може бързо да го идентифицира, позволявайки на персонала да реагира навреме и да приложи необходимите протоколи за защита. Такъв вид технология може да бъде особено полезна при контрола на разпространението на инфекции и защитата на здравето на персонала.
II. Оборудване за постигане на ергономия при работа:
- ергономични столове - 23 бр.
Столовете в лечебното заведение не са в съответствие с ергономичните изисквания. Седалките и облегалките не могат да се регулират и не съответстват на индивидуалните анатомични параметри на персонала. Това води до риск от увреждане на опорно-двигателния апарат на служителите. За този персонал се предвижда закупуването на офис столове, отговарящи на ергономичните изисквания в съответствие
с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“
За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. |
73 526.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (продължение на дейност 2): В рамките на дейността ще бъдат подменени старите осветителни тела с нови 114 бр. LED осветителни тела 10-20W, цветна температура 4000-5000 К (дневна неутрална светлина). Модернизирането на работните помещения по отношение на осветителни тела представлява средство за колективна защита и е в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от което ще се възползват всички 39 служители на компанията.
Помещението, обект на СМР по проекта, е наето от „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” ЕООД на база договор за наем с „ИНВЕСТ ГРУП Д-Р ПЕНКОВИ” ООД.
Работните помещения на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” са разположени в сграда в частта й:
-Част от сутеренния етаж – „Детски кът” - 117 м²
-Част от 1 етаж – Лекарски кабинети – 783 м²
Осветеността на работните помещения не създава подходящи условия на труд за персонала. Осветеността не съответства на изискванията на Наредба № РД-02-20-3/21.12.2015 за проектиране, изпълнение и поддържане на сгради за обществено обслужване в областта на образованието и науката, здравеопазването, културата и изкуствата (ДВ.бр.5/19.01.2016 г.) - Сертификат за контрол на осветление № 1280/08.12.2023 г. В някои помещения има слаби видими пулсации на луминесцентното осветление и значителни съотношения на осветеностите на съседни повърхности. Неблагоприятно влияе върху зрението на работещите стробоскопичния ефект на луминесцентното осветление, особено на специалистите, работещи с компютри, други видеодисплеи и извършващи дейности, изискващи голяма точност. Некачествената осветеност на работните места, е предпоставка за настъпване на нервно-сензорно /зрително/ натоварване, напрежение на акомодационния апарат на зрителния анализатор, бързо настъпване на зрителна умора и риск от травматични увреждания от различно естество.
За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите в здравното заведение проектът предвижда подмяната на осветителните лампи с LED осветление. Освен, че е икономически обосновано, високата стойност на индекса на цветопредаване при LED осветлението - Color rendering index /CRI/ спомага за по-бързо разпознаване на обектите от зрителя, намалява умората при концентрация и подобрява работоспособността на служителите. Ще се избегнат пулсациите при луминесцентното осветление. Ще се постигне минимална осветеност 500 lx на работните места в лекарските кабинети, регистратура, лаборатории и 300 lx в останалите работни помещения.
За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупен 1 брой оборудван контейнер за отдих и хранене, от който ще се възползват общо 39 служители на компанията, с включено обзавеждане, както следва:
1. Модулна кухня с мивка алпака - 1 бр.
2. Хладилник - 1 бр.
3. Микровълнова печка - 1 бр.
4. Кафе машина - 1 бр.
5. Трапезни маси - 3 бр.
6. трапезни столове - 12 бр.
Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда на персонала на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА”. Работата на служителите е строго регламентирана във времево отношение. Обслужването на пациенти налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещение за хранене налага търсене на варианти извън рамките на лечебното заведение, което е свързано със загуба на време в придвижване до и от местата за хранене и нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и неефективен работен процес. Изграждането на място за отдих и хранене по проекта ще осигури на персонала възможност за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри продуктивността и работоспособността на служителите, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Контейнерът ще бъде разположен в дворното място на сградата, където се намира лечебното заведение.
За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. |
89 971.00
|
0.00
|