Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The candidate enterprise IPPMP-D-R PENKOVA Ltd. is a medical facility providing primary, outpatient medical care as an individual practice. In this facility, doctors carry out diagnostics, treatment, rehabilitation, and monitoring of patients; consultations; preventive measures; and screening.

The activities under the project aim to improve the working environment and sustainability of the enterprise by introducing "green" models of work organization and enhancing a healthy and safe work environment.

As a result of the project, the following outcomes are expected:
(1) Improve the efficiency of work processes and the sustainability of the enterprise.
(2) Address issues related to the safety and health of the personnel through the acquisition of a thermal imaging camera for measuring body temperature of the human flow in IPPMP-D-R PENKOVA, an intelligent disinfection barrier, ergonomic chairs for those working in prolonged sitting positions, and improvement of lighting in the workspaces.
3) Provision of social benefits for the company's employees, including the creation of conditions for short breaks and rest: provision of an equipped container for rest and dining.

The project addresses the needs and issues of a target group of 39 employees currently employed in IPPMP-D-R PENKOVA. The project reflects the commitment of the enterprise to create a sustainable environment for its employees and improve the health and safety of the work environment within the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 39 служители, които включват представители от различни отдели в предприятието-кандидат и обхващат различни нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал. Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи: 1. Преглед на моментното състояние на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и конкретните 39 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Необходимост от Дейността: 1. Спазване на екологични и социални стандарти: - Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти. - Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики. 2. Оптимизация на ресурсите: - Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали. - Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието. 3. Спазване на законодателство: - Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови законодателни изисквания. - Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието. 4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите: - Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите. - Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността. 5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите: - Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса. Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД не само ще допринесе за подобряване на екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията. 7 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд : В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват всички 39 служители, работещи в лечебното заведение: I. Оборудване за колективна защита от биологични агенти в работната среда: 1. Интелигентна дезинфекционна система - 1 бр. 2. Термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура - 1 бр. Дезинфекцията на персонала се извършва по работните места само на ръцете. Не се извършва дезинфекция на останалата част от тялото и на облеклото. Това води до риск за пренасяне и разпространение на вируси и други патогени в лечебното заведение. Нарушават се условията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала. Проектът предвижда осигуряването на интелигентна дезинфекциозна бариера на входа на лечебното заведение с цел дезинфекция и профилактика на персонала срещу вируси и други патогени при влизане и излизане от лечебното заведение. Аерозолният апарат извършва обеззаразяване на цялото тяло в т.ч. и облеклото на работещите. Работата на персонала е свързана с пребиваване в затворени пространства с много хора, като естеството на работата налага контакт с болни. В сезона на разпространение на вирусни инфекции, персоналът е подложен на голям вирусен товар, което е свързано с риск от развиване на различни вирусни и бактериални инфекции. Инсталирането на термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура на входа на центъра ще осигури бързо и безконтактно измерване на температурата на посетителите и персонала. Интегрирането на термовизионната технология ще позволи на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА да извършва ефективен мониторинг на телесната температура на хората в реално време. Ако някой има повишена телесна температура, камерата може бързо да го идентифицира, позволявайки на персонала да реагира навреме и да приложи необходимите протоколи за защита. Такъв вид технология може да бъде особено полезна при контрола на разпространението на инфекции и защитата на здравето на персонала. II. Оборудване за постигане на ергономия при работа: - ергономични столове - 23 бр. Столовете в лечебното заведение не са в съответствие с ергономичните изисквания. Седалките и облегалките не могат да се регулират и не съответстват на индивидуалните анатомични параметри на персонала. Това води до риск от увреждане на опорно-двигателния апарат на служителите. За този персонал се предвижда закупуването на офис столове, отговарящи на ергономичните изисквания в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 73 526.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (продължение на дейност 2): В рамките на дейността ще бъдат подменени старите осветителни тела с нови 114 бр. LED осветителни тела 10-20W, цветна температура 4000-5000 К (дневна неутрална светлина). Модернизирането на работните помещения по отношение на осветителни тела представлява средство за колективна защита и е в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от което ще се възползват всички 39 служители на компанията. Помещението, обект на СМР по проекта, е наето от „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” ЕООД на база договор за наем с „ИНВЕСТ ГРУП Д-Р ПЕНКОВИ” ООД. Работните помещения на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” са разположени в сграда в частта й: -Част от сутеренния етаж – „Детски кът” - 117 м² -Част от 1 етаж – Лекарски кабинети – 783 м² Осветеността на работните помещения не създава подходящи условия на труд за персонала. Осветеността не съответства на изискванията на Наредба № РД-02-20-3/21.12.2015 за проектиране, изпълнение и поддържане на сгради за обществено обслужване в областта на образованието и науката, здравеопазването, културата и изкуствата (ДВ.бр.5/19.01.2016 г.) - Сертификат за контрол на осветление № 1280/08.12.2023 г. В някои помещения има слаби видими пулсации на луминесцентното осветление и значителни съотношения на осветеностите на съседни повърхности. Неблагоприятно влияе върху зрението на работещите стробоскопичния ефект на луминесцентното осветление, особено на специалистите, работещи с компютри, други видеодисплеи и извършващи дейности, изискващи голяма точност. Некачествената осветеност на работните места, е предпоставка за настъпване на нервно-сензорно /зрително/ натоварване, напрежение на акомодационния апарат на зрителния анализатор, бързо настъпване на зрителна умора и риск от травматични увреждания от различно естество. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите в здравното заведение проектът предвижда подмяната на осветителните лампи с LED осветление. Освен, че е икономически обосновано, високата стойност на индекса на цветопредаване при LED осветлението - Color rendering index /CRI/ спомага за по-бързо разпознаване на обектите от зрителя, намалява умората при концентрация и подобрява работоспособността на служителите. Ще се избегнат пулсациите при луминесцентното осветление. Ще се постигне минимална осветеност 500 lx на работните места в лекарските кабинети, регистратура, лаборатории и 300 lx в останалите работни помещения. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупен 1 брой оборудван контейнер за отдих и хранене, от който ще се възползват общо 39 служители на компанията, с включено обзавеждане, както следва: 1. Модулна кухня с мивка алпака - 1 бр. 2. Хладилник - 1 бр. 3. Микровълнова печка - 1 бр. 4. Кафе машина - 1 бр. 5. Трапезни маси - 3 бр. 6. трапезни столове - 12 бр. Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда на персонала на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА”. Работата на служителите е строго регламентирана във времево отношение. Обслужването на пациенти налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещение за хранене налага търсене на варианти извън рамките на лечебното заведение, което е свързано със загуба на време в придвижване до и от местата за хранене и нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и неефективен работен процес. Изграждането на място за отдих и хранене по проекта ще осигури на персонала възможност за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри продуктивността и работоспособността на служителите, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Контейнерът ще бъде разположен в дворното място на сградата, където се намира лечебното заведение. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 89 971.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).