Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Project aimed at ensuring transition of EMKO-G OOD to a modern,resource and competitive enterprise,in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact.Project activities aimed at implementing green models of work organization,provision of an attractive,healthy,safe and sustainable working environment in EMKO-G OOD,which takes into account the specific needs and favors the development of the employed persons,while at the same time contributing to the growth of the enterprise.EMKO-G OOD continuously researches and identifies the needs and problems of employees with the aim of ensuring quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.
The main need of the company is to provide an improved working environment,healthier and safer working conditions for its employees,representatives of the target group.Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
-development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises
-provision of collective protective equipment
-provision of social benefits
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of workers health in the production units of the enterprise and a reduced risk of occupational accidents,working environment adapted to their professional needs,which also provides opportunities for extending the participation of workers in the labor market. Changes company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.
The target group included in the project covers only persons employed in the company at the time of submission of the project proposal 26 persons.
The implementation of the project will cover the main and additional economic activity of EMKO-G OOD and will include two places of implementation - Burgas and the Krushets,Sozopol.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд Описание Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ЕМКО-Г ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Фирмата за собствена сметка ще запознае всички останали служители към момента на изпълнение на проекта с извършените промени и ще им проведе инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Управител-3лица - Експерт управление на човешките ресурси–1лице - Специалист маркетинг и реклама – 1лице Общо 5 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение, в административната сграда на фирмата в гр. Бургас. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т.Начин на изпълнение. 825.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от: 1. защита от прах - предвидено е закупуването на Мобилна аспирация – 2 бр. за производствена база в с. Крушевец, общ. Созопол 2. защита от неблагоприятен микроклимат – предвидено е закупуването на Колонен климатик (тип сплит) – 1 бр. за производствена база в с. Крушевец, общ. Созопол и Климатик (тип сплит) – 2 бр. и Въздухопречиствател – 1 бр. за административна сграда в гр. Бургас Основната дейност на ЕМКО-Г ООД е производството на несглобени дървени паркетни дъски. За производството им фирмата използва дъбов дървен материал (той не се добива от фирмата, а само се обработва). Базисния производствен процес във фирмата се състой от следните основни етапи: разкрой, сушене, калиброване, надлъжно и напречно окрайчване. Като допълнителна дейност на фирмата е и производство на пелети, които могат да се ползват в битови и промишлени инсталации. Изпълнението на дейността ще обхваща и двете производствени дейности на фирмата. 1. Поддейност 1: Защита от прах В производствения процес се използват различни по вид и функционалност специализирани машини за обработка на дървения материал. При извършване на отделните основни производствени етапи се отделя прах, който се разпространява във въздуха и може да бъде опасен за здравето на служителите. Прахът може да попадне в очите и да причини раздразнение и възпаление. Освен това контактът на кожата с дървесен прах може да доведе до алергични обриви. Особено опасен е прахът, който прониква в дихателните пътища. Той може да причини астма и други сериозни заболявания. Това прави улавянето на праха изключително съществен фактор за поддържането на безопасно и чисто работно място. Към момента във фирмата няма налично оборудване, което да „улавя“ генерирания при изпълнението на производствените операции прах в паркетно (несглобяеми дървени дъски) и пелетно производство. Така служителите работещи в тях са изложени на замърсяването от генерирания прах, което вреди на здравето им. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и по-здравословна работна среда, фирмата желае да закупи 2 броя Мобилна аспирация. Едната мобилна аспирация ще обхваща Линия за производство на дребноразмерен паркет (включваща четиристранка за калиброване, четиристранка за надлъжна обработка и машина за напречно окрайчване), а другата мобилна аспирация ще обхваща Пелет преса 1 за пелетното производство. Двете мобилни аспирации ще улавят праха генериран от производствените машини и така ще осигуряват защита от вредни вещества (прах) при източника на отделяне. Предвиденото за закупуване оборудване не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Продължава в т.НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ. 127 867.75 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Цел на дейността е осигуряване на помещение за хранене и краткотраен отдих на служителите, работещи в производствената база на фирмата в с. Крушевец, общ. Созопол. За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ЕМКО-Г ООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите - място за хранене и краткотраен отдих, като закупи 1 бр. Подов климатик (тип сплит) и 1 бр. Въздухопречиствател за помещение за хранене и краткотраен отдих, находящо се в производствената база в с. Крушевец, общ. Созопол. Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Към момента в помещението предвидено за хранене и краткотраен отдих липсва оборудване за поддържане на подходящ микроклимат. Разположението му допринася за поддържането на неблагоприятни условия в тях - много студено зимата и много горещо лятото. Така помещението е неприветливо за служителите и не предлага условия за ефективно изпозлване. За да осигури подходяща микросреда за служителите си по време на полагащите им се почивки за хранене и отдих, фирмата иска да закупи 1 бр. Подов климатик (тип сплит) и 1 бр. Въздухопречиствател, които да създадат качествени и благоприятни условия по време на хранене и на краткотраен отдих на служителите, спомагайки за регулация на температурата през всички сезони. Липсата на благоприятна и качествена микросреда в помещението създава неудобства за персонала като: - възпрепятства качественото им хранене по време на работния ден - възпрепятства възможността им за качествен краткотраен отдих Предвиденият за закупуване климатик (тип сплит) ще отговаря на съвременните изисквания за енергийно ефективно оборудване. Съобразявайки се с размерите на помещението и нуждите на служителите, климатикът ще бъде от тип подов. Предвиденият за закупуване въздухопречиствател ще отговаря на съвременните изисквания по отношение поддържане качеството, влажността и чистота на въздуха. Той ще бъде оборудван с филтри и съвременни технологии за прочистване на помещенията от вируси и бактерии, които значително ще подобрят качеството и чистота на въздуха в помещението и ще затрудни разпространението на заразни болести вътре във фирмата. Предвидените за закупуване подов климати (тип сплит) и въздухопречиствател отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО в Насоките за кандидатстване. Те няма да са постоянно прикрепени към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята. Целева група при изпълнението на дейността ще включва заети във фирмата лица – общо 21 броя служители, работещи на следните работни места в производствената база в с. Крушевец, общ. Созопол: -Машинен оператор дървообработване – 11 лица -Работник поддръжка – 1 лице -Домакин – 1 лице -Машинен оператор производство на брикети и пелети – 3 лица -Пазач – 3 лица -Водач мотокар – 1 лице -Настройчик оператор – 1 лице Закупувайки гореописаното оборудване, фирмата ще осигури за служителите си качествени и подобрени условия на помещение за хранене и краткотраен отдих съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Това ще се отрази на продуктивността на служителите и на здравословното им състояние. 4 396.25 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Продължение на Дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" Описанието на дейността продължава в точки Начин на изпълнение и Резултат в настоящата дейност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).