Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"Metal Art - Eng. Dobrev" ltd was established in 2016 with headquarters in the city of Sliven. The main economic activity of the company is Mechanical processing of metal.
The overall goal of the project is to improve the working environment and working conditions an emphasis on adapting to the new changes in the implementation of the transition to a climate neutral economy and the changing work models. Sustainable development of the company by increasing resource efficiency, reducing the impact on the environment and ensuring healthy and safe working conditions.
The management of the company plans to purchase personal and collective protective equipment, provide the necessary social benefits for all thirteen employees, as well as develop and introduce new "green" models of work organization. All employees of the company will also receive psychological support in order to ensure the prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health".
The planned activities and results will contribute to the achievement of the following specific objectives:
- Building an overall environmentally friendly company culture and motivating the employees in the enterprise for environmentally friendly thinking;
- Improving the general working environment and the quality of workplaces by improving safe and healthy working conditions and implementing measures for increased personal and collective protection from an unfavorable microclimate.
- Increasing the social, professional and health status of workers by providing optimal conditions for recreation and rest.
The implementation of the project will contribute to the achievement of the objectives of the current procedure, as well as to the achievement of the objectives of Priority 1 of the OPHRD to promote employment and skills development, and Specific Objective 4 to ensure a well-adjusted work environment that takes risks into account for health.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд". : Планираната дейност е във връзка с постигане изпълнението на първите две специфични цели на проекта, а именно преминаването на фирмата към икономически профил с ефективно използване на ресурсите и адаптиране към осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и развиване на устойчиви работни места. Необходимостта от изпълнението на тази дейност е обусловена от възникването на нови предизвикателства, произтичащи от глобализацията, социално икономическата и екологична ситуация, които водят до бързи промени в пазара на труда и особено в сектора на интензивните на енергия производства, в какъвто оперира „Метал арт-инж.Добрев“ ЕООД. Това налага предприемане на ефективни мерки за адаптиране към промените и оринетиране на фирмата към климатично неутрално производство и насърчаване на екологичната устойчивост на работните места. Фирма „Метал арт-инж.Добрев“ ЕООД е утвърдена в сферата на металообработването и в стратегията за развитие е планирано да се инвестира в развиване на екологосъобразни дейности, оборудване и производства. В тази връзка, фирмата планира да разработи и въведе нови „зелени“ модели на организация на труд, свързани с изграждане на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на работещите в предприятието за екологосъобразно мислене; промени в работата на определени структурни звена, водещи да повишаване на ресурсната ефективност и намаляване замърсяването на околната среда. Ще се проведе обучение на всички работещи във фирмата, свързано с въведените промени, екологични практики и значението на устойчивостта, което ще помогне за повишаване на осведомеността и насърчаване към цялостна екологосъобразна „зелена“ фирмена култура и мотивиране към екологосъобразно мислене. Целева група по тази дейност са всички 13 лица, работещи в „Метал арт-инж.Добрев“ ЕООД. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 2 600.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа. : Целта на тази дейност е да се стимулира развитието на работещите във фирмата и да се повиши ефективността на тяхната работа чрез прилагане на мерки за намаляване на психологическото натоварване и стреса на работното място и подобряване на здравето на работещите във фирмата. Възникването на стреса е в тясна зависимост от работната ситуация. Постоянно нараства интензивността на труда, увеличава се броят на компютризираните работни места, все повече се увеличават изискванията към качеството, продуктивността, технологичния процес, околната среда, работната сила. Описаните фактори за психическо натоварване и стрес на работното място в оценката на риска на „Метал арт-инж.Добрев“ ЕООД са определени с цифров показател 2 - значима тежест, за което са препоръчани мерки за ограничаване на риска: поддържане на добър микроклимат по отношение на колектива; овладяване опасността от физическо и психическо натоварване, което води до риск от механични увреждания и организиране на подходящо обучение на операторите. Спецификата на работа във фирмата изисква голяма прецизност и точност на процесите по изработка на различни елементи като части от спорни съоръжения, машини и др.съоръжения. Дейностите в отдела за проектиране/администрация са свързани с вземане на отговорни решения за проектиране и инвестиции в различни области, интензивна комуникация с клиенти, планиране и изпълнение в кратки срокове. Всички дейности във фирмата се извършват в затворени помещения. Продължителното време в съсредоточеност и статични пози на работещите в производствените и спомагателни дейности, заседналият начин на работа, и обработването на голям обем информация в дейностите за проектиране и администрация водят до натрупване на стес и понижени нива на работоспособност. Всичко това оказва негативен ефект при работните взаимоотношения и психоклимата във фирмата, което води до понижаване на работната мотивация, ефективността, производителността и креативността на служителите и текучество на персонала. Стресът в днешно време се оказва голям проблем, както за работодателите, така и за работещите в предприятието, където резултатът за работещите е заболявания, болнични, намаляване на продуктивността, влошена работна атмосфера, а за работодателя - редица неблагоприятни фактори като текучество на персонала, повишена заболеваемост, финансови компенсации за професионални болести и травми и др. Именно поради това, превенцията на стреса на работното място се оказва особено важна задача за всички работодатели. Изпълнението на дейността ще допринесе за подобряване на психологичния микроклимат на работа във фирмата, ще се намали стреса и ще се постигне ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Лицата от целевата група ще се насърчат към развитие и повишаване на тяхната концентрация, работоспособност, ефективност и продуктивност на работното място. Дейността ще обхване всички 13 работещи лица във фирмата. 2 600.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигури по-добра лична защита на работещите във фирмата лица чрез закупуване на по-съвременни и с по-голяма степен на защита лични предпазни средства, съответстващи на специфичните работни процеси и оценката на риска, чрез което да се повиши степента на индивидуална защита и да се подобрят условията на труд. Фирма “Метал арт-инж.Добрев” ЕООД се стреми да осигурява възможно най-добро качество и ниво на безопасност при работа за своите работници, което да спомага за цялостния процес на изпълнение на трудовите им дейности. В оценката на риска са анализирани възможните рискове при извършване на производствените дейности. Към момента фирмата осигурява минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд, съгласно чл. 17. (1) от Наредба № 3 от 19.04.2001 г. Ползваните до сега заваръчни шлемове от заварчиците са обикновени, без аспиратор. С цел повишаване на нивото и качеството на защита, и изпълнение на мерките за минимизиране на рисковете за здравето на работещите във фирмата, е установена необходимост от осигуряване на нови, с по-високо качество и функции ЛПС за заварчиците. В тази връзка, е предвидено да се закупят 3 броя заваръчен шлем с индивидуална аспирация, с които да се осигури по-добра и ефективна защита на очите, лицето и дихателните пътища чрез контрол на подавания въздух. 6 900.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, /или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Дейността има за цел да се реализират мерки за подобряване на общата работна среда и повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група при спазване на националните и европейските изисквания за безопасен труд. Закупената наскоро производствена база представлява съвкупност от стари постройки, които трябва да се адаптират, както към настоящите производствени дейности на фирмата, така и да се създадат и осигурят подходящи условия за безопасен труд за работещите лица. От сегашното състояние на работните помещения, основният проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактора микроклимат. Към момента фирмата осигурява минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд, съобразени с условията по чл. 275, ал. 1 КТ, а също така и условията по §1 от Допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ, както и минималните изисквания, посочени в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. В актуализираната оценка на риска на „Метал арт-инж. Добрев“ ЕООД са анализирани всички аспекти на опасности и вредности, които представляват рискове за работещите в предприятието. Във връзка с ограничаване на установените рискове има препоръчани мерки за подобряване условията на труд в предприятието, касаещи параметрите за подобряване характеристиките на микроклимата в производствените помещения, в т.ч. температура, осветление, защита от прах, токсични и др. вредни вещества. Всички производствени процеси се осъществяват в затворени помещения. Основното производствено помещение е с височина около 10 метра, прозорците са на 2 нива, като първото ниво прозорци са на височина до 3,5 м., а второто ниво на височина 6 м. Първоначално всички прозорци са били от бетонна конструкция с винкел и единични стъкла, като на места са липсвали стъкла и на тяхно място са били поставени плоскости от ламарина. Към момента е извършена подмяна на прозорците на първото ниво на сградата, както в основното производствено помещение – цех Производство, така и в останалите звена – цех Прахово боядисване, цех Довършителна дейност и в помещението, което се предвижда да бъде обособено и оборудвано като стая за хранене и почивка. Прозорците на второ ниво представляват вградени остъклени винкели в излят бетон. На места стъклата са счупени и заменени с ламаринени плоскости. Освен, че е неестетично на вид, остъклението на втори ред не позволява да се поддържа оптимална температура и осветление в основното производствено помещение, което налага да се извърши подмяна на старата дограма от винкел. Ниските стойности на температурата през зимата и преходните периоди на годината увеличават влажността в помещението. Тази влажност създава предпоставки за дискомфорт у работещите. През зимата и лятото, има големи температурни амплитуди и работната температура в помещенията е около пределните нива за работа. Отоплението в производствените помещения понастоящем се осъществява с една голяма печка на твърдо гориво, която е недостатъчна да затопли всички помещения и да осигури оптимални условия на работа. За поддържане на постоянна температура, влажност и чистота на въздуха, както и за постигане на максимален комфорт, хигиена и постигане на по-добра ресурсна ефективност в помещенията за монтаж и експедиция на готовата продукция (цех Довършителна дейност), както и в двата офиса в отдел проектиране/ администрация е необходимо поставяне на климатици с необходимия капацитет. описанието на дейността продължава в Част 2 76 026.50 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е подобряване здравословните условия на работниците, създаване на оптимални условия за хранене и подобряване социалния климат във фирмата, чрез осигуряване на социална придобивка- места за хранене и отдих, чрез които да се създаде благоприятна среда, намаляване на умората и стреса на работното място, повишаване на социалния, професионалния и здравния статус на работещите. “Метал арт- инж.Добрев”ООД бележи добри възможности за икономическо развитие и разрастване на своите дейности. Добрите условия на труд и почивка са от първостепенно значение за поддържане работоспособността, производителността и ефективността на труда, както и за опазване здравето на работещите във фирмата. Осигуряването на оптимален баланс между работна дейност и кратка почивка намалява умората и допринася за постигане на по- висока работоспособност и производителност на работещите. Във фирмата има разработен режим за труд и почивка, съгласно чл. 12 от ЗЗБУТ и Наредба № 15/31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. В новозакупената сграда, където се намира основното производство има ремонтирани помещения, в които е предвидено да се организира храненето на служителите и да се създадат условия за отдих и почивка в рамките на работния ден. Ще се обособи тихо и комфортно място за хранене и отдих, където работещите да се събират, общуват и изграждат взаимоотношения с колегите си. Ще се създаде по-добра и приятна атмосфера, отговаряща на съвременните стандарти за хранене и почивка. Тъй като производствената база се намира в промишлена зона, където няма заведения за обществено хранене и са отдалечени от жилищата, работещите си носят храна от къщи. Необходимо е храната да се съхранява в хладилник, а в почивките да може да се стопли. В тази връзка се предвижда в стаята за хранене да бъде обособен кухненски кът и столова за хранене с капацитет за 13 човека, които да се хранят едновременно. За целта ще бъде закупено следното обзавеждане и оборудване: - Изработка и монтаж на кухненски блок с монтирани: мивка със смесител; керамичен котлон и съдомиялна машина; - 4 бр.комплект (трапезна маса с 4 стола). - 2 бр. микровълнова фурна - 1 бр. хладилник с фризер - 1 бр. Кафемашина/кафеавтомат - 1 бр. Климатик 14. Естеството на работа в предприятието води до натоварване на опорно-двигателния апарат и според анализа на риска на Службата за трудова медицина е констатиран завишен риск от заболяване на опорно-двигателната система, което налага работодателят да вземе мерки за осигуряване на условия за отдих и възстановяване от неудобната седяща или правостояща работна поза. Във връзка с това е предвидено ремонтираното помещение, което е в близост до стаята за хранене да се обособи като кът за отдих и релакс. За целта е предвидено закупуването на МАСАЖЕН СТОЛ - 1 бр., с който да се подобри психическия и физически тонус на служителя и така да подпомогне неговата работоспосбност и продуктивност. Предстои да приключат ремонтните дейности в прилежащите санитарни помещения - баня и тоалетни. Поради естеството на работата, свързана със запрашаване и замърсяване на облеклото и тялото с масла и други вещества, се налага често да се ползва топла вода. С цел осигуряване на добри санитарни условия за работниците, е необходимо да се закупи: - 1 бр. бързонагряващ бойлер, с капацитет 300 л.; - 1 бр. комплект мебели за баня (мивка с долен шкаф и огледало) Предвидените в проекта социални придобивки ще допринесат за подобряване на здравословните условия на труд и благосъстоянието, насърчаване участието на работниците в здравни дейности и стимулиране на личното развитие, повишаване на мотивацията и подобряване на производителността, по-лесен подбор на персонал и намалено текучество. Всичко това допринася и за репутацията на фирмата като добра и грижеща се за своите служители организация. 48 629.20 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, /или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 2: Във връзка с изпълнение на мерките в актуализираната Програма за минимизиране на риска и във връзка с оптимизиране условията за работа в производствените помещения чрез ограничаване на фактори за неблагоприятен микроклимат – температура, влажност и осветеност, е планирана инвестиция/ закупуване на колективни предпазни средства, както следва: - 16 броя еднотипни прозорци с единични размери 2,76 /1,66 м. - подмяна на старата дограма от винкел с нова PVC дограма; - 3 броя климатик 24 - предназначени за Цех довършителни дейности, с обем 400 куб.м; - 1 брой климатик 14 - предназначени за офис 1 - за управител/ проектант, с обем 70 куб.м; - 1 брой климатик 12 - предназначени за офис 2 - за технически сътрудник, с обем 50 куб.м; Дейностите по заваряване, струговане и фрезоване на метал се осъществяват в едно общо помещение, където няма изградена система за отвеждане на отделяните дим, прах и други вредни вещества. За изпълнението на планираните в Програмата за минимизиране на риска мерки относно намаляване на риска от вторично замърсяване на работната среда е предвидено да се закупят: 3 броя мобилна аспирационна система за защита от прах, токсични и др. вредни вещества, които да се ползват при източниците на отделяне на вредни вещества – заваръчните апарати, при извършване на дейности с които се отделят вредни газове. Чрез въвеждане в употреба на тези аспирационни системи ще се ограничи въздействието на неблагоприятните фактори върху микроклимата в основното производствено помещение. Към момента лицата от отдел Проектиране/ Администрация работят на обикновени стари бюра и столове, които не са ергономични. Ежедневната дейност на управителя и техническия сътрудник е свързана с продължителна работа с компютър и клавиатура, въвеждане и обработка на техническа информация, електронна обработка на документи, в т.ч. и множество документи, във връзка с прилагане на внедрената система за управление на качеството, околната среда и здравето и безопасността при работа, съгласно изискванията на БДС EN ISO 9001:2015, БДС EN ISO 14001:2015 и БДС ISO 45001:2018, кореспонденция и др. Управителят изпълнява функциите и на инженер-конструктор, тъй като е машинен инженер по професия и извършва дейности по проектиране на съоръжения, 3D модели, изделия и конструкции от метал. От направения анализ в оценката на риска и планираните мерки за подобряване условията на труд, се извежда необходимостта от организиране на работното място на управителя и техническия сътрудник в съответствие с ергономичните изисквания, съгласно „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл. 5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./ В тази връзка е предвидено закупуване на: - 2 броя ергономични офис стола, чиито предимства са: - възможност да се регулират за всеки тип хора и телосложнение, позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилно положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичният стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. описанието на дейността продължава в Част 3 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, /или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 3: - 1 брой ергономична работна маса /бюро - инженер/, която осигурява, по-добра стойка, удобство при работа, включва допълнителна работна площ, с оглед удобство при изготвяне на проекти на нови изделия, чрез специализиран софтуер, изискващ използването на широкоекранни монитори и/или успоредното използване на няколко монитора, с оглед проследяване на работния процес - 1 брой ергономична работна маса /бюро-офис сътрудник/, осигурява по-добра стойка, удобство при работа. Предвидените ергономични офис бюра, с опции за промяна на височината и наклона на работния плот и възможност да се сменят позициите на работа на различни периоди от време. Те дават възможност да се работи удобно, както от седнало, така и от изправено положение, което да решава един от основните проблеми за здравето на работещите в офиси - обездвижването. Допринасят за оптимизиране на системата “човек - оборудване - работна среда” и приспособяване към физиологичните възможности на човека. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба № 7/от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за осигуряване на необходимите колективни предпазни средства на лицата от целевата група, което да допринесе за подобряване на работните условия, ограничаване на рисковете, водещи до заболеваемост и намалената работоспособност, повишаване на производителността и качеството на приложения труд. В допълнение, реализацията на настоящия проект е част от средно-срочната стратегия за развитие на предприятието. Като краен резултат чрез дейностите по подобряване на микроклимата, се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по околната среда и ресурсната ефективност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).