Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal of "BUNAY" Jsc. and the planned activities are aimed at adapting the work environment in response to the new challenges related to the transition to a climate neutral economy and the changing work models. The project will improve working conditions and ensure risk prevention during the daily work activities of the company's employees. A total of 211 employees work in the company and only 200 of them are included in the target group of the project.
The planned implementation activities are:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces.
2. Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or securing of existing sites, technological processes, machines and equipment, related to improving working conditions - specifically within this activity, 3 units will be purchased. air conditioners for Workshop Eton, 4 pcs. aspiration welding tables with a built-in replaceable filter for the Eaton Workshop and replaced 61.71 sq.m of joinery in part of the company's administrative building.
Adapting the company's work environment to new challenges and working models is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce workplace health risks and improving standards for safe and healthy working conditions . The activities directly correspond with the company's policy regarding people. resources and are a long-term investment that will indirectly return by increasing employee satisfaction and productivity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „БУНАЙ" АД: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени" модели на организация на работните процеси в компанията, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхване целева група от 81 служители в компанията, работещи в цехове "Итън", Цех 1 и Цех 2. на длъжности: - Машинен оператор про-во на пластмасови изделия - 60 лица - Обслужващ работник пром. производство - 6 лица - Общ работник - 2 лица - Технолог, технология на пластмасите - 4 лица - Началник отдел ОТКК, УПР по качество и екология - 1 лице - Еколог, сътрудник качество - 1 лице - Инженер качество - 1 лице - Контрольор качество на продукцията - 6 лица Разработването и прилагането на „зелени" модели на организация на труд включва създаването на устойчиви и екологосъобразни работни процеси, които подобряват ефективността, намаляват натоварването на околната среда и повишават благосъстоянието на работниците. Дейността включва следните четири етапа за изпълнение, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики - извършване на детайлен анализ на текущата организация на труд, работните процеси и спецификата на конкретните работни места. Определяне на ключовите аспекти и области, които могат да бъдат оптимизирани или преобразувани с цел постигане на „зелени“ цели и инициативи. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места - Ще бъдат формулирани конкретни „зелени“ цели, които ще отразяват амбициите и ангажимента на компанията към устойчиво развитие и екологосъобразност. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието - Разработените стратегии и планове за действие ще включват мерки за оптимизация на ресурсите, намаляване на отпадъците, подобряване на енергийната ефективност и подкрепа на здравословните и безопасни работни условия. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. - Интегрирането на „зелени“ практики в работните процеси, процедури и системи на организация цели да се оптимизират работните методи, материали, технологии и оборудване с оглед на намаляване на въздействието върху околната среда и повишаване на устойчивостта на дейностите. Обучението на работниците относно „зелените“ практики, принципи и стратегии ще поощри култура на отговорност, осведоменост и ангажимент към устойчивото развитие и екологосъобразните действия. Ще се анализират резултатите, извлечените поуки и и ще изготвят предложения за подобрение. Планираните етапи, начин на реализация и очакваните за изпълнение резултати по настоящата дейност отговарят на основната цел на проекта за реализиране на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в дружеството, и покриват изцяло специфична цел 1 "Анализ и реорганизация на трудовата дейност в компанията с цел преминаване към „зелени" модели на организация на труд". Разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд изисква системен и интегриран подход, който обединява стратегическото планиране, иновациите, образованието и ангажимента на всички участници в дружеството. Чрез активна и целенасочена дейност, компанията може да постигне значителни подобрения в своите работни процеси, устойчивост и отношение към околната среда. 15 066.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Целта на дейността е насочена към реализация 3 мерки за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. От изпълнение на отделните части от дейността ще се възползват общо 43 лица от целевата група (общо 30 лица - от Цех Итън, както и 13 лица от администрацията на фирмата), които имат нужда от колективни предпазни средства. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства по проекта ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и залага на дейността, осигуряваща средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд в компанията, изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска. 1). ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА в Цех Итън: Неблагоприятния микроклимат в Цех Итън (350 кв.м) оказва влияние върху работната среда и се наблюдава често отсъствие на служителите поради простудни заболявания. Наблюдава се и невъзможност да се извършват обичайните задължения на персонала (особено през зимата и лятото - в нарушение е чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88.), затруднява се ежедневната работа, застрашава се тяхното здраве. Към момента в цеха липсват климатизатори, а изградената климатична инсталация е остаряла и неефективна и непрекъснато се ремонтира, което създава значителни неудобства. В цех Итън зимата не могат да постигнат необходимите нормални температури за работа, а лятото е преклено топло и от топлината, която излъчват машините. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите предвид размера на Цеха и конструктивните му дадености.За подобряване на микроклимата по предписание на СТМ ще бъдат закупени допълнителни 3 бр. климатици (55 000 btu), които ще отопляват Цех Итън и ще го охлаждат през лятото, тъй като високите температури през топлите месеци и ниските през зимните, затрудняват работата на служителите. 2) ЗАЩИТА ОТ ПРАХ, ТОКСИЧНИ И ДРУГИ ВРЕДНИ ВЕЩЕСТВА в Цех Итън: Запрашеността на въздуха е проблем, характерен за металообработващите операции като заваряването в Цеха. Нивото на прах, механични частици и химичните агенти във въздуха на работната среда, които се генерират при този процес, е предпоставка за професионални заболявания и причиняване на дискомфорт на работещите в производственият цех, въпреки че дружеството непрекъснато се стреми да изпълнява мерки по ограничаване на това замърсяване. Съгласно актуалната оценка на риска в предприятието, препоръките на органа по трудова медицина са свързани с необходимостта от осигуряване на локална аспирационна система при източника на отделяне на вредни вещества за отстраняване на рисковите фактори в с оглед постигане на безопасни и здравословни условия на труд. Голяма е опасността от обгазяване, загуба на съзнание и възникване на злополуки. За предотвратяване на тези ефекти в момента заварчиците са позиционирани до входната врата на цеха и при извършване на заварките се отварят вратите и прозорците, за да се вентилира естествено въздуха и да излизат газовете. Това е крайно неефективно и крие множество други здравословни рискове. Мярката предвижда закупуване на 4 бр. аспирационни заваръчни маси с вграден сменяем филтър и система за самопочистване, които отстраняват праха и дима от зоната на дишане около заварчика чрез всмукване през повърхността на работната маса и филтриране във вътрешността ѝ. Целевата група е 30 работника, 12 лица от които работят в цеха, извършвайки заваръчни дейности. От изпълнение на мярката ще се възползват общо 30 лица от целевата група, намиращи се в Цех Итън. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ в ЧАСТ 2. 93 453.44 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Оборудване на стая за спортни активности с професионални фитнес уреди. В административната сграда на фирмата има налична стая, която ще се обособи за малка спортна зала и ще бъдат разположени фитнес уреди в нея. До залата ще имат достъп 200 бр. служители на трудов договор, които са целева група по дейността. Помещението е ремонтирано и няма нужда от извършване на каквито и да е ремонтни дейности по него, а само да се оборудва. Оборудването на стаята за спортни активности e съобразено с конкретните цели и предпочитания на служителите, който ще я използват, както и от наличностите и размера на стаята. Ще бъдат закупени следните уреди: - Комбиниран фитнес уред за сгъване и разгъване на крака - 1 бр. - Многофункционален гладиатор - 1 бр. Създаването на спортна зала за служителите във фирмата ще има множество ползи както за служителите, така и за дружеството като цяло. Ето някои от основните причини: * Повишаване на продуктивността: Редовните фитнес упражнения подобрят концентрацията, енергията и продуктивността на служителите. Физическата активност помага за увеличаване на кръвообращението и кислородната доставка до мозъка. * Намаляване на стреса: Упражненията са известни със своите антистресови ефекти. Редовната физическа активност помага на служителите да се справят по-ефективно със стреса, свързан с работата. * Подобряване на здравето и благосъстоянието: Фитнес залата предоставя възможност за редовни упражнения, които могат да подобрят общото здравословно състояние на служителите, намалявайки риска от различни заболявания и повишавайки имунитета. * Създаването на общо пространство за упражнения и фитнес дейности може да подобри комуникацията и взаимоотношенията между служителите, като същевременно създава по-позитивна и мотивираща работна обстановка. * Намаляване на болничните дни: Служителите, които редовно се упражняват, обикновено имат по-добро здравословно състояние и рядко боледуват. Това може да доведе до намаляване на броя на болничните и отсъствията от работа. Създаването на фитнес зала е инвестиция в доброто здраве и благосъстояние на служителите, като същевременно подкрепя културата на организацията за здравословно и активно начин на живот. Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. С оборудването на фитнес стаята ще се стимулира по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. Оборудването на стая за фитнес в предприятието ще допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд, подобряване на социалната среда в компанията чрез осигуряване на социални придобивки за работещите с цел повишаване удовлетвореността и мотивацията на служителите. 23 643.33 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: 3) ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА в административната сграда на БУНАЙ АД: До момента фирмата фирма БУНАЙ АД изцяло е подменила дограмата на всички производствени 4 цеха. Не е подменена дограмата единствено на административният корпус, където по настоящият проект предвиждаме да бъде подменена 61.71 кв.м дограма, които вече са компрометирани и неефективни. Към настоящия момент наличната алуминиева дограма на прозорците в офисите на административната сграда е стара и не осигурява необходимото уплътнение. Не са изпълнени изискванията на чл. 33 /Доп.-ДВ, бр.43 от 2003г./ - „Прозорците на работните помещения се отварят, затварят и фиксират в избраното положение така че да не предизвикват опасност за работещите, както и за лицата около сградата включително и в отворено положение.“ от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88. Условията в помещенията са незадоволителни /в работните помещения липсва необходимата топло и хидроизолация, отоплението или климатизацията на помещението е неефективно/, през зимните месеци средната температура в помещенията не е достатъчно висока, а през летните – обратно - в нарушение е чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88., това определя необходимостта от внедряване на мерки за подобряване на условията на труд. Съществува завишен риск от въздействието на неблагоприятния микроклимат в помещението, като простудни болести, обостряне на костно мускулни заболявания, а при прегряване топлинно изтощение и дехидратация. Във връзка с подобряване на микроклимата по направените предписания в програмата за минимизиране на риска е необходимо извършване на СМР дейности по подмяна на дограмата в Западен административен корпус в 9 бр. помещения, което като количество представлява 61.71 кв.м. За подобряване на микроклимата в тези помещения ще бъде доставена и монтирана 5 камерна PVC дограма с двоен стъклопакет по предварителна спецификация, включваща подмяна на 9 бр. еднотипни прозорци с размери 3300/1700 мм. Изпълнението на дейността включва 13 лица от целавата група от администрацията на компанията: * Изпълнителен директор - 1 лице * Технически секретар - 1 лице * Ръководител направление Производство - 1 лице * Аналитик база данни - 1 лице * Специалист продажби, продуктов мениджър - 4 лица * Инженер конструктор - 1 лице * Мениджър проекти – аналитик по управление и организация - 1 лице * Ръководител направление Икономическо - 1 лице * Системен администратор - 2 лица Настоящата дейност отговаря на целта на проекта и покрива изцяло специфична цел 2 "Подобряване на работните процеси и намаляване до минимум рисковете от трудов травматизъм и професионални заболявания, на които са изложени служителите по време на работа, чрез осигуряване на колективни предпазни средства". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).