Разработване и прилагане на „зелен“ модел на организация на труд съобразно спецификата на работните места във Винтидж Рест ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелен“ модел на организация на работните процеси във Винтидж Рест ООД, които имат връзка с намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги.
Преходът към зелени работни места налага необходимостта от иновации и разработване на нови зелени модели на работа. Само така ще се ускори процесът на адаптация към предстоящите промени, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и ще се постигнат устойчиви работни места. При осъществяване на стопанската си дейност Винтидж Рест ООД се съобразява с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда в ресторантьорския бранш.
Въпреки това, считаме че дружеството има потенциал за промени, поради това чрез настоящия проект желаем да привлечем външен експерт с подходяща квалификация, който да проучи организацията на трудовата ни дейност и да ни препоръча план от мерки, чрез въвеждането на които да приложим нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси, който да повиши ресурсната ефективност на дружеството и да намали отрицателното въздействие от дейността ни върху околната среда.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните места предвижда обхване 82 заети лица във Винтидж Рест ООД, което може да се извърши, чрез:
1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места:
Предвижда се да се извърши анализ на съществуващите работни процеси и технологии в дружеството. Въз основа на анализа, ще се внедри "зелен модел" на труд и обучения за персонала, фокусирани върху новите екологосъобразни дейности. След всяко обучение ще се предостави въпросник за обратна връзка от персонала, за да се установи ефективността на въведените промени и възможни области за подобрение.2. Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите:
В дружеството се прилагат добри практики свързани с ефективна система за опазване на околната среда, като се спазва нормативната уредба свързана с екологичните изисквания. Съобразно условията, при които осъществява икономическата си дейност – ресторантьорство, дружеството прилага политики за минимизиране използването на опаковки, особено найлонови и от пластмаса, както и разделно събиране на отпадъци, с цел намаляване замърсяването на околната среда – по-малко емисии СО2, по-чист въздух, вода и почва. Инвестиционната политика на дружеството включва в бъдеще да се закупуват активи с висок енергиен клас и рециклируеми ЛПС/СРО при възможност от 100% памук или изработени в максимална степен от естествени материали. С реализиране на дейността ще се допринесе дружеството да изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието, чрез въвеждане на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретни работни места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване екологосъобразността и устойчивостта на предлаганите услуги.
Изграждането на "зелена" фирмена култура във Винтидж Рест ООД включва създаване на ценности, които подчертават отговорността към околната среда и устойчивите практики. В рамките на новата визия ще се очертаят конкретни и достъпни екологосъобразни дейности, които служителите в ресторантите да могат да приложат в ежедневната си работа.
Продължава в поле Резултат |
16 400.00
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за заетите лица за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“: Целта на дейността е да се осигури за заетите лица във Винтидж Рест ООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Служителите в дружеството ще се запознаят с наличието на явлението "бърнаут", ще бъдат подобрени способностите им за откриване на проявите му и за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение..
В ресторанта на дружеството ритъмът е интензивен, а работата често включва високо ниво на стрес и динамичност, с което рискът от "бърнаут" е значителен. Налице е постоянен натиск за бързо обслужване, приготвяне на ястия, и изпълнение на поръчки, което води до стрес и усещане у персонала за безкрайно нарастваща отговорност, и невъзможност за постигане на поставените цели.
Високият темп на работа за служителите във Винтидж Рест ООД предполагат необходимост от концентрация и превенция на стреса, както на служителите в кухнята, така и при тези в търговските помещения. Установени са физическо, емоционално и психическо изтощение, обикновено свързано с продължителен стрес на работното място., по отношение на следните аспекти:
- режимът на труд и почивка – работа на смени и в почивните дни, както и стресът при затварянето на бизнеса по време на COVID
- синхронизирано управление на персонала по приготвяне на храната и напитките и при работа с клиенти на ресторанта
- материалната отговорност за наличните продукти в кухнята и на бара, както и работа с пари в брой с клиентите.
- контактът с различни колеги и клиенти и поддържане на култура на работното място и в обслужването.
Посочените специфики окаазват стрес на персонала и могат да доведат до най-различни психо-емоционални реакции, включително, бърнаут и други ефекти на менталното здраве.
Посочените причини оказват стрес на персонала на дружестовото и водят до най-различни психо-емоционални реакции, включително, бърнаут и други ефекти на менталното здраве. Във връзка с посочените стресови ситуации Винтидж Рест ООД осигурява периодични обучения за управление на конфликти и управление на времето. Провеждат се и регулярни срещи със служителите, но в динамичната среда на работа е налице необходимост от допълнителни усилия за превенцията на стреса, навременно идентифициране на състояния свързани с физическо емоционално и психическо изтощение както и подкрепа, чрез подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
В тази врзъка в рамките на дейността се предвижда да се предостави психологическа подкрепа за представителите на целевата група по проекта, която да ги запознае с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на стресови състояния. С реализиране на дейността ще се преодолеият съществуващите към момента нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, предвид установениия режим на труд и почивка, раздразнение към персонала в ресторанта, както и към клиентите, справяне със материалната отговорност на различните длъжности, свързани с приготвяне на храни и напитки и проследяване на наличностите в склада на ресторанта и др. В рамките на дейността израния изпълнител ще изготви психологически профили на заети лица от целевата група, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат реализирани два етапа:
Първият свързан с провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО и приложимите нормативни документи. В рамките на втория етап ще се предоставя психологическа подкрепа за служителите във " Винтидж Рест " ООД Предвижда се да се изготвят психологически профили на заетитлица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.
|
16 400.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло -Част 1:
Целта на дейността е подобляване на условията на труд чрез осигуряване на нови по-модерни и с по-добри характеристики и степен на защита лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на целевата група. Тази цел напълно съответства на целите на процедурата във връзка с повишаване на стандандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Мярката е резултат от актуализираната през месец декември 2023 г. оценка на риска на работните места, основана на предложенията на КУТ за подобряване на условията на труд, постъпилата инфомация от сертификатите от изимерванията на ФРС (сетификат № 76809/ 12.12.2023 г). във Винтидж Рест , както и от препоръките за надграждане на ЗБР над минималните изисиквания на нормативните документи, представени в становището за работните места на СТМ при Велес ТМ, което е приложено към ФК. В становището се обобщават приоритетните рискове по работни места във „Винтидж Рест ” ООД, посочват се вече осигурените от работодателя мерки за управлението им, и се правят препоръки за минимизиране на остатъчния риск с коментар за ефекта от прилагането им. Работодателят е осигурил ЛПС и СРО на всички категории работници, но в протокол на КУТ от 10.10.2023, те са оценени като не достатъчно добри и недостатъчни за минимизиране на риска от трудовите дейности. Като цяло, настоящите лични предпазни средства и специално работно облекло се определят като неподходящи, неудобни, неефективни, със съдържание на голям процент изкуствена материя, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните операции и микроклимата в работните помещения.
Във връзка с идинтифицираните рискове, по проекта е предвидено да се подменят или закупупят нови с по-висока защита ЛПС или СРО за нуждите на заетите в дружеството лица. Новите ЛПС/СЛО надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда.
Нуждата от закупуване на нови шапка, куртка, панталон и престилка произтича от рискове свързани с фактора „Микроклимат“ (актуални замервания със сертификат № 76809/ 12.12.2023 г. и протокол на КУТ от 10.10.2023) и от констатираното от служителите неудобство при носенето на досега купуваните СРО от изкуствена материя и запаряващи. Въпреки предприетите мерки за колективна защита от работодателя - аспирационна и климатична инсталация - остатъчния риск от измерените стойности на фактор микроклимат следва да се минимизира със специално работно облекло от 100 % памук, който осигурява прохладно, проветриво усещане, улеснява изпарението на потта. Предвиденото ново СРО е от 100% памук, като ще намали остатъчния риск от прегряващ микроклимат в кухнята и ще е прохладно, проветриво, улесняващо изпарението на потта, с комфортна кройка, осигуряващо свобода на движение при работа в кухнята.
До момента обувките използвани от служителите са от изкуствена кожа и с обикновена стелка запарват и не са достатъчно удобни за работа като ограничават обема на движение при работа. Нуждата от закупуване на нови обувки произтича от приоритетния риск от падане и подхлъзване, риск от неблагоприятна работна поза, както и от остатъчения риск от фактор микроклимат, Предвидените нови обувки надграждат до сега закупуваните както по броя рискове, които осигуряват, така и ще осигуряват възможно най-добрата защита на долните крайници. Новите обувки са от естествена кожа, с антистатична и противохлъзгаща подметка, анатомична дишаща стелка, поглъщаща енергията в областта на петата. Те превъзхождат досегашните обувки както с осигурените точки на опора, така и че са от естествен материал, който осигурява дишане и предпазна от изпотяване. Водоотбъскването и антистатичните функции осигуряват защита от допълнителни потенциални рискове в работната среда.
|
83 788.72
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд-Част 1: Целта на дейността е повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на колективни средства за подобряване на микроклимата в едно от работните помещения на Винтидж Рест ООД.
Във връзка с постигането на оптимална температура на едно от работните помещения е предвидено да се осигури средство за колективна защита, климатик, с който да се осигури оптимална температура, съгласно предвидените норми, посочени в НАРЕДБА РД-07-3 за минималните изисквания за микроклимата на работните места /Обн. ДВ, бр.63 от 2014г./ (Наредбата). Съгласно сертификат №76809/ 12.12.2023 г.за контрол на контролирани параметри: Осветеност, микроклимат по параметри: температура на въздуха, относителна влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха и дневно ниво на експозиция на шум, от Акредитиран орган за контрол тип А „Ефект контрол“ със сертификат за акредитация №220 ОКА/ 24.10.2022 валиден до 24.10.2026 г., издаден от ЕА „БСА“ измерените стойности в помещение „кухня за заготовки, включваща работна зала и миялно“ не отговарят на изискванията на Наредбата и е необходимо осигуряване на климатизация на помещението.
Настоящо състояние
Работодателят е осигурил вентилационна система с нагнетяване на чист въздух и климатизация на всички помещения в ресторанта. При измерването на параметрите на фактора „Микроклимат“ (протокол №768809/ 12.12.2023)в търговска зала етаж 1 и 2 са установени гранични стойности на показателите за температура, скорост на движение на въздуха и шум което подлага работещите в салона – сервитьори, салонни управители, бармани и хостеси на неблагоприятен микроклимат. В момента използваните климатици са с над 10 години експлоатация и създават неравномерно охлаждане/ отопление в различните части на помещението. Работата им създава силни въздушни течения, особено през лятото когато климатиците са в режим охлаждане, пораждат риск от настинки, невралгични болки и плексити. Нивото на фонов шум при непрекъсната работа на климатиците създава дискомфорт при работа. Освен това енергийният им клас вече не отговаря на стандартите за енергийна ефективност, а използвания в тях фреон етип R22, който преустановен за ползване в Европа и САЩ поради вредното въздействие върху озоновия слой. Не на последно място климатикът няма иновативни технологии свързано с филтриране на въздуха, намаляващи праха и микробите в помещението и датчици за движение, които регулират въздушния поток така, че да не попада директно върху хората в помещението което допринася за особено големия дял на вирусните заболявания и заболяванията на горните дихателни пътища през есенно-зимния сезон за служителите с работни места в търговска зала. Анализът е направен на база болнични листи на служителите за 2022 г.
Във връзка с констатираното са препоръчани мерки за колективна защита от неблагоприятен микроклимат - закупуване на средства за подходяща климатизация:
o климатици за търговска зала етаж 1 и 2 – 10 броя за климатизиране на помещение с обем от900 м3 с препоръчителни характеристики: инверторен климатикс хладилен агент R32, енергиен клас охлаждане/ отопление А++/А+, коефициент на сезонна ефективност в режим отопление SEER gt;6.8, и в режим охлаждане SCOPgt; 4.30;ниско ниво на шумвътрешно тяло dBalt;33; технология wind free за създаване на среда „неподвижен въздух“; филтър за тройна грижа - пречистване на въздуха от прах, вируси и бактерии.
|
116 500.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло-Част 2: Неблагоприятните ефекти за целевата група свързани с продължителната експозиция на висока температури в горната граница на параметъра при натоварен темп на работа и правостояща работна поза, какъвто е работата в професионална кухня, може да доведе до обилно потене, слабост, замайване, топлинно изтощение, мускулни крампи и сърцебиене и по-бързо настъпване на умора. В резултат може да се отключат болести като инфаркт на миокарда, артериална хипертония, хипотония, намаляване на имунитета
Нуждата от закупуване на нов пълен студозащитен комплект-специално работно облекло, е продиктуван от необходмостта да се защитят работещите при дейностите свързани със зареждане, почистване и влизане в плюсови и минусови хладилници и хладилни камери и е свързан с остатъчения риск от фактор микроклимат. Това СРО не е предоставяно до момента, но е предвидено при актуализираната оценка на риска в резултат на консултации с работниците и СТМ. Работата едновременно в гореща и влажна среда (кухнята) и в студените условия на хладилните стаи и хладилните камери водят до температурен стрес и са предпоставка за сърдечно съдови заболявани, увреждания на сърцето и бъбреците, крампи и увеличава риска от злополуки.
Неблагоприятните ефекти за целевата група - при експозицията на студ без подходящи студозащитни работни облекла, особено след горещия и влажен микроклимат в кухнята води до риск от преохлаждане, повишена заболеваемост сред работещите, включително остри респираторни заболявания, ангина, бронхит, невралгии и др. Излагането на студ в хладилните камери причинява влошаване координацията на движенията и способността да се изпълняват прецизни операции. В резултат се повишава на вероятността от възникване на трудови злополуки.
Използваните досега ЛПС за работа с вода и при влага, са само престилки за еднократна употреба и освен, че замърсяват околната среда осигуряват само базова защита от идентифицираните рискове. Нуждата от закупуване на нови водозащитна престилка и ботуши гумени, е идентифицирана от необходимост от защита от преохлаждане поради работа с вода и във влажна среда, защита от биологичен риск, както и от риск от въздействие на химични вещества - почистващи и дезифектанти. Избраните престилки повишават нивото на защита, имат дълъг живот и подлежат на поддържане. Избраните ботушите ще предпазят и от риск от измокряне в резултат от интензивна работа с вода при почистване на големи повърхности. Такива ЛПС до сега не са предоставяни от работодателя и са във връзка с консултации с работниците и СТМ.
Нуждата от подмяна на досега използаните противосрезни ръкавици с нови ръкавици с метална уплетка, която е с висок клас на защита, произтича от необходимостта за минимизиране на риска от порязване, продупчване, срязване на ръцете. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Срязването е един от най-честите трудови злополуки в кухнята и тези ръкавици са от изключителна важност за превенция на риска.
Новата престилка от 100% памук, дълга със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна е необходима за да осигури комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и от риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности, както и предпазва тялото от биологично замърсяване при работа с животински продукти. Памучният й състав съответства на изискванията за избягване на риск от прегряване.
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло -Част 3: По отношение на „сервитьорите“ новата работна престилка 100% е със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна и осигурява комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности при при сервиране на горещи храни и течности. До сега използваните престилки са с недостатъчно ниво на защита (заради изкуствения материл).
Нуждата от закупуване на нови ръкавици с пет пръста произтича от необходимостта за минимизиране на риска от порязване, продупчване и срязване. Новите ръкавици са от памучна подплата и усилени длани за осигуряване на сигурен захват при ръчна работа с тежести Те са с пет пръста и усилени длани осигуряват добър захват и преодотвратяват риска от нараняване, а памучната им подплата спомага за абсорбиране на влагата на ръцете. Това ЛПС не е предоставяно до момента и е предложено от КУТ.
Към момента работодателят е осигурил ръкавици за термо защита до 100оС. Нуждата от подмяна е свързана с предотвъртяване на термичения риск от изгаряне и попарване, предвид високите температури на някои контактни повърхности е подходящо да се осигурят ръкавици с термозащита до 250оС от най-висок клас с добър захват, по-висок стандарт и предотвратяващи риска от изгаряне от нагрети повърхности
Към момента работодателят не осигурил защитни очила за защита от термичен риск. С новите защитни очила ще допринесе за защита на очите от горещи пръски от гореща мазнина, горещи пари, изпръскване и изплискване на горещи течности. Новото ЛПС е предвидено след консултации с КУТ. Те са с поликарбонатни лещи против изпотяване и надраскване, ергономични, с широка видимост.
Закупуването на нови нитрилните ръкавици произтича от нуждата от предотвартяване и защита от биологичен риск. До сега използваните ръкавици са по-тънки 0.07мм, а избраните в резултат на актуализираната оценка на риска са 0.12мм. Те са с най-висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от биолгични субстанции и кръв.
За защита от химичен риск е идентифицирана необходимост от осигуряване на защитните очила срещу попадане на пръски и пари от почистващи и дезинфектанти.Тези средства са оценени като необходими при актуализиране на оценката на риска и след консулатция с работниците, с което ще се подобри защитата при работа с ОХВС.
Необходимостта от закупуване на нови ръкавиците за защита от химичен риск, които са висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от дезинфектанти и абразиви и почистващи прехарати. До сега използваните ръкавици са от по-нисък клас (с по-ниско ниво на защита) , по-малък срок на годност (повече отпадъци) и са предложени за замяна от КУТ. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло -Част 4: Работодателят е осигурил колективни средства за защита – пожарогасители, обучение на персонала и са предприети организационни мерки, в т.ч. инструктажи. Предвид факта, че кухненските помещения са най-отдалечени от изхода при евентуален пожар служителите в кухнята ще се нуждаят от дихателни маски и противопожарни манта, за да достигнат без задушаване и изгаряне до изхода. Като добра практика е предвидено да се осигурят средства за аварийна защита- пожарозащитна маска, манто/ палто за работните места „готвач“, „работник кухня“. Новите средства за аварийна защита ще осигурят надеждна защита и спокойствие на целия персонал при евентуален пожар на работното място, тъй като в кухнята е най-отдалечена от изходите за евакуация, а риска от възникване на пожар е оценен като риск с тежки последици.
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой лица, които ползват средства за защита, това са 77 заети към момента на кандидатстване лица. Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 1 месец до 2 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (от 2 месец до 3 месец)
3. Доставка и предоставяне на работниците и служителите необходимите ЛПС и СРО, съобразно заеманите длъжности, мястото на изпълнение на служебните задължения и срока за износването им (от 4 месец до 15 месец). Предвижда се работещите да бъдат инструктирани за начина на ползването на ЛПС и СРО, като всеки работещ отговаря за правилната употреба и съхранението им. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - Част 2: Ефект от прилагане на мерките
Предвидените колективнипредпазни средства инверторни климатици от ново поколение, предоставят комбинирана защита срещу за управление на риска от фактор микроклимат и биологичен риск:
- Сензорът за равномерно затопляне на големи помещения ще осигури комфортно климатизиране;
- технология wind free – равномерно разпространява свеж въздух в помещението без усещане за течение на въздуха (създава среда „неподвижен въздух“) и ще допринесе за по-малко настинки и невралгии от директно духане целогодишно;
- Минималнониво на шумще осигури комфорт при работа свързана със сменен режим
- Филтърътза тройна грижа ще пречиства на въздуха от прах, вируси и бактерии ще осигури висока защита от заразяване с вируси, бактерии на персонала с работно място в търговските зали, и е предпоставка за по-малко настинки и вирусни заболявания през есенно-зимния период;
- Високите екологични параметри за енергийна ефективност и използван хладилен агент отговарят на изискването за преход към зелена икономика.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 1 месец до 2 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (от 2 месец до 3 месец)
3. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (от 3 месец до 4 месец)
Целевата група за лицата имащи пряк досег в работните си дейности в търговска зала. (Салонен управител-3, Сервитьор-32, Барман-6, Хостеса-5, Аниматор-2, Работник, поддръжка на сгради-1) |
0.00
|
0.00
|