Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

According to the adopted EU strategic framework for health and safety at work for the period 2021-2027, it is necessary to manage the changes in the new world of work caused by the green, digital and demographic transitions.
This requires adaptation of the work environment in "VODSTROY PLOVDIV" AD. Solving them requires the introduction of new models of work organization, the introduction of measures to raise the performance of professional duties to a new level, and the involvement of every member of the company's team. The challenges of pandemic crises have shown that it is necessary to build an overall ecological ("green") company culture and to motivate the ecological thinking of employees. The current project proposal is aimed precisely at meeting the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the changing work models in "VODSTROY PLOVDIV" AD.
The goals set in the project will be realized through the implementation of the following activities:
Activity 1: Development and implementation of "green" models of work organization in "VODSTROY PLOVDIV" AD;
Activity 2: Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
Activity 3: Provision of collective protective measures related to improving working conditions;
Activity 4: Provision of social benefits for the workers, including the equipment of places for eating, recreation and rest, as well as changing rooms in the enterprise
Sub-activity 4.1. CMP costs required to implement Activity 4.

As a result of the support under the procedure, flexible and innovative forms of employment will be introduced, and the organization of work and work processes will be improved in "VODSTROY PLOVDIV" AD. All activities will comply with the principles of visibility, transparency and communication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд във „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Новите „зелени“ модели ще се изразяват във въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите. С реализиране на дейността ще се въведат екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития. Изпълнението ще е поетапно и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процесии управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: В рамките на дейността кандидатът ще закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло за лицата от целевата група по проекта. Планираните за закупуване ЛПС и специално работно облекло са определени на база извършената оценка на риска. В оценката на риска на „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД са идентифицирани различни по вид опасности, които не могат за бъдат отстранени или ефективно овладени без употребата на лични предпазни средства и които създават различни по вид и степен рискове. Необходимо е осигуряването на специално работно облекло и ЛПС за минимизиране на риска и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В предприятието е съставен и утвърден списък на работните места, професиите, видовете работа, за които се използват лични предпазни средства. „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД цели надграждане на съществуващите ЛПС с по-модерни и осигуряващи по-висока защита от тези, които се използват текущо. Наличните в дружеството ЛПС покриват само законовите минимални изисквания за безопасност, но не ги надграждат. Въведеното към момента работно облекло не осигурява комфорт и сигурност сред работещите, поради не достатъчно качествени материали, кройки и ергономичност. Към това се добавя високият праг вредно въздействие - прах, токсични вещества, химични агенти, възможност за разкъсване и срязване на плата, което оказва особено агресивно въздействие върху тъканите на облеклото. Планираното за закупуване специално работно облекло ще бъде по-модерно, по-качествено, по-удобно, с повишена защита, ще осигурява профилактика при проеохлаждащ микроклимат. Ще бъде закупено работно облекло от естествени материали и материи, топло – и студоустойчиво, прахо-водо-киселиннозащитно. Предвидените за закупуване работни комплекти полугащеризон с яке – зимни и летни, ватирани блузи, студозащитни шуби, дъждобрани са със свободна кройка, подсилени рамене и колене, осигуряват защита от химични, биологични агенти, механични въздействия, експозиция на прах. Те ще осигурят необходимата сигурност и комфорт сред работещите. С цел постигане на по-голяма безопасност на лицата от целевата група и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС, по проекта ще се закупят нови по-съвременни и по- ефикастни предпазни средства. Те ще осигуряват комфорт и ще бъдат по-ергономични и с подобрен анатомичен дизайн, с повишена степен на защита, ще съдействат за намаляване натрупването на умора. Планираните за закупуване работни обувки , боти и гумени ботуши са с бомбе и пластина и противопробивно и противохлъзгащи подметки са от естествена кожа; устойчиви на износване, дишащи, абсорбиращи влага; с бомбе от фибростъкло. Ръкавиците са от най-модерния към момента клас – изработени от телешка кожа, подсилени в областта на дланта и пръстите, с памучен гръб; Каските са със стъклени фибри, температуроустойчиви, с дълъг срок на годност, ергономични, с модерен дизайн. Защитните очила са закрит тип - висококачествени химични очила защитават срещу всички видове пръски от химикали, течности и метали, както и едри частици мръсотия. Идеални за работа в лаборатория, работа с химикали и каменна обработка; Защитни очила от открит тип са съвместими с други ЛПС; пригодени за носене върху диоптрични очила; лещи от поликарбонат; Слънцезащитни очила – леки, елатични, осигуряват защита от удар; Шлемът за заварчици с респиратор е от най-висок клас; подходящ за всякакъв вид заваръчна дейност, поради издръжливостта си на изключително високи температури и системата за доставяне на чист въздух. ЛПС, които ще се закупят по проекта надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда на заетите лица в предприятието с цел максимална защита и опазване здравето на работещите. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита. 61 034.60 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД е свързана със Строителство на преносни и разпределителни тръбопроводи. Дейността включва закупуване на КПС с цел обезопасяването на съществуващи обекти за повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите. Необходимостта от такива защитни средства, произлиза от оценката на риска, в която е идентифицирана опасност от срутване и свличане на земни маси при изкопни работи на строителни обекти. Елементи на риска: Експозиция – през цялото работно време; Вероятност за настъпване на вреда - напълно възможна; Последици/Тежест на вредата – значителни Очакван неблагоприятен ефект върху здравето – травматично увреждане на организма. Възможни са контузни рани, изкълчвания счупвания на кости, инвалидност, а при определени условия и фатален изход от травми и задушаване вследствие затрупване на работещите с почва и скални маси. Решения: Рискът е от степен „Умерен“, като в определени случаи може да граничи със степен „Значителен“. Незадоволително и неефективно овладяван риск Необходими са мерки за минимизирането му поради невъзможност да бъде отстранен. Препоръки: Осигуряване и използване на стоманени боксови укрепления. При изпълнение на дълбоки линейни изкопи за изграждане на инфраструктурни проводи укрепването на изкопите е неразделна част. Закупуване на боксове за укрепване е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица. Фактическото състояние на боксовете за укрепване в момента е задоволително, но са недостатъчно на брой и отчасти амортизирани, което налага необходимостта от закупуване на нови такива. Към настоящия момент фирмата разполага с боксове за укрепване тип KS100 и Бокс за укрепване KS60. Това са системи за леко укрепване на изкопи с дълбочина на укрепване от 2 до 3 метра. За големи изкопи, изискващи укрепване на дълбочина над 4 м съоръженията се взимат под наем. С проекта ще се закупят ново поколение линейно релсова система за укрепване на изкопи с дълбочина на монтаж над 4 м. Това е тежко боксово укрепване, отличаващо се със здравина и дълготрайност, за укрепване на изкопи , снабдено с изключително усилена горна част, устойчива на високите натоварвания при полагане в изкоп. Дълготрайният режещ нож на основното платно позволява работа дори и в твърда почва. Предвижда се да се закупят два вида платна: 6 бр. основни платна с размери 4000*2400 мм и 6 броя надстройващи платна с размери 4000*1400 мм. Необходимостта от закупуването е от изключително важно значение за обезопасяване на работниците при изпълнение на всекидневните им задължения. Със закупуването на средство за колективна защита – боксове за укрепване ще се бъдат осигурени условия за превенция на трудови злополуки в резултат на срутване на земни маси в изкопите в процеса на строителство на преносни и разпределителни тръбопроводи. 184 649.89 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително и оборудване на места за хранене, места за отдих и почивка, както и съблекални в предприятието: За реализиране на дейността ще се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещения за хранене и почивка, както и съблекални в производствената база на предприятието. Предвижда се също да се закупи един контейнер, който ще бъде оборудван за място за хранене и почивка на работещите на обектите на дружеството. В момента работещите в производствената база и на строителните обекти нямат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих. Обикновено това се реализира на открито или в обедната почивка работещите отиват до близките заведения за хранене или, когато това е възможно до домовете си. Това ги натоварва физически и психически, защото имат недостатъчно време за пълноценно хранене и отдих. За преодоляване на тези проблеми по проекта се предвижда да се осигурят социални придобивки за работещите. Целта е да се създадат условия за почивка, защото дейността на заетите изисква физическо натоварване и полагане на допълнителни усилия във времето предвидено за почивка не благоприятства тяхното здраве, а води и до стрес от това да не закъснеят и нарушат трудовата дисциплина. Ще се обособят следните места: - Място за краткотраен отдих за работещите на строителните обекти чрез закупуване и оборудване на един контейнер: размери 223,5/585,5/259,1 см; метална конструкция; стени, под и покрив изолирани с минерална вата; дограма: входна врата – стомана; прозорци – PVC; отоплително, вентилационно и охлаждащо оборудване; осветление LED. Контейнерът е оборудванс маса 120/170 см с плътен плот – 2 бр. и пейки с облегалка 120 см – 4 бр. - В помещения на производствената база ще се обособят следните места: - Съблекални – Метален гардероб 40х80х185см с два рафта 5 бр.; Санитарен шкаф 41*92*198 см – 1 бр. - Кухня: размери:2300/2760/Н2200 мм; кухненски шкафове с плавно затварящи се врати; горни и долни шкафове с място за вградени котлони и мивка; - оборудване кухня: ще се закупи най-необходимото оборудване за приготвяне на лек обяд или закуска: аспиратор за пълно вграждане 1 бр.; Котлон -1 бр.; мивка от неръждаема стомана със смесител – 1 бр.; микровълнова фурна – 1 бр.; хладилник с фризер – 1 бр.; - кът за хранене, за който ще се закупят Трапезна маса – 2 бр. с размери 1500*900*760мм; изработени от Венге фурнир и трапезни столове трапезни столове – 10 бр. изработени от МДФ, с акрилна боя, тапицерия на седалката. - Място за краткотраен отдих и почивка, обзаведен с Холова гарнитура – 1 бр. – от естествена кожа и три модула 2 бр. двойка и един модул тройка и Холна маса – 1 бр. – размери 1200*650*410 мм, изработена от Венге фурнир. - С цел осигуряване на добър микроклимат ще се закупят два броя климатици – 1 бр. кухнята и къта за хранене и един брой за мястото за краткотраен отдих и почивка. 29 981.16 0.00
Разходи за СМР, необходими за осъществяване на Дейност 4 : Поддейността включва СМР за ремонт на предвидените помещения за места за хранене и краткотраен отдих, и почивка в предприятието, както и съблекални. Необходимостта то реализирането на поддейност 4.1 е продиктувана от обособяване на помещения за повишаване на социалните придобивки на производствената база на „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД. Ремонтните дейности ще се извършват в собствени помещения на кандидата . СМР включват ремонт на помещенията, разположени в сграда на едно ниво, с обща площ 65 м2. В едното помещение, което е с площ от 34 м2 с преградна щендерна стена ще се обособят съблекални, 5 м2, кухня – 7 м2 и място за хранене 22 м2. Във второто помещение ще се обособи място за краткосрочен отдих и почивка. То е с площ 31 м2. Съществуващата дограма в посочените помещения е от 1999 година, дървена с едно обикновено стъкло, износена, повредена и деформирана. Това води до компрометиране на микроклимата в помещенията през различните сезони: високи температури през лятото и незадържане на топлината през зимата. Вратите са талашитени и компрометирани. Това са помещения, които към момента се използват за склад и се нуждаят от ремонт. С цел подобряване на професионалния и здравния статус на служителите, чрез социални придобивки се предвиждат строително-монтажни дейности, които включват: 1. Част Архитектура: включва полагане на дълбоко проникващ грунд и армирана замазка на пода – 65 м2; монтаж на щендерна стена; монтаж на предстенна обшивка; монтаж на окачен таван в помещенията за хранене и почивка от 31 м2 и 34 м2; полагане на вароциментова мазилка на стените и шпакловка; Боядисване с латекс на стени и таван – 220 м2; полагане на гранитогрес в съблекалните и кухнята – 12 м2; полагане на винилова настилка в останалите места, предвидени за хранене, краткотраен отдих и почивка – 58 м2; полагане на фаянс в мокро помещение – 27 м2; монтаж та прозорци PVC профил и стъклопакет четири сезона 2 бр.; доставка на витрина 265/220 PVC профил и стъклопакет четири сезона; монтаж на витрина тип пистолет с врата 80/210 и прозорец 140/140 см от алуминиеви профили и стъклопакет; врати: 4 бр. с размери 70/210 и 2 бр. с размери 90/190 см. 2. Част Фасади: включва доставка, монтаж и демонтаж на фасадно скеле 108 м2; доставка и полагане на топлоизолационна система с дебелина 10 см, включително лепило, дюбели, мрежа, ъгли, шпакловка и фасадна мазилка – 115 м2; грунд за фиксиране на основата – 115 м2. 3. Хидроизолация на покрив – включва следните СМР – полагане на изравнителна замазка от 3 см – 91 м2; полагане на хидроизолация от два пласта битумна мембрана, включваща грунд, 1 пласт без посипка и 21 пласт с посипка – 91 м2; грунд за фиксиране на основата – 91 м2. Изпълнението на поддейността е в пълно съответствие с предписанията в Оценката на риска. Ръководството на „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД счита, че реализирането на посочените СМР ще доведе до значителен мултипликационен ефект по отношение на: - осигуряване на работещите на комфортна и здравословна среда за хранене, почивка и краткотраен отдих; - осигуряване на по-добри, по-безопасни и по-здравословни условия на труд; - подобряване на организацията на трудовия процес; - подобряване на професионалния и здравния статус на работната сила; - подобряване на производителността на труда на работещите във „ВОДСТРОЙ ПЛОВДИВ“ АД. 51 006.77 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).