Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The activities of the candidate company Unibetoni Ltd are focused on the production of high-quality concrete mixtures, manufactured with certified materials. The company has a production control system that complies with the requirements of ISO 9001 and an assessment of the conformity of the produced concrete according to the Regulation on the Conditions and Procedures for Placing Construction Products on the Market in the Republic of Bulgaria. The primary clients of the company include Burgas Port Ltd, major construction companies, and municipalities in the Burgas region.

The activities of the candidate company and the project fall within the scope of sector 23.63 "Manufacture of ready-mixed concrete."

The project activities aim to improve the working environment and sustainability of the company by introducing 'green' models of work organization, enhancing the health and safety of the work environment, and improving the comfort of employees.

As a result of project implementation, the following outcomes are anticipated:
(1) Improvement of the efficiency of work processes and the sustainability of the company.
(2) Resolution of safety and health issues for personnel by installing external sound insulation for the concrete plant and providing ergonomic chairs for those working in a seated position for more than half of the working hours.
(3) Provision of social benefits for employees by creating conditions for short breaks and relaxation: Establishment of an equipped relaxation container for the machine operators at the concrete plant and a rest and dining room for employees at the company.

The project addresses the needs and issues of a target group of a total of 25 employees currently employed at Unibetoni Ltd.

The project reflects the company's commitment to creating a sustainable environment for its employees and improving the health, safety, and comfort of its workforce.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието УНИБЕТОНИ ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 25 служители, които включват представители от различни отдели в предприятието-кандидат и обхващат всички нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал, както следва: -Управител – 1 служител - Управител промишленост- 1 служител -Счетоводител -1 служител -Фактурист - 1 служител -Ръководител транспорт - 1 служител -Отчетник измервателни уреди -1 служител -Лаборант пробовземач - 2 служители -Машинен оператор на бетонов възел - 3 служители -Шофьор тежкотоварен автомобил над 12, 5т. бетон помпа – 3 служители -Шофьор тежкотоварен автомобил над 12, 5т. бетоновоз –9 служители -Технически контрол експлоатация на машини – 1 служител -Общ работник -1 служител Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието УНИБЕТОНИ ООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието УНИБЕТОНИ ООД и конкретните 25 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Необходимост от Дейността: 1. Спазване на екологични и социални стандарти: - Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти. - Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики. 2. Оптимизация на ресурсите: - Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали. - Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието. 3. Спазване на законодателство: - Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови законодателни изисквания. - Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието. 4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите: - Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите. - Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността. 5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите: - Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса. - Като се има предвид, че голяма част от бизнеса на компанията включва изпълнение на обществени поръчки, спазването на екологични стандарти ще бъде значително предимство при нейното участие в тръжни процедури, които насърчават подобни практики. Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в предприятието УНИБЕТОНИ ООД не само ще допринесе за подобряване на екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията. 2 500.00 0.00
Осигуряване на шумоизолационна обшивка на бетонов възел и ергономични столове за работещите в седяща работна поза като средства за колективна защита.: В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват 24 служители, работещи в предприятието: 1. Доставка на шумоизолационна обшивка на бетонов възел. Бетоновият възел произвежда високо ниво на шум по време на своята работа. Процесът на смесване, разтоварване и прехвърляне на бетон може да бъде съпроводен от значителен шум, предизвикан от механичните компоненти на оборудването, като миксери, помпи, лентови конвейери и други. Този шум се разпространява в околната среда и създава неблагоприятни условия за работа за служителите на бетоновия възел. Наднормените нива на шум са регистрирани и от акредитирана лаборатория, протоколът от която е отразен в оценката на риска. Предвидената по проекта шумоизолационна обшивка се инсталира на модули върху бетоновия възел, без да бъде неподвижно фиксирана към него. В случай че впоследствие Унибетони замести бетоновия възел, върху който се монтира обшивката, с нов, обшивката може да бъде демонтирана от стария и инсталирана върху новия бетонов възел. Порите и материалната структура на изолиращите модули, които се монтират, предоставят по-добра способност за абсорбиране и блокиране на звуковата енергия. Шумоизолационната обшивка предпазва работниците от увреждане на слуховия апарат, сърдечно-съдовата и дихателната система. Намаляването на шума ще подобри концентрацията, вниманието и общата безопасност на работниците, тъй като работата им е свързана с прецизност и внимание към детайлите. Пряко от мярката ще се възползват следните 17 служители на Унибетони: -Машинен оператор на бетонов възел - 3 служители -Лаборант пробовземач - 2 служители -Шофьор тежкотоварен автомобил над 12, 5т. бетон помпа – 3 служители -Шофьор тежкотоварен автомобил над 12, 5т. бетоновоз –9 служители 2. Доставка на ергономични столове - 12 бр. Към настоящият момент столовете, които използват служителите в предприятието, работещи в седяща работна поза, не отговарят на нормите за ергонометричност в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, което създава риск от здравословни проблеми за работещите, свързани с опорно-двигателната система и вероятността от развитие на възпалителни, дистрофични и дегенеративни заболявания на костите, ставите, мускулите, сухожилията и периферните нерви в шийния, гръбния и поясен отдел на гръбначния стълб и/или горните и долни крайници, ЛСР, дискова болест, дискова херния. Добре проектираните ергономични столове, предвидени за закупуване по проекта, разпределят теглото на тялото равномерно, предотвратявайки налягането върху някои части от тялото и подобрявайки кръвообращението. Те предлагат правилна поддръжка за врата и ръцете и предоставят подходяща поддръжка за гърба, което намалява напрежението в тези области и предотвратява възникването на болки и дискомфорт, свързан с продължителното седене. Осигуряването на ергономични столове ще минимизира описаните здравни рискове и ще увеличи работоспосбността на персонала. Пряко от мярката ще се възползват следните 12 служители на Унибетони, за които фирмата по трудова медицина е препоръчала ергономични работни столове: -Управител – 1 служител - Управител промишленост- 1 служител -Счетоводител -1 служител -Фактурист - 1 служител -Ръководител транспорт - 1 служител -Отчетник измервателни уреди -1 служител -Лаборант пробовземач - 2 служители -Машинен оператор на бетонов възел - 3 служители -Технически контрол експлоатация на машини – 1 служител За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици. 208 865.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, от които ще се възползват общо 22 служители на компанията. I. Контейнер - 1 бр., оборудван с климатик, диван, трикрилен гардероб, маса и 3 бр. столове, от който ще се възползват 3 служители на длъжността Машинен оператор на бетонов възел Към настоящия момент, машинните оператори на бетоновия възел не разполагат с място за отдих и почивка. Те работят в рамките на стриктно регулирано време, където има фиксирани интервали за отдих и почивка. Поради специфични изисквания на работата, машинният оператор трябва бързо и лесно да може да достигне мястото си за почивка. Това не само дава възможност за по-ефективно време за отдих, но и предотвратява възможни забавяния при връщането към работата. Възможността за машинния оператор да има бърз и лесен достъп до място за отдих в близост до бетоновия възел също е важна при извънредни ситуации или аварии. Това предоставя възможност за намаляване на времето за реакция и подпомага бързата мобилизация на персонала при нужда. На машинните оператори често им се налага да работят на открито на различни метеорологични условия. Предвиденият за закупуване контейнер ще бъде разполжен в близост до бетоновия център и ще осигури не само уютно и закрито място за отдих и почивка на машинните оператори по време на регламентираните им почивки, но и подходящи условия за преобличане, което е особено важно за работниците след работа в запрашени условия. II. Обзавеждане и оборудване за стая за отдих и хранене в административната сграда, от което ще се възползват пряко следните 22 служители: - Управител – 1 служител - Управител промишленост- 1 служител - Счетоводител -1 служител - Фактурист - 1 служител - Ръководител транспорт - 1 служител - Отчетник измервателни уреди -1 служител - Лаборант пробовземач - 2 служители - Машинен оператор на бетонов възел - 3 служители - Шофьор тежкотоварен автомобил над 12, 5т. бетоновоз –9 служители - Технически контрол експоатация на машини – 1 служител - Общ работник -1 служител Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане за стаята за отдих и хранене в административната сграда включва следните ДМА: - диван - 1 бр. - хладилник - 1 бр. - кафемашина - 1 бр. - трапезни столове - 8 бр. - трапезна маса - 1 бр. Към настоящия момент в административната сграда на Унибетони няма изградени пространства за отдих и хранене, но в сградата имa помещение на първия етаж, в което към момента е изградена модулна кухня и предвиждаме по проекта да бъде обособено като стая за отдих и хранене. Работното време на служителите е стриктно регламентирано, а фактът, че административната сграда се намира в индустриална зона, където липсват заведения за хранене в непосредствена близост, засилва необходимостта от подобни удобства в предприятието. Изграждането на стая за отдих и хранене ще осигури на този персонал възможността за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри тяхната продуктивност и работоспособност, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици. Там, където скрийншотовете от онлайн магазини са с крайни цени към потребителя с включено ДДС, за целите на бюджета ДДС-то е извадено от цената. 28 965.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).