Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

ANTOAN VILL Ltd. applies under the current procedure as an employer following a purposeful socially responsible policy and striving to ensure a healthy and well-adapted working environment that takes health risks into account. The current project is a suitable opportunity for the enterprise to add additional value to its activity by taking measures related to: reorganization of work processes and places with a view to promoting ecological thinking and resource efficiency; prevention and prophylaxis of workplace stress and professional burnout; improving the factors of the working environment with a view to creating healthy and safe working conditions; provision of additional social benefits for the employees.
Activities under the project proposal include: development and implementation of "green" models of work organization; psychological support to ensure prevention and prophylaxis of "burnout" in the workplace; provision of means of collective protection corresponding to the risks identified in the enterprise; provision of additional social benefits for the employees. Activities for visibility, transparency and communication, as well as organization and management of the project are also foreseen within the project implementation.
The target group of the project includes 60 persons employed in the enterprise at the time of its submission.
The planned activities will lead to the achievement of the project's objectives, aimed at meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models, in compliance with the requirements of the legislation (national and European) and in accordance with the established company occupational health and safety policy.
The project activities will be carried out on the territory of the Less Developed Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата. АНТОАН ВИЛЛ ЕООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на компанията, счита, че всички работни места следва да отговарят на предени "зелени" модели за организация на труда, поради което в рамките на дейността са включени 60 лица, заети на трудово правоотношение. Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на АНТОАН ВИЛЛ ЕООД, като всички заети лица бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели. Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в изграждането на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 10 000.20 0.00
Психологическа подкрепа за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място.: Целта на настоящата дейност е осъществяване на превенция и профилактика на стреса на работното място и професионалното прегаряне на заетите в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД, чрез осигуряване на психологическа подкрепа. През последните години превенцията на стреса на работното място е един от приоритетите на страните-членки в Европейския съюз. Под влияние на редица фактори, като нарастващата интензивност на труда, честите реорганизации, въвеждането на нови технологии и увеличаването броя на компютризираните работни места, нивото на стрес на работното място непрестанно се увеличава. Повишават се изискванията към качеството, продуктивността, технологичния процес, околната среда, работната сила. Именно тези промени създават за много от работещите чувство на несигурност. До голяма степен дейността на кандидата е засегната от изброените фактори, поради което включването на настоящата дейност в проектното предложение е от особена важност. Работата "на ишлеме" в шивашкия бранш се характеризира с големи по обем поръчки, кратки срокове за изпълнение, понякога необходимост от извънреден труд. Стресът е проблем, както за работодателя, така и за работещите в предприятието. Хроничният стрес води до повишено количество здравни оплаквания – психични или емоционални разстройства, главоболие, напрежение и други. Резултатът за работещите е временна нетрудоспособност, намаляване на продуктивността, лоша работна атмосфера, което съвсем естествено води до неблагоприятни последствия и за работодателя. С цел увреждащият здравето стрес на работното място да бъде избегнат, дейността предвижда лицата от целевата група да бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", да бъдат подпомогнати в откриването на проявите и симптомите му. По този начин ще се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, към който ще се постави изискване психологическата подкрепа да се извърши от лице, притежаващо специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални психотерапевтични сеанси на потенциални „прегорели“ хора (в случай, че бъдат идентифицирани такива). Най важната задача на груповите семинари ше бъде да запознаят участниците с наличието на явлението и да им помогнат да откриват проявите му, както у себе си, така и у своите колеги. Акцентът ще бъде поставен върху превантивните мерки. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. С оглед постигане на максимална ефективност, семинарите ще се проведат в малки групи от до 10 участника. В последствие, ако се идентифицират рискови групи - лица с начални симптоми на стрес и "бърнаут" и в състояние, клонящо към физическо, емоционално и психическо изтощение, с тях ще бъдат проведени индивидуални консултации, за да се избегнат тежки и трайни последствия за личността, ако не се потърси адекватно решение и помощ за преодоляване на проблема. В резултат от изпълнението на дейността се очаква да бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, недобра комуникация и отдръпване от колеги, както и усещане за неудовлетвореност и безсмисленост на труда. На включените в дейността заети лица ще бъдат изготвени психологически профили, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за по-нататъшна психологическа подкрепа. Така стресът на работното място ще бъде предотвратен и успешно управляван, както всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. 10 000.20 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД.: Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове. В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасностти и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция: 1. За осигуряване нужните нива на осветеност на работните места. За да постигне оптимални условия за зрителен комфорт, АНТОАН ВИЛЛ ЕООД предвижда закупуване на индивидуални LED лампи, прикрепящи се за машините в производството, които не се нагряват и излъчват мека светлина, лесно регулируема в различна посока. Характерът на дейността изисква по-добра осветеност на работната повърхност, където лицата оперират с дребни детайли и извършват операции, изискващи прецизност. Вследствие изпълнението на препоръчаната Програмата за минимизиране на риска мярка за закупуване на индивидуални осветителни тела, ще се осигури здравословна осветеност на работните места и лицата няма да са принудени да се привеждат над работещите машини, при което рискът от трудови злополуки е повишен. LED осветлението е най-екологичното и ергономично осветление в наши дни, без ултравиолетово и инфрачервено излъчване, без трептене. Повечето от машините към момента не са оборудвани с подобни лампи, а тези които са налични, са технически остарели и неефективни. С доставката на новите локални осветителни тела ще се намали напрежението на зрението при работа и риска от професионални заболявания и ще се премахне неблагоприятното въздействие на наличното осветление. Ще се постигне достатъчна осветеност на работната повърхност за ограничаване и контрол на риска от неблагоприятното влияние на осветлението върху зрението на персонала в съответствие с чл. 74 от Наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. 2. За намаляване на неблагоприятното въздействие на микроклимата и подобряване качеството на въздуха в работна среда, проектното предложение предвижда закупуването на: - 2 бр. пречистватели за въздух, 2 бр. въздушни завеси и 2 бр. подопочистващи машини за производствените помещения (Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка); - 2 бр. пречистватели за въздух за административните помещения (Търговски отдел и отдел Счетоводство). По препоръка на СТМ, се предвижда закупуването на пречистватели, които ще спомогнат за премахване на бактерии, алергени, аерозоли, прахови частици, плесен, миризми и др. в помещенията, като незабавно доставят по-чист и по-здравословен въздух на работещите в тях. Подобряването качеството на въздуха в Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка е от особена важност, тъй като в шивашкото производство се работи на принципа на поточната линия, при която отделните работници извъшват последователни операции, изискващи разположението на работните им места да е в непосредствена близост едно до друго. Концентрацията на много лица в едно помещение крие риск от повишена заболеваемост, особено през есенно-зимния период. С помощта на оборудването за високо ефективна филтрация на въздуха ще се създаде чиста и здравословна работна среда и ще се намали разпространението на болести, предавани по въздушно-капков път. Работейки на принципа на засмукване на въздух, който минава през филтрираща система и после излиза обратно през пречиствателя, устройствата ще окажат положителен ефект и върху микроклимата в Търговски отдел и отдел Счетоводство, ефективното неутрализирайки всякакъв тип замърсители. Научен факт е, че мръсният въздух в помещението може да намали значително концентрацията, да причини главоболие, отпадналост или сънливост. Чистият въздух ще спомогне за по-здравословна среда, по-добра работоспособност и за постигане на дългосрочни ползи, изразяващи се в намалена заболеваемост на работното място. ПРОДЪЛЖАВА В ДЕЙНОСТ 4, Т. ОПИСАНИЕ. 67 055.47 0.00
Осигуряване на социални придобивки за заетите в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД.: Целта на дейността е да се създадат устойчиви условия на труд в предприятието и да се мотивира работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работещите социални придобивки, изразяващи се в: 1. Закупуване на допълнително оборудване на съществуващото помещение за хранене. Работодателят е осигурил климатизирано помещение за хранене на персонала (36 кв. м.), оборудвано с маси, столове и вендинг машини, които се ползват от работниците по време на почивките им. Помещението се нуждае от дооборудване с кухненски шкафове, хладилник, микровълнова фурна, тостер и кафеавтомат. Със закупуването на посоченото оборудване работещите ще могат да донесат продукти, които да съхранят в хладилника и с тях да приготвят на момента обяда си в комфортна обстановка. Ще отпадне нуждата да се носи от вкъщи храна в готов вид и ще се насърчи консумацията на прясноприготвена здравословна храна. 2. Обособяване на помещение за почивка и създаване на зона за отдих на открито. Към момента работещите в предприятието не разполагат с обособено помещение за отдих и се налага да прекарват по-дълго време в помещението за хранене. Това води до струпване на много хора и ги лишава от възможността за пълноценна почивка. По тази причина работодателят се насочва към инвестиция за осигуряване на по-добри възможности за отдих на персонала си. Възнамерява да приспособи свободно помещение, с което разполага (24 кв. м.) в място за отдих, посредством извършването на текущ ремонт на стените, пода и тавана, монтиране на подходящо осветление и оборудването му с климатик, диван, телевизор, диспенсър за вода и 2 бр. масажни столове (предвид броя на заетите - 60). Създаването на помещение за почивка ще благоприятства протичането на работния ден на служителите, предоставяйки им възможност за откъсване от работната среда в приятна обстановка и по този начин повишавайки тяхната ефективност и мотивация. На тяхно разположение ще са два масажни стола, които са изключително подходящи за лица, които прекарват работното си време в статично/седнало положение. При използването им сковаността на раменете, вследствие на напрежение и неправилна стойка и болката в долната част на гърба, причинена от стоене/преумора ще може да бъде облекчена, ще се постигне ефект на отпускане на мускулите и релаксация за цялото тяло. Всичко това ще допринесе за възстановяването на работниците, което впоследствие ще се отрази благоприятно и на качеството на работния процес. За да се осигурят условия за пълноценна почивка на лицата, в допълнение към описаното помещение, се предвижда създаването на целогодишно достъпна зона за отдих на открито. Към момента работещите имат възможност през почивките да ползват прилежащата към предприятието външна зона, но единствено когато времето позволява. Поради тази причина, се планира закупуването на 2 бр. готови покрити шатри с отваряеми врати, използваеми целогодишно. Във всяка шатра ще бъдат разположени 2 бр. инфрачервени отоплители, за да се създадат условия за кафе-пауза в комфортна обстановка и когато времето е студено. За желаещите да продължат да ползват откритата зона, се предвижда да бъдат закупени 10 бр. маси и 60 бр. столове, които ще се поставят върху затревената площ. Предвид напрежението от извършваната дейност и факторите на работната среда, е основателна необходимостта, лицата да ползват почивките си извън работното място в специално определени за това зони и помещения, което ще осигури пълноценна психо-физическа отмора и съответно висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване на здравето им. 70 831.10 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД - продължение.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ДЕЙНОСТ 3. ОПИСАНИЕ. За поддържането на параметрите на микроклимата в норма се предвижда закупуване на 2 бр. въздушни завеси за Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка, с каквито помещенията към момента не са оборудвани. За нормалния топлинен комфорт на работещите, параметрите на микроклимата в помещенията трябва да се подържат в определени допустими граници, така че да не се нарушава нормалното топлинно и функционално състояние на организма. Един от основните параметри, оказващ значително влияние върху топлинния комфорт, освен температурата и влажността на въздуха, е неговата подвижност. За да не се нарушава топлинният комфорт на лицата е необходимо скоростта на въздушните течения в помещенията да е в границите от 0.2 до 0.5 m/s. Подържането на тези стойности за Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка, характеризиращи се с постоянен поток от хора от и към помещенията, през студените месеци, кандидатът планира да постигне с монтирането на въздушни завеси над на входовете на Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка. През топлите месеци съответно ще се ограничи преминаването на потоци топлина към климатизираните помещения и ще се поддържат оптимални стойности на въздушните течения в помещенията. С оглед намаляване неблагоприятното въздействие на микроклимата и подобряване качеството на въздуха в Шивашки цех и Довършителен цех/Опаковка се предвижда закупуването на 2 бр. професионални машини за мокро почистване и дезинфекция на подовите повърхности. С тях ще се осигури по-високо ниво на хигиена, по-високо ниво на комфорт и по-здравословна работна среда, като се ограничи разпространението на прах, мъх, изрезки от конци и др. във въздуха и последващото им вдишване от работещите в помещенията. Параметрите и бройките на предвиденото за закупуване оборудване са съобразени с квадратурата и кубатурата на помещенията, в които ще бъде разположено, с оглед постигане на оптимални за здравето на работещите микроклиматични условия. По този начин ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба №РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и с препоръките на Програмата за минимизиране на риска в АНТОАН ВИЛЛ ЕООД в резултат от направените замервания от СТМ. 3. За осигуряване ергономия при работа. Съгласно предписанията на Програмата за минимизиране на риска за предприемане на мерки за подобряване ергономията на работното място, проектното предложение предвижда закупуване на: - 31 бр. ергономични столове и 10 бр. ергономични постелки за производствените служители Според Национален регистър на професионалната заболеваемост, работещите в шивашкия бранш страдат най-много от травми на китките, ръцете, краката, гръбначния стълб. Използването на ергономични столове от работниците ще предотврати неправилни и принудителни пози при работа. Така ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. Ергономичните столове ще предотвратят появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, ще осигурят здраве и комфорт. Използваните към настоящия момент столове не отговарят на стандартите за ергономичност, поради което, кандидатът възнамерява да ги замени с нови ергономични столове, които да спомогнат за превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат и да доведат до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. На работниците ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: по-добро здраве от ергономията, повече комфорт от възможността за регулация на височината, повишена продуктивност. ПРОДЪЛЖАВА В Т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).