Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

With this project proposal, SYTRON Ltd. applies for the implementation of measures, with the aim of providing the company's employees with a healthy and well-adjusted working environment, taking into account the potential risks to the health of the employees, the minimization of these risks, including the implementation of measures to provide shared and open workspace of a modern type and appropriate social benefits. With the implementation of the project, support will be achieved for the adaptation of the employees and the company to the changes in the environment, it will help to adequately meet the new challenges related to the implementation of the transition to a climate neutral economy and the changing models of work in the company. The project activities are carried out on the territory of one of the underdeveloped regions of the country. The implementation of the project includes the development and implementation of "green" models of work organization, according to the specifics of the specific workplaces, as well as psychological assistance. The project envisages activities which, when implemented, are expected to contribute to the provision of a healthy and adapted working environment, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve standards for health and safety at work. With the implementation of the project, support will be provided to the company to make a transition to activities with less impact on the environment and greater sustainability of its business. A package of social benefits will be provided for the employees of the company, to ensure a modern working environment, outdoors, with functionally separated areas, common space. It is planned to be spatially separated and equipped with new places for changing clothes, eating and resting, physical activity, during the implementation of the activity of providing social benefits for the employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места. : Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включителни и обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Кандидатът ще се възползва от възможността да осигури на часто от заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Предвидено е целите на дейността следва да са обвързани и със запознаване на участниците в групата с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Очакванията от изпълнението на дейността са да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата и работния процес, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. В рамките на изпълнение на дейността бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, участници в групата, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Като участници в групата, които ще получат психологическа подкрепа са определени 6 човека. Ръководството на фирмата е идентифицирало необходимостта от включване на всички склужители в групата за получаване на психологическа подкрепа, за осигурявен на превенция и профилактика на "прегряване" на работното място, както и за едно от лицата, които са прекарили вируса на COVID с по-тежко проявление и е необходима и психологическа подкрепа за възстановяване на менталното здраве. 1 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.: Осигуряването на адаптирана работна среда е основен приоритет на ръководството на дружеството. За реализирането на дейността е предвидено да се осигури предоставяне на здравословна и безопасна работна среда за служителите, чрез колективни предпазни средства, включително модернизация на почти цялото пространство във фирмения обект, с отваряне на зоните, обезопасяване на обекта от вредни въздействия върху служителите, които са свързани с комплексното подобряване на условията на труд. За изпълнение на дейността се планира се извършване на следните мерки: 1/ Защита от неблагоприятен микроклимат. Целта е през работното време температурата на работните места, да отговаря на установените норми и да се съобразява с използваните методи на работа и физиологичните изисквания. Понастоящем температурния комфорт се осигурява с малки климатични тела в определени зони, което температурно не осигурява цялостен ефект, при всички помещения и работни зони. Изложението на работните помещения е южно и през летните месеци, благоприятен микроклимат се постига изключително трудно. На база на извършената оценка на риска и изпълнение на програмата за минимизиране на риска, е предвидено поставяне на високоефективна термопомпа, за отопление, климатизация и вентилация на цялото пространство на ет. 1 и свързано с открити стълби с ет. 2, определящо цялото работно помещение и обособените места за хранене, почивка и физическа активност. Площта е 180 м2, като ОВиК ще се изпълнява от мощни, енергийно ефективни климатични външно и вътрешно тела, с което ще се извършва ефективна климатизация, вентилация и отопление в цялото отворено пространство с функционално смесено предназначение. По този начин работните и спомагателните пространства ще се проветряват с  механична вентилация или с естествена, осигуряваща необходимия въздухообмен в съответствие с характера и интензивността на работа, физиологичните потребности на работещите и установените норми за скорост на въздуха, температура и относителна влажност. 2/ Осигуряване защита от прах и други токсични вещества. Осигуряване средства за почистване на работното пространство и зони за почивка, хранене, физическа активност, с вакуумно миещо почистващи машина - 1 бр. С оглед на високата запрашеност от материали за ремонт и поддръжка на компютърни системи, сървъри и др. компютърни и електрически устройства, е идентифицирана потребност от осигуряването на защита от запрашеност и измиване на подовете. Предписано е в оценката на риска, да се извършва мокро и сухо почистване с вакуумна смукачка робот, която да може ефикасно да почистват площите, на двата работни етажа, с налично функционално предназначение за измиване с четки и подсушаване с функция моп, изсмукване на течности, прах и отпадъци, произлизащи от ремонтните дейности извършвани в обекта. Наличието на двоен филтър позволява машината  да се използват за мокро и сухо изсмукване и миене на повърхности, с което ще се минимизират опасни за здравето вещества, както и от запрашеността в работните пространства. Наличието на свободен ход и зададени параметри на достъп, ще позволява да се използва в почти изцяло отворените пространства на фирмата при необходимост и задание за време за измиване, почистване, периметър на действие. 3/ За модернизацията на производствените помещения на дружеството се планират и да се изпълнят архитектурни решения за поглъщане, изолация и предпазване от шума, с цел недопускане разпространението му в съседни работни помещения. При създаване на организация на работа, избор на технологични процеси и на работно оборудване и при неговото адаптиране и използване, се осигурява спазването на установените норми и изисквания по безопасност и опазване на здравето при работа. За изпълнение на тази мярка по препоръка в програмата за минимизиране на риска, е предвидено ограничаване на нискочестотните и монотонни звуци, тъй като същите водят до сънливост. ПРОДЪЛЖАВА... 61 139.44 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятието: Целите на дейността са адаптиране на местата за почивка и хранене съобразно нуждите на служителите от приспособена работна среда, подобряване на физическия тонус на заетите, с осигуряване на пространство за физически упражнения. Мерките за осигуряване на социални придобивки в предприятието са съобразени с предписани такива в Програмата за минимизиране на риска. Като част от фирмена политика за осигуряване на здравословни условия на труд, в САЙТРОН ООД са разработени и внедрени гъвкави режими на труд и почивка съобразно работните места. Във фирмения офис, на ет. 2 са разположени работните помещения на управителите, като в едното помещение работи и счетоводителя, работното пространство за техническите сътрудници, обособено помещение за хранене, с площ от 6м2. Всички помещения са в общо отворено въздушно пространство. Липсва оборудвано помещение за почивка, за което има възможност да се обособи, пред стълбите водещи от ет. 1, с площ около 20 м2. Под него на етаж 1, на мястото на складовата част, на площ от 40 м2, в рамките на изпълнение на проекта, е планирано да се обособи и оборудвано помещение за физическа активност и спорт, както и да се разположат индивидуални шкафове за преобличане. В изпълнение на дейността по осигуряване на социални придобивки на заетите лица, в Програмата за минимизиране на риска са планирани за осъществяване на следните мерки, за изпълнение на дейността: 1/ Оборудване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Наличното в стопанския обект помещение за хранене и почивка е 6м2, като не е оборудвано в цялост и не се използва рационално. В него са разположени, кухненски плотове. Проблем за заетите се явява това, че в обособеното помещения за хранене, може да се консумира само храна, която е закупена от магазини или е готова. За служителите това е неудобство, което време отнема от обедната им почивка за придвижване до места за храна и магазини. В помещението няма оборудване като хладилник, котлони или уреди за готвене, които да обслужват нуждите на работещите, в случаи да си приготвят топла, свежа храна или да затоплят такава. Липсата на хладилник за съхранение на храни и напитки, може да доведе до хранителни проблеми, заплашващи здравето на служителите. Ободряващи и топли напитки се консумират от изнесен на улицата вендинг автомат, за обществено ползване. Този начин на консумиране на напитки, не е препоръчителен с оглед на потенциални рискове за здравето на служителите от предаване на зарази, при консумиране на напитки от такъв тип машини позиционирани на улицата. Посочените проблеми биха се решили с предоставянето на функционално променено, на отворено /без врати/, оборудвано помещение за хранене, с което да се удовлетворят потребностите на заетите от пространство за хранене и приготвяне на напитки. За изпълнение на мярката, са предвидени за закупуване на кафе машина, кана за затопляне на топли напитки, уред за здравословно готвене, за бързо готвене с налични програми за готови рецепти, индукционни котлони за затопляне или приготвяне на храна, изключващи се автоматично при неизползване или разливане на течност, безшумен аспиратор, който при функциониране да е изключително нискошумов, и да не смущава работещите в помещението или в почивка. Топлата храна, особено през студените месеци, влияе добре върху правилното функциониране на организма. В допълнение, за цялостно оборудване на помещение за хранене е предвидено и закупуване на тостер за приготвяне на сандвичи с топли филийки, хладилник с фризер, за съхранение на храна и напитки, с което продуктите ще се използват с по-дълъг срок на годност при оптимални условия за съхранение, проточен бойлер за измиване на съдовете от хранене с топла вода, за да се използват съдове за многократна употреба, вместо досега използвани еднократни PVC кутии за храна. 2/ Оборудване на ново помещение за почивка... ПРОДЪЛЖАВА 70 051.84 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ дейност 4.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Мярката ще се осъществи с поставяне на преместваеми акустични панели, поради отвореното и споделено работно пространство, които панели ще абсорбират шума от трудова дейност и през периоди на почивка в обособеното пространство. 4/ Осигуряване на ергономия при работа. Работната поза и местоположението на работещите по време на работа и при използване на работното оборудване се съобразява с ергономичните принципи. Съобразно идентифицираните рискове и начините за предотвратяването им определени в Програмата за минимизиране на риска, са предписани комплексни действия за осигуряване на ергономия при работа чрез осигуряване на офис столове и офис бюра, за  служителите, ангажирани с административна и ремонтна дейност, работещи основно в статично положение. 4.1.Спазвайки нормите за физическо натоварване на служителите и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси, се предвиждат осигуряване на ергономични офис столове, които да надградят във функционално отношение и подобрят ергономията при изпълнение на трудовите задачи. Предписани са за закупуване ергономични офис столове - 6 бр. за всички служители, в съответствие с антропометричните им данни  и характера на извършваната работа. Работещите извършват своята трудова дейност в смесени пози изправена, наведена, над конкретен обект за асемблиране и ремонт, както и в седяща поза, като характеристиките на работния стол са съобразени за удобна работа и с видеодисплеи, което е естествено при изпълнение на дейността на дружеството. Столовете ще бъдат с облегалки и подлакътници и устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната дейност, без да ограничават подвижността на тялото при седяща поза, и да позволява регулирането на височината на седалката, съобразени с височината на работната повърхност на мебелите, както и да предоставят възможност за корекция в лумбалната област. Задължително изискване е наклона на облегалката да може да се регулира, за да осигурява краткотраен покой, при необходимост.да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето работещо с видеодисплей. 4.2.Осигуряване на ергономични офис бюра - 6 бр. характерът на работния процес, позволява и работа в изправено положение, като за оптимална позиция на тялото са предписани и ергономични офис бюра, които са с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя, и съответстват на предписанията от извършената оценка на риска, включени в Програмата за минимизиране. Проблемът с позицията на тялото при работни дейности, ще се отстрани с наличният електрически повдигащ механизъм на предвидените за закупуване ергономични бюра, също така бюрата са окомплектовани с работната маса и повърхност, които е предвидено да са достатъчно широки, с ниска отразителна способност и позволяват промени в подреждането на екран на устройство, видеодисплей, клавиатура, документи и останалото оборудване. Наличният на бюрата държателят на документи ще е стабилен, регулира се и ще бъде поставен в положение, което да намалява причиняващите дискомфорт движения на главата и очите при работа. Целта, с реализация на мерките за осигуряване на ергономия на работното място, е да се осигурява достатъчно пространство, за да може служителят, работещ с видеодисплей и другите работни устройство, да заема най-удобната за него работна поза.  0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятието - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ дейност 5: 2/ Оборудване на ново помещение за почивка. Ще се осигури на възможност за комуникация между заетите в оборудвано помещение с приятна среда за почивка. Осигуряване на ТВ приемник, в помещението за почивка, ще помага за ефективен отдих на заетите, през регламентираните паузи от работната дейност, включителни и за проследяване на спортни и музикални събития на екрана, което е обща страст и удоволствие на всички заети в дружеството, както и да се насладят на кратка развлекателна почивка. За пълно оборудване на помещението за почивка е предвидено закупуване на шумоизолираща маса, на която при поставяне на напитки и храни, от непосредствено разположеното помещение за хранене, да се консумират безшумно и да не се смущава работната дейност на служителите в същия момент. Отвореното пространство на ново обособеното място за почивка, ще дава възможност на служителите да разпуснат, във всеки момент, когато имат потребност, тъй като ще е разположено, сащо така до офисите и кабинети, както и оборудвано с удобни, съвременни места за физиологична почивка, като двоен диван, ергономични табуретки - 3 бр. и фотьойл за оптимална почивка на тялото и ума на заетите. 3/ Оборудване на помещение за спорт. Работата на заетите се характеризира основно с наведен стоеж на тялото, със стояща, неудобна работна поза, статично физическо натоварване. Това налага провеждането на полупасивни и активни почивки за служителите. За предотвратяване възникването на мускулно-скелетни увреждания, стрес и преумора е предвидено обособяване и оборудване на помещение със съоръжения за спорт на ет.1. Помещението ще е отворено пространство, с площ около 40 м2, преди стълбите за втория етаж и в близост до санитарно-битови помещения на етажа. Всички служители ще имат достъп до спортните уреди, които ще може да се ползват и след работно време. Оборудвано с фитнес уреди спортното помещение ще допринесе за намаляване на статичното мускулно напрежение на гръбначния стълб и подобряване на кръвообращението на служителите, чрез извършване на движения на цялото тяло. Ще зареди служителите с положителни емоции и увеличи кръвообращението в организма. От друга страна наличието на спортни уреди, ще спомогне за подобряване на физическия и мускулен тонус на служителите, комуникацията и сплотеността между тях. Предвидено е спортната стая да се оборудва със следните уреди: кростренажор- 1 бр. и бягаща пътека-1 бр. Всички изброени положителни ползи, са от съществено значение за поддържане здравето на тялото и духа за заетите в САЙТРОН ООД, включително и обхваща съществени ползи, за подобряване на физическата активност и форма, които са необходими на служителите при изпълнение и на служебните им задължения, за превенция и предпазване от евентуални изкривявания или наранявания на опорно двигателната система. 4/ Оборудване на помещение за преобличане с индивидуални шкафове за съхранение, разположени на ет.1, до санитарното помещение. Необходимото оборудване се състои от система от шкафчета за съблекалня, включваща 6 бр. индивидуални шкафчета. Наличието на шкафчета за съблекалня, ще позволи да съхраняваме безопасно лично и работно облекло, личните предпазни средства получени за изпълнение на трудовите си задължения, в адаптирани според нуждите на заетите шкафове за събличане. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).