Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места. : Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включителни и обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
1 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Кандидатът ще се възползва от възможността да осигури на часто от заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Предвидено е целите на дейността следва да са обвързани и със запознаване на участниците в групата с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Очакванията от изпълнението на дейността са да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата и работния процес, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. В рамките на изпълнение на дейността бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, участници в групата, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Като участници в групата, които ще получат психологическа подкрепа са определени 6 човека. Ръководството на фирмата е идентифицирало необходимостта от включване на всички склужители в групата за получаване на психологическа подкрепа, за осигурявен на превенция и профилактика на "прегряване" на работното място, както и за едно от лицата, които са прекарили вируса на COVID с по-тежко проявление и е необходима и психологическа подкрепа за възстановяване на менталното здраве. |
1 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.: Осигуряването на адаптирана работна среда е основен приоритет на ръководството на дружеството. За реализирането на дейността е предвидено да се осигури предоставяне на здравословна и безопасна работна среда за служителите, чрез колективни предпазни средства, включително модернизация на почти цялото пространство във фирмения обект, с отваряне на зоните, обезопасяване на обекта от вредни въздействия върху служителите, които са свързани с комплексното подобряване на условията на труд. За изпълнение на дейността се планира се извършване на следните мерки:
1/ Защита от неблагоприятен микроклимат. Целта е през работното време температурата на работните места, да отговаря на установените норми и да се съобразява с използваните методи на работа и физиологичните изисквания. Понастоящем температурния комфорт се осигурява с малки климатични тела в определени зони, което температурно не осигурява цялостен ефект, при всички помещения и работни зони. Изложението на работните помещения е южно и през летните месеци, благоприятен микроклимат се постига изключително трудно. На база на извършената оценка на риска и изпълнение на програмата за минимизиране на риска, е предвидено поставяне на високоефективна термопомпа, за отопление, климатизация и вентилация на цялото пространство на ет. 1 и свързано с открити стълби с ет. 2, определящо цялото работно помещение и обособените места за хранене, почивка и физическа активност. Площта е 180 м2, като ОВиК ще се изпълнява от мощни, енергийно ефективни климатични външно и вътрешно тела, с което ще се извършва ефективна климатизация, вентилация и отопление в цялото отворено пространство с функционално смесено предназначение. По този начин работните и спомагателните пространства ще се проветряват с механична вентилация или с естествена, осигуряваща необходимия въздухообмен в съответствие с характера и интензивността на работа, физиологичните потребности на работещите и установените норми за скорост на въздуха, температура и относителна влажност.
2/ Осигуряване защита от прах и други токсични вещества. Осигуряване средства за почистване на работното пространство и зони за почивка, хранене, физическа активност, с вакуумно миещо почистващи машина - 1 бр. С оглед на високата запрашеност от материали за ремонт и поддръжка на компютърни системи, сървъри и др. компютърни и електрически устройства, е идентифицирана потребност от осигуряването на защита от запрашеност и измиване на подовете. Предписано е в оценката на риска, да се извършва мокро и сухо почистване с вакуумна смукачка робот, която да може ефикасно да почистват площите, на двата работни етажа, с налично функционално предназначение за измиване с четки и подсушаване с функция моп, изсмукване на течности, прах и отпадъци, произлизащи от ремонтните дейности извършвани в обекта. Наличието на двоен филтър позволява машината да се използват за мокро и сухо изсмукване и миене на повърхности, с което ще се минимизират опасни за здравето вещества, както и от запрашеността в работните пространства. Наличието на свободен ход и зададени параметри на достъп, ще позволява да се използва в почти изцяло отворените пространства на фирмата при необходимост и задание за време за измиване, почистване, периметър на действие.
3/ За модернизацията на производствените помещения на дружеството се планират и да се изпълнят архитектурни решения за поглъщане, изолация и предпазване от шума, с цел недопускане разпространението му в съседни работни помещения. При създаване на организация на работа, избор на технологични процеси и на работно оборудване и при неговото адаптиране и използване, се осигурява спазването на установените норми и изисквания по безопасност и опазване на здравето при работа.
За изпълнение на тази мярка по препоръка в програмата за минимизиране на риска, е предвидено ограничаване на нискочестотните и монотонни звуци, тъй като същите водят до сънливост. ПРОДЪЛЖАВА... |
61 139.44
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятието: Целите на дейността са адаптиране на местата за почивка и хранене съобразно нуждите на служителите от приспособена работна среда, подобряване на физическия тонус на заетите, с осигуряване на пространство за физически упражнения. Мерките за осигуряване на социални придобивки в предприятието са съобразени с предписани такива в Програмата за минимизиране на риска. Като част от фирмена политика за осигуряване на здравословни условия на труд, в САЙТРОН ООД са разработени и внедрени гъвкави режими на труд и почивка съобразно работните места. Във фирмения офис, на ет. 2 са разположени работните помещения на управителите, като в едното помещение работи и счетоводителя, работното пространство за техническите сътрудници, обособено помещение за хранене, с площ от 6м2. Всички помещения са в общо отворено въздушно пространство. Липсва оборудвано помещение за почивка, за което има възможност да се обособи, пред стълбите водещи от ет. 1, с площ около 20 м2. Под него на етаж 1, на мястото на складовата част, на площ от 40 м2, в рамките на изпълнение на проекта, е планирано да се обособи и оборудвано помещение за физическа активност и спорт, както и да се разположат индивидуални шкафове за преобличане.
В изпълнение на дейността по осигуряване на социални придобивки на заетите лица, в Програмата за минимизиране на риска са планирани за осъществяване на следните мерки, за изпълнение на дейността:
1/ Оборудване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Наличното в стопанския обект помещение за хранене и почивка е 6м2, като не е оборудвано в цялост и не се използва рационално. В него са разположени, кухненски плотове. Проблем за заетите се явява това, че в обособеното помещения за хранене, може да се консумира само храна, която е закупена от магазини или е готова. За служителите това е неудобство, което време отнема от обедната им почивка за придвижване до места за храна и магазини. В помещението няма оборудване като хладилник, котлони или уреди за готвене, които да обслужват нуждите на работещите, в случаи да си приготвят топла, свежа храна или да затоплят такава. Липсата на хладилник за съхранение на храни и напитки, може да доведе до хранителни проблеми, заплашващи здравето на служителите. Ободряващи и топли напитки се консумират от изнесен на улицата вендинг автомат, за обществено ползване. Този начин на консумиране на напитки, не е препоръчителен с оглед на потенциални рискове за здравето на служителите от предаване на зарази, при консумиране на напитки от такъв тип машини позиционирани на улицата. Посочените проблеми биха се решили с предоставянето на функционално променено, на отворено /без врати/, оборудвано помещение за хранене, с което да се удовлетворят потребностите на заетите от пространство за хранене и приготвяне на напитки. За изпълнение на мярката, са предвидени за закупуване на кафе машина, кана за затопляне на топли напитки, уред за здравословно готвене, за бързо готвене с налични програми за готови рецепти, индукционни котлони за затопляне или приготвяне на храна, изключващи се автоматично при неизползване или разливане на течност, безшумен аспиратор, който при функциониране да е изключително нискошумов, и да не смущава работещите в помещението или в почивка. Топлата храна, особено през студените месеци, влияе добре върху правилното функциониране на организма. В допълнение, за цялостно оборудване на помещение за хранене е предвидено и закупуване на тостер за приготвяне на сандвичи с топли филийки, хладилник с фризер, за съхранение на храна и напитки, с което продуктите ще се използват с по-дълъг срок на годност при оптимални условия за съхранение, проточен бойлер за измиване на съдовете от хранене с топла вода, за да се използват съдове за многократна употреба, вместо досега използвани еднократни PVC кутии за храна.
2/ Оборудване на ново помещение за почивка... ПРОДЪЛЖАВА |
70 051.84
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ дейност 4.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
Мярката ще се осъществи с поставяне на преместваеми акустични панели, поради отвореното и споделено работно пространство, които панели ще абсорбират шума от трудова дейност и през периоди на почивка в обособеното пространство.
4/ Осигуряване на ергономия при работа. Работната поза и местоположението на работещите по време на работа и при използване на работното оборудване се съобразява с ергономичните принципи. Съобразно идентифицираните рискове и начините за предотвратяването им определени в Програмата за минимизиране на риска, са предписани комплексни действия за осигуряване на ергономия при работа чрез осигуряване на офис столове и офис бюра, за служителите, ангажирани с административна и ремонтна дейност, работещи основно в статично положение.
4.1.Спазвайки нормите за физическо натоварване на служителите и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси, се предвиждат осигуряване на ергономични офис столове, които да надградят във функционално отношение и подобрят ергономията при изпълнение на трудовите задачи. Предписани са за закупуване ергономични офис столове - 6 бр. за всички служители, в съответствие с антропометричните им данни и характера на извършваната работа. Работещите извършват своята трудова дейност в смесени пози изправена, наведена, над конкретен обект за асемблиране и ремонт, както и в седяща поза, като характеристиките на работния стол са съобразени за удобна работа и с видеодисплеи, което е естествено при изпълнение на дейността на дружеството. Столовете ще бъдат с облегалки и подлакътници и устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната дейност, без да ограничават подвижността на тялото при седяща поза, и да позволява регулирането на височината на седалката, съобразени с височината на работната повърхност на мебелите, както и да предоставят възможност за корекция в лумбалната област. Задължително изискване е наклона на облегалката да може да се регулира, за да осигурява краткотраен покой, при необходимост.да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето работещо с видеодисплей.
4.2.Осигуряване на ергономични офис бюра - 6 бр. характерът на работния процес, позволява и работа в изправено положение, като за оптимална позиция на тялото са предписани и ергономични офис бюра, които са с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя, и съответстват на предписанията от извършената оценка на риска, включени в Програмата за минимизиране. Проблемът с позицията на тялото при работни дейности, ще се отстрани с наличният електрически повдигащ механизъм на предвидените за закупуване ергономични бюра, също така бюрата са окомплектовани с работната маса и повърхност, които е предвидено да са достатъчно широки, с ниска отразителна способност и позволяват промени в подреждането на екран на устройство, видеодисплей, клавиатура, документи и останалото оборудване. Наличният на бюрата държателят на документи ще е стабилен, регулира се и ще бъде поставен в положение, което да намалява причиняващите дискомфорт движения на главата и очите при работа. Целта, с реализация на мерките за осигуряване на ергономия на работното място, е да се осигурява достатъчно пространство, за да може служителят, работещ с видеодисплей и другите работни устройство, да заема най-удобната за него работна поза. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятието - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ дейност 5:
2/ Оборудване на ново помещение за почивка. Ще се осигури на възможност за комуникация между заетите в оборудвано помещение с приятна среда за почивка. Осигуряване на ТВ приемник, в помещението за почивка, ще помага за ефективен отдих на заетите, през регламентираните паузи от работната дейност, включителни и за проследяване на спортни и музикални събития на екрана, което е обща страст и удоволствие на всички заети в дружеството, както и да се насладят на кратка развлекателна почивка. За пълно оборудване на помещението за почивка е предвидено закупуване на шумоизолираща маса, на която при поставяне на напитки и храни, от непосредствено разположеното помещение за хранене, да се консумират безшумно и да не се смущава работната дейност на служителите в същия момент. Отвореното пространство на ново обособеното място за почивка, ще дава възможност на служителите да разпуснат, във всеки момент, когато имат потребност, тъй като ще е разположено, сащо така до офисите и кабинети, както и оборудвано с удобни, съвременни места за физиологична почивка, като двоен диван, ергономични табуретки - 3 бр. и фотьойл за оптимална почивка на тялото и ума на заетите.
3/ Оборудване на помещение за спорт. Работата на заетите се характеризира основно с наведен стоеж на тялото, със стояща, неудобна работна поза, статично физическо натоварване. Това налага провеждането на полупасивни и активни почивки за служителите. За предотвратяване възникването на мускулно-скелетни увреждания, стрес и преумора е предвидено обособяване и оборудване на помещение със съоръжения за спорт на ет.1. Помещението ще е отворено пространство, с площ около 40 м2, преди стълбите за втория етаж и в близост до санитарно-битови помещения на етажа. Всички служители ще имат достъп до спортните уреди, които ще може да се ползват и след работно време. Оборудвано с фитнес уреди спортното помещение ще допринесе за намаляване на статичното мускулно напрежение на гръбначния стълб и подобряване на кръвообращението на служителите, чрез извършване на движения на цялото тяло. Ще зареди служителите с положителни емоции и увеличи кръвообращението в организма. От друга страна наличието на спортни уреди, ще спомогне за подобряване на физическия и мускулен тонус на служителите, комуникацията и сплотеността между тях. Предвидено е спортната стая да се оборудва със следните уреди: кростренажор- 1 бр. и бягаща пътека-1 бр. Всички изброени положителни ползи, са от съществено значение за поддържане здравето на тялото и духа за заетите в САЙТРОН ООД, включително и обхваща съществени ползи, за подобряване на физическата активност и форма, които са необходими на служителите при изпълнение и на служебните им задължения, за превенция и предпазване от евентуални изкривявания или наранявания на опорно двигателната система.
4/ Оборудване на помещение за преобличане с индивидуални шкафове за съхранение, разположени на ет.1, до санитарното помещение. Необходимото оборудване се състои от система от шкафчета за съблекалня, включваща 6 бр. индивидуални шкафчета. Наличието на шкафчета за съблекалня, ще позволи да съхраняваме безопасно лично и работно облекло, личните предпазни средства получени за изпълнение на трудовите си задължения, в адаптирани според нуждите на заетите шкафове за събличане. |
0.00
|
0.00
|