Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"SELENA EU" Ltd. is a company whose main economic activity is related to the wholesale trade of perfumery and cosmetic goods.

The general objective of the project is: To meet the new challenges for the candidate enterprise, related to the implementation of the transition and the adaptation of the working environment to a climate neutral economy and changing work models and to improve the healthy and safe working environment in the organization through the provided free financial assistance under the procedure.

The project will be implemented through the following complex of interrelated activities and measures included within them, leading to the achievement of the general and specific project goals and the set results:
Activity 1: Development and implementation of "green" models of work organization. Preparation of "green" maps. Training. - as a result, "green" models of organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency/reducing the impact on the environment/increasing the sustainability of the offered products/services.

Activity 2: Provision of collective protective equipment related to improvement of working conditions – as a result, working conditions will be improved and the health and safety of workers will be increased as a key factor for sustainable working conditions through the provision of CPE-ergonomic office chairs, column type inverter climate systems and ventilation unit.

During the implementation of the project, the following activities will also be carried out:
Activity 3: Organization and management of the project - with the result ensured effective organization and legality of the project implementation;
Activity 4: Visibility, transparency and communication resulting in ensured visibility, transparency and communication in accordance with applicable conditions and requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в дружеството-кандидат към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на СЦ 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на дружеството-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които иматв ръзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 9 800.00 0.00
Дейност 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата проектна цел. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА:Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните в Оценката на риска опасности и рискове от: 1)Неблагоприятен микроклимат в рамките на Складово-логистичната база: Складовата и логистична дейност на Кандидата е организирана в рамките на три помещения (условно наречени помещение 1, 2 и 3). Помещение 1 е с обща площ 616кв.м., като в рамките му има и обособен кабинет.За целите на отоплението на помещение 1 се разчита на 1 климатик, който е стар, амортизиран, има неподлежаща на отстраняване и допълнително компроментираща ефективността му техническа неизправност,както и мощността му не е съобразена с голямата площ,респ. с обема на помещение 1.В кабинета се използва и електрическа печка за отоплението му.През топъл период, за целите на охлаждането,се разчита предимно на естествено течение,което не е ефективно и води до допълнителни рискове за здравето и безопасността на заетите лица, свързани с настинки, схващания и др.Климатикът не е достатъчно мощен за осигуряване на ефективно охлаждане на помещението. Помещение 2 е 404,8 кв.м.,а помещение 3-108 кв.м.За целите на отоплението им се разчита на електрически печки, а за целите на охлаждането-на естествено течение. Изложеното е неефективно, не позволява поддържане на референтни стойности на параметрите на микроклимата на работната среда в помещение 1,2 и 3, в т.ч.не позволява поддържане на постоянна и равномерна целева температура, като води до риск от неблагоприятен микроклимат през топъл и студен период. 2)Неспазване на ергономичните принципи:Дружеството е осигурило на служителите, за които е присъщо да работят с видеодисплеи, столове, които обаче са морално остарели и напълно амортизирани, основните им механизми за износени, компроментирани и се повреждат и чупят често. В резултат, част от наличните офис столове водят до неестествени/неправилни/принудителни пози,които от своя страна водят до статично напрежение на крайниците, до физическо натоварване и до увреждане на мускулно-скелетната система при ползването им, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи. Изложеното налага подмяна на наличните морално остарели офис столове с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазването на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. 3)Опасни пари и аерозоли на химични агенти: Основната дейност на Кандидата е свързана с търговия на едро с професионални козметични продукти,предназначени за фризьорски и козметични салони.Голям брой от заетите лица (пласьор стоки) имат задължение да познават в детайл предлаганите продукти и начина на употребата им,като дружеството непрекъснато разширява продуктовото си портфолио.Всичко изложено налага провеждането на непрекъснати практически занятия и обучения на отговорните за пласмента на продуктите и обучението на клиентите за употреба на продуктите лица.Практическите занятия, обучения и демонстрации се провеждат в помещение с квадратура от 90кв.м.,в което има изградена вентилационна система, но тя не е оборудвана с вентилационен блок, поради което е неефективна поради липсата на захранване с пресен въздух. Същевременно, в процеса на употреба на козметичните продукти (бои за коса,терапии за ламиниране,продукти за къдрене,стилизанти, оксиданти, разтворители и др.)се отделят миризми,опасни пари и аерозоли на химични агенти,като това налага закупуване на вентилационен блок като КПС поради идентифицирания риск за ЗБУТ на служителите,породен от липсата на ефективна вентилационна система за отвеждане на миризмите и газовете и опресняване на въздуха в помещението. 111 663.50 0.00
Дейност 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ.ЕТАПИ:С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове и проблеми на целевата група,предвидена е реализацията на: (1)Мярка 1:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат:свързана с осигуряване на КПС: 6 бр. Инверторна климатична система колонен тип (за помещение 1 - 3 бр., за помещение 2 –2 бр.и за помещение 3 –1 бр.), включваща 1бр.външно тяло и 1бр.вътрешно тяло-колонен тип, като планираните за закупуване климатици представляват по своята същност и в съответствие с указания на УО и с изложеното в УК по процедурата оборудване.Планираните за закупуване климатици, техните брой и мощност са съобразени с кубатурата на помещенията и ще осигурят поддържането на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда през топъл и през студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки ЗБУТ на заетите лица в съответствие с потребностите им. От мярката ще бъдат обхванати общо 28з.л.( Нач.склад 1з.л.,Пласьор стоки 23з.л.,общ работник 4з.л.). (2) Мярка 2: Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС:ергономични офис столове-16 бр.-свързани с осигуряване на ергономия при работа,предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система и предназначени за служителите,за които е присъща работа с видеодисплей на длъжности както следва:Зам.управител 1з.л.,Търг. дир. 1 з.л.,Упр. търг.на едро 1 з.л.;Счет.1 з.л., Счет., оперативен 1 з.л., Спец.контрол на док.1 з.л., Асистент 1з.л.,Продавач-консултант 1з.л.,Експерт връзки с обществеността 1з.л.,продавач интернет търговия 1з.л.,Спец.с контролни функции търговия 1 з.л., графичен дизайнер 1 з.л., рецепционист 1 з.л., Нач.склад 1з.л.,Общ работник 2з.л. По отношение на планираните за закупуване ергономични офис столове за служителите ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от прил. № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, в който смисъл е и разпоредбата на точка 1.2 на Приложение № 1 към Нормите, съгл. която столовете трябва да имат подходящи размери и устройство,което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. (3) Мярка 3: Осигуряване на вентилационен блок–в рамките й е планирано закупуването на 1 бр.вентилационен блок,който ще се монтира към и ще захрани изградената вентилационна система в помещението за практическите занятия,обучения и демонстрации, осигурявайки отвеждане на миризмите и газовете и опресняване на въздуха в помещението, респ. осигурявайки ефектина защита от опасни пари и аерозори на химични агенти на заетите лица, водещи до подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на общо 24 з.л.: Експерт обучение и квалификация 1 з.л и пласьор-стоки 23 з.л. Предвид указания на УО на ОПРЧР и използваните за целите на процедурата дефиниции, мярката се приема за СМР, т.к. вентилационният блок ще се монтира към изградена вентилационна система и се приема, че става трайно прикрепена към нея, респ. се приема за инфраструктура. Етапи на изпълнение, изложени в логическа последователност: 1.Провеждане на процедури за избор на изпълнители 2.Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките. 3.Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4.Осигуряване на КПС, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).